Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2003-09-01, 10:23 NR2003 czas zacząć
Mi się wydaje że takie stopniowanie da wiele. Moze nie wykluczy takich zdarzeń ale powinien zmniejszyć ich ilość.
Wg mnie świetne rozwiązanie zaproponował Mc w swojej propozycji regulaminu. Regulamin lezy teraz u kavoo - mam nadzieję że te pomysły zostaną zakceptowane.
M. in podwyższenie kar za wypadki na pierwszych i ostatnich lapach na pierwszych bo opony zimne a stawka jedzie ciasno - wymagana jest szczególna ostrożność. na ostatnich bo arenalina skacze i kazdy chce wygrać - a niestety to jest 2 tony stali i można kogoś zabić i samemu zginąć.
System McLarena (zaimplementowany w systemie obsługującym ligę) ma możliwość procentowego zwiększania/zmniejszania każdej kary. W szczególności dla drivera który się przyznał od razu do błędu.
Reklamy
PiotreQ
2003-09-01, 10:29 NR2003 czas zacząć
MaXyM napisał:
System McLarena (zaimplementowany w systemie obsługującym ligę) ma możliwość procentowego zwiększania/zmniejszania każdej kary. W szczególności dla drivera który się przyznał od razu do błędu.
To znaczy że jak rozwalę połowe stawki i powiem "sorry panowie, moja wina" to dostanę mniejszą karę ?
wiem, popadam w skrajności
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2003-09-01, 10:35 NR2003 czas zacząć
NIe pamiętam szczegółów - tu by musiał Mc przedstawić rozwiązanie na taką sytuację. Ale zawsze można dostać W które wg regulaminu Mc daje 150% kary w następnym wyścigu.
teoretycznie to prawda ze mozna na 2 lapie ale praktycznie na 2 lapie stawka zaczyna sie rozciagac i juz nie jest latwo atakowac.
Odnosnie W to tak wedlug projektu na nastepny wyscig daje 150% kar wiec tak mozna scigac glupote
przyznanie sie do winy obniza kare tylko o 20% a mozna ostro oberwac za glupote. Najgorszy przypadek kumulacji czyli 1lapx200%, kara za wypadek po wywieszeniu YF x150%, karambol(4osoby sa poszkodowane)x200 to 550% do tego jeszcze ktos mial kare W to 550% x 150% = 825% powiedzmy kary 15pkt to 15pkt * 825% = 124pkt za wypadek !!!
Jak sie przyzna to dostanie (550%-20%)*150% czyli 795% kary 15pkt to 119pkt
zysk niewielki ale zawsze , ale sedziowie maja mniej roboty bo jest winny
podkreslam to najgorszy przypadek ale mozliwy i ktos za 1 wypadek ma 4U czyli 2 DQ
Ostatnio zmieniony przez McLaren dnia 2003-09-01, 12:13, w całości zmieniany 1 raz
PiotreQ
2003-09-01, 12:09 NR2003 czas zacząć
McLaren napisał:
przyznanie sie do winy obniza kare tylko o 20%
(...)
15pkt x 550%-20%= 15pkt * 530% = 80pkt
Wiem, że rok szkolny dopiero sie zaczął ale...
15pkt x 550%-20%=83pkt-20%=66pkt
Chyba coś z kolejnością działań jest nie teges
sorry zle tam liczylem teraz poprawilem wiec sprawdz jeszcze raz
Dimax
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2987
Miasto: Szczecin
2003-09-01, 12:33 NR2003 czas zacząć
hmm widze tu ze kazdy se moze liczyc jak chce
prawidlowo chyba powinno byc (2+1.5+2)x0.8 czyli 550% pomniejszone o 20% daje wlasnie 4.4*15pkt co po scalkowaniu itp daje 66pkt
mozna by to jeszcze zrozniczkowac ale to za rok
troche dla mnie jest smieszne takie liczenie nie wiem kto nad tym zapanujek prawda jest taka ze co sezon regulamin sie rozrasta i zamiast dazyc do prostoty to my za 3 lata sie utopimy w nim
Dimax
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2987
Miasto: Szczecin
2003-09-01, 12:47 NR2003 czas zacząć
BTW w chyba 2 ligach jak przegladalem jest regulaminowo ZABRONIONE wyprzedzanie na restarcie na T1 i T2 po to wlasnie aby nie prowokowac wypadkow, moze to bylby lepszy sposob niz mocniejsze karanie
A i tak samo sprawa z restartem pod koniec wyscigu kiedy juz zarzadzane jest single line czyli na 10 lapow do konca - regulamin nakazuje zdublowanym zjazd badz przejazd przez pit tak zeby ustawili sie na koncu aby ludzie na lead lap walczacy w decydujacym ostatecznym okresie wyscigu nie musieli walczyc z maruderami i sie przedzierac przez nich, tak jak to bylo w tym sezonie raz czy dwa mysle ze to akurat jest duzy krok na przod i powinnismy to stosowac
PiotreQ
2003-09-01, 13:10 NR2003 czas zacząć
No to jeszcze raz
McLaren napisał:
przyznanie sie do winy obniza kare tylko o 20% a mozna ostro oberwac za glupote. Najgorszy przypadek kumulacji czyli 1lapx200%, kara za wypadek po wywieszeniu YF x150%, karambol(4osoby sa poszkodowane)x200 to 550% do tego jeszcze ktos mial kare W to 550% x 150% = 825% powiedzmy kary 15pkt to 15pkt * 825% = 124pkt za wypadek !!!
Jak sie przyzna to dostanie (550%-20%)*150% czyli 795% kary 15pkt to 119pkt
Co ma oznaczać ten nawias ???
Po mojemu to powinno być tak:
podstawa kary = 15pkt
za 1 okrążenie => 200%
wypadek pod YF => 150%
spowodowanie karambolu => 200%
RAZEM domiar wynosi 550% co daje 15pkt * 550% = 83pkt
ma na koncie W czyli wyliczona kara wzrasta o 50% co daje 83pkt * 150% = 125pkt
przyznał się do winy więc dostaje rabat 20% czyli 125pkt * 80% = 100pkt (lub zapis "fonetyczny" 125pkt - 20% = 100pkt)
akurat z procetami to jest tak ze te 20% za przyznanie bylo u mnie nie od calosci kary jak to liczysz ale od wyliczonych procetow. Czyli jak kara jest standartowa 100% to bedzie 80% ale jak np 200% to wyniesie 180%. Bo tak jak Ty liczyles to za duze bonusy przyznanie sie do winy powoduje
PiotreQ
2003-09-01, 13:54 NR2003 czas zacząć
No to jest trochę nie tak. Bo jak koś będzie miał "gołe" punkty za wypadek to dostanie bonusa od całości kary a jak będzie miał jakiś domiar to banusa liczysz tylko od części co nie da regulaminowych 20%.
To musi być precyzyjnie określone. Albo obniżenie kary liczy się od wyliczonej kary całkowitej, albo wszystkie dodatki i obniżki się sumuje i wtedy mnoży przez podstawę kary.
W tyk drugim przypadku wyjdzie tak:
200% (za 1 lap) + 150% (pod YF) + 200% (za karambol) + 150% (za W) = 15pkt * 700% = 105pkt
a przy przyznaniu się do winy:
200% + 150% + 200% + 150% - 20% (przyznanie się do winy) = 15pkt * 680% = 102pkt
Jeśli ma istnieć zapis o możliwości przyznania się do winy to powinien on dawać wymierne korzyści co w tym drugim przypadku jest mocno dyskusyjne.
kavoo
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica
2003-09-01, 14:05 NR2003 czas zacząć
PiotreQ napisał:
200% (za 1 lap) + 150% (pod YF)
Jezeli dobrze rozumiem, ze ten pierwszy lap to pierwszy lap po restarcie, to... qrfa skad wy wytrzasneliscie to YF?
Zdecydujcie sie - albo rybki, albo akwarium Nie mozna spowodowac crashu na pierwszym lapie po restarcie... podczas obowiazywania YF
150% jest za wypadek podczas wywieszania YF czyli wywieszona jest YF nie dojechalismy do mety a jeszcze zdazylismy kogos zalatwic po dwodze
Odnosnie 20% to nieprecyzyjnie to nazwalem fakt, ale w takiej formie jak ja proponuje ma to 1 zalete jest to nieliniowe czyli jak masz gole 100% to przyznasz sie i masz tylko 80% kary bo wina nie byla moze tak wielka, ale jak ktos narozrabia i dostanie bonusow powiedzmy z 400% to i przyznanie sie do winy i tak mu wiele nie da takze te 20% jest tak naprawde dla wypadkow przez przypadek ktore czasem kazdemu sie przytrafia
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2003-09-01, 14:59 NR2003 czas zacząć
Wydaje mi się że to kłótnia tylko dlatego że stęskniliście sie za tego rodzaju przekomarzaniem. NIe ma znaczenia czy ktoś sie pomylił czy nie. Ważne że system oceniania kar jest srogi. Szczególnie dla tych co powodują wypadki często.
No chyba że tego właśnie sie obawiacie - i dobrze. bo po 3 pierwszych wyścigach okaże się że do wyścigu stanie po 3 driverów bo reszta będzie miała DQ za U
Co do liczenia tego wszystkiego (Dimax) to nie ma się czego obawiać. System który jest w fazie ostatnich testów (mam ostatni tydzień urlopu a za 2 tyg rozpoczyna się liga) liczy wszystko sam. I jest bezlitosny jak terminator. Sędzia ma tylko nadać zawodnikowi kary z uwzględnieniem lapu na którym sie wydarzył, nazwy kary (to ze słownika - niedługo screenshoty panelu sędziowania ) oraz procentową wielkość kary. Cała reszta: U, W, DQ sama się liczy a sędzia nawet tego nie widzi.
Oczywiście bonusy (U,W,DQ) są widoczne dla wszystkich w tabeli zestawiającej kary.
Dimax
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2987
Miasto: Szczecin
2003-09-01, 14:59 NR2003 czas zacząć
wiecie co ja nie bardzoi was tu rozumiem jakies wypadki przez przypadki i co ma piernik do wiatraka czemu jak sie przyzna to czasami upust jest duzy a czasami maly wlasnie to jest bezsensu
Poza tym jak juz z miesiac temu mowilem Mc nie bardzo rozumiem czemu crash na dojezdzie do YF kied yjeszcze trwa walka o pozycje ma byc wiecej punktowany przeciez to taki sam crash jak kazdy inny o przeciecie mety na jak najlepszej pozycji w naszej lidze przez 2 lata nigdy sie nie popuszczalo gazu w takiej sytuacji i kazdy dawal z siebie wszystko i wysuniecie sie o te 15cm na SF line (no chyba ze z przodu byly dymy i grozilo powaznym karambolem)