Centrum Fanów Symulatorów » GTR, GT Legends, Live For Speed, Inne wyścigi » screeny z Indycar od Codemasters
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

screeny z Indycar od Codemasters

Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Autor Wiadomość
Aro BMW
E39

Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1478
Miasto: Ustroń

Post2003-02-14, 02:49      screeny z Indycar od Codemasters Odpowiedz z cytatem
Qrde Richie ale ty teraz mylisz widze rajdy z wyscigami i stad chyba ta cala dyskusja Co innego rajdy a co innego wyscigi. Rajdy i jazda rajdowa (o ktorej wspomniales na poczatku i o ktorej ja caly czas mowie) to jest bardziej jazda po luznej lub sliskiej nawierzchni (popatrz np. na kalendarz RSMŚ) i z tym ten termin powinien sie IMHO bardziej kojarzyc a puchar Alfy i inna szybka jazda po suchym asfalcie to sa wyscigi wlasnie.
No i dlatego wlasnie caly czas podkreslam ze w jezdzie rajdowej i zwlaszcza po luznej nawierzchni liczy sie moment. Wynika to z techniki jazdy - przez duza czesc czasu podrozuje w poslizgu i wtedy nie mozna sobie pozwolic na szatkowanie skrzynia (zwlaszcza manualna, tak jak w wyscigach bez poslizgow) zeby sobie dopasowac optymalnie obroty pod max moc i daltego bardziej liczy sie elastycznosc ktora wynika z momentu (w polaczeniu z odpowiednim zestopniowaniem skrzynki ofcorz). Zauwaz tez ze to nie przypadek ze auta WRC maja silniki turbodoladowane a nie wysokoobrotowe jak kit cary.
Za to w wyscigach i rajdach kretych po suchym asfalcie sprawa wyglada juz inaczej i jest tak jak mowisz moc z obrotow gora bo mozna czesciej zmieniac biegi
 
Reklamy
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2003-02-14, 02:52      screeny z Indycar od Codemasters Odpowiedz z cytatem
nom ja mam do czynienia tylko z suchym asfaltem i to przewaznie po prostej , wiec mowisz, ze tym Hondom wszystkim moglbym jeszcze bardziej dolozyc na szutrach dieselkiem? cool
sa Golfy kitcary po 240KM TDI i kosmicznych momentach prawie 500Nm, tylko ciekawe w takim razie czemu WRC tdi jeszcze nie robia
 
Aro BMW
E39

Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1478
Miasto: Ustroń

Post2003-02-14, 02:57      screeny z Indycar od Codemasters Odpowiedz z cytatem
tylko zauwaz drobny niuans ze to sa auta z napedem na jedna os co nie jest najszczesliwszym rozwiazaniem do jazdy po szutrach

Ostatnio zmieniony przez Aro dnia 2003-02-14, 03:11, w całości zmieniany 1 raz
 
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2003-02-14, 02:58      screeny z Indycar od Codemasters Odpowiedz z cytatem
a ty myslisz, ze auta TDI nie sa 4x4? oba golfy te po 240KM kitcary maja 4x4, ostatnio z kolega na 400m jechalem Passatem 98rok 4x4 1.9TDI 110@145KM, Leon przeciez seryjnie jest takze w wersji TDI 4x4 to nie problem
 
Aro BMW
E39

Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1478
Miasto: Ustroń

Post2003-02-14, 03:04      screeny z Indycar od Codemasters Odpowiedz z cytatem
ehh... twoja ibizka i te hondy o ktorych mowiles w poprzednim poscie jak i ten golf kit car z pewnoscia nie ma napedu na 2 osie ale nie twierdze ze nie ma "cywilnego" samochodu z turbodieslem i 4x4, bo rajdowego jeszcze nie spotkalem...
 
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2003-02-14, 03:08      screeny z Indycar od Codemasters Odpowiedz z cytatem
Aro przeczytaj jeszcze raz pliz.. dokladnie tym razem

Moja Ibiza oczywiscie nie ma 4x4 i nigdzie tego nie pisalem

Honda 1.6 106KM Shuttle Civic 4x4 to najpopularniejsza Honda 400m w Wawie i nawet mam zdjecie z wyscigu z nia na 400m na zlocie w Toruniu ( wygrany wyscig )

Oba Golfy Raven na pewno bedzie znal, austria, szwecja te okolice, robia w 4,5s do 100km/s i sa potworami, maja oba 4x4

co do ostatniego zdania oczywiscie, ze nie twierdzisz, bo sa takie od paru lat normalnie seryjnie sprzedawane w salonach na swiecie masowo jak ktos tylko sobie zyczy i ma $$$

musisz wiec wymyslec inna teorie dlaczego WRC jeszcze nie sa turbognojami
 
Aro BMW
E39

Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1478
Miasto: Ustroń

Post2003-02-14, 03:16      screeny z Indycar od Codemasters Odpowiedz z cytatem
qrde powinnismy sie chyba obaj isc dobrze wyspac bo myslenie juz o tej porze jest nie te

1. Wiem o ktorego golfa ci chodzi, jezdzil nim swego czasu baumshlager( czy jak sie to pisze ) w austrii ale pierwsze slysze ze mial on naped na 2 osie, jesli tak to to nie kit car bo kit cary z definicji maja naped na przod.

2. ta honda jesli ma 4x4 to w zadnym wypadku na szutrach bys jej nie obtjechal

3. gdzie ja mowie cos o tym dlaczego WRC nie maja diesli?
 
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2003-02-14, 10:50      screeny z Indycar od Codemasters Odpowiedz z cytatem
ja mowie, ze WRC nie maja TDI jeszcze, a z tego co piszesz wyzej wynika, ze powinny miec, bo ich moment + 4x4 to najlepsza kombinacja, jednak jak widac konstruktorzy na to nie wpadli i ja naprawde nie wiem dlaczego
 
Aro BMW
E39

Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1478
Miasto: Ustroń

Post2003-02-14, 11:48      screeny z Indycar od Codemasters Odpowiedz z cytatem
No to ci powiem dlaczego wg mnie nie ma WRC TDI
Po pierwsze koszt skonstruowania i wyprodukowania takiego silnika bylby znacznie wiekszy a teraz dazy sie wlasnie w przeciwnym kierunku - zeby obnizyc koszty
Po drugie bardzo trudno byloby tak dobrac przepisy odnosnie np. pojemnosci, zwezki w turbinie itp. zeby benzynowe WRC i te na gnojowe byly konkurencyjne miedzy soba, bo jesli ograniczenia bylyby takie same to wiadomo ze TDI nie mialyby szans z benzyniakami.
A po trzecie zauwaz ze przedtem rozmawialismy porownujac silniki wolnossace benzynowe z turbodoladowanymi dieslami (ibiza vs honda), a tu teraz chodzi o oba turbodoladowane i w takim wypadku przewaga diesla pod wzgledem momentu obr. nie jest juz tak wyrazna i w polaczeniu z dwoma powyzszymi argumentami chyba wystarczajaco moze tlumaczyc dlaczego nie ma wRC TDI.
To sa ofcorz moje osobiste przemyslenia na ten temat nie poparte wypowiedziami zadnych specjalistow w tym temacie i nie twierdze ze sa to w rzeczywistosci glowne powody bo pewnie znalazloby sie ich jeszcze kilka.

A tak BTW to jak tak teraz przeczytalem cala ta zakladke to sie usmialem bo to wyglada jak dyskusja dwoch zdrowo potluczonych na umysle ale to moja wina bo na modemie bedac pod obstrzalem lecacych impulsow odpowiadalem na szybko i malo precyzyjnie przez nie zalapywales widocznie sensu mioch wypowiedzi Teraz juz bede odpowiadal piszac offline na spokojnie
 
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2003-02-14, 12:02      screeny z Indycar od Codemasters Odpowiedz z cytatem


tylko jedno male ale: 150KM 1.9TDI robi jak chce 150KM 1.8T benzyne, oba Audi a3 na przyklad ta sama waga, jednak przewaga momentu i pole pow. jest nadal duza
 
SEWER


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 5471
Miasto: Wa-wa

Post2003-02-14, 12:25      screeny z Indycar od Codemasters Odpowiedz z cytatem
Panowie ! Moze wrocicie do tematu od ktorego zaczal sie topic ?
Takie debaty to mozna na priva..
 
Aro BMW
E39

Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1478
Miasto: Ustroń

Post2003-02-14, 12:38      screeny z Indycar od Codemasters Odpowiedz z cytatem


No dobra to ja sie teraz zapytam tak: ktory silnik wg ciebie jest mniej "wysilony" i ma wieksze mozliwosci do poniesienia mocy?

A co do masy to mowisz o masie calego samochodu? bo chyba nie sadzisz ze ten silnik TDI jest lzejszy od benzynowego?
 
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2003-02-14, 12:41      screeny z Indycar od Codemasters Odpowiedz z cytatem
silniki sa bardzo podobnej wagi, masy calych aut wiec takze

wysilenie jest podobne, chociaz wieksze poklady ma 1.8T z tdi mozna do 190KM jechac z 1.8T mozna do 225KM, mozna i do 350, ale to juz sie wiaze ze zmiana wtryskow, trubiny, intercoolera itd

faktycznie sie OT zrobil
 
Aro BMW
E39

Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1478
Miasto: Ustroń

Post2003-02-14, 13:12      screeny z Indycar od Codemasters Odpowiedz z cytatem
No widzisz czyli sam odpowiedziales ze przy tej samej pojemnosci TDI i max podkreceniu TDI bedzie slabsze czyli trzeba by bylo zwiekszyc pojemnosc zeby wyrownac, wiec o co chodzilo z tym "ale"?

A ze te silniki maja podobna mase to bzdura ze hej Zapytaj sie znajomych fachowcow od silnikow a potem wyedytuj lepiej tego posta
Widze Richie ze nie znasz podstawowych zasad konstrukcyjnych silnikow i nie wiesz dlaczego silniki diesla maja wieksza mase ale ofcorz nie smieje sie z tego bo nikt przeciez nie jest wszechwiedzacy
 
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2003-02-14, 13:55      screeny z Indycar od Codemasters Odpowiedz z cytatem
wejdz sobie na strone cupra.net i porownaj masy silnikow 2.0 16V benzyny i 1.9 TDI 90KM moj no patrz, podobne?

a ale jest takie, ze TDI do WRC nie byloby zadnego problemu wsadzic 2,5 V6 TDI i tez mialo by 300KM tyle ile mozna miec max, wiec problem, ze nie ma WRC TDI nie lezy w braku mocy silnikow TDI, nadal wiec nie wiem czemu ich nie ma
 
Centrum Fanów Symulatorów » GTR, GT Legends, Live For Speed, Inne wyścigi » screeny z Indycar od Codemasters Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: