Centrum Fanów Symulatorów » Nascar Racing Season 4,2002,2003 Nascar Real » NR2003 czas zacząć
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

NR2003 czas zacząć

Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 12, 13, 14  Następny
Autor Wiadomość
witek_p


Dołączył: 24 Sty 2003
Posty: 1251
Miasto: Katowice GG 2425547

Post2003-06-18, 17:19      NR2003 czas zacząć Odpowiedz z cytatem
MaXyM napisał:
replaya możesz dołaczyć do posta tu na forum

No widzisz, człowiek całe życie się uczy
Coś dam tylko zrobię w końcu jakiś "normalny" przejazd.
Pozdr.
 
Reklamy
Nogal


Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 5672
Miasto: Kraków

Post2003-06-18, 18:44      NR2003 czas zacząć Odpowiedz z cytatem
witek_p napisał:
MaXyM napisał:
Za mocny powoduje wyrywanie kierownicy co prowadzi to wzmożonego bujania samochodem.
No u mnie tam jest 100 od początku i chyba wywala mnie dlatego po wyjściu z zakrętu, właśnie mam takie cholerne bujanie którego nie umiem opanować. Pomaga jedynie minimalne otarcie o bandę przy wychodzeniu, wtedy jest stabilnie.
Pozdr.

Ja na czerwonym Logim, MOMO Racing i MOMO Force jezdzilem/jezdze na takich samych ustawieniach - w profilerze wszystko na 60% , centering spring off , a w Nascarze to juz zalezy od toru - na torach drogowych jezdzilem na minimalnym FF - kolo 30, ale na niektorych owalach jezdze na 100 , zeby lepiej czuc woz - na tyle mocno , zeby jechac tak plynnie jak sie tyolko da. Jesli setup jest bardzo ostry to zmniejszam do 60-80, zeby sie szybciej kontrowalo
 
witek_p


Dołączył: 24 Sty 2003
Posty: 1251
Miasto: Katowice GG 2425547

Post2003-06-18, 19:02      NR2003 czas zacząć Odpowiedz z cytatem
Teraz dopiero jak McLaren napisał o setup'ie fast zajarzyłem że można to pozmieniać i znowu trzeba opanowywać "krzywą" kierownicę od nowa. Wieczorem dam jakiegoś replay'a.
Pozdr.

Nogal > zostanę przy 50, może kiedyś zacznę podnosić, ale na razie 100 mi "przeszkadza" (bączki) żeby wogóle jakoś jeździć.
 
Nogal


Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 5672
Miasto: Kraków

Post2003-06-18, 19:05      NR2003 czas zacząć Odpowiedz z cytatem
Witek - ale wlasnie wazne sa ustawienia w Wingman Profilerze !
 
Aro BMW
E39

Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1478
Miasto: Ustroń

Post2003-06-18, 19:06      NR2003 czas zacząć Odpowiedz z cytatem
MaXyM napisał:
Co ciekawe siła tego efektu zalezy też od setupów (sic).

A co w tym takiego ciekawego? Przeciez tak powinno byc.
 
luk


Dołączył: 14 Lut 2003
Posty: 347
Miasto: Kraków GG 2686562

Post2003-06-18, 19:59      NR2003 czas zacząć Odpowiedz z cytatem
witek_p napisał:
Teraz dopiero jak McLaren napisał o setup'ie fast zajarzyłem że można to pozmieniać i znowu trzeba opanowywać "krzywą" kierownicę od nowa.


Nie wiem czy dobrze rozumiem ale z tego co napisałes wnioskuję że na setupie fast ściąga ci wóz w lewo i musisz na prostej jechać z kierą skręconą w prawo. Jeśli tak to przestaw to sobie w kalibracji kiery - ustawiasz wychylenie max. w prawo, potem max. w lewo i zamiast wyśrodkować idealnie kiere, skręć ja troche w lewo i wciśnij "ok". Popróbujesz kilka razy i już będziesz miał kiere idealnie ustawioną na prostej
 
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2003-06-18, 20:08      NR2003 czas zacząć Odpowiedz z cytatem
witek - kolko musi byc skrecone lekko w jedna strone w Nascarze, nic nie kalibruj

aha linear ustaw na 100% to wazne
 
McLaren


Dołączył: 07 Sty 2003
Posty: 736
Miasto: Białystok GG:1156269

Post2003-06-18, 21:02      NR2003 czas zacząć Odpowiedz z cytatem
Jesli ktokolwiek ma ochote na jazde to zapraszan na serek juz stoi
 
witek_p


Dołączył: 24 Sty 2003
Posty: 1251
Miasto: Katowice GG 2425547

Post2003-06-18, 23:39      NR2003 czas zacząć Odpowiedz z cytatem
Richie > wiem.
*luk* > tak też można
Chciałem wrzucić repleya ale ciągle mnie wywala, w piątek jak będę w pracy to wrzucę.
Pozdr.
 
MaXyM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678

Post2003-06-18, 23:48      NR2003 czas zacząć Odpowiedz z cytatem
Rich, nie zgadzam sie żeby linear było ważne.
Mała odchyłka w wychyleniu kierownicy powoduje już duży skutek co przy małoprecyzyjnych kierach i/lub mniejszym opanowaniu staje się problemem.
Ja mam linearity na 50% co zapewnia w miarę precyzyjne skręcanie przy małych wychyłack kierownicy. Uważam że Linear100% bardziej oddala od reala gdyż w zwykłym samochodzie jest większy stopien skrętu kierownicy a więc większa precyzja. Tu musimy się posilkować nieliniowością aby w małych odchyleniach od zera tą precyzję uzyskać.

Wg mnie ważniejsza jest inna opcja: przyspieszanie skrętu wraz ze zwalnianiem - powinno sie ją wyłączać.
 
Dimax


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2987
Miasto: Szczecin

Post2003-06-18, 23:52      NR2003 czas zacząć Odpowiedz z cytatem
stojac w pitach na indy gdy chce wyjechac skrecam na maxa w prawo i ...ledwo co woz skreca... tez tak macie ? przeciez jezeli podczas wyscigu tak bedzie to nie wyjade bo nie wykrece przed gostkiem ktory wymienia oponki przedemna o co tu chodzi ??
 
MaXyM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678

Post2003-06-18, 23:55      NR2003 czas zacząć Odpowiedz z cytatem
Ja tak nie mam.
 
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2003-06-19, 00:06      NR2003 czas zacząć Odpowiedz z cytatem
MaXyM napisał:
Rich, nie zgadzam sie żeby linear było ważne.


jak jeszcze nie wiedziales co to GPL ani NASCAR to na wszelkich forach zagramanicznych , a takze na tym jak uzyjesz wyszukiwarki takie tegie glowy i czolowi simracingowcy swiata i polski jak GH, AW z naszych Mlod, Aro dla przykladu i inni tlumaczyli juz nie raz i na wiele sposobow dlaczego 100% linear w obu w/w simach jest NIEZBEDNE, KONIECZNE do uzyskiwania topowych czasow, wynikow online, nie znam nikogo z zadnej czolowki ktory nie ma 100%, poszukaj, poczytaj, nie twierdze, ze sie nie da jezdzic, ale w miare doswiadczenia i umiejetnosci dojscie do 100% linera jest tak samo niezbedne jak przejscie na ostrzejsze setupy, wylaczenie helpow itd po prostu z czasem trzeba po to siegnac, bo wszystko co mniej niz 100% staje sie ograniczeniem do bicia czasow, bycia szybszym, sprobuj wyszukiwarki po autorze Aro chyba on kiedys najpelniej albo kv wytlumaczyli po kolei co i jak
 
MaXyM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678

Post2003-06-19, 00:16      NR2003 czas zacząć Odpowiedz z cytatem
Oczywiście. Bo linear 100% daje szybszą reakcję wozu przy mnieszym ruchu kierownicy. TO dla mnie zrozumiałe.
Ale wiąże się to z dwiema sprawami:
1. trudności w panowaniu nad wozem jeśli się jest rookiem oraz kiedy nie ma się dobrej kiery. Np kiery z FF z przełożeniem za pomocą zebatego paska lastikowego (np. moj Guillemot) mają wyczuwalne przeskoki między kolejnymi pozycjami. Są one drobniutkie ale przy linearity 100% moga mieć wpływ na płynność ruchu kierownica.
2. oddalenie sie od reala (a przeciez chcemy jeździc symulatorem jak najwierniejszym). Zakładając że większość skrętów wykonuje sie w początkowym zakresie obrotu kierownicy nalezy ten zakres sprowadzić jak najbliżej rzeczywistemu działaniu układu kierowczinego. A ponieważ kiera do grania ma mniejszy zakres obrotowy to uzyskać to można tylko przez zmniejszenie liniowości.

I oba punkty się uzupełniają. Bo kiedy szukając dobrego skrętu mam do wyboru obracać kiera o 1 mm obarczony błedem kierownicy a 10mm gdzie ten błąd relatywnie jest mniejszy - wybiorę drugą opcję.
 
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2003-06-19, 00:22      NR2003 czas zacząć Odpowiedz z cytatem
1. masz racje trzeba miec dobra kiere, dokladna i byc bardzo dobrym zeby umiec wykorzystac 100% linear, umiec go wykorzystac, a nie zeby nam przeszkadzal, ale ja wlasnie o tym pisze, zreszta lepiej sie uczyc na 100% i opanowac go czym szybciej niz potem powoli sie przestawiac - sprawdzone

2.nie masz racji oczywiscie w tym realizmem ostatnio pojezdzilem Suzuki Swift 1.3 100KM przygotowanym do rajdow, klatka, siedzenia, kierownica, zmieniony uklad kierowniczy, slicki itd full profi przygotowanie i kierowanie jest wlasnie duzo blizej linear 100% niz w cywilnym aucie od razu mi sie to spodobalo maly ruch=szybki skret, mniej krecenia, wiec kula w plot
 
Centrum Fanów Symulatorów » Nascar Racing Season 4,2002,2003 Nascar Real » NR2003 czas zacząć Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 12, 13, 14  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: