Centrum Fanów Symulatorów » Nascar Racing Season 4,2002,2003 Nascar Real » NR2003 czas zacząć
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

NR2003 czas zacząć

Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12, 13, 14  Następny
Autor Wiadomość
MaXyM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678

Post2003-06-19, 00:25      NR2003 czas zacząć Odpowiedz z cytatem
Akurat linear to jest we wszystkich autach.
NAtomiast masz na myśli mniejszy skręt kierą aby uzyskać min promien skrętu. OK - tak mają wwsszystkie chyba wyczynowe wozy. Tyle że żadnemu ten obrót nie zamyka się w +/- 110 stopni.
 
Reklamy
Tiges


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2233
Miasto: Wrocław/Warszawa

Post2003-06-19, 00:35      NR2003 czas zacząć Odpowiedz z cytatem
MaXyM napisał:
Akurat linear to jest we wszystkich autach.


Nigdy w zyciu .. zalezy od konstrukcji przekladni kierowniczej.
Oczywiscie w autach sportowych masz przekladnie liniowe o bardzo duzym przlozeniu aby rak nie przekladac w czasie jazdy .. ale w cywilnych jest roznie.
 
MaXyM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678

Post2003-06-19, 01:29      NR2003 czas zacząć Odpowiedz z cytatem
Tiges, no nie dam sobie głowy uciąć. ale układy kierownicze są robione w oparciu o przekładnię ślimakową o stałej szerokości zwoju. WIęc raczej kąt skrętu kół jest wprost proporcjonalny do kąta obrotu kierownicy.
A w samochodach sportowych tak samo tylko przełożenie inne.

Ciągle jednak pozostaje kwestia skali. Wg mnie żaden pojazd (no może oprócz bolidów F) nie ma skrętu max 110 stopni w jedną stronę.
 
Tiges


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2233
Miasto: Wrocław/Warszawa

Post2003-06-19, 01:54      NR2003 czas zacząć Odpowiedz z cytatem
Maxym uwierz mi na slowo ..
 
McLaren


Dołączył: 07 Sty 2003
Posty: 736
Miasto: Białystok GG:1156269

Post2003-06-19, 08:33      NR2003 czas zacząć Odpowiedz z cytatem
dla mnie 100% linear jest niezbedne bo juz po jakims czasie probowalem mniejszego i nie da sie jechac poprostu za bardzo kiera sie kreci co zajmuje wiecej czasu, przez co reakcje sa spoznione. Jak jest 100% to wtedy kazdy uslizg bardzo wyraznie sie czuje i bez trudu kontruje.
Co do skretu u Dimaxa to moze zrob kalibracje kiery jeszcze raz
 
MaXyM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678

Post2003-06-19, 10:09      NR2003 czas zacząć Odpowiedz z cytatem
No to kij w mrowisko... Jak chcesz szybkich reakcji to graj na klawiaturze
Akurat argument McLarena nie ma dla mnie racji bytu podobnie jak tłuczenie się że ktoś woli jechać z widoku Nintendo bo tak więcej widać.
Mnie większą frajdę sprawia kiedy się tym kółkiem nakręcę bo wtedy mam odczucia bardziej zbliżone do jazdy prawdziwym samochodem.
 
witek_p


Dołączył: 24 Sty 2003
Posty: 1251
Miasto: Katowice GG 2425547

Post2003-06-19, 10:59      NR2003 czas zacząć Odpowiedz z cytatem
Dobra, gdzie się ustawia linear w NR2003 bo nie mogę za cholerę znaleźć. Wcześniej chodziło mi tylko że wiem że kierownica ma być lekko skręcona, a wy już się kłucicie. Każdy ustawi przecież i tak jak woli i koniec, to tak jak kłutnia nad wyższością ATI lub NV.
Pozdr.
 
MaXyM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678

Post2003-06-19, 11:20      NR2003 czas zacząć Odpowiedz z cytatem
Oczywiście że ATI lepsze lepsza jakość obrazu a najnowsze dzieci ATI zabijają na śmierć wydajnością produkty NVidii. Więc kula w płot

Ustawienia linearity (jak i boost at low speed) ukaza Ci sie jak nacisniesz button 'advanced' znajdujacy sie w prawym gornym rogu zakladki opcji sterowania.
 
McLaren


Dołączył: 07 Sty 2003
Posty: 736
Miasto: Białystok GG:1156269

Post2003-06-19, 11:36      NR2003 czas zacząć Odpowiedz z cytatem
Maxym co innego jechac w realu i czuc samochod calym cialem, gdzie mozna wiele wyczuc i zobaczyc zarazem bo masz glowe ktora sobie obracasz a co innego sim, tu nie czujesz samochodu i jego zachwania cialem wiec musisz podjac kroki zeby to zniwelowac, a do tego zmierza 100% linear, odnosnie widoku z nitendo to chyba pomylilo ci sie z roofem dzieki ktoremu zyskuje sie lepsza widocznosc. Nie powiesz ze kokpit w N2003 oddaje prawdziwe odczucie znajdowania sie w samochodzie brakuje mu kilku elemnetow, bo samo widzenie deski z zegarami nie czyni kokpitu
 
witek_p


Dołączył: 24 Sty 2003
Posty: 1251
Miasto: Katowice GG 2425547

Post2003-06-19, 11:39      NR2003 czas zacząć Odpowiedz z cytatem
MaXyM napisał:
Oczywiście że ATI lepsze lepsza jakość obrazu a najnowsze dzieci ATI zabijają na śmierć wydajnością produkty NVidii

Dziwne, i kto to mówi, (najnowsze to również 9500PRO) to dojedź do 12,2k 3DM2,1
Dzięki.
Pozdr.
 
Tiges


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2233
Miasto: Wrocław/Warszawa

Post2003-06-19, 11:45      NR2003 czas zacząć Odpowiedz z cytatem
witek_p napisał:
3DM2,1
Dzięki.
Pozdr.


a co to? 2100? a moze mialo byc 2k+1

Ostatnio zmieniony przez Tiges dnia 2003-06-19, 11:46, w całości zmieniany 1 raz
 
Dimax


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2987
Miasto: Szczecin

Post2003-06-19, 11:46      NR2003 czas zacząć Odpowiedz z cytatem
Znalazlem przyczyne mojego problemu slabego skrecania w pitach
Powoduje to wylaczenie opcji... boost at low speed
skutecznosc skrecania po jej wlaczeniu jest oczywiscie na normalnym poziomie N2002 jak sie wylaczy to skreca 4x gorzej
Tak wiec nie wiem kto mi polecil odptaszkowanie tego zbednego wynalazku ale kula w plot
 
Aro BMW
E39

Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1478
Miasto: Ustroń

Post2003-06-19, 12:18      NR2003 czas zacząć Odpowiedz z cytatem
MaXyM napisał:
NAtomiast masz na myśli mniejszy skręt kierą aby uzyskać min promien skrętu. OK - tak mają wwsszystkie chyba wyczynowe wozy. Tyle że żadnemu ten obrót nie zamyka się w +/- 110 stopni.

A gdzie bys chcial wiekszy obrot niz 100 stopni wykorzystac na nascarowych torach? Jedynie jest to potrzebne w pitach i przy nawracaniu po crashu, ale po to wlasnie jest opcja "boost at low speed", wiec problemu nie widze
Przy normalnej jezdzie jesli chcesz robic wieksze ruchy kierownica to nie lepiej zwiekszyc steering ratio?
Jeszcze zauwaz jedna rzecz - gdy jedziesz na owalu majac skrecona kiere w prawo to majac nieliniowe sterowanie, zeby skrecic w lewo o ta sama wartosc, musisz wykonac wiekszy obrot niz przy skrecie w prawo i gdy trzeba odruchowo kontrowac, czy cos omijac to wprowadza tylko zamieszanie, bo trudniej jest wyczuc o ile skrecic kierownice, aby uzyskac zamierzony efekt

A co do nieliniowosci ukladow kierowniczych w normalnych samochodach to Tiges ma racje. W zaleznosci od modelu uklad jest bsardziej lub mniej nielinowy. Autorzy testow w roznych autoswiatach itp. nazywaja to "mniej precyzyjny uklad kierowniczy" gdy jest wlasnie bardziej nieliniowy
 
MaXyM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678

Post2003-06-19, 13:02      NR2003 czas zacząć Odpowiedz z cytatem
OK. W takim razie kula w płot. Ja już nic nie mówię.

BTW: przycisnijcie Gregora co by zrobił ten serwis do Skin Controla. Już dotarły do mnie sugestie aby uruchomić jego wersję dla N2003.
 
luk


Dołączył: 14 Lut 2003
Posty: 347
Miasto: Kraków GG 2686562

Post2003-06-19, 14:15      NR2003 czas zacząć Odpowiedz z cytatem
Richie napisał:


jak jeszcze nie wiedziales co to GPL ani NASCAR to na wszelkich forach zagramanicznych , a takze na tym jak uzyjesz wyszukiwarki takie tegie glowy i czolowi simracingowcy swiata i polski jak GH, AW z naszych Mlod, Aro dla przykladu i inni tlumaczyli juz nie raz i na wiele sposobow dlaczego 100% linear w obu w/w simach jest NIEZBEDNE, KONIECZNE do uzyskiwania topowych czasow, wynikow online, nie znam nikogo z zadnej czolowki ktory nie ma 100%, poszukaj, poczytaj, nie twierdze, ze sie nie da jezdzic, ale w miare doswiadczenia i umiejetnosci dojscie do 100% linera jest tak samo niezbedne jak przejscie na ostrzejsze setupy, wylaczenie helpow itd po prostu z czasem trzeba po to siegnac, bo wszystko co mniej niz 100% staje sie ograniczeniem do bicia czasow, bycia szybszym, sprobuj wyszukiwarki po autorze Aro chyba on kiedys najpelniej albo kv wytlumaczyli po kolei co i jak


Nie chciałbym tu nic namieszać ale mam wątpliwości co do tego co napisałeś
W GPL'u być może cała czołówka ma 100% ustawione ale w n2002 chyba jednak nie. Kiedyś pytałem Mloda jak to ustawia i powiedział, że 35% na torach drochowych i 25% na ovalach (może sie źle zrozumieliśmy i podał mi coś inego ) Zresztą jak oglądam replaye AW to też dochodze do wniosku, że on ustawia linear bardzo nisko.

Ja akurat jeżdże na linear 100% i uważam podobnie jak Wy, że tak jest lepiej bo ma sie większą kontrole nad wozem. Ale czy zauważyliście, że przy mniejszym steering linearity można używać o wiele bardziej ekstremalnych setupów (na takich setach nie da sie natomiast jechać z linearity 100% bo co chwile się spin przytrafia )
 
Centrum Fanów Symulatorów » Nascar Racing Season 4,2002,2003 Nascar Real » NR2003 czas zacząć Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12, 13, 14  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: