Centrum Fanów Symulatorów » Nascar Racing Season 4,2002,2003 Nascar Real » WAZNE!!!
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

WAZNE!!!

Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Czy uwazasz, ze w Regulaminie wysokosci kar powinny byc z gory ustalone?
TAK
58%
 58%  [ 10 ]
NIE
41%
 41%  [ 7 ]
Wszystkich Głosów : 17

Autor Wiadomość
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2002-12-02, 18:09      WAZNE!!! Odpowiedz z cytatem
kavoo czy moglbys rzucic przykladowy taryfikator zebysmy sobie wspolnie jeszcze go oblookali z tego nowego regulaminu? moze cos wspolnie dopiszemy od razu

p.s. dla wszystkich

w Euroligach czy Swiatowych ligach sa bardzo sztywne taryfikatory jakies 3 x ostrzejsze moze dlatego jest tam mniej wypadkow podam przyklady

- wywalenie z uszkodzeniem auta innego kierowcy pod YF - 45pkt!
 
Reklamy
vette


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 2977
Miasto: Wrocław

Post2002-12-02, 18:10      WAZNE!!! Odpowiedz z cytatem
hehe.... ale tutaj nastepuje znowu odwrocenie kota ogonem

Oczywiscie ze nie mozna karac za skutki wypadku tylko za samo wykroczenie.
Jednak rownie bezsensowne jest karanie za samo wykroczenie bez ogladania sie na przyczyny wykroczenia.

Przeciez wjazd w dupke na full speed podczas YF spowodowany gapiostwem MUSI byc karany zupelnie inaczej niz wjazd w dupke podczas YF spowodowany tym ze driver w ktorego wjechano piszac privete massage uderzyl w bande co spowodowalo iz nastepny driver delikatnie go puknal. Wypadek niby ten sam ale jakze inny
Podobnych przykladow mozna mnozyc.

Pokazuje to ze ocena wypadku na podstawie samego wykroczenia lub na podstawie samych skutkow wypadkow nie ma sensu. Najwazniejsza czescia w ocenie wypadku powinny byc przyczyny wypadku.

Przyczyn moze byc wiele dla wypadku ktorego efekt finalny jest taki sam (czyli np. wjazd w dupke, w bok itp.) I nie uwierze ze jakikolwiek nawet najbardziej szczegolowy taryfikator je wszystkie uwzgledni.

Dlatego duzo lepszym i bardziej elastycznym rozwiazaniem jest taryfikator kar ale z widelkami na sedziow. I te wlasnie widelki pozwola na elastyczna ocene przyczyn wypadkow.

Oczywiscie mozna wprowadzic pewne wytyczne ktorymi powinni sie kierowac sedziowie przy zaostrzeniu lub obnizeniu kary... tak jak ma to miejsce w prawdziwym KK.

I tylko takie rozwiazanie ma sens. Sztywny taryfikator to kuriozum i apogeum biurokracji. Calkowicie swobodna ocena przez sedziow moze powodowac sila rzeczy w dluzszej perspektywie zmiane ocen za podobne wykroczenia szczegolnie przy zmianie sedziow (kazdy moze miec swoje koncepcje i rozne priorytety na temat najbardziej "karalnych" wypadkow)

Slowem procedura powinna wygladac tak :

1. identyfikacja zdarzenia
odp. wjazd w dupke
za wjazd w dupke taryfikator przewiduje podstawowe np. 10 pkt.

2. identyfikacja przyczyn wypadku
Czyli mamy punkt wyjscia 10pkt i tutaj powinna nastapic analiza co bylo powodem wykroczenia... efektem jest zastosowanie widelek zaostrzajacych badz wrecz przciwnie kare.
 
