przeciez od kilkudziesieciu postow pisza tutaj o zasadzie z F1 ze jak jest przejechane 90% dystansu do to upowaznia do klasyfikowania kierowcy .
no to na jakiej podstawie okresla sie przejechany dystans jezeli nie na podstawie przejechanych okrazen ?
przeciez zawodnik dublowany nie konczy wyscigu w momencie miniecia S/F przez zwyciezce tylko jedzie do konca tego okrazenia... jezeli nie dojedzie to ostatnie niedokonczone okrazenie nie jest zaliczane, bierze sie pod uwage ilosc calych przejechanych okrazen = przejechany dystans mierzony w okrazeniach a nie w km
Reklamy
Greg
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1940
Miasto: Szczecin
2002-01-07, 16:28 Dziura w regulaminie
natomiast odnosnie Richiego to potraktowalbym bym to jako disco bo przeciez wywalilo go z gry (do menu). nie ogladalem replaya wiec moja ocena jest dokonana na podstawie relacji Richiego.
Ale na przyszlosc ta sytuacja tez jest do uregulowania bo w regulaminie jest mowa o disconnect, ale jakby nie patrzec to przeciez wywalilo go z gry (i wg mnie bez znaczenia czy to jest wywalenie do windy czy do menu)
Roddy
2002-01-07, 16:30 Dziura w regulaminie
a ja mam przeczucie ze GPL liczy %
o kolejnosci na koncu wyscigu decyduje kolejnosc przejechania linii mety, nastepnie ilosc przejechanych okrazen, % decyduja jedynie o tym czy driver bedzie ujety w oficjalnej klasyfikacj (uprawniony do punktow)
nie wiem czy zwrociliscie uwage, ze w GPL-u klasyfikacja koncowa jest podawana w dwoch kolorach
czarnym - kierowcy, ktorzy zostali sklasyfikowni
i
czerwonym - niesklasyfikowani
dwaj ostatni powinni byc niesklasyfikowni, tak bylo w przypadku Madeya na Snet (byl czarny choc nie dojechal do mety - pamietam)
kiedy test ? proponuje Watkin Glen (najkrotsze okrazenia)
oczywiscie jestem chetny
vette
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 2977
Miasto: Wrocław
2002-01-07, 16:31 Dziura w regulaminie
to zrobmy to dzisiaj.
od godziny 20 jestem wolny.
potrzebny jest trzeci chetny.
Roddy
2002-01-07, 16:35 Dziura w regulaminie
powiedzmy 21
kto jeszcze ?
vette
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 2977
Miasto: Wrocław
2002-01-07, 16:37 Dziura w regulaminie
Ale tak szy siak to nie ma znaczenia z prostej przycyzny :
GPL nawet jezeli uwzglednia dystans przejechany i procenty to nie zdaje sobie sprawy z tego jaki system punktacji zostal przez nas przyjety.
A ten system w ktorym kazdy klasyfikowany zawodnik bez wzgledu na zajeta pozycje dostaje punkty jest calkowicie odmienny od tego z F1 gdzie tylko 6 z np. 22 startujacych moze punktowac i zasada ze do sklasyfikowania nie trzeba ukonczyc wyscigu nie powoduje wypaczenia wyscigow bo bardzo rzadko zdarza sie ze ktos kto nie ukonczyl wyscigu zdobedzie REALNE PUNKTY. U nas byloby to na porzadku dziennym i dlatego ta zasada jest u nas calkowicie pozbawiona sensu. Przeciez jest jeszcze DIV2 i wygrany zdobywa mniej punktow niz ktos kto sie rozjebal i nie ukonczyl wyscigu ????
Powiem wam tylko tyle ze chyba nie bardzo zdajecie sobie sprawe z tej oczywistej i najbardziej znaczacej roznicy.. - systemu punktacji w F1 i u nas w lidze.
robson
2002-01-07, 16:38 Dziura w regulaminie
dokladnie jak mowisz Roddy
oprocz okreslania kolejnosci GPL oblicza kto sie zalapal na punkty , czyli mozna byc drugim i nie dostac punktow....
nie wiem czy ktos z was probowal przejechac caly sezon 67 offline... ja mialem okazje i GPL rzeczywiscie stosue przpisy z 67 gdzie na przyklad do klasyfikacji druzynowej brani sa dwaj najlepsi zawodnicy teamu W DANYM WYSCIGU, nie zaleznie od klasyfikacji koncowej mistrzostw i punkty z kazdego wyscigu dla druzyny sa pozniej podliczane, albo za pierwsze miejsce bylo jeszcze 9 punktow a nie 10 jak pozniej
robson
2002-01-07, 16:40 Dziura w regulaminie
Cytat:
On 2002-01-07 15:35, Roddy napisał:
powiedzmy 21
kto jeszcze ?
jezeli tylko bede w domu, a postaram sie, to z przyjemnascia
vette
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 2977
Miasto: Wrocław
2002-01-07, 16:44 Dziura w regulaminie
Ale do diabla Robson ...... GPL liczy tylko 6 kierowcow z punktami !!!!!!!!
u nas nawet przy odrobinie szczescia kazdy moze otrzyamc punky pomimo ze niu ukonczyl wyscigu !!!
np. 4 lapy przed koncem ma miejsce karambol i 7 samochodow zostaje zniszcznone i nie moga kontunuowac jazdy.
Wedlug waszych chorych przepisow kazdy z tych kierowcow otrzyma punkty i kazdy z nich bedzie ich mial wiecej niz winner z Div2 ??
Chyab was pogielo.
Jak chcecie stosowac zasady z F1 to stosujcie je w calosci !!!
6 kierowcow punktuje. Mlod dostaje swoje punkty nie dostaje ich natomiast Richie i Marfi.
I tak juz zawsze jestes 7 w div1 , nawet ukonczyles wyscig ale sorry nie masz punktow.
robson
2002-01-07, 16:54 Dziura w regulaminie
Cytat:
On 2002-01-07 15:44, vette napisał:
Ale do diabla Robson ...... GPL liczy tylko 6 kierowcow z punktami !!!!!!!!
u nas nawet przy odrobinie
czekaj chwile... chyba nie zrozumielismy sie.
Jak do tej pory ja wypowiadalem sie tylko w stosunku do wymyslonej przez ciebie sytuacji i jak wygladala by klasyfikacja wg GPL, a takze przepisy stosowane przez GPL vs real F1
nie koniecznie odnosilo sie do regulaminu polskiej ligi
Greg
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1940
Miasto: Szczecin
2002-01-07, 16:58 Dziura w regulaminie
Cytat:
Przeciez jest jeszcze DIV2 i wygrany zdobywa mniej punktow niz ktos kto sie rozjebal i nie ukonczyl wyscigu ????
dobrze gadasz
wyscigi w div1 i div2 sa przeprowadzane osobno. W takiej sytuacji nie moze byc mowy o tym, ze ktos sie w div1 rozjebal i bedzie wyzej od tego, ktory czysciutko pojechal i wygral div2. to juz jest przegiecie. przeciez to jest to ryzyko, ktore istnieje w div1. rozwalisz sie - koniec wyscigu dla ciebie i koniec punktow. Nie ma nic do rzeczy to czy rozwali sie na koniec wyscigu. U nas przeciez ligi sa plynne i byloby to ogromna niesprawiedliwoscia tak premiowac kierowcow div1, ktorzy z natury powinni byc lepsi technicznie i powinni unikac wypadkow.
vette
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 2977
Miasto: Wrocław
2002-01-07, 17:02 Dziura w regulaminie
No i oto chodzi. Nawet jak GPL prawidlowo liczy pozycje zgodnei z regulaminem FIA to to jest bez znaczenia dla nasych sporow w kwestii punktacji z rpstej przyczyny ze u nas stosuje sie calkowicie odmienne zasady jezeli chodzi o liczbe kierowcow mogoacych zdobyc punkty !!!!
w real F1 jest to max 6
w lidze GPL jest to max. 16 !!!!!!
Wiec nie mozemy stosowac zasad z real F1 i naszych wlasnych naraz. ALBO w calosci nasze albo w calosci F1 jezeli chodzi o zagadnienia dotyczace klasyfikowania kierowcow i zasad punktacji.
A niektorzy tutaj usiluja przyspawac przod od Fiata 126p do tylu z Mercedesa S i mowia ze to jest jak najbardziej OK
robson
2002-01-07, 17:04 Dziura w regulaminie
Cytat:
On 2002-01-07 15:44, vette napisał:
GPL liczy tylko 6 kierowcow z punktami !!!!!!!!
mala poprawka (zeby bylo wiadomo o co mi chodzilo
to jest tylko przypadek szczegolny
GPL liczy =<6 kierowcow z punktami
robson
2002-01-07, 17:05 Dziura w regulaminie
heh juz sie zdazyles poprawic
Greg
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1940
Miasto: Szczecin
2002-01-07, 17:08 Dziura w regulaminie
poza tym te 20 %, w ktorych kazdy z div1 moglby sie rozwalic i zdobyc punkty to naprawde duzo. przeciez wasze wyscigi maja po 30 lapow (poprawcie mnie jesli sie myle bo ostatnio nie ogladam div1). Na to wspomniane 20 % to az 6 lapow, w ktorych wiele moze sie zdazyc a pomimo tego kierowca div1 moglby czuc sie pewniaczkiem bo w najgorszym wypadku zgarnie punkciory jako ostatni z div1
moze sie np. okazac, ze dojedzie do mety pieciu i on bedzie tym 6 sklasyfikowanym to zdobedzie 26 pkt (lotusem), a zwyciezca div2 otrzyma 7 pkt ! jak ktos kto sie rozjebal moze dostac prawie 4x wiecej punktow od kierowcy, ktory pierwszy dojechal w div2 ??? To juz by bylo ogromne forowanie dywizji pierwszej.