Lap 24: Nogal próbuje mnie wyprzedzić na T2/T3. Musiał jednak zwolnić po T2. W tej chwili nie pamiętam. Może myślałem że odpuscił. Pytanie kto w takiej syt powinien zachować ostrożność (patrz Lap 6). Na replayu jednak kontakt jest przez warpa.
Wlasnie to obejrzalem i mimo, ze rzeczywiscie warp jest to chcialbym tu zwrocic uwage na twoja linie - nawet jakbysmy jechali po LAN'ie to kontakt by byl (proponuje hamaer Heli i wlaczenie sobie ideal line)- nie dosc , ze nie zostawiasz miejsca to jeszcze o wiele za wczesnie scinasz zakret przez co miejsca jest o wiele mniej. W wypadku tylko ty ucierpiales i tak bylo juz YF, jednak IMHO kara za taka jazde powinna byc.
Reklamy
PiotreQ
2003-04-18, 00:52 Watkins - wrażenia
MaXyM - czy ty masz pretensje do nas, że chcemy w końcu mieć ligę z prawdziwego zdarzenia, że chcemy się ścigać a nie jechać w procesji, że mamy dosyć ciągłych YF ???
Marcus oto sytuacja o ktorej mowilem na YF znikles na dobre 12s a akurat ogladalem wyniki pod F2 i oponki na F5 po 12s nagle pojawiasz sie na mnie
kavoo
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica
2003-04-18, 07:12 Watkins - wrażenia
Wiec tak...
Wczoraj w ciagu dnia spedzilismy z PiotrQiem dosc dlugi czas na rozmowie nt. ksztaltu ligi w przyszlym sezonie.
Zaproponowalem pewne rozwiazanie, i z tego co widze PiotreQ jest za. Dodatkowo pogadalem chwile z Mlodem i on rowniez to popiera.
W skrocie (bo za chwile wychodze do pracy):
1. Liga dzieli sie na dwie dywizje - Championship Series i Challenge Series.
2. Sklad Championship Series ustali Kierownictwo na podstawie dokonan wszystkich kierowcow w dwoch sezonach ligi (w tej chwili osobiscie widze sklad 15-16-osobowy).
3. Wyscigi Champ Series - tak jak do tej pory.
4. Wyscigi Challenge - 30% distance.
5. Wyscigow w Challenge bylby mniej (np. 16) i po kazdych czterech wyscigach bylby draft do Champ Series - na podstawie czterech ostatnich wyscigow Kierownictwo decydowaloby ktory(zy) driver(zy) zasluguje(ja) swoja jazda na awans. To da 3 drafty w sezonie.
6. Kary w Challenge takie jak w obecnym Regulaminie.
7. Kary w Champ Series inne - kazdy driver moze w calym sezonie spowodowac najwyzej 5 YF. Po szostej dostaje kicka do Challenge. Ale jesli przejedzie np. 3 wyscigi bezwypadkowo, anuluje sie mu jedna YF z konta.
Dodatkowo planujemy jeden z oficjalnych treningow przed Darlington zorganizowac wylacznie w skladzie, ktory na dzien dzisiejszy jest przewidziany do Championship Series. Wyscig bedzie zahaslowany i bedzie mial na celu sprawdzenie, czy taki pomysl na porzadki w Lidze jest sluszny. Jesli sie sprawdzi i bedzie normalne sciganie zamiast jazdy pod YF, to przed kazdym wyscigiem do konca sezonu jeden trening bedzie na takich zasadach (ewentualnie beda na te treningi zapraszani dodatkowo inni kierowcy brani pod uwage do Championship Series).
Na tej zasadzie do konca wakacji na 100% wykrystalizuje sie stawka 15-20 driverow, ktorzy potrafia przejechac wyscig z jedna, najwyzej dwoma YF. I o to chodzi.
PIGI
2003-04-18, 07:41 Watkins - wrażenia
Ja na szczęście nie mam żadnych wrażeń z Wglen.
Nie miałam czasu się przygotować do tego wyścigu. Praktycznie jedno popołudnie. Więc doszłam do wniosku, że jak mam pojechać byle jak, być obijana i obijać innych, to lepiej nie jechać w ogóle.
Z jednej strony szkoda , bo lubię takie tory bardziej od jajec Z drugiej strony. Czytając wrażenia odnoszę wrażenie , że nie ma czego żałować. Szkoda .
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2003-04-18, 07:43 Watkins - wrażenia
Dimax, nie przesadzaj z tym "dziękować bogu że w ogóle możne jeździć". Łaski nikomu nie robisz. Odrobinę szacunku do innych.
Richie. Ja nie twierdzę że nie popełniłem błedów. I nie chcę się pchać od razu do DIV1. Ale zauważ jak wyglądały teraz treningi gdzie jest jedyna okazja aby się czegoś nauczyć. Jeśli do Div2 będą zrzucani Ci którzy robią wypadki to nadal nie będzie to żaden trening. CO do pomysłu z wygrywaniem z AI100 to też chybiony. Bo np. ja jesszcze długo takiego wyścigu nie wygram bo jestem za wolny.
Nogal. Nie chce mi się z Tobą kłócić. Możliwe że to mój błąd. Ale pisałem już a Ty na pewno też wiesz o tym, że po wyjeździe z T2 jedzie się na max gazie a w takim przypadku nie da się jechać inaczej niż przy lewym kerbie bo się zahacza o kerb prawy T3. Ponieważ nie byłeś obok mnie tylko właściwie za mną - mogłeś odpuścić i wziąść mnie na prostej. Chcąc Cię tu puścić musiałbym celowo zwolnić co zakrawa o parodię wyścigu. Bo niby czemu mam zwalniać by puszczać kogoś? I to jeszcze w takim mało bezpiecznym miejscu. Na tym chyba polega walka w Nascar. Wyprzedzający tez ma myśleć czasem.
Z resztą ja do tego podchodzę w sposób edukacyjny i chętnie sie dowiem czy popełniłem bład czy nie. Wtedy w jednym z dwóch przypadków winny nie jestem (vide lap6 i kolizja z Adakarem na T1) gdzie zachowałem się tak jak Ty w tej kolizji ze mną.
kavoo
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica
2003-04-18, 08:37 Watkins - wrażenia
Nogal napisał:
proponuje hamaer Heli
Nogal mozesz to przelumaczyc na Polski? Bo na pierwszy rzut oka wyglada mi to na Norweski czy jakis inny Finski
padek78
Dołączył: 21 Lis 2002
Posty: 1464
Miasto: Radom
2003-04-18, 09:24 Watkins - wrażenia
Wiesz co Kavoo, Twój pomysł bardzo mi się spodobał. Jestem bardzo ZA! Będę miał przez takie rozwiązanie dużo więcej motywacji do niewielkiego brudzenia w wyścigu (lub całkowitego wyeliminowania go ). I w zasadzie nie tylko ja...
Dodatkowo ta koncepcja naprawdę wydaje się lekarstwem na YF. I jest jasna i przejrzysta. Od razu wiadomo za co, po co i dlaczego.
kavoo
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica
2003-04-18, 09:56 Watkins - wrażenia
Cel jest prosty - sprawic, zeby grupa walczaca o tytul byla grupa elitarna, bez wzgledu na to, czy bedzie to 10, 15 czy 20 kierowcow.
Polowa driverow nie pamieta czasow rozkwitu Ligi GPL, nie mowiac juz o tych, ktorzy przez GPL w ogole nie przeszli. Kiedy ja sie zaczynalem tam scigac, uczestnictwo w wyscigu online DIV1 bylo ZASZCZYTEM, i trzeba bylo na nie ciezko zapracowac. Wielu kierowcow, mimo ze jezdzili dosc rowno, ze wzgledu na slabsze czasy nawet nie starali sie o udzial w DIV1, zeby swoja jazda nie wplywac na wyniki rywalizacji najlepszych.
A w NASCAR kazdy, bez wzgledu na umiejetnosci, pcha sie od razu do przodu liczac na farta, ze zajmie dobre miejsce w wyscigu. A prawda jest niestety taka, ze jazda online w NASCAR jest wbrew pozorom trudniejsza niz w GPL, bo oprocz umiejetnosci krecenia czasow na okreslonym poziomie, trzeba jeszcze bezwzglednie panowac nad wozem jadac w tloku, czego w GPL nie ma.
Dzielac Lige wcale nie mamy zamiaru zamknac sie w hermetycznym kregu towarzystwa wzajemnej adoracji i nikogo innego nie dopuscic. Ale nie moze tez byc tak, ze w wyscigu rangi (jakby nie bylo) mistrzowskiej:
1) 1/4 kierowcow na gridzie umie dosc dobrze jezdzic tylko solo podczas domowych treningow
2) 1/4 kierowcow dopiero nabiera doswiadczenia i uczy sie jazdy online
3) 1/4 jest co prawda juz doswiadczona, ale nigdy nie wiadomo co im do lba strzeli
4) i dopiero pozostala 1/4 to kierowcy, z ktorymi bez wzgledu na sytuacje na torze mozna bez obawy o crash jechac na 2-wide walczac na maxa.
Przy doborze kierowcow do DIV1 (jesli oczywiscie ostateczny podzial sie dokona) beda brane pod uwage przede wszystkim umiejetnosci jazdy w tloku i panowanie nad wozem. Czasy osiagane na poszczegolnych torach nie beda mialy wiekszego znaczenia, bo nie to decyduje o jakosci kierowcy.
Najprostszym przykladem jest tutaj chocby MaXyM, ktory na Glenie robil nienajgorsze czasy (w porownaniu z wiekszoscia driverow ofcoz), a mimo to podczas wyscigu zamotal sie kompletnie i kilka YF byla jego (w wiekszym badz mniejszym stopniu) udzialem.
Co do punktacji.
IMHO nie ma kompletnie sensu robic dwoch roznych punktacji dla obu DIV. Jesli bedzie podzial na klase mistrzowska i klase challengerow, powinny byc osobne tabelki i w kazdej z nich punktacja powinna byc taka jak w realu. Nikt nie bedzie sobie dokladal roboty przy przeliczaniu punktow dla DIV2, skoro NR2003 robi automatyczny export z punktacja.
Oczywiscie jesli jakis driver w drafcie awansowalby do klasy mistrzowskiej, punkty zdobyte w Challenge nie przechodzilyby razem z nim, tylko zaczynalby od zera. Dokladnie tak, jak w realu kierowcy z Busch Series nie zabieraja ze soba punktow do Winston Cup Series, jesli w trakcie sezonu podpisza kontrakt na udzial w najwyzszej klasie.
Mam nadzieje, ze dzieki takim zmianom wreszcie bedzie prawdziwa walka o tytul najlepszego w kraju, i kierowcy beda w wyscigach jezdzic na tyle, na ile ich stac... a nie jak teraz - na ile sie uda. Jak ktos nie jest w stanie rywalizowac z najlepszymi o zwyciestwo w wyscigu, to niech walczy z podobnymi klasa przeciwnikami o miejsce w TOP10. I na pewno, jesli bedzie to czysta walka, tez bedzie mial z niej satysfakcje.
Tak jak powiedzialem - sam udzial w Championship Series powinien byc zaszczytem... a nie czyms, co sie nalezy kazdemu, kto tulko zainstalowal sobie NR2003 na dysku...
Tiges
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2233
Miasto: Wrocław/Warszawa
2003-04-18, 10:03 Watkins - wrażenia
Powiem Ci Kavoo, ze idea sluszna ... Ba, w ten sposob zrobi sie teoretycznie miejsce dla 84 osob w lidze .. Zastanawiam sie jednak, czy kierowcy serii challenge po awansie nie powinni miec mozliwosci jazdy i tu i tu, np. jak ktos ma szanse wygrac ogolna w Challenge.
kavoo
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica
2003-04-18, 10:12 Watkins - wrażenia
Tiges napisał:
Zastanawiam sie jednak, czy kierowcy serii challenge po awansie nie powinni miec mozliwosci jazdy i tu i tu, np. jak ktos ma szanse wygrac ogolna w Challenge.
To sa detale, ktore mozna dogadac. Tylko pozostaje pytanie - czy mozliwosc walki o tytul w klasie "kandydatow" bedzie dla kogos rownie wazna co jazda w klasie mistrzowskiej?
Ja osobiscie po awansie z Challenge do Champ nie zawracalbym sobie dupy "zerowka" i w 100% koncentrowalbym sie na tym, zeby miec jak najlepsze "oceny za sprawowanie" w "szkole"
PiotreQ
2003-04-18, 10:13 Watkins - wrażenia
Im dłużej o tym myśle, tym bardziej podoba mi się pomysł kavoo. Oczywiście to narazie wstępny zarys, ale ma to chyba sens.
A co do tekstów w stylu "moge już wam podać skład div1", czy "to będzie liga kolesi" to chyba jest jak najbardziej normalne, że dobierzemy sobie takich kierowców, których lubimy (nawet mimo częstych sporów na forum, czasami dość ostrych), takich z którymi ściganie sprawia nam przyjemność, takich do których mamy na torze zaufanie. I wtedy to będzie liga kolesi, którzy będą się ścigać dla przyjemności. Jednak nie będzie to liga zamknięta, ale wejście będzie dużo trudniejsze niż teraz. Przecież nie mamy obowiązku przyjmować każdego chętnego - ta koncepcja się nie sprawdziła, bo niestety ilość nie przechodzi w jakość.
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2003-04-18, 10:14 Watkins - wrażenia
Mnie też się to podoba. Jestem Za
Gul Dudo
Dołączył: 26 Wrz 2001
Posty: 584
Miasto: Wrocław
2003-04-18, 10:24 Watkins - wrażenia
kavoo
Tiges
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2233
Miasto: Wrocław/Warszawa
2003-04-18, 10:45 Watkins - wrażenia
Aha .. moja propozycja co do rozgrywania Challenge to taka, zeby wyscigi odbywaly sie zgodnie z ligowym kalendarzem, ale dzien wczesniej. Nie zadne tam 3 razy w roku i inne , 30% dystansu, damage, pogoda - realistic, DF - wlaczone