2003-02-27, 00:02 Potrzebne trochę rad dla początkującego...
GPL kupiłem w sklepie MaxMedia w Jankach koło Warszawy na początku lutego - kosztował 69,- i nie był to ostatni egzemplarz.
Duga możliwość to Allegro - tam też czasami się pojawia...
Aha, jeszcze było pytanie jak stary piernik ze mnie - 1968 rocznik - więc wypada ze 35 lat, ale zawsze muszę to sobie obliczyć...
Reklamy
Madey
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1821
Miasto: Juszkowo Kolonia
2003-02-27, 00:44 Potrzebne trochę rad dla początkującego...
sam moment hamowania jest taki jak napisales czyli lusterko i trzecie drzewko
sposob hamowania to juz jest wyzsza szkola jazdy ( jest wiele sposobow )
na poprawne hamowanie sklada sie wiele czynnikow sila nacisku na hamulec dodawanie gazu
blokowanie kol obroty silnika itp itd poznasz te zasady gdy wiecej potrenujesz i poznasz ktrotko mowiac bryke
przy hamowaniu wazny jest np czas zmiany biegu ( szybciej pozniej to zalezy od toru zakretu itp )
generlanie nie ucz sie toru na blache czyli tu przyspieszam tu musze juz skrecac itp bo jeszcze nie czas na twoja konsystencje
gdy popelnisz blad odpusc skontruj nie gon za czasem im mniej bedziesz lezal poza torem tym szybciej sie nauczysz
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-02-27, 01:12 Potrzebne trochę rad dla początkującego...
jak juz pojezdzisz dlugo to sie zdziwisz, ze nie jest brednia ani herezja, ze najefektywniejsze hamowanie np. ja tak tylko na Monzie hamuje robi sie przez... wcisniecie gazu razem z hamulcem i regulowanie plynnie w poslizgu obydwoma pedalami naraz tak zeby kol nie zblokowac i najszybciej wyhamowac ale tego nie da sie opowiedziec tak jak i sekwencji ruchow przy hamowaniu do agrafki na Rouen polaczonego z redukcja o kilka biegow - to sie po prostu nabywa z czasem (czyt. nie po tygodniu ani trzech przyp. autora)
emge
Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 1612
Miasto: Gdańsk
2003-02-27, 09:30 Potrzebne trochę rad dla początkującego...
Witam nowych driverow, zycze powodzenia i powiem ze dla mnie najwiekszym szokiem bylo to kiedy zobaczylem jal "zawodowcy" wychodza ze spinow . To niestety trzeba zobaczyc na przykladzie.
Ozone
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 796
Miasto: New England
2003-02-27, 14:59 Potrzebne trochę rad dla początkującego...
Richie to moze mi tez wytlumaczysz jak to sie robi przed agrafka w Rouen? Ja dalej nie wiem...
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-02-27, 15:03 Potrzebne trochę rad dla początkującego...
ja robie takie duze zamachy w lewo i prawo rekami krecac kolkiem jednoczesnie redukujac z 4 na 2, ponoc wyglada to smiesznie i kompletnie wariacko ale jak tak robie 1000/1000 razy i jest ok
Gregor
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2784
Miasto: Wroclaw
2003-02-27, 19:14 Potrzebne trochę rad dla początkującego...
dla rookich: gdzies w sieci (niestety nie pamietam, moze ktos ma linki lub pamieta na jakiej stronce) sa przewodniki do wszystkich (przynajmniej oryginalnych) torow, calkiem sensownie napisane (ang.) po kolei omowione wszystkie zakrety, jakie predkosci, biegi, punkty hamowan itp,
jednak to samo daje wam RA i ooogromna baza replayow ze stronki ligi offline - ogladajcie sobie przejazdy najlepszych jako wzor, a swoje replaye porownojcie z tymi do ktorych niewiele wam juz brakuje (porownywanie przy zaduzej roznicy mija sie z celem)
SLaweck
2003-02-27, 23:55 Potrzebne trochę rad dla początkującego...
O zaletach hamowania przy jednoczesnym przyciskaniu gazu nauczyłem się jeżdżac ośką - troszkę w realu, więcej w LFS , tam jest to chyba nawet bardziej przydatne. Tak więc ponieważ przy kompie i tak nie mam sprzęgła, więc hamulec jest pod lewą nogą, jednak w GPL na razie niewiele mi to daje... Czy dobrze mi się wydaje, że dzięki takiemu właśnie hamowaniu można wchodzić w zakręt hamując i nie wylatywać poza tor?
Przy okazji, właśnie kupiłem na allegro 'Sportową jazdę samochodem' w wersji pdf, zaglądam do środka, a tam że to wersja przygotowana na potrzeby tego forum...
Nogal
Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 5672
Miasto: Kraków
2003-02-28, 00:05 Potrzebne trochę rad dla początkującego...
SLaweck napisał:
Przy okazji, właśnie kupiłem na allegro 'Sportową jazdę samochodem' w wersji pdf, zaglądam do środka, a tam że to wersja przygotowana na potrzeby tego forum...
Jakis ch**ek to sprzedaje !! Chlopaki trzeba zainterweniowac na allegro chyba. Kilku z naczych skanowalo to jakis czas temu (bedzie juz ze 2 lata) no i teraz jakis cwaniak robi kaske
A co do hamowania z gazem - podstawa, jednak zawsze musisz dbac o to, zeby tego gazu dodawac jak najmniej, jednak to