Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3992
Miasto: Szczecin
2001-10-26, 22:30 fizyka moje watpliwosci
ale sie rozpisaliscie.
A manewr ten działa i już. Niestety w naszych cywilnych autach trudno to osiągnąć z kilku powodów, trzeba by znaleźć długi łuk, prędkość musi być conajmniej 100, no i trzeba NAPRAWDĘ szybkko kręcić kierownicą. Dla porównania w GPL od max skrętu w lewo do max skrętu w prawo masz 180' obrotu kierownicą, a w prawdziwym aucie ? kilka obrotów - dlatego niezdążysz zrobić tego manewru bo zanim zakręcisz kółkiem to już auto ci się obróci.
A czy to działa napradę to raz udało mi się prawie tego dokonać - droga szutrowa prędkość około 80km/h zakręt w lewo dosyć ostry wchodzę z lekko wciśnietym hamulcem, zarzuca tył, pierw kontra i zaraz potem gaz w podłoge i kont kontra i przód ładnie się wyślizguje na zewnąrz (auto przednionapędowe), W tylno napędowym można wcisnąć hamulec żeby na sekunde zblokować przód , wtey przód wylatuje na zewnątrz , puszczasz hamulec i jazzda
Zbliża się zima także napeno wszyscy popróbują
Reklamy
Speedy
Alfa
159
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 5076
Miasto: Poznań
2001-10-26, 22:35 fizyka moje watpliwosci
Iceman podobno kiedyś testował kontrę Ozona maluchem na śniegu i jak twierdził to działa. ja jak miałem malucha i bawiłem się na śniegu to też pamiętam że tradycyjna kontra działa tylko do pewnego momentu, po przekroczeniu tej granicy tylko pogłębia poślizg co prowadzi oczywiście do "bączka", niestety nie przyszło mi wtedy wogóle do głowy żeby kontrować w drugą stronę więc nie sprawdzałem tego, jedynym środkiem zaradczym na bączki było niedopuszczanie do mocnych uślizgów.
Zresztą kontra Ozona to jest ostatnia deska ratunku, powinno się jej unikać bo powoduje znaczne spowolnienie i pewnie dlatego jest (i była) w sporcie unikana.
IceMan
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3992
Miasto: Szczecin
2001-10-26, 22:49 fizyka moje watpliwosci
zgadza sie , kiedys maluchem cos takiego robilem mniej wiecej ale wtedy nie wiedzialem ze to jest TO
IceMan
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3992
Miasto: Szczecin
2001-10-26, 22:51 fizyka moje watpliwosci
a co do fizyki w GPL to mam pewne wątpliwości czy dobrze dobrana jest wartość tarcia dynamicznego - kto uważał na fizyce to wie że jest tarcie dynamiczne i statyczne W GPL dynamiczne wydaje mi się duuuużo mniejsze niż statyczne, czyli koło po stracie przyczepnośći zbyt mocno się ślizga, takie ja odnoszę wrażenie ale nie wiem jakie kiedyś były opony
Speedy
Alfa
159
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 5076
Miasto: Poznań
2001-10-26, 23:33 fizyka moje watpliwosci
Mi się wydaje że ta różnica jest w sam raz, mniej więcej na poziomie opon w naszych samochodach, mogę jednak porównać sobie jedynie przy relatywnie małych prędkościach (poniżej powiedzmy 80km/h) dlatego że tak naprawdę nigdy mi się chyba nie zdarzyło blokować kół przy większych prędkościach, a wydaje mi się że wraz z wzrostem prędkości subietktywna różnica powinna wzrastać (co innego zblokować koła przy 40km/h a co innego przy 200). A przecież w GPL'u ta różnica jest szczególnie widoczna właśnie przy dużych prędkościach.
[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Speedy dnia 2001-10-26 23:35 ]
Czary
Dołączył: 22 Sie 2001
Posty: 952
Miasto: Zduńska Wola
2001-10-26, 23:37 fizyka moje watpliwosci
:smile:Fajny pościk się zrobił widzę
Z ciekawości pytam Paweł pisałeś że próbowałeś takich kontr na karcie - jaki sprzęt (moc silnika, ogumienie) i przy jakiej szybkości (około) ?
P.S. Ozone i IceMan z tym maluchem i śniegiem wszystko się zgadza.
[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Czary dnia 2001-10-26 23:41 ]
Pawel
2001-10-26, 23:45 fizyka moje watpliwosci
Mysle ze w tej sytuacji moc nie ma znaczenia
ale zeby zaspokoic twoja ciekawosc to byl kart kumpla cos okolo 13 km silnik hondy
Pawel
2001-10-26, 23:56 fizyka moje watpliwosci
zapomnialem o predkosci na koncu prostej osiagniesz okolo 65 moze 70 nie mam zabardzo wyczucia jest tam lekki luk ktory sie jedzie calym gacem i potem sie zaciesnia do nawrotu o 180 stopni ja mam zawsze juz na tym luku pojazd nie stabilny i w nawrot wpadam pelnym bokiem i jak tam nie katroje to sie zawsze obruce. Ale ja jezdze zawsze za nerwowo i moj rekord jest aktualnie chyba cos okolo 14 miejsca zaduzo rajdow ogladam
Gregor
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2784
Miasto: Wroclaw
2001-10-27, 00:44 fizyka moje watpliwosci
Cytat:
On 2001-10-26 22:51, IceMan napisał:
a co do fizyki w GPL to mam pewne wątpliwości czy dobrze dobrana jest wartość tarcia dynamicznego - kto uważał na fizyce to wie że jest tarcie dynamiczne i statyczne W GPL dynamiczne wydaje mi się duuuużo mniejsze niż statyczne, czyli koło po stracie przyczepnośći zbyt mocno się ślizga, takie ja odnoszę wrażenie ale nie wiem jakie kiedyś były opony
dokladnie Ice
(dopiero przeczytalem caly topic)
kiedys czytalem ksiazke o mechanice ruchu pojazdow kolowych (wczasie studiow sam przymierzalem sie do napisania fizyki sima i duzo nad ta ksiazka siedzialem - 2 tomy z 3 udalo mi sie zdobyc)
i co do hamowania byl tam jeden wniosek, ze na suchej szorstkiej nawierzchni jaka jest asfalt w zasadzie nie ma wplywu na droge hamowania to czy jedzie sie z kolami zablokowanymi czy nie, natomiast na nawierzchniach sliskich ma to duze znaczenie
nie mam doswiadczenia kierowcy rajdowego ale z moich doswiadczen 'teoretycznych' oraz zamilowania do szybkiej jazdy w realu kontra ozona wydaje mi sie naturalna i dosc szybko przyzwyczailem sie do uzywania jej w GPL (moze za szybko )
[zeby nie bylo ze jestem tym, ktoremu w realu to wychodzi - powtarzam: 'naturalna' uzylem w odniesieniu do GPL)
[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Gregor dnia 2001-10-27 00:47 ]
Pawel
2001-10-27, 11:26 fizyka moje watpliwosci
Cytat:
On 2001-10-26 13:44, Richie napisał:
otoz okolo 40 ludzi przez okolo 4 lata mierzylo, ogladalo i badalo kazda srubke, kazdy kadr filmu bolidow jezdzacych teraz u nas w GPL potem 4 inzynierow z tonami dokumentacji przekladalo to na engine GPL, nie dla kasy, bo GPL jako produkt osiagnal totalna kleske, tylko dla marzenia stworzenia realistycznego symulatora.
zapominasz jednak ze jest to wiernie napisany symulator bolidow z 67 roku a nie wspolczesnych BWM i do konca porownywac zachowania samochodu nie mozna
odwrotnej kontry tylko tak widocznie te samochody powinny sie zachowywac, testerami GPL takze byli ludzie, ktorzy dla wyscigow poswiecili swoje cale zycie...
Hi Gregor IceMen uwazajcie co piszecie bo wkrotce tez na was trzeba bedzie zrobic glosowanie (patrz o dupie maryni)
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2001-10-29, 13:25 fizyka moje watpliwosci
uf wrocilem przeczytalem, widze ze pawel jednak ma cos z prowokatora powtarzajac co chwile swoje posty o tym jaki to jest uparty i co go tylko mogloby przekonac nie wiem po co ale niewazne, pogadaj pawel o gokartach wlasnei z Czarym to w koncu regularny takze teraz scigant w mistrzostwach Polski w kartach (BTW Czary jak ci idzie w tym sezonie, jak w generalce ?)
co do reszty argumentow to chyba juz wszyscy widze wyłuskali co trzeba
Pawel
2001-10-29, 14:23 fizyka moje watpliwosci
Richie wysylasz post ktory nic nie wnosi do dyskusj tylko dziwne uwagi dotyczace mojej osoby i ty nazywasz mnie prowokatorem
Ozone
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 796
Miasto: New England
2001-10-29, 14:25 fizyka moje watpliwosci
Bylem wczoraj znowu na gokartach tym razem poczekalem az zacznie padac. Sam miod!!! 4 wheel drifting mozna uprawiac. Mozna skrecac gazem i tylko jakos nie dziala weight transfer - nie wiem czy gokart za krotki czy to brak zawieszenia. Mialem problemy z podsterownoscia, czasem kart nie chcial skrecac i pomaganie hamulcem nic nie dawalo chyba ze sie mocno deplo zeby tyl zerwac... zabawa maxymalna. Ludzie biegnijcie pod supermarkety i do lunaparkow zanim wam zakmna tory przed zima!
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2001-10-29, 14:30 fizyka moje watpliwosci
Pawel bo mnie wlasnie wkurzylo po przeczytaniu 10 ostatnich postow twouich z weekendu ze w wiekszosci z nich sa wlasnie takie nic nie wnoszace zdania typu "bo wiecie ja jestem taki uparty"
jak mi bedzie szybciej lacze dzialalo moze jutro juz to jesli chcesz wkleje ci kilka takich cytatow z nic nie wnoszacymi zdaniami tego typu
Pawel
2001-10-29, 15:00 fizyka moje watpliwosci
Richie ake w tych postach bylo tez cos innego nie tylko jakies diwne uwagi moze jeden o wrc
Ozone bo kokart jes na hamolcu podsterowny musisz wchodzic w zakrety z gazem czasami jest sie ciezko przelamac ale moim zdaniem tak wychodzi duzo lepiej