Centrum Fanów Symulatorów » GTR, GT Legends, Live For Speed, Inne wyścigi » screeny z Indycar od Codemasters
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

screeny z Indycar od Codemasters

Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Autor Wiadomość
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2003-02-13, 03:25      screeny z Indycar od Codemasters Odpowiedz z cytatem
Ozone

1.dobrze wiem gdzie dzwoni, uzupelnie jeszcze twoja wypowiedz o to, ze liczy sie moment na kolach a nie teoretyczny na wale "wyjetym" wg normy xyz
2.dyskusja moment czy moc jest dyskusja Intel vs AMD i ma tylu zwolennikow jednej strony jak i drugiej na forach wyscigowych, tuningowych, motoryzacyjnych od okolo 2 lat taka dyskusja wraca jak bumarang

oto posiadacz Hondy mowi ze liczy sie tylko MOC i przelozenia, jego silnik ma duza moc 110KM i bardzo maly moment 100Nm, za to kreci sie wysoko do 8000rpm

drugi posiadacz Ibizy TDI ma moc 100KM czyli mniej ale moment 260Nm (czyli wg ciebie jest 2,5 raza szybszy ma 2,5 x mocniejsze auto? ) ale za to ma krotkie przelozenia, kreci sie do 4000rpm

do tego dochodza kluczowe rzeczy jak np. waga auta, ktore pominales

z doswiadczenia ci powiem, ze wynik porownania takich aut 100Nm vs 260 Nm o podobnej wadze oczywiscie w w/w wypadku bedzie bardzo podobny, zarowno do jazdy rajdowej jak i wyscigu po prostej wyniki sa zblizone mimo kolosalnej roznicy momentu

biorac pod uwage, ze auta rajdowe (nie znam sie podejrzewam) wszystkie sa odchudzone na maxa wiec podobnie(?) za wartosc porownawcza mozna jak najbardziej brac moc (ktorej i tak maja po rowno prawie wszystkie auta ) jak i moment, bo wszystkie sa przeciez turbodoladowanymi(?) benzyniakami o podobnej skali obrotow wiec i momenty beda mialy podobne jesli moce maja takie same
 
Reklamy
Ozone


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 796
Miasto: New England

Post2003-02-13, 04:12      screeny z Indycar od Codemasters Odpowiedz z cytatem
Dyskusja moc - moment ktora sprowokowalem rzeczywiscie jest stara jak swiat. Problem w tym ze mam racje

A powaznie, chyba problem w tym ze na sile probuje sie opisac bardzo zlozone zjawisko jedna mala liczba, przy czym polowa ludzi uzywajaca pojecia nie zna jej definicji...

Ten przyklad z dwoma autami o roznych momentach, przyspieszajacych tak samo swiadczy tylko o tym ze brac nalezy charakterystyke momentu w przedziale uzywanych obrotow i trzy tuziny innych czynnikow. Leee, nie chce mi sie wchodzic w szczegoly w ktorych zaraz sie zaplacze. Powiem tylko: Jest wzor ktory laczy moment z moca wiec obie wielkosci sa rownie dobre w opisie.

Chce tylko powiedziec ze moment jest latwiejszy do zrozumienia ( intuicyjnie, ma zwiazek z sila wiec czyms najprostrzym do pojecia ) i nie ukrywa sie za definicja ( brawo Maxym za wzor ) z ktorej malo wynika ( jaks praca? A co mnie obchodzi praca jaka wykonuje auto?... )

Tak na wszelki wypadek wrzuce wyprowadzenie tego wzoru przeksztalcajacego moc w moment zeby nie bylo ze nie wiem o czym mowie.
 
Ozone


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 796
Miasto: New England

Post2003-02-13, 04:13      screeny z Indycar od Codemasters Odpowiedz z cytatem
Shit! Wcielo mi na obrazku kreski ulamkwe a liczba Pi wyswietlana jest jak AE.. Sorry
 
Ozone


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 796
Miasto: New England

Post2003-02-13, 04:31      screeny z Indycar od Codemasters Odpowiedz z cytatem
I zadne tam SAE czy DIN, tylko pomiary na kolach... BTW wg nich Subaru Impreza 2.5 RS ma 90KM a wg SAE 170...
 
DariuszM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 4793
Miasto: Poznan

Post2003-02-13, 08:24      screeny z Indycar od Codemasters Odpowiedz z cytatem
...i wszystko jasne...
 
MaXyM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678

Post2003-02-13, 08:25      screeny z Indycar od Codemasters Odpowiedz z cytatem
Hmm
Z tego wyprowadzenia wynika że moment zależy wprost proporcjonalnie (liniowo) od mocy. A to znaczy że oba te paramtery mogą służyć do porównywania pojazdów. (???)
 
DariuszM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 4793
Miasto: Poznan

Post2003-02-13, 08:51      screeny z Indycar od Codemasters Odpowiedz z cytatem
...i znów nie jasne...
 
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2003-02-13, 11:17      screeny z Indycar od Codemasters Odpowiedz z cytatem
Ozone ale w czym masz racje bo nie bardzo wiem, co chciales udowodnic tym postem z obrazkiem? napisalem, ze przy tej samej wadze aut lub bardzo podobnej, podobym zakresie obrotow moc i moment beda proporcjonalnie podobne jak dwa auta do porownania beda mialy po 300KM to oba beda mialy po ok 350Nm przykladowo takze, wiec mozna porownywac je zarowno pod wzgledem mocy jak i momentu co kto woli do porownania wartosci sa proporcjonalnie podobne bo inne parametry w/w (waga, zakres obrotow, charakterystyki silnikow) wiec w czym masz racje? ze tylko porownywanie momentu ma sens a moce to bzdura bo nie maja znaczenia? moc i moment, jedno jest wynikiem drugiego w danym zakresie obrotow, a i tak liczy sie pole powierzchni pod krzywa momentu na wykresie kto ma wieksze pole bedzie mial wiecej momentu w ciagu calego zakresu obrotow

pytanie do Ozona kto wygra, ktore auto bedzie szybsze

BMW 130KM 240Nm benzyna 2,5litra
BMW 190KM 185Nm benzyna 2,0litra

podpowiedz - nie to z wiekszym momentem wiec nie mow tak zdecydowanie, ze tylko porownywanie momentow ma sens, moment na kolach lub moc przy podobnych innych parametrach porownuje sie tak samo dobrze i mam racje
 
Aro BMW
E39

Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1478
Miasto: Ustroń

Post2003-02-14, 00:42      screeny z Indycar od Codemasters Odpowiedz z cytatem
Richie masz racje ale wez pod uwage ze w normalnej eksploatacji samochodu ten z TDI z 260Nm bedzie sprawial wrazenie bardziej dynamicznego bo bedzie mial duuuzo wieksza elastycznosc mimo ze do 100-ki bedzie przyspieszal wolniej.
Podobnie w tym przykladzie bmw jesli ta 2litrowka bierze moc z obrotow a nie z turbosprezarki to bedzie miala mniejsza elastycznosc i bedzie w normalej jezdzie znacznie bardziej mulowate, dopiero szatkujac biegami i krecac wysokie obroty bedzie porownywalnie jechac, mimo ze do 100-ki (czy 400-ki ) 2-litrowka bedzie szybsza.
Ja wolalbym ta slabsza 2.5 litra w kazdym badz razie do normalnej jazdy
 
Ozone


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 796
Miasto: New England

Post2003-02-14, 01:19      screeny z Indycar od Codemasters Odpowiedz z cytatem
Napisalem miedzy innymi ze po jednej liczbie niczego nie mozna wyrokowac. Momenty tych BMW sa maxymalnymi momntami uzyskiwanymi przez silniki. Nic mi nie wiadomo o ich krzywych. Wiec sie zamkne. A momenty uwazam za lepsze bo obrazuja one sile a wiec i przyspieszenie.

Powiem tylko jedno: Na bank BMW 2.5 litra ma wieksze przyspieszenie przy obrotach maxymalnego momentu niz 2.0 ( zakladam po cichu ze oba maja te same przelozenia skrzyni )
 
Ozone


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 796
Miasto: New England

Post2003-02-14, 01:22      screeny z Indycar od Codemasters Odpowiedz z cytatem
A chcialem udowodnic ze sie znam

A serio to podejrzewalem ze Moment powiazany jest z moca wiec sobie to na kolanie wyprowadzilem. Pomyslalem ze sie podziele ta radosna nowina. Mozecie smialo ignorowac moje posty jezeli uwazacie ze niczego nie wnosza.
 
Aro BMW
E39

Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1478
Miasto: Ustroń

Post2003-02-14, 01:28      screeny z Indycar od Codemasters Odpowiedz z cytatem
Cytat:
oto posiadacz Hondy mowi ze liczy sie tylko MOC i przelozenia, jego silnik ma duza moc 110KM i bardzo maly moment 100Nm, za to kreci sie wysoko do 8000rpm

drugi posiadacz Ibizy TDI ma moc 100KM czyli mniej ale moment 260Nm (czyli wg ciebie jest 2,5 raza szybszy ma 2,5 x mocniejsze auto? ) ale za to ma krotkie przelozenia, kreci sie do 4000rpm

do tego dochodza kluczowe rzeczy jak np. waga auta, ktore pominales

z doswiadczenia ci powiem, ze wynik porownania takich aut 100Nm vs 260 Nm o podobnej wadze oczywiscie w w/w wypadku bedzie bardzo podobny, zarowno do jazdy rajdowej jak i wyscigu po prostej wyniki sa zblizone mimo kolosalnej roznicy momentu


zaraz zaraz, bo teraz przeczytalem dokladnie co napisales... chyba sie troche tutaj zamotales bo wg mnie to w tej ibizie sa dluzsze przelozenia niz w Hondzie wlasnie, bo wiekszy moment na to pozwala i auta te beda porownywalne jedynie w sprincie od 0-100(400 ) ale w jezdzie rajdowej (zwlaszcza po luznej nawierzchni) ibiza odjedzie znacznie...


Ozone, przy wiekszej pojemnosci mozna spokojnie zalozyc ze krzywa momentu bedzie bardziej plaska w 2.5 litrowce i tez uwazam ze porownujac silniki powinno sie patrzec bardziej na moment niz na moc, podobnie porownujac osiagi dla mnie wazniejsza jest elastycznosc niz sprint od 0-100.
 
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2003-02-14, 01:34      screeny z Indycar od Codemasters Odpowiedz z cytatem
Aro napisał:
zaraz zaraz, bo teraz przeczytalem dokladnie co napisales... chyba sie troche tutaj zamotales bo wg mnie to w tej ibizie sa dluzsze przelozenia niz w Hondzie wlasnie, bo wiekszy moment na to pozwala i auta te beda porownywalne jedynie w sprincie od 0-100(400 ) ale w jezdzie rajdowej (zwlaszcza po luznej nawierzchni) ibiza odjedzie znacznie...


teoretycznie zgodzilbym sie z toba po przeczytaniu na chlopski rozum, niestety w praktyce jest odwrotnie niz mowisz, leppiej miec wysokie obroty i krotkie biegi do rajdow, niz elastyczny duzy moment i dlugie przelozenia

a co do Ibizy akurat to wygra z ta Honda wyraznie i do 100 i na 400m ale to z prostego powodu , ja mam i krotka bardzo skrzynie od oryginalnej 90KM, lekkie kolo zamachowe od 90KM oryginalne, za to moc i moment wieksze o 30%
 
Aro BMW
E39

Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1478
Miasto: Ustroń

Post2003-02-14, 02:17      screeny z Indycar od Codemasters Odpowiedz z cytatem
Richie ale ja mowiac ze ibiza bedzie miala dluzsze przelozenia myslalem ze mowimy o seryjniej ibizie i hondzie

A co do rajdow zaznaczylem ze zwlaszcza na luznej nawierzchni bedzie roznica i chyba mi nie powiesz samochod z turbodoladowanym silnikiem 2-litrowym ktory bierze moc ze sprezarki wiec ma wiekszy moment przy niskich obrotach i plaska krzywa bedzie szybszy (na OS-ie, ktory nie sklada sie z samych nawrotow i odejsc od 0) od wolnossacego silnika ktory bierze ta sama moc ale z wysoich obrotow i przez to max moment ma przy duzo wyszych obrotach z reguly zblizonych do tych przy ktorych jest moc max bo to bzdura jest i sie z tym w zadnym wypadku nie zgodze.

Cytat:
...a i tak liczy sie pole powierzchni pod krzywa momentu na wykresie kto ma wieksze pole bedzie mial wiecej momentu w ciagu calego zakresu obrotow

sam madrze powiedziales ze liczy sie pole powierzchni pod krzywa momentu a teraz sobie przeczysz mowiac ze liczy sie moc z wysokich obrotow a co za tym idzie ni ma ch... - krzywa momentu w takim silniku bedzie bardziej "stroma" przez co pole bedzie mniejsze
 
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2003-02-14, 02:24      screeny z Indycar od Codemasters Odpowiedz z cytatem
ja tez tak uwazam jak ty dokladnie, tylko kurcze fakty nam przecza jakos i opinie tych, ktorzy jezdza np. w pucharze Alf JTD i znaja takze auta Ngrupowe benzyniaki, mowia, ze faktycznie moment elastycznosc wygoda, wieksze pole itd do cywila przewaga, jednak w wyscigach kreci sie wysoko i macha biegami i jest lepiej, moze Ozone wytlumaczy dlaczego, ja w koncu w rajdach nie jezdze
 
Centrum Fanów Symulatorów » GTR, GT Legends, Live For Speed, Inne wyścigi » screeny z Indycar od Codemasters Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: