2003-01-16, 02:25 screeny z Indycar od Codemasters
Richie o tym ze powyżej 100 mph CART jedzie w tunelu do góry nogami też wiedziałem. Był taki program kiedyś opisujący przygotowania nieistniejącego już zespołu: Tasman Motorsport z udzialem Andre Ribeiro i Adriana Fernandeza. I tam pokazywali to. Nie wiem czy to był fotomontaż tylko dla pokazania jakby to wyglądało czy Ribeiro naprawdę ciął w tunelu do góry kołami.
Reklamy
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-01-16, 02:30 screeny z Indycar od Codemasters
ja widzialem tylko fragment, nie byl to fotomontaz, faktycznie "cial" na tym filmie na Avante mowili o tym wyraznie, nie ma mowy o kicie
padek78
Dołączył: 21 Lis 2002
Posty: 1464
Miasto: Radom
2003-01-16, 02:32 screeny z Indycar od Codemasters
No to jak nie byl fotomontaż to czad do kwadratu. Kurde to musi być zaje....te uczucie jechać do góry kołami.
MoRaW
Dołączył: 20 Maj 2002
Posty: 199
Miasto: Gdansk
2003-01-16, 02:34 screeny z Indycar od Codemasters
Richie napisał:
nie wiem czy wiesz, ale w USA jedyna moca jaka podaje sie w autach, niewazne czy w wyscigach czy w Corvetcie sa HP czyli konie mechaniczne odpowiednik u nas KM 1:1
i jedynym sposobem, w jaki sie podaje moc aut jest to moc NA KOŁACH, a u nas nie
otóz Punto sprzedawane u nas w salonach, ktoro ma w papierach 55KM wg amerykancow mialoby jakies 42hp na kolach po zmierzeniu
samochody WRC maja ograniczenie do 300KM takze wg naszego (LAMERSKIEGO) okreslania mocy, wg amerykancow mialy by ok 240hp max
moja ibiza seryjnie ma 90KM a u amerykancow by miala 72hp
Richie, powiem delikatnie pomyliles sie
"Pomiar mocy silnika odbywa się w określonych, znormalizowanych warunkach. Warunki pomiaru są jednak różne w kilku normach. Według norm polskich i niemieckich podczas pomiaru mocy silnik jest wyposażony w kompletny osprzęt, włącznie z tłumikiem układu wylotowego spalin. Włoska norma CUNA przewiduje odłączenie filtru powietrza i układu wylotowego, a według normy amerykańskiej SAE pomiar mocy odbywa się bez osprzętu: filtru powietrza, prądnicy (alternatora), dmuchawy układu chłodzenia, sprzęgła, pompy paliwa i układu wylotowego. Dlatego moc wg CUNA jest nieco większa niż moc zmierzona wg PN lub niemieckiej normy DIN, a w przypadku SAE nawet do 20 proc. większa."
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-01-16, 02:41 screeny z Indycar od Codemasters
ta czyli te ich wg tego co zacytowales 700KM w IRL to nasze 540KM? wiesz co to by oznaczalo? ze pare autek cywilnych typu audi rs4 czy supra ktore znam nawet w stolicy maja tyle koni silniczki co auta IRL czy prawie jak CART'y
to co cytujesz to papierkowe cyferki salonowe jak sie Nissana tam kupuje to moze to kogos interesuje, jednak w USA wszelka moc podaje sie tak jak napisalem wyzej, jako moc zmierzona na kolach, bo tak faktycznie moc papierkowa mierzona jak zacytowales nic nie mowi w wyscigach, moze byc auto 300KM na papierku z salonu i wygrac z 350konnym na papierku tez z salonu jesli to drugie bedzie mialo 15x wiekszy rozmiar opon, za dlugie przelozenia, niekorzystny zakres obrotow itd itp i straci 70KM mocy na przenoszeniu jej, powtarzam we wszelkich wyscigach amerykancy podaja swoja moc w koniach na kolach, goscie ktorzy byli na imprezach czy to ulicznych czy oficjalnych zlotach organizowanych legalnie i dla tysiecy ludzi czy to w USA czy nawet w RPA (tak tak za RPA to my jestesmy dalleko tez w tyle ) od razu po powrocie mowia zeby nie porownywac zadnych mocy naszych smiesznych z ich bo my mowimy teoretycznie-papierkowo jak cytat wyzej a oni mowia prawdziwa moc ktora zostaje do jazdy i dobrze robia
jesli te 700,900cart,830f1 to sa moce w tej samej miarze to i tak na starcie i na mecie F1 ma taka sama moc jak mialo, a w Cart napisalem wyzej jak sobie chlopaki radza z tuningiem bardzo latwo i podnoszeniem mocy
MoRaW
Dołączył: 20 Maj 2002
Posty: 199
Miasto: Gdansk
2003-01-16, 02:45 screeny z Indycar od Codemasters
No to kolejny cytat:
"Metod określania mocy silnika spalinowego jest kilka; polska norma PN, amerykańska SAE, niemiecka DIN, włoska CUNA. Każda z tych metod określa różne sposoby pomiarów mocy silnika, w wyniku czego daje też różne wartości mierzonej mocy nawet dla jednego i tego samego silnika. Ze względów handlowych, reklamowych i konkurencyjnych większość wytwórni silników stosuje najchętniej do informowania nabywców i użytkowników tę metodę przy której wylicza się jak największą ilość KM. Taką ''optymalną'' metodą jest właśnie metoda amerykańska SAE , przy użyciu której otrzymuje się moce średnio o ok. 15-20 % wyższe niż przy metodzie niemieckiej DIN, będącej najbardziej zbliżoną do rzeczywistości metodą podawania osiągów. Przy niej bowiem sprawdzamy silnik kompletny w takim samym stanie, w jakim znajduje się on w pojeździe."
I jeszcze jeden:
"Na przykład moc silnika podawana w KM, DIN-KW, CUNA-KM jest to moc użyteczna mierzona na wale. korbowym przy czynnych jego mechanizmach pomocniczych, będących normalnie w ruchu (np. pompa wody, pompa paliwa, prądnica, dmuchawa czy wentylator i inne), natomiast moc podawana w. SAE-PS (SAE-HP) nie uwzględnia strat mocy na napęd osprzętu silnika i tym samym jest zazwyczaj o 10 - 15% wyższa niż określana w KM, BHP, PS."
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-01-16, 02:49 screeny z Indycar od Codemasters
odpowiedz wyzej - ty cytujesz "z salonu Nissana" a my tutaj chyba rozmawiamy o "torze wyscigowym" malutka roznica - auta CART i IRL raczej sa blizej wyscigowym niedopuszczonym do ruchu, nie sprzedawanym w salonach niz tym, ktore sie mierzy wg norm niemieckich DIN gazet auto-moto jeszcze jeden przyklad - slynne amerykanskie dragstery i drag-cary niby zwykle autka scigajace sie na prostych a wygladajace jak zwykle cywilne - ich moc jest podawana nizsza nieraz niz u nas auta, ktore jezdza nieporownywalnie wolniej - bo tamtych interesuje realna moc na kolach.. ale to juz pisalem..
vette
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 2977
Miasto: Wrocław
2003-01-16, 02:52 screeny z Indycar od Codemasters
Moraw nie wiem skad wziales ten cytat ale delikatnie sie pomyliles
To znaczy w czesci dotyczacej USA jest on calkowicie zgodny z prawda... tylko ze niestety z prawda do lat 70tych. Otoz wtedy to zmienione zostaly przepisy dotyczace mierzenia mocy samochodow na bardziej realistyczne i zastapiono norme SAE tzw. norma SAE netto welug niej moc jest mierzona na zestawie silnik + osprzet
Ale w latach 60 bylo tak jak mowi twoj cytat
brnac dalej niemiecka norma DIN jest faktycznie najbardziej realistyczna norma na swiecie i konie w DIN sa mocniejsze od tych amerykanskich.
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-01-16, 03:03 screeny z Indycar od Codemasters
sorki za OT ale nie do konca OT
vette gdzie sa do cholery! zdjecia z USA z imprezy wyscigow na 400M gdzie bylo wiele aut obiecywales z moca powyzej 500 KONI (napisalem koni zeby nie bylo czy naszych czy ich na kolach czy ich slabych konikow salonowych)
??? czekam czekam i nic
MoRaW
Dołączył: 20 Maj 2002
Posty: 199
Miasto: Gdansk
2003-01-16, 03:04 screeny z Indycar od Codemasters
vette, pewnie masz racje, co jednak nie zmienia faktu ze nie jest prawda ze "jedynym sposobem, w jaki sie podaje moc aut jest to moc NA KOŁACH" oraz "jednak w USA wszelka moc podaje sie tak jak napisalem wyzej, jako moc zmierzona na kolach". I tylko o to mi chodzi. Po co maja byc rozpowszechniane nieprawdziwe informacje.
vette
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 2977
Miasto: Wrocław
2003-01-16, 03:06 screeny z Indycar od Codemasters
Richie zdjecia sa ciagle w aparacie...musze tam cyknac jeszcze pare klatek i dac do wywolania... Mysle ze w przyszlym tygodniu wywolam. A co do koni to na fotkach sa niektore fury z mocach ok 800 KM
A niemoc dotychczasowa wynika iz jest to aparat jednorazowy i fotki zazwyczaj robie innym aparatem i jakos nie mam kiedy uzyc tej jednorazowki aby skonczyc film.
Ostatnio zmieniony przez vette dnia 2003-01-16, 03:09, w całości zmieniany 1 raz
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-01-16, 03:07 screeny z Indycar od Codemasters
Moraw czy ja pisalem o autach z salonu? pisalem o wyscigach, a jak w USA jest mowa o wyscigach podaje sie moce prawdziwe, a jedyne prawdziwe moce to moc na kolach, moc silnika na papierku nic nie mowi na co podalem kilka przykladow juz wczesniej wiec skoncz pisac o salonowych pomiarach do gazet pliz - MASZ RACJE to chciales uslyszec? masz racje w salonie Nissana tak sie mierzy moc, zadowolony? zwiazku to z moca aut sportowych, wyscigowych, dragsterow i tak nie ma zadnego
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-01-16, 03:10 screeny z Indycar od Codemasters
vette nie rob sobie jaj!!!!!!!!!!!!!!!! pal licho pare klatek qrde czekam na nie! wrrr
aaa co do mocy w wyscigach na 400m w USA i RPA to klamalem tam nikt juz podobno nie pyta sie :"a twoja fura ile ma koni?" tylko :"a jakie masz cisnienie trubiny i w jakim zakresie obrotow?" w tym tez jestesmy 10 lat za murzynami u nas wstawienie trubo do lanosa to temat na caly rok dla gazet tuningowych a w RPA na takim zlocie od Uno do Corvetty (swoja droga co to musi byc za potwor ) wszystko swiszczy i gwizdze i tylko cisnienie chlopaki podkrecaja i nikt nawet sie tym nie chwali tylko sie sciga
vette
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 2977
Miasto: Wrocław
2003-01-16, 03:15 screeny z Indycar od Codemasters
co do wyscigow w USA to nawet nie za bardzo jest sens sie pytac o moc czy zastosowane patenty. To jest top secret. W koncu chlopaki na 400m scigaja sie o kase i nikt nie bedzie sie chwalil co ma pod maska. A Kaska jest podwojna. Jedna od organizatorow za wygranie eventu a druga z prywatnych zakladow (czesto nielegalnie bo na wielu takich imprezach jest to oficjalnie zabronione)
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-01-16, 03:23 screeny z Indycar od Codemasters
no znajomy wlasnie rozpoczal jako pierwszy i dotad jedyny na razie w Polsce montaz, serwis, nabijanie butli, systemow NX (nitro) przysylanych poczta normalnie ze stanow, te zestawy mowil co u nas sa hardcore za 3700zl mniej wiecej z dyszami dajacymi strzal +25,+50 i +100KM dla fury to tam sobie glowy nawet nimi sciganci nie zawracaja rekordowe instalacje, ale oczywiscie w niewyzylowanych wielolitrowych pojemnosciowo silnikach V8 najczesciej, potrafia dac przy strzale z NXa +400KM na ok 15s dawaj te fotki!
i dobranoc bo sie calkiem offtopic zrobil przez Codemasters