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2002-12-02, 18:15      WAZNE!!! Odpowiedz z cytatem
vette napisał:
Przeciez wjazd w dupke na full speed podczas YF spowodowany gapiostwem MUSI byc karany zupelnie inaczej niz wjazd w dupke podczas YF spowodowany tym ze driver w ktorego wjechano piszac privete massage uderzyl w bande co spowodowalo iz nastepny driver delikatnie go puknal.


przestan, jesli delikatnie go puknal to nie ma i nie bylo nigdy o czym mowic nie szukajmy drobnostek bo nie o nich mowa, natomiast jesli mocno by sie rozbili to nie ma znaczenia czy sie zagapil piszac czy jechal bo zasnal kara ma byc ta sama

a co to taryfikator+widelki W WYJATKOWYCH SYTUACJACH to wlasnie od poczatku o to chodzi
 
vette


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 2977
Miasto: Wrocław

Post2002-12-02, 18:30      WAZNE!!! Odpowiedz z cytatem
Richie najpierw dokladnie przeczytaj co cytujesz.

Przeciez wjazd w dupke na full speed podczas YF spowodowany gapiostwem MUSI byc karany zupelnie inaczej niz wjazd w dupke podczas YF spowodowany tym ze driver w ktorego wjechano piszac private massage uderzyl w bande co spowodowalo iz nastepny driver delikatnie go puknal.


W tym zdarzeniu winny jest w.g mnie driver ktory zostal uderzony w dupke Wiec nieporozumiem jest oceniac ten wypadek w kategoriach tylko samego wypadfku czyli WJAZD W DUPE i KONIEC !!!!

Po drugie Co to znacza WYJATKOWE SYTUACJE zrobicie liste wszystkich wyjatkowych sytuacji ???

Ludzie opanujcie sie bo niedlugo regulamin ligi trzeba bedzie sciagac jako plik PDF o rozmiarach kilku megabajtow.
 
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2002-12-02, 20:00      WAZNE!!! Odpowiedz z cytatem
Chodzi tylko o to, ze kilkukrotnie wjazd w dupe podobny do innego wjazdu w dupe innego drivera byl oceniany jedenna 5pkt drugi na 10pkt trzeci na nie wiadomo ile a czwarty na 25pkt wraz z innym do kupy, kto wie za co dlaczego kiedy kto? nikt oprocz sedziow

poza tym dla sedziow oznacza to super skrocenie czasu obrobki replayow! pach pach z taryfikatora a tylko wyjatkowe sytuacje do omowienia a nie obaj musza ogladac wszystkie wypadki i dumax ile by tu dac kary hmm
 
kavoo


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica

Post2002-12-02, 20:11      WAZNE!!! Odpowiedz z cytatem
Vette qrde... nie widzisz roznicy???

Ja sie przeciez z toba zgadzam, ze czasami trzeba wziac pod uwage PRZYCZYNY niektorych wypadkow! Tyle, ze PiotreQ jest zdania, ze to nie PRZYCZYNY a SKUTKI, i nie w wyjatkowych przypadkach lecz zawsze, sa kryterium do ustalania kar!

A to jest dla mnie kompletnie nieporozumienie...
 
kavoo


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica

Post2002-12-02, 20:21      WAZNE!!! Odpowiedz z cytatem
Prosze bardzo, mam kwiatka ktorego szukalem... i dlugo szukac nie musialem

Jak juz wczesniej pisalem - pewien driver za wyscig dostaje 15 pkt. kary majac (jak sie sam domysla, bo przeciez sedziowie mu tego nie powiedza) DWIE sytuacje w ktorych zawinil.

Natomiast inny driver, zglaszajac "istna litanie" swoich crashow w innym wyscigu, dostaje za ten wyscig laczna kare w wysokosci 10 pkt. "Istna litania" zawiera szesnascie sytuacji, z ktorych w CZTERECH ewidentnie zawinil. Zadalem sobie trud i dokladnie obejrzalem wszystkie 16 wypadkow. Jeden to samodzielny spin z ofiara w postaci postronnego drivera, pozostale trzy to ewidentne wjazdy w dupe lub wypchniecia na bande. Co prawda nieodlacznym elementem tych replayow sa male warpy, ale analiza roznic w predkosciach ewidentnie wykazuje, ze to nie warpy byly przyczyna crashow i bez nich kontakt miedzy wozami rowniez by nastapil.

