W zwiazku z tym, ze ostatnio przybylo nam pilotow, nie wszyscy zdazyli sie zapoznac z regulaminem (ktory jest dostepny na stronie, ale od dluzszego czasu wymaga aktualizacji - wersje robocze kraza w .doc'ach miedzy ludzmi

), wrzucam tu obowiązujący wyciag z regulaminu:
REGULAMIN:
* gramy w Ił-2 Forgotten Battles
* max dwa awatary "żywe" (zastrzeżenie: awatary należą do przeciwnych stron konfliktu, nie dotyczy to awatarow „hospitalizowanych” lub zaginionych, którzy potencjalnie mogą powrócić do czynnej służby)
* nie ma ograniczeń którą stronę konfliktu się wybiera
* misja musi być na odpowiednim poziomie trudności (najlepiej generowana losowo), ze startem i lądowaniem, z raportem przesłanym po walce tam gdzie trzeba (aktualnie: na forum)
* przeprowadzona na ogólnodostępnym serwerze (umożliwiającym min 4 graczy)
* misje tylko online (minimum 3 graczy)
* HONOR i UCZCIWOŚĆ
ODZNACZENIA I AWANSE – aktualne informacje dostępne są na stronie w dziale regulamin
MALOWANIA W WWS (siły powietrzne ZSRR):
Wszyscy piloci mają prawo umieścić na swoich samolotach własne oznaczenia – napisy, symbole zestrzeleń, prywatne symbole lub znaczki. Należy to jednak wykonać w taki sposób, aby nie pokrywało się to z oznaczeniami nakładanymi na samolot przez grę, czyli nr boczny i oznaczenia identyfikacyjne państwa.
Dla początkujących awatarów dostępne są jedynie malowania w podstawowych kolorach:
w lecie: oliwkowozielone / zielone lub (od 43r.) szarozielone / szare.
w zimie: białe
Spód samolotu malowany w obu przypadkach na jasnoniebiesko lub szaroniebiesko. W zimie spód w skrajnych przypadkach może być biały.
Piloci od stopnia porucznika w górę mogą na swoich samolotach domalowywać własne elementy. Oczywiście nie powinny one budzić zastrzeżeń jeśli chodzi o ich realistyczność. Nie powinny one również przykrywać więcej niż 50% kamuflażu.
FORMACJA
Najmniejszą formacją samolotów jest para (podczas misji myśliwskiej) lub trójka (podczas misji szturmowej).
Para składa się z prowadzącego i skrzydłowego. Prowadzący ma zawsze numer nieparzysty, a skrzydłowy – parzysty. Skrzydłowy ma obowiązek trzymać się przez cały czas lotu za swoim prowadzącym, chyba że ten zaleci inaczej.
2 pary tworzą klucz. Prowadzący klucza ma zawsze numer 1, 5, 9 lub 13. Klucz jest podstawową formacją bojową. Prowadzący pary ma obowiązek trzymać się za swoim dowódcą klucza.
W przypadku lotu szturmowego prowadzący ma jeden z numerów odpowiadających prowadzącemu klucza, natomiast jego dwaj skrzydłowi mają numery następne po numerze prowadzącego. Trójka samolotów jest również nazywana kluczem w takim przypadku.
Najczęściej loty wykonuje się w sile 2 kluczy. Zazwyczaj pierwszy klucz leci wtedy z przodu i obserwuje przednią i lewą część nieba. Drugi klucz leci z tyłu z prawej strony, nieco wyżej i zajmuje się obserwacją tylnej i prawej strony nieba.
Zabronione jest latanie pojedynczo. Samotny samolot jest bardzo łatwym celem, więc po zgubieniu reszty formacji, należy ją jak najszybciej odnaleźć.
Start, dolot do celu i powrót do bazy odbywa się w formacji:
Eskadra:
1 - Dowódca eskadry
2 - Skrzydłowy dowódcy eskadry
3 - Prowadzący II parę
4 - Skrzydłowy prowadzącego II parę
5 - Dowódca II klucza
6 - Skrzydłowy dowódcy II klucza
7 - Prowadzący II parę w II kluczu
8 - Skrzydłowy prowadzącego II parę w II kluczu.
Każdy powinien zachować miejsce w ugrupowaniu. Zasady wejścia do walki i inne przepisy reguluje Regulamin Walki Powietrznej.
Dowódca eskadry - decyduje o wykonaniu misji i ilości paliwa oraz rodzaju zabieranego uzbrojenia.
ZASADY KORESPONDENCJI RADIOWEJ
Zasady ogólne:
1. Podczas lotu nie zaśmiecamy radia niepotrzebną korespondencją.
2. Wzywającemu pomocy nie przerywamy meldunku.
3. Wykonujemy wszystkie polecenia dowódcy lub prowadzącego
4. Nie przerywamy niczyjej korespondencji
Wywołanie kogoś przez radio odbywa się za pomocą kryptonimu lub numeru bocznego samolotu.
Kryptonim- ksywka przyjęta przez pilota.
Przykład wywołania:
Tu jedynka, dwójka jak słyszysz?
Dwójka- na pięć, (cztery, trzy)
Przy każdorazowym użyciu radia należy bezwarunkowo podać swój kryptonim lub numer boczny.
Pilot, który opuści samolot w sposób inny niż po lądowaniu na przyjaznym lotnisku, nie ma prawa odzywać się przez radio. To samo dotyczy pilota, który zginie, zanim opuści samolot
Szczegółowe opisy korespondencji jak również aktualna wersja regulaminu znajdą się niebawem na stronie.
[EDIT: wycialem z obowiazków dcy eskadry decydowanie o awansach, to należy do sztabu eskadry - reprezentowanego przez administratorów strony]
Ostatnio zmieniony przez Snake- dnia 2004-03-26, 21:01, w całości zmieniany 1 raz