Chciałbym przedstawić swoje luźne myśli nt. regulaminu w sezonie 2003
$ilosc_kierowców = 4;
$budżet = 100;
$koszty_wścigu = 10;
$koszt_samochodu_A = 5
$koszt_samochodu_B = 4
$koszt_samochodu_C = 3
$koszt_samochodu_D = 2
$koszt_samochodu_E = 1
Walczymy w dwóch kategoriach:
1. Najlepszy kierowca
2. Najlepsza stajnia
- Każdy może założyć Stajnie w dowolnym momencie trwania sezonu.
- Można być szefem tylko 1 stajni w ciągu sezonu.
- Szef stajni ma prawo brać udział w wyścigach, ale tylko w barwach swojej stajni.
- W Stajni jest minimum $ilosc_kierowców kierowców
- Budżet Stajni wynosi $budżet.
- Koszty początkowe zakupu kierowcy to "ilość zdobytych punktów w
sezonie 2002" podzielone przez "ilość wyścigów w sezonie 2002" zaokrąglone w dół do pełnych dziesiątek. (np. Młod 655/14 = 46,78; wartość początkowa kierowcy to 40).
- Udział w każdym wyścigu kosztuje stajnie $koszty_wścigu.
- Stajnia może wystawić do wyścigu dowolną ilość kierowców w dowolnej klasie samochodu (wszystko zależy od budżetu

).
- Stajnia wystawia do wyścigu nie mniej niż 2 kierowców (tzn. opłaca dostawców sprzętu dla minimum 2 kierowców nawet w przypadku gdy startuje tylko jeden).
- Samochód na jeden wyścig dla jednego kierowcy w klasie :
A kosztuje $koszt_samochodu_A
B kosztuje $koszt_samochodu_B
C kosztuje $koszt_samochodu_C
D kosztuje $koszt_samochodu_D
E kosztuje $koszt_samochodu_E
- kierowca może podpisać kontrakt na cały sezon lub na dowolną ilość wyścigów
- kierowca niezakontraktowany ma prawo wziąć udział w wyścigu ale tylko w klasie E
- Przychody Stajni równają się ilości zdobytych punktów przez kierowców należących do stajni.
- Istnieje możliwość transferu pomiędzy Stajniami. Wysokość transferu jest sprawą szefów obu Stajni oraz zainteresowanego kierowcy.
- Obie strony mogą w dowolnym momencie zerwać kontrakt.
- Szef stajni może bez konsekwencji zerwać kontrakt z kierowcą gdy ten nie weźmie udziału w 2 kolejnych wyścigach.
- W przypadku zerwania kontraktu przez szefa - stajnia traci punkty zdobyte przez tego kierowcę.
- Kierowca może zerwać kontrakt bez konsekwencji w przypadku gdy nie zostanie wystawiony do wyścigu w 2 kolejnych wyścigach.
- kierowca nie wystawiony w wyścigu przez szefa stajni może wziąć udział w wyścigu tylko w klasie E (zdobywając pkt. na swoim indywidualnym koncie)
- W przypadku zerwania kontraktu przez kierowcę traci on (ale nie stajnia) zdobyte punkty w generalce.
- Cena pozyskania kierowcy bez kontraktu jest obliczana wg zasady "ilość zdobytych pkt. w sezonie 2003"/ "ilosc rozegranych wyscigow w sezonie 2003".
- Stajnia może bronić się przed bankructwem przez zamianę swoich zdobytych punktów na umowne jednostki walutowe. Obowiązuje jednak zasada oddawania punktów w całość zdobytych w barwach stajni wybranego kierowcy.
- Wyścigi odbywają się w jednej dywizji. Punktacja jest ciagła. Pierwszych 19 kierowców z generalki bierze udział w wyścigu nr 1; następna 19-stka w wyścigu nr 2 itd. Zwycięzca wyścigu nr 2 dotrzymuje ilość punktów równą pozycji ostatniego kierowcy z wyscigu nr 1 + jedna pozycja, itd.