2003-01-16, 03:34 screeny z Indycar od Codemasters
Z reguly w prawdziwych wyscigach nie podaje sie prawdziwej mocy a jedynie moce szacowane (bo i po co konkurencja ma wiedziec)
To czy podaje sie moc prawdziwa, czyli na kolach, tez dla mnie nie jest takie oczywiste. Bo niby po co? Wydaje sie ze z czysto marketingowego punktu widzenia nie ma to sensu. Przecietnego kibica (zwlaszcza tego zza wielkiej wody) interesuja duze liczby - duze predkosci i duze moce, wiec im wiecej bhp tym lepiej dla dyscypliny. Dwa linki gdzie moc samochodu wyscigowego podaja jest wg normy SAE Net:
http://www.racelinecentral.com/iroc1.html http://popularmechanics.com/automotive/motor_sports/2002/11/two_chevys/index4.phtml
Aha, i nie mowie tu o wyscigach na 400m bo to zupelnie inny swiat.
A poza tym to w czym ci przeszkada ten Nissan i jego salon
Reklamy
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-01-16, 03:38 screeny z Indycar od Codemasters
kogo obchodza koniki salonowe i papka marketingowa do ktorej wracasz? staramy sie nie byc kibicami nabijanymi w bvutelke i dziecmi amerykanskimi ktore ciesza duze cyferki, wole byc swiadom o czym jest mowa, ile te samochody maja mocy, ktora dysponuja w czasie scigania, jesi ty wolisz duze cyferki, normy din i kity wciskane jako laikowi to OK ale prosze nie wciskaj ich mnie, ja wole wiedziec nie od strony biernego kibica co ile ma i jak dziala tylko bardziej "prawdziwie, od srodka" ja cie blagam nie dawaj mi przykladow ulotek, gdzie jest napisana moc wg normy DIN, oszdzedz sobie czasu a mi tego bo juz dawno na takie rzeczy nie patrze, bo one g... mowia
p.s. Moraw - jakbys nie zauwazyl to na poprzedniej zakladce juz napisalem, ze jesli koniki CART sa podane takze wg norm salonowych to i tak zadnym problemem nie jest podniesienie mocy podczas wyscigow o wiele wiecej przez samych kierowcow, co tez czynia bez ogrodek.. wiec nie wiem po co dalej piszesz o tych koniach ale to tak cicho sza tylko ci zwrocilem uwage jakbys nie zauwazyl ze juz to napisalem wczesniej
PiotreQ
2003-01-16, 09:03 screeny z Indycar od Codemasters
Richie, odpier... się od Nissana
KrzysztofM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1119
Miasto: EPWA
2003-01-16, 12:10 screeny z Indycar od Codemasters
Wracając do mocy sliników CART, to z tego co ja wiem, mają one możliwość uzyskiwania dużo większych mocy niż te wspomniane 800-900 KM, ale regulamin nakazuje stosowanie specjalnych kalibrowanych zaworów przy sprężarce, uniemożliwiającej podawanie jej większego niż ustalone odgórnie ciśnienia. W momencie przekroczenia wartości krytycznej zawór wywala i do silnika przez kilka sekund nie podawane jest powietrze ze sprężarki, przez co moc spada drastycznie i delikwent traci sporo czasu. Kierowcy CART mają, oprócz rurki z piciem, doprowadzącą również rurkę do ucha połączoną z zaworem, która sygnalizuje im specyficznym gwizdem, iż za chwilkę nastąpi wspomniane wystrzelenie zaworu. Wtedy kierowca musi zmniejszyć doładowanie na sprężarce. Wot tyle, co wiem ja.
Tak samo silniki WRC, mają odgórnie ograniczoną moc do 300 KM, lecz kiedyś, oglądając program z Hołkiem, mówił on, że jeśli zdejmie sie blokadę ze sprężarki, to wtedy moc wzrasta do blisko 1000 KM!
Tak więc Richie, teoretycznie masz rację, że mają te silniki po 1000 KM, ale tylko w założeniach konstruktorów są w stanie tyle wytrzymać przy maksymalnym ciśnieniu sprężarki. Podczas zawodów ta moc waha się w okolicach 900 KM.
padek78
Dołączył: 21 Lis 2002
Posty: 1464
Miasto: Radom
2003-01-16, 16:07 screeny z Indycar od Codemasters
Otóż to KrzysztofM. Zgadzam się z tobą w 100%-tach. Właśnie również o tym ciśnieniu w sprężarce wypowiadali się kierowcy Ribeiro i Fernandez w tym programie o pracy zespołu Tasman Motorsport. Dokładnie chyba właśnie Fernandez opowiadał jak jedzie kwalifikacje na Michigan. Mówił właśnie że ma dodatkowo doprowadzoną specjalną rurkę do kasku i to umożliwia mu ocenienie na ile ciśnienia sobie może pozwolić.
I mówił też że jak jedzie quala to trzyma pedał gazu do dechy obiema nogami żeby mieć pewność że go nie popuści ani na milimetrzyk.
Tak więc generalnie dogranic wytrzymałości...
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-02-12, 11:02 screeny z Indycar od Codemasters
Raven
Dołączył: 19 Sie 2001
Posty: 1686
Miasto: Wroclaw
2003-02-12, 18:12 screeny z Indycar od Codemasters
Cytat:
Tak samo silniki WRC, mają odgórnie ograniczoną moc do 300 KM, lecz kiedyś, oglądając program z Hołkiem, mówił on, że jeśli zdejmie sie blokadę ze sprężarki, to wtedy moc wzrasta do blisko 1000 KM!
Chodzi tu o zwezke, ktora ogranicza ilosc powietrza dostajacego sie do turbosprezarki. Nie sadze aby silniki te mogly osiagac 1000KM, ale na pewno moga wiele wiecej niz 300KM.
ODuck
Dołączył: 28 Sie 2001
Posty: 4634
2003-02-12, 19:20 screeny z Indycar od Codemasters
mniam ! wyglada to to ladnie,,,,....
Marcus
2003-02-12, 23:46 screeny z Indycar od Codemasters
Mniam,mniam!!! TO wyglada naprawde LADNIE!!!!!
KrzysztofM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1119
Miasto: EPWA
2003-02-13, 00:24 screeny z Indycar od Codemasters
Raven napisał:
Nie sadze aby silniki te mogly osiagac 1000KM, ale na pewno moga wiele wiecej niz 300KM.
Słyszałem na 100%
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-02-13, 00:43 screeny z Indycar od Codemasters
slyszales na 100%, ale zle niestety lub ktos plotl wierutne bzdury publicznie
Ozone
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 796
Miasto: New England
2003-02-13, 02:04 screeny z Indycar od Codemasters
Ja slyszalem ze po zdjeciu zwezki na turbinie moc skacze ok 300KM do 500-550. Wydaje sie to realne bo takie mniejwiecej moce mialy auta z B grupy. Ale to tylko nawiasem.
NIECH MI KTOS POWIE CO TO JEST MOC?????
Zaczynacie sie powoli zachlystywac pomiarami mocy, zdejmowaniem osprzetow wg szesnastu norm i sposobow ale czy wiecie co to jest moc i o czym ona decyduje?
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2003-02-13, 02:20 screeny z Indycar od Codemasters
Moc to praca wykonana w czasie
P = dW/dt
dobrze mówię?
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-02-13, 02:59 screeny z Indycar od Codemasters
moc to wartosc momentu obrotowego przy danych obrotach
Ozone
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 796
Miasto: New England
2003-02-13, 03:14 screeny z Indycar od Codemasters
Wartosc momentu obrotowego przy danych obrotach to oczywiscie wartosc momentu obrotowego przy oczywiscie danych oborotach... Moc to praca wykonana w jednostce czasu. Praca to iloczyn sily i przesuniecia. Moim zdaniem to dosc metny wskaznik przy porownywaniu czegokolwiek. Tak naprawde to liczy sie tylko moment obrotowy ( Richie - gdzies dzwonia ale kurna w ktorym kosciele ?! ) a nie jakas tam moc... Moment obrotowy to sila razy ramie. Poniewaz ramie jest stale moment obrotowy swiadczy o sile z jaka np kola rzezbia np asfalt i to od tego wlasnie zalezy czy walimy do przodu czy nie. Dajcie mi spokoj z moca... Niech moc bedzie z Lukem Skywalkiria...