Czy Szanowna Komisja Sedziowska moze mi laskawie wytlumaczyc JAKIM QRFA CUDEM ten driver zostal oceniony w sumie na 10 pkt. kary????????? 4 x winny - 10 pkt. Czy mam rozumiec ze ten driver dostal 4 kary po 2,5 punkta????? O ile sie nie myle TAK niskiej kary w regulaminie nie ma
Domyslam sie, ze Komisja Sedziowska znalazla jakies okolicznosci lagodzace, tak? Prosze mi wytlumaczyc jakie to okolicznosci lagodzace w tych sytuacjach wystapily???

Nie podaje nazwiska tego drivera, ale i tak srednio przytomny czytelnik forum bez trudu sie zorientuje o kim i o jakim wyscigu mowa
 
vette


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 2977
Miasto: Wrocław

Post2002-12-02, 20:36      WAZNE!!! Odpowiedz z cytatem
Napisze to co juz pisalem ... ale bardziej syntetycznie

1. SKUTKI SKUTKI nie moga samodzielnie byc wykladnikiem wysokosci kary
2. RODZAJ WYPADKU nie moze byc samodzielnie wykladnikiem wysokosci kary
3. PRZYCZYNY WYPADKU nie moga byc samodzielnie wykladnikiem wysokosci kary.

O ile Rodzaj wypadku i przyczyny wypadku nie budza emocji to SKUTKI WYPADKU tak. Ale nie mozna tego WCALE nie brac pod uwage poniewaz minimalne uderzenie w dupke w ferworze walki nie powodujace zadnych zniszczen ani straty pozycji jest jednym ze smaczkow Nascar. i ocena takiego zdarzenia tylko na podstawie RODZAJU i WYPADKU i jego PRZYCZYN bedzie nieobiektywna.

Tak wiec przy ocenie trzeba brac pod uwage powyzsze trzy czynniki.


Najlepszym rozwiazaniem jest jak wspominalem ustalenie regulaminowych kar za wykroczenia (spowoduje to ze sedziowie juz w momencie wyjscia beda startowali z tej samej platformy punktowej).
Sedziwie jednak musza miec pewne widelki ktore pozwola na zaostrzenie kary lub jej zlagodzenie (ocena przyczyn wypadkow i ewentualnych skutkow)

Porzadane byloby jedynie ustalenie wytycznych ktore sedziowie powinni brac pod uwage przy zaostrzeniu lub lagodzeniu kary.


I bardzo sie dziwie ze do tej pory nie ma ankiety uwzgledniajacej takie postawienie sprawy bo z dyskusji wynika iz wiele osob jest wlasnie za takim zapisem .

I nie mowcie o jakis WYJATKOWYCH przypadkach bo jak znam zycie to niedlugo zacznie sie wysyp WYJATKOWYCH PRZYPADKOW niestety nie uwzglednionych w regulaminie.
 
Dimax


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2987
Miasto: Szczecin

Post2002-12-02, 23:13      WAZNE!!! Odpowiedz z cytatem
kavoo moglbys przytoczyc dokladnie o ktore wypadki ci chodzi tego drivera ? domyslam sie o kogo chodzi obejrzalem repy i z checia wytlumacze sie czemu je ocenilem tak a nie inaczej

dodam ze w pewnego rodzaju wypadkach pomagac powinien Richie (przynajmniej tak mi sie wydaje) ale jak do tej pory nie zauwazylem jakiejkolwiek aktywnosci jego w kierunku sedziowania, tzn moze taka jest - ale nie zauwazylem kompletnie nic...
 
DariuszM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 4793
Miasto: Poznan

Post2002-12-02, 23:27      WAZNE!!! Odpowiedz z cytatem
Ale problemy wynajdujecie... w sumie problem dotyczy chyba tylko czołowych driverów walczących o punkty, o top3 bo mnie wali czy dostane kare 5 punktów czy 35 za ten sam crash, czy będe na 22 miejscu czy 18 . Jeżdżę dla frajdy, klimatu itd
Moim zdaniem, żeby zniechęcić ludzi do crashów: -65 punktów (albo nawet więcej) za każdy spowodowany crash i koniec...
 
Dimax


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2987
Miasto: Szczecin

Post2002-12-02, 23:37      WAZNE!!! Odpowiedz z cytatem
wlasnie ! proponuje aby oceniali sami siebie ludzie z TOP5 / TOP7 a reszcie srednio odejmowac po 20pkt/wyscig i kazdy bedzie zadowolony...
 
kavoo


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica

Post2002-12-03, 00:16      WAZNE!!! Odpowiedz z cytatem
DeeM dla kazdego jest to zabawa, bo ma byc zabawa przede wszystkim. Jeden w tej zabawie widzi przyjemnosc z dobrego przygotowania sie do wyscigu i walki o zwyciestwo, a dla innych juz sama obecnosc na torze i mozliwosc zrobienia paru lapow w towarzystwie innych driverow jest przyjemnoscia.

Co nie zmienia faktu, ze w stosunku zarowno do pierwszych, jak i drugich, zasady obowiazujace w tej zabawie powinny byc takie same. Czy zasady gry w szachy zmieniaja sie w zaleznosci, czy mecz toczy sie na poziomie arcymistrzowskim w walce o tytul, czy jest to po prostu przyjemna partyjka wieczorowa pora?

NIE! Zasady zawsze obowiazuja, i powinny byc w kazdym przypadku takie same. Dlaczego wiec jedni sa oceniani tak, a inni inaczej?
 
lefty


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 9068
Miasto: Rzeszów

Post2002-12-03, 02:54      WAZNE!!! Odpowiedz z cytatem
Dimax napisał:
wlasnie ! proponuje aby oceniali sami siebie ludzie z TOP5 / TOP7 a reszcie srednio odejmowac po 20pkt/wyscig i kazdy bedzie zadowolony...

Ta, i dwom osobom wypisywac za co i dlaczego dostali punkty karne...
 
PiotreQ





Post2002-12-03, 11:41      WAZNE!!! Odpowiedz z cytatem
Ale żeście się rozpisali
Sorry, że mnie wczoraj wieczorem już nie było na forum ale nie byłem nawet w domu i nie mialem dojści do netu.

A teraz po kolei:
Drogi Piotrusiu, nie chciałem odpowiadać na twój przykład bo takie ocenianie w ciemno jest nie ten tego Zawsze trzeba dokładnie obejrzeć replay i brać pod uwagę wszystkie okoliczności towarzyszące temu zdarzeniu. Tak jak napisał vette - zarówno skutki jak i przyczyny są ważne. Ale skoro tak bardzo się upierasz to przy założeniu czysto hipotetycznym, że nie było żadnych innych okoliczności tylko się zderzyli to prawdopodobnie moja ocena byłaby zbieżna z tym co napisał Dimax. Przyjęliśmy takie założenie, które wydaje się nam słuszne. I dla wyjaśnienia jeszcze dodam, że nie ma tu zasady, że jak w wypadku ginie n kierowców to kara wynosi n razy punkty_podstawowe. To zawsze była kwestia 5 czy 10 a nie 5 czy n razy 5. Jak już napisałem, takie zasady przyjęliśmy bo wydają się nam słuszne. Bo przecież chyba nikt nie ma wątpliwości, że skoro już jestesmy sędziami to staramy sie sędziować najlepiej jak potrafimy ?!? Jeśli jednak uważacie, że takie podejście do sprawy nie jest słuszne to ja się nie musze z tym zgadzać. Ja to przyjmę do wiadomości i już. Tylko proszę w takim razie mi odpowiedzieć na mój podany przykład:

1. Pan X wjeżdża pod YF w dupe panu Y.
2. Pan X wjeżdza pod YF w dupę pany Y ale robi to z takim impetem, że zachacza po drodze jeszcze pana Z a pan Y siłą uderzenia wpada jeszcze na panów A, B i C.

Co w tym konkretnym przypadku mamy zrobić. Dla mnie jest sytuacja taka, że w przykładzie 1 pan X zagapił się, albo przesadził trochę z prędkoscią w wyniku czego wjeżdża w pana Y i dostaje 10pkt (za wypadki pod YF cena jest podwójna). A w drugim przypadku pan X robi 100 tysięcy innych rzeczy, wszystko tylko nie skupia sią na jeździe. Prędkość pod YF ma tak dużą, że zmiata z toru pana Y i pośrednio panów A, B i C i dostaje za to 20pkt. I niech mi teraz ktoś jasno powie czy ja dobrze rozumuje, czy tu też kary powinny być takie same ???

I najważniejsze (dla mnie) - odpierdolcie wy się ode mnie w końcu!!! Co to ma znaczyć PiotreQ uważa...; PiotreQ wymyślił...; PiotreQ ocenił... Co to ja jestem??? Jakis Saddam H. Wszechwładny i bezwzględny despota, dręczyciel dzieci i niewiast, bóg nad bogami i słońce nad słońcami... Chyba zapominacie, że jest dwóch sędziów i to co tutaj piszę jest naszym wspólnym zdaniem a nie tylko moim. Więc proszę więcej nie pisać, że PiotreQ tamto i siamto.

No, odrazu mi lepiej...

Wracając do tematu:
Richie napisał:
ale jesli juz drugi sedzia nie chce odpowiedziec jasno na przyklad z NASZEJ LIGI NASCAR tylko wybiega do swoich imaginacji to sorry dla mnie to juz nie smierdzi - dla mnie to juz mowi wszystko - po prostu widac ze takieo cenianie nie moze byc miejsca, a tonacy brzytwy sie trzyma i idzie w zaparte

To już chyba wyjaśniłem pare linijek wyżej. A z zaparciami nie mam problemów

kavoo napisał:
Prosze bardzo, mam kwiatka ktorego szukalem...

Bądź tak miły i sypnij jakimiś konkretami, bo nie mam ochoty na rozwiązywanie zagadek i domyślanie się co poeta miał na myśli.

No to czas na podsumowanie:
1. Według sędziów na ocenę wypadku powinny mieć wpływ przyczyny, skutki i inne okoliczności bezpośrednio związane z wypadkiem.
2. Jeśli zdecydujecie inaczej to wasza sprawa - mtv
3. Jeśli ktoś ma jakieś zastrzeżenia do sędziów to proszę jasno i wyraźnie (nie musicie sie bać )
4. Nie liczcie na żadne szczegółowe sprawozdania z obrad Komisji Sędziowskiej. I tak wystarczająco dużo czasu poświęcamy na obróbkę zdarzeń. Richie dostaje zawsze raport, w którym jest czarno na białym (a w zasadzie niebiesko) kto ile i za co. Ten dokument nie jest tajny i jak będzie chciał to może go gdzieś publikować.
5. Przestańmy się kłócić a zacznijmy przedstawiać jakieś konkrety bo tak to do następnej zimy możemy "dyskutować".
 
kavoo


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica

Post2002-12-03, 11:49      WAZNE!!! Odpowiedz z cytatem
PiotreQ napisał:
Bądź tak miły i sypnij jakimiś konkretami, bo nie mam ochoty na rozwiązywanie zagadek i domyślanie się co poeta miał na myśli.


Po kim jak po kim, ale akurat po tobie nie spodziewalem sie, ze bedziesz mial chocby najmniejsze problemy ze zorientowaniem sie, do kogo owa "istna litania" nalezala...

I w dalszym ciagu czekam na wyjasnienie okolicznosci, ktore kare za cztery ewidentnie zawinione crashe zlagodzily do 10 pkt.
 
Centrum Fanów Symulatorów » Nascar Racing Season 4,2002,2003 Nascar Real » WAZNE!!! Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: