No widzisz, człowiek całe życie się uczy
Coś dam tylko zrobię w końcu jakiś "normalny" przejazd.
Pozdr.
Reklamy
Nogal
Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 5672
Miasto: Kraków
2003-06-18, 18:44 NR2003 czas zacząć
witek_p napisał:
MaXyM napisał:
Za mocny powoduje wyrywanie kierownicy co prowadzi to wzmożonego bujania samochodem.
No u mnie tam jest 100 od początku i chyba wywala mnie dlatego po wyjściu z zakrętu, właśnie mam takie cholerne bujanie którego nie umiem opanować. Pomaga jedynie minimalne otarcie o bandę przy wychodzeniu, wtedy jest stabilnie.
Pozdr.
Ja na czerwonym Logim, MOMO Racing i MOMO Force jezdzilem/jezdze na takich samych ustawieniach - w profilerze wszystko na 60% , centering spring off , a w Nascarze to juz zalezy od toru - na torach drogowych jezdzilem na minimalnym FF - kolo 30, ale na niektorych owalach jezdze na 100 , zeby lepiej czuc woz - na tyle mocno , zeby jechac tak plynnie jak sie tyolko da. Jesli setup jest bardzo ostry to zmniejszam do 60-80, zeby sie szybciej kontrowalo
Teraz dopiero jak McLaren napisał o setup'ie fast zajarzyłem że można to pozmieniać i znowu trzeba opanowywać "krzywą" kierownicę od nowa. Wieczorem dam jakiegoś replay'a.
Pozdr.
Nogal > zostanę przy 50, może kiedyś zacznę podnosić, ale na razie 100 mi "przeszkadza" (bączki) żeby wogóle jakoś jeździć.
Nogal
Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 5672
Miasto: Kraków
2003-06-18, 19:05 NR2003 czas zacząć
Witek - ale wlasnie wazne sa ustawienia w Wingman Profilerze !
Aro
BMW
E39
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1478
Miasto: Ustroń
2003-06-18, 19:06 NR2003 czas zacząć
MaXyM napisał:
Co ciekawe siła tego efektu zalezy też od setupów (sic).
A co w tym takiego ciekawego? Przeciez tak powinno byc.
luk
Dołączył: 14 Lut 2003
Posty: 347
Miasto: Kraków GG 2686562
2003-06-18, 19:59 NR2003 czas zacząć
witek_p napisał:
Teraz dopiero jak McLaren napisał o setup'ie fast zajarzyłem że można to pozmieniać i znowu trzeba opanowywać "krzywą" kierownicę od nowa.
Nie wiem czy dobrze rozumiem ale z tego co napisałes wnioskuję że na setupie fast ściąga ci wóz w lewo i musisz na prostej jechać z kierą skręconą w prawo. Jeśli tak to przestaw to sobie w kalibracji kiery - ustawiasz wychylenie max. w prawo, potem max. w lewo i zamiast wyśrodkować idealnie kiere, skręć ja troche w lewo i wciśnij "ok". Popróbujesz kilka razy i już będziesz miał kiere idealnie ustawioną na prostej
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-06-18, 20:08 NR2003 czas zacząć
witek - kolko musi byc skrecone lekko w jedna strone w Nascarze, nic nie kalibruj
Richie > wiem.
*luk* > tak też można
Chciałem wrzucić repleya ale ciągle mnie wywala, w piątek jak będę w pracy to wrzucę.
Pozdr.
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2003-06-18, 23:48 NR2003 czas zacząć
Rich, nie zgadzam sie żeby linear było ważne.
Mała odchyłka w wychyleniu kierownicy powoduje już duży skutek co przy małoprecyzyjnych kierach i/lub mniejszym opanowaniu staje się problemem.
Ja mam linearity na 50% co zapewnia w miarę precyzyjne skręcanie przy małych wychyłack kierownicy. Uważam że Linear100% bardziej oddala od reala gdyż w zwykłym samochodzie jest większy stopien skrętu kierownicy a więc większa precyzja. Tu musimy się posilkować nieliniowością aby w małych odchyleniach od zera tą precyzję uzyskać.
Wg mnie ważniejsza jest inna opcja: przyspieszanie skrętu wraz ze zwalnianiem - powinno sie ją wyłączać.
Dimax
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2987
Miasto: Szczecin
2003-06-18, 23:52 NR2003 czas zacząć
stojac w pitach na indy gdy chce wyjechac skrecam na maxa w prawo i ...ledwo co woz skreca... tez tak macie ? przeciez jezeli podczas wyscigu tak bedzie to nie wyjade bo nie wykrece przed gostkiem ktory wymienia oponki przedemna o co tu chodzi ??
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2003-06-18, 23:55 NR2003 czas zacząć
Ja tak nie mam.
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-06-19, 00:06 NR2003 czas zacząć
MaXyM napisał:
Rich, nie zgadzam sie żeby linear było ważne.
jak jeszcze nie wiedziales co to GPL ani NASCAR to na wszelkich forach zagramanicznych , a takze na tym jak uzyjesz wyszukiwarki takie tegie glowy i czolowi simracingowcy swiata i polski jak GH, AW z naszych Mlod, Aro dla przykladu i inni tlumaczyli juz nie raz i na wiele sposobow dlaczego 100% linear w obu w/w simach jest NIEZBEDNE, KONIECZNE do uzyskiwania topowych czasow, wynikow online, nie znam nikogo z zadnej czolowki ktory nie ma 100%, poszukaj, poczytaj, nie twierdze, ze sie nie da jezdzic, ale w miare doswiadczenia i umiejetnosci dojscie do 100% linera jest tak samo niezbedne jak przejscie na ostrzejsze setupy, wylaczenie helpow itd po prostu z czasem trzeba po to siegnac, bo wszystko co mniej niz 100% staje sie ograniczeniem do bicia czasow, bycia szybszym, sprobuj wyszukiwarki po autorze Aro chyba on kiedys najpelniej albo kv wytlumaczyli po kolei co i jak
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2003-06-19, 00:16 NR2003 czas zacząć
Oczywiście. Bo linear 100% daje szybszą reakcję wozu przy mnieszym ruchu kierownicy. TO dla mnie zrozumiałe.
Ale wiąże się to z dwiema sprawami:
1. trudności w panowaniu nad wozem jeśli się jest rookiem oraz kiedy nie ma się dobrej kiery. Np kiery z FF z przełożeniem za pomocą zebatego paska lastikowego (np. moj Guillemot) mają wyczuwalne przeskoki między kolejnymi pozycjami. Są one drobniutkie ale przy linearity 100% moga mieć wpływ na płynność ruchu kierownica.
2. oddalenie sie od reala (a przeciez chcemy jeździc symulatorem jak najwierniejszym). Zakładając że większość skrętów wykonuje sie w początkowym zakresie obrotu kierownicy nalezy ten zakres sprowadzić jak najbliżej rzeczywistemu działaniu układu kierowczinego. A ponieważ kiera do grania ma mniejszy zakres obrotowy to uzyskać to można tylko przez zmniejszenie liniowości.
I oba punkty się uzupełniają. Bo kiedy szukając dobrego skrętu mam do wyboru obracać kiera o 1 mm obarczony błedem kierownicy a 10mm gdzie ten błąd relatywnie jest mniejszy - wybiorę drugą opcję.
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-06-19, 00:22 NR2003 czas zacząć
1. masz racje trzeba miec dobra kiere, dokladna i byc bardzo dobrym zeby umiec wykorzystac 100% linear, umiec go wykorzystac, a nie zeby nam przeszkadzal, ale ja wlasnie o tym pisze, zreszta lepiej sie uczyc na 100% i opanowac go czym szybciej niz potem powoli sie przestawiac - sprawdzone
2.nie masz racji oczywiscie w tym realizmem ostatnio pojezdzilem Suzuki Swift 1.3 100KM przygotowanym do rajdow, klatka, siedzenia, kierownica, zmieniony uklad kierowniczy, slicki itd full profi przygotowanie i kierowanie jest wlasnie duzo blizej linear 100% niz w cywilnym aucie od razu mi sie to spodobalo maly ruch=szybki skret, mniej krecenia, wiec kula w plot