2003-02-14, 14:42 screeny z Indycar od Codemasters
No to podaj mi z ciekawosci te masy bo na szybko nie moglem je tam znalezc.
A w A3 o ktorym mowiles sprawdzilem teraz masa calego samochodu z TDI 130KM i 1.8T 150KM rozni sie ok 30 kilogramow czyli jesli ta roznica wynikalaby z samego silnika (czego tutaj akurat nie wiem) to 30kg to slabo sie pytam?
Richie napisał:
a ale jest takie, ze TDI do WRC nie byloby zadnego problemu wsadzic 2,5 V6 TDI i tez mialo by 300KM tyle ile mozna miec max, wiec problem, ze nie ma WRC TDI nie lezy w braku mocy silnikow TDI, nadal wiec nie wiem czemu ich nie ma
no jest wlasnie problem bo mozna zapytac ze skad wiadomo czy dac limit akurat 2.5 a nie 2.4 albo 2.75? Gdzie ja powiedzialem ze jest problem z braku mocy TDI? Powiedzialem ze bedzie mniejsza moc przy tej samej pojemnosci, co chciales podwazyc dajac glupi przyklad z tymi A3 ktory sam potem sobie wyjasniles po mojej podpowiedzi ze ten przyklad nie jest dobry. Poza tym czemu by to mialo sluzyc zeby bylo WRC TDI i benzynowe? Chyba chodzi o to zeby zawodnicy mieli jak najbardziej porownywalny sprzet a tego w tym wypadku nie daloby sie ograniczyc przepisami bo diesle i benzynowe nie roznia sie tylko moca z pojemnosci. Proponuje EOT to nie ma sensu, watpie ze kiedykolwiek beda WRC TDI wiec po co w ogole sie nad tym zastanawiac.
A co do wiekszej masy diesli to wynika ona z tak prostego powodu ze w tych silnikach jes znacznie wiekszy stopien sprezania a co za tym idzie cisnienie sprezania (mowiac potocznie kompresja) wiec na tloki dzialaja znacznie wieksze sily przez co tloki, korbowody i zwlaszcza wal korbowy ktory ma najwiekszy wplyw na mase silnika musza byc o wiele bardziej masywne i stad ta roznica masy, koniec korpka amen Wiec silniki o podobnej mocy zawsze beda mialy wieksza badz mniejsza roznice w masie. Nie chce mi sie juz bardziej wdawac w szczegoly bo to i tak nie ma sensu.
Reklamy
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-02-14, 14:59 screeny z Indycar od Codemasters
Hm z milej dyskusji zaczales teraz rzucac terminami badz co badz z innej bajki, teraz okazalo sie, ze daje "glupie przyklady" skoro byl prawdziwy to chyba nie glupi, pytales o podobna moc wiec podalem co bedzie szybsze, dopiero potem napisales o pojemnosci i potencjale do podkrecania, moj przyklad na etapie rozmowy i tamtych postow byl jak najbardziej dobry...
Aro napisał:
A w A3 o ktorym mowiles sprawdzilem teraz masa calego samochodu z TDI 130KM i 1.8T 150KM rozni sie ok 30 kilogramow czyli jesli ta roznica wynikalaby z samego silnika (czego tutaj akurat nie wiem) to 30kg to slabo sie pytam?
no bardzo slabo bo to tylko 2% w cywilnym aucie okolo, do tego 1.nie wiemy czy to roznica wynikajaca z silnika w co watpie bo TDI jest zawsze w standardzie lepiej wyposazone od standardowej benzyny 2. w radjach przy specjalnym przygotowaniu zniwelowano by te 30kg i tak bez problemu
Richie napisał:
a ale jest takie, ze TDI do WRC nie byloby zadnego problemu wsadzic 2,5 V6 TDI i tez mialo by 300KM tyle ile mozna miec max, wiec problem, ze nie ma WRC TDI nie lezy w braku mocy silnikow TDI, nadal wiec nie wiem czemu ich nie ma
no jest wlasnie problem bo mozna zapytac ze skad wiadomo czy dac limit akurat 2.5 a nie 2.4 albo 2.75? Gdzie ja powiedzialem ze jest problem z braku mocy TDI? Powiedzialem ze bedzie mniejsza moc przy tej samej pojemnosci, co chciales podwazyc dajac glupi przyklad z tymi A3 ktory sam potem sobie wyjasniles po mojej podpowiedzi ze ten przyklad nie jest dobry. Poza tym czemu by to mialo sluzyc zeby bylo WRC TDI i benzynowe? Chyba chodzi o to zeby zawodnicy mieli jak najbardziej porownywalny sprzet a tego w tym wypadku nie daloby sie ograniczyc przepisami bo diesle i benzynowe nie roznia sie tylko moca z pojemnosci. Proponuje EOT to nie ma sensu, watpie ze kiedykolwiek beda WRC TDI wiec po co w ogole sie nad tym zastanawiac.
Cytat:
Wiec silniki o podobnej mocy zawsze beda mialy wieksza badz mniejsza roznice w masie. Nie chce mi sie juz bardziej wdawac w szczegoly bo to i tak nie ma sensu.
ale wlasciwie co chcesz udowodnic bo sie zgubilem? bo ja rozmawiam o tym, ze myslisz sie, ze TDI byloby lepsze na szutrach i do rajdow, jest to tylko teoria, ktora jak widac, nie ma zastosowania w praktyce, wiec mniemam, ze jest bledna i caly czas prosze cie o udowodnienie, ze to jednak prawda a ty chyba odbiegles od tematu, ja mysle, ze to kwestia tylko i wylacznie standardow, diesle dopiero przekonuja ludzi do siebie, sa nowsza technologia i za iles lat beda jezdzily i w rajdach, ba juz jezdza to tylko kwestia czasu, wtedy sie okaze dopiero moze czy beda wygrywaly na szutrach
ODuck
Dołączył: 28 Sie 2001
Posty: 4634
2003-02-14, 15:45 screeny z Indycar od Codemasters
ja tylko w kwestii formalnej ze lekki OT sie zrobil
czy ktos wie czy ten sim(?) bedzie fajny czy nie, pojawily sie jakies przecieki? bo screeny mi sie serio spodobaly.
SEWER
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 5471
Miasto: Wa-wa
2003-02-14, 15:53 screeny z Indycar od Codemasters
A ja i tak wole takie
ODuck
Dołączył: 28 Sie 2001
Posty: 4634
2003-02-14, 16:02 screeny z Indycar od Codemasters
aha czyli nie dowiem sie spoko
Aro
BMW
E39
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1478
Miasto: Ustroń
2003-02-14, 16:08 screeny z Indycar od Codemasters
Richie dla mnie to nadal jest mila dyskusja i nie chcialem cie nigdzie obrazic jak to widze odebrales
Tylko ja juz nie ma sily... Prawde mowiac znowu zaluje ze sie w ogole odwazylem odezwac na tym forum na temat samochodow. Odpowiadam juz ostatni raz w tym temacie i juz serio EOT z mojej strony.
1. Dalczego przyklad z A3 nie byl dobry(glupi ):
Aro napisał:
Po drugie bardzo trudno byloby tak dobrac przepisy odnosnie np. pojemnosci, zwezki w turbinie itp. zeby benzynowe WRC i te na gnojowe byly konkurencyjne miedzy soba, bo jesli ograniczenia bylyby takie same to wiadomo ze TDI nie mialyby szans z benzyniakami.
na co odpowiedziales:
Richie napisał:
tylko jedno male ale: 150KM 1.9TDI robi jak chce 150KM 1.8T benzyne, oba Audi a3 na przyklad ta sama waga, jednak przewaga momentu i pole pow. jest nadal duza
wiec w tym poscie probowales mi wmowic ze sie myle i przy tej samej pojemnosci benzyna i tdi moga miec ta sama moc, ale nie zwrociles uwagi ze mowimy o WRC z silnikami mocno przerobionymi co ci w ponizszym zdaniu zasugerowalem:
Aro napisał:
No dobra to ja sie teraz zapytam tak: ktory silnik wg ciebie jest mniej "wysilony" i ma wieksze mozliwosci do poniesienia mocy?
na co dopiero wtedy prawidlwo odpowiedziales:
Richie napisał:
chociaz wieksze poklady ma 1.8T z tdi mozna do 190KM jechac z 1.8T mozna do 225KM, mozna i do 350, ale to juz sie wiaze ze zmiana wtryskow, trubiny, intercoolera itd
Juz chyba wszystko jasne dlaczego to nazwalem zlym przykladem? (moze niepotrzebnie pwiedzialem glupim)
Richie napisał:
ale wlasciwie co chcesz udowodnic bo sie zgubilem? bo ja rozmawiam o tym, ze myslisz sie, ze TDI byloby lepsze na szutrach i do rajdow, jest to tylko teoria, ktora jak widac, nie ma zastosowania w praktyce, wiec mniemam, ze jest bledna i caly czas prosze cie o udowodnienie, ze to jednak prawda a ty chyba odbiegles od tematu, ja mysle, ze to kwestia tylko i wylacznie standardow, diesle dopiero przekonuja ludzi do siebie, sa nowsza technologia i za iles lat beda jezdzily i w rajdach, ba juz jezdza to tylko kwestia czasu, wtedy sie okaze dopiero moze czy beda wygrywaly na szutrach
No masz racje zgubiles sie Bo ja nigdzie nie powiedzialem ze TDI jest lepsze na szutrach tylko ze moment obrotowy i jego plaska charakterystyka jest bardziej pozadana niz moc z duzych obrotow ale z mniejszym momentem. Nic nie wspomnialem ze w tutaj mi chodzilo o TDI! Ty akurat wspomniales przy okazji rozmowy o momentach o swojej ibizce i pozniej dwie osobne kwestie o duzum momenice i TDI
polaczyles w jedno stwierdzajac ze ja mowie o TDI na szutrach Nie chce mi sie juz dawac odpowiednich cytatow. Moze jeszcze tylko to:
Richie napisał:
nom ja mam do czynienia tylko z suchym asfaltem i to przewaznie po prostej , wiec mowisz, ze tym Hondom wszystkim moglbym jeszcze bardziej dolozyc na szutrach dieselkiem? cool
sa Golfy kitcary po 240KM TDI i kosmicznych momentach prawie 500Nm, tylko ciekawe w takim razie czemu WRC tdi jeszcze nie robia
Aro napisał:
tylko zauwaz drobny niuans ze to sa auta z napedem na jedna os co nie jest najszczesliwszym rozwiazaniem do jazdy po szutrach
No i tutaj przyznaje ze malo precyzyjnie sie wyrazilem bo chodzilo mi o to ze twoja Ibiza i honda ma naped na przod i dlatego wiekszy moment nic by ci na szutrach nie dal bo stracilbys prawie wszystko przez zbyt slaba trakcje ale zakladalem ze ta honda tez miala naped na przod na co potem zaprzeczyles i owiedziales ze ma 4x4 wiec poprawilem sie mowiac:
Aro napisał:
2. ta honda jesli ma 4x4 to w zadnym wypadku na szutrach bys jej nie obtjechal
A ty myslales ze mialem na mysli tego Golfa kit cara i chciales mnie poinformowac ze sa TDI z 4x4 jak bym qrde spadl z ksiezyca (nawasem mowiac dalej nikt nie powiedzial czy on mial 4x4 w co watpie)
MAm nadzieje ze juz wszystko jasne Jeszcze raz mowie ze koncze bo z tej milej dyskusji zrobil sie jeden wielki LOL juz teraz
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-02-14, 16:21 screeny z Indycar od Codemasters
uszanuje twoje zdanie, choc nadal moglbym ci pokazac kilka nieprecyzyjnosci w twoim poscie i ze jednak dobrze wiem co gdzie pisalem i mialem racje, a ograniczenie mocy do 300KM byloby idealne do mojego porownania a3 vs a3 i jest to idealny przyklad do tego o czym mowilismy, nie liczy sie czy 300KM Focus MOGLBY teoretycznie osiagnac 600KM i takze 300KM P206 moglbys osiagnac 450KM, nie bierze sie pod uwage ile jaki samochod MOGLBY miec koni w ograniczeniu, podales wymog z moca i podalem ci przyklad elegancki A3 z moca , ktory jest ok EOT
Aro
BMW
E39
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1478
Miasto: Ustroń
2003-02-14, 17:27 screeny z Indycar od Codemasters
Richie napisał:
...choc nadal moglbym ci pokazac kilka nieprecyzyjnosci w twoim poscie...
ja rowniez EOT
Proponuje sie juz zajac taraz dla odmiany setupami w odpowiednim watku bo jak bedziemy tu dalej o pierdolach gadac zamiast o wazniejszych sprawach to na Michi dostaniemy za to w dupsko
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-02-14, 17:36 screeny z Indycar od Codemasters
na Michi mowisz? ja tu widze pewna niescislosc.. nie ma takiegotoru Michi.. no i wlasnie widzisz tak sie z toba rozmawia piszesz nieprawde, a potem sie wymigujesz, ze to tylko niescislosci i w ogole...
Kekacz
Daccordi
Mitico
Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 3271
Miasto: Rzeszów
2003-05-20, 12:27 screeny z Indycar od Codemasters
Kilka "cycatow" z trzeciej cześci wywiadu z tworcami gry:
Cytat:
IndyCar Series is releasing on PS2 in the US on May 13th, with PC and Xbox editions to follow in June. The games will also be launch across the rest of the world in June. The PC demo will be available just before launch, just as soon as we've perfected it!
Cytat:
Brain in a Jar: We started out by making the game as realistic as we possibly could. We then tweaked the game-play, control system and assists to make it as accessible as possible.
Jeszcze jest dobrze.
Cytat:
The physics model we have created is simple enough for a first time player to be able to pick it up with a default car setup and have fun with - while being complex enough for a hard-core racer to really get into tuning the car to achieve really fast lap times.
Tu wkrada się już niepewność Trudnosc symulacji będzie pewnie polegala na dobraniu odpowiednich ustawien bolidu? Gratulacje. Zapewne po opanowaniu tego skomplikowanego procesu będzie można się ubiegac o prace w jakims zespole wyscigowym na stanowisku mechanika?
Cytat:
"Our main drive in creating the physics model was to strike a balance between realism, accessibility and complexity."
I tutaj należy podziekowac panom za prace i dac sobie spokój.
Ponadto w ICS beda trzy mozliwosci ustawienia uszkodzen:
1. Easy - niezniszczalne
2. Normal - zawsze bedzie mozna dojechac do pitu i naprawic co trzeba
3. Pro - jak w realu
Multi nie będzie i tu chyba skonczy sie wieksza kariera tej gry.
Odnosnie mozliwosci ustawiania bolidu:
Cytat:
Brain in a Jar: In the garage you'll be able to adjust your tire pressures, spring rates, damper settings, ride height, gear ratios, camber, toe in and wing angles.
Lista standardowa, ale, moze nie bedzie jak w ostatniej TOCA, czyli ustawienia duzo, srednio, malo
Moje zdanie na temat tego "dziela" to cytat z Wiecha: "w kit i na szybe"
2003-05-20, 14:02 screeny z Indycar od Codemasters
Richie napisał:
sa Golfy kitcary po 240KM TDI i kosmicznych momentach prawie 500Nm, tylko ciekawe w takim razie czemu WRC tdi jeszcze nie robia
a potem:
Cytat:
="Richie"]Oba Golfy Raven na pewno bedzie znal, austria, szwecja te okolice, robia w 4,5s do 100km/s i sa potworami, maja oba 4x4
Mimio, ze EOT to poczulem sie wezwany do tablicy i odpowiadam. Golfy znam, ale dalbym sobie reke uciac, ze sa to oski (czyli naped na przednia os)! Swego czasu jezdzily glownie w Austrii (i chyba nawet tworzyly nowa klase A9 czy A10) ale poza granicami sie nie przyjely. W Szwecji to nie wiem czy jezdzily, ale w okolicach, czyli np. Finalndii to Golfy byly ale klasyczna formula 2, benzyniaki.
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-05-20, 14:17 screeny z Indycar od Codemasters
tak bylo podawane na stronach tych golfow, ponad 500Nm na osce to nie wiem czy by przeniosl taki tdi i wykrecil 4,5s do 100, trzeba by odszukac ich strone o tych golfach
BTW jest juz Fabia RS TDI startujaca w rajdach slyszalem? tylko podobno jej kiepsko idzie
Raven
Dołączył: 19 Sie 2001
Posty: 1686
Miasto: Wroclaw
2003-05-20, 14:27 screeny z Indycar od Codemasters
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-05-20, 15:23 screeny z Indycar od Codemasters
nie Raven mi chodzilo sorki o Skoda Fabie WRC?
"Kierowca Skody, Didier Auriol twierdzi, że nowy samochód zespołu, Fabia WRC ? zaprezentowana oficjalnie na salonie w Genewie ? to nowa generacja World Rally Car. 44-letni były mistrz świata przyznał w wywiadzie dla brytyjskiego Autosportu, że był tak entuzjastycznie nastawiony do nowego projektu jak do niczego innego wcześniej w karierze.
?Jeśli nie byłoby tego samochodu to nie przyszedłbym do tego zespołu. Nie podpisałem kontraktu ze Skodą dla Octavii, podpisałem go ze względu na Fabię, 100 procent. To jest samochód, który zapoczątkuje nową erę aut rajdowych. Na razie mam roczny kontrakt, ale byłbym zdziwiony jeśli nie przedłużyłbym go na kolejny sezon. Jeśli nie pozostanę ze Skodą to nie będę jeździł? ? stwierdził Auriol.
Francuz wierzy, że doskonałe wyważenie samochodu będzie jego największym atutem w porównaniu do Octavii.
?Najważniejsze jest, aby środek ciężkości znajdował się za przednią osią. Tak właśnie jest w Fabii. Octavia była albo bardzo podsterowna, albo bardzo nadsterowna. Powodowało to bardzo szybkie zużywanie się opon. W Fabii tego zjawiska nie będzie? ? wyjaśniał Auriol. "
no i podobno teraz jest taka sama tylko TDI? wlasnie nie wiem czy ktos nie klamal dlatego pytam ciebie
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-05-30, 11:49 screeny z Indycar od Codemasters
obejrzalem wlasnie najnowszy trailer codemastersow z targow E3 hm
grafika miodzio
damage i wypadki SUPER kawalki gumy, blachy lataja wp owietrzu
poczucie predkosci super
fizyka prosciutka lameriada