Centrum Fanów Symulatorów » Grand Prix Legends, Liga GPL Online, GPL WC » Organizacja ligi Online- sezon 2002/2003
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

Organizacja ligi Online- sezon 2002/2003

Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 13, 14, 15  Następny
Autor Wiadomość
Marfi





Post2002-07-30, 11:23      Organizacja ligi Online- sezon 2002/2003 Odpowiedz z cytatem
Chciałbym przedstawić swoje luźne myśli nt. regulaminu w sezonie 2003


$ilosc_kierowców = 4;
$budżet = 100;
$koszty_wścigu = 10;
$koszt_samochodu_A = 5
$koszt_samochodu_B = 4
$koszt_samochodu_C = 3
$koszt_samochodu_D = 2
$koszt_samochodu_E = 1


Walczymy w dwóch kategoriach:
1. Najlepszy kierowca
2. Najlepsza stajnia


- Każdy może założyć Stajnie w dowolnym momencie trwania sezonu.
- Można być szefem tylko 1 stajni w ciągu sezonu.
- Szef stajni ma prawo brać udział w wyścigach, ale tylko w barwach swojej stajni.
- W Stajni jest minimum $ilosc_kierowców kierowców
- Budżet Stajni wynosi $budżet.
- Koszty początkowe zakupu kierowcy to "ilość zdobytych punktów w
sezonie 2002" podzielone przez "ilość wyścigów w sezonie 2002" zaokrąglone w dół do pełnych dziesiątek. (np. Młod 655/14 = 46,78; wartość początkowa kierowcy to 40).
- Udział w każdym wyścigu kosztuje stajnie $koszty_wścigu.
- Stajnia może wystawić do wyścigu dowolną ilość kierowców w dowolnej klasie samochodu (wszystko zależy od budżetu ).
- Stajnia wystawia do wyścigu nie mniej niż 2 kierowców (tzn. opłaca dostawców sprzętu dla minimum 2 kierowców nawet w przypadku gdy startuje tylko jeden).
- Samochód na jeden wyścig dla jednego kierowcy w klasie :
A kosztuje $koszt_samochodu_A
B kosztuje $koszt_samochodu_B
C kosztuje $koszt_samochodu_C
D kosztuje $koszt_samochodu_D
E kosztuje $koszt_samochodu_E
- kierowca może podpisać kontrakt na cały sezon lub na dowolną ilość wyścigów
- kierowca niezakontraktowany ma prawo wziąć udział w wyścigu ale tylko w klasie E
- Przychody Stajni równają się ilości zdobytych punktów przez kierowców należących do stajni.
- Istnieje możliwość transferu pomiędzy Stajniami. Wysokość transferu jest sprawą szefów obu Stajni oraz zainteresowanego kierowcy.
- Obie strony mogą w dowolnym momencie zerwać kontrakt.
- Szef stajni może bez konsekwencji zerwać kontrakt z kierowcą gdy ten nie weźmie udziału w 2 kolejnych wyścigach.
- W przypadku zerwania kontraktu przez szefa - stajnia traci punkty zdobyte przez tego kierowcę.
- Kierowca może zerwać kontrakt bez konsekwencji w przypadku gdy nie zostanie wystawiony do wyścigu w 2 kolejnych wyścigach.
- kierowca nie wystawiony w wyścigu przez szefa stajni może wziąć udział w wyścigu tylko w klasie E (zdobywając pkt. na swoim indywidualnym koncie)
- W przypadku zerwania kontraktu przez kierowcę traci on (ale nie stajnia) zdobyte punkty w generalce.
- Cena pozyskania kierowcy bez kontraktu jest obliczana wg zasady "ilość zdobytych pkt. w sezonie 2003"/ "ilosc rozegranych wyscigow w sezonie 2003".
- Stajnia może bronić się przed bankructwem przez zamianę swoich zdobytych punktów na umowne jednostki walutowe. Obowiązuje jednak zasada oddawania punktów w całość zdobytych w barwach stajni wybranego kierowcy.
- Wyścigi odbywają się w jednej dywizji. Punktacja jest ciagła. Pierwszych 19 kierowców z generalki bierze udział w wyścigu nr 1; następna 19-stka w wyścigu nr 2 itd. Zwycięzca wyścigu nr 2 dotrzymuje ilość punktów równą pozycji ostatniego kierowcy z wyscigu nr 1 + jedna pozycja, itd.
 
Reklamy
Tiges


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2233
Miasto: Wrocław/Warszawa

Post2002-07-30, 11:27      Organizacja ligi Online- sezon 2002/2003 Odpowiedz z cytatem
moze jeszcze zrobic "cennik" kierowcow, biorac pod uwage zdobyte miejsce w poprzenim sezonie, lub miejsce w klasyfikacji Super Driver (i tak ustalic budrzet, aby duza ilosc dobrych kierowcow powodowala by, ze nie starczyloby kasy na dobry chassis ..
 
Banan





Post2002-07-30, 14:06      Organizacja ligi Online- sezon 2002/2003 Odpowiedz z cytatem
Marfi ,moim zdaniem ,to by bylo troszke "zamotane"
ale pomysl jest
 
Marfi





Post2002-07-30, 14:30      Organizacja ligi Online- sezon 2002/2003 Odpowiedz z cytatem
opisanie wszystkich reguł jest dość trudne. Przez to wydaj się, że cały regulamin jest skomplikowany - ale w praktyce zasady są proste! Trzeba jeździć w najlepszych stajniach
 
Madey


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1821
Miasto: Juszkowo Kolonia

Post2002-07-30, 15:14      Organizacja ligi Online- sezon 2002/2003 Odpowiedz z cytatem
he
pomysl super ja moge na to przystac zobaczymy co inni na to ale niestety jestem realista i ktos bedzie musial sie tym zajac no i wszyscy powinni uczestniczyc od poczatku do konca w miare mozliwosci a nie na zasadzie "bo mi nic nie wychodzi jestem cienki i rezygnuje "

co do zakupu kierwocow to oplata jest jednorazowa czy przed kazdym wyscigiem ? jezeli przed kazdym wyscigiem to ja rezerwuje robsona i stiepka jezeli oczywiscie chca byc w moim teamie
 
Madey


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1821
Miasto: Juszkowo Kolonia

Post2002-07-30, 15:22      Organizacja ligi Online- sezon 2002/2003 Odpowiedz z cytatem
chociaz nie stiepek odpada bo jest za drogi

biore dzikiego bo jest tani jak barszcz a dobry driver z niego
 
Greg


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1940
Miasto: Szczecin

Post2002-07-30, 15:33      Organizacja ligi Online- sezon 2002/2003 Odpowiedz z cytatem
pomysl dobry, ale faktycznie ktos bedzie musial przy tym siedziec.

proponuje takze zwrot kosztow (50%) w przypadku disco zawodnika
 
Nogal


Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 5672
Miasto: Kraków

Post2002-07-30, 18:29      Organizacja ligi Online- sezon 2002/2003 Odpowiedz z cytatem
pomysl mi sie bardzo podoba- jedyny minus- ktos sie bedzie tym musial zajac !! A roboty moze byc sporo. Ale ogolnie to dla mnie jak narazie najlepsza koncepcja rozegrania przyszlego sezonu
 
lefty


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 9068
Miasto: Rzeszów

Post2002-07-30, 18:36      Organizacja ligi Online- sezon 2002/2003 Odpowiedz z cytatem
Hola hola panowie, to ja jestem menadzerem Stiepka, w koncu to ja wciagnalem go w GPL i Nascara

A tak na serio to Stiepek wraca dopiero w polowie pazdziernika i do tego czasu napewno nie bedzie startowal w zadnym teamie

Mam takie pytanko. A co z tymi, ktorzy beda chcieli dolaczyc do ligi ale nie bedzie juz miejsc w teamach? Powiecie "to niech sobie zalozy team". No tak, ale jak taka osoba ma wystartowac skoro do zalozenia teamu potrzeba minimum 4 osoby?
 
Marfi





Post2002-07-31, 07:23      Organizacja ligi Online- sezon 2002/2003 Odpowiedz z cytatem
Pomysł mój, więc ja bym się tym zajął. Myślę, że nie byłoby tyle roboty jak na to wygląda! Należałoby stworzyć kilka dodatkowych tabelek w sql-u Kilka dobry zapytań obrazujących istotne dla nas sprawy. Parę nowych skryptów w PHP (i tu ukłon w stronę Gregora) A dla Richiego zostałoby wciągnięcie kilku sql-owych instrukcji po każdym wyścigu. Tym sposobem mielibyśmy także max. zautomatyzowaną punktację w generalce.

Więcej pracy mieliby szefowie teamów, ponieważ musieliby informować o wszystkich swoich krokach.

lefty: kierowca niezakontraktowany będzie mógł jeździć w wyścigu w klasie E.
 
Marfi





Post2002-07-31, 08:11      Organizacja ligi Online- sezon 2002/2003 Odpowiedz z cytatem
w sumie to nie robiłem żadnych symulacji, bo nie wiedziałem jak się ustosunkujecie do pomysłu. W przypadku składu Madey, Robson, Dziki, Stiepek; w sytuacji opłat za kierowce przed każdym wyścigiem już po drugim wyścigu masz kłopoty finansow i musisz kombinować z chassisem (a oto głównie nam chodzi)

Może należy bardziej zróżnicować opłaty za klasy samochodów (lotus dużo droższy), wprowadzić jednorazową opłatę za kierowcę ale wyliczaną wg zasady
"ilość zdobytych punktów w sezonie 2002" / "ilość wyścigów w których kierowca punktował" Wtedy Stiepek kosztuje już 40 umownynch jednostek i nie stać Ciebie na team : Madey, Robson, Dziki, Stiepek - przynajmniej na początku
 
Nogal


Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 5672
Miasto: Kraków

Post2002-07-31, 09:22      Organizacja ligi Online- sezon 2002/2003 Odpowiedz z cytatem
moze to troche absudralne ale wg mnie szef stajni powinien takze placic za siebie jako za kierowce (czyli np. jezeli Mlod jest szefem stajni to musi takze zaplacic za siebie )
Cytat:
W przypadku składu Madey, Robson, Dziki, Stiepek; w sytuacji opłat za kierowce przed każdym wyścigiem już po drugim wyścigu masz kłopoty finansow i musisz kombinować z chassisem (a oto głównie nam chodzi)

nie rozumiem - a pieniadze zdobyte za punkty zdobyte w wyscigu ???
Cennik samochodow przy budzecie 100 rzeczywiscie powinien byc troche bardziej zroznicowany.
 
Marfi





Post2002-07-31, 10:38      Organizacja ligi Online- sezon 2002/2003 Odpowiedz z cytatem
Nogal napisał:
moze to troche absudralne ale wg mnie szef stajni powinien takze placic za siebie jako za kierowce (czyli np. jezeli Mlod jest szefem stajni to musi takze zaplacic za siebie )


Myslę, że jak najbardziej tak

Cytat:

nie rozumiem - a pieniadze zdobyte za punkty zdobyte w wyscigu ???


wziąłem dla przykładu sezon 2002 a tam w I wyścigu punktował tylko Robson +26.
 
Roddy





Post2002-07-31, 10:38      Organizacja ligi Online- sezon 2002/2003 Odpowiedz z cytatem
Niezly pomysl Marfi - w zalozeniu...

Trzeba jednak tak zbilansowac ilosc kasy posiadanej przez team, koszty samochodow i kierowcow aby nie doprowadzic do sytuacji ze beda istnialy duze dysproporcje miedzy sila poszczegolnych teamow.

Wszystko musi byc tak skalkulowane zeby nagle w sodku sezonu nie okazalo sie ze polowa teamow nie moze wogole jechac z braku kasy ! to bylby absurd jakby nie bylo z kim jezdzic przez glupie zasady

pomysl z wycena kierowcow na podstawie klasyfikacji poprzedniego sezonu moze okazac sie niezbyt trafny(niestety chyba jedyny sluszny) - Banan(y) rozdają praktycznie darmo (pewnie przez problemy techniczne disco)
 
Marfi





Post2002-07-31, 11:10      Organizacja ligi Online- sezon 2002/2003 Odpowiedz z cytatem
Tak to prawda, że trzeba dobrze zbilansować koszty-zgadzam się. Dlatego wyrzuciłem je w postaci zmiennych.
Zaproponowałem, także w miarę prostą metodę wyceny kierowcy - która IMHO oddaje zaangażowanie danego kierowcy oraz możliwości punktowania. Oczywiści dochodzi do absurdów takich, że banan wyceniany jest najniżej ale prawdopodobieństwo, że zapunktuje (ze względu na problemy techniczne oczywiście) jest najmniejsze.
Po namyśle uważam, że lepszym sposobem jest wyliczenie sredniej ilość zdobytych punktów w sezonie 2002 licząc tylko te zawody w których dany kierowca punktował - tak aby Stiepek też był coś wart

Co do bankructwa stajni to bym się nie martwił, bo powstaną nowe a w ostateczności zobaczymy więcej BRM-ów na torze . Poza tym istnieje mechanizm oddawania punktów za umowną walute.

Bardziej mnie martw to, aby tak ustawić regułki, co by w stajni nie jeździli kierowcy tylko z "górnej półki" - przynajmniej na początku sezonu. Mialem też taki pomysł aby w stajni znalazł się kierowca z każdej dziesiątki z generalki na koniec 2002
 
Centrum Fanów Symulatorów » Grand Prix Legends, Liga GPL Online, GPL WC » Organizacja ligi Online- sezon 2002/2003 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 13, 14, 15  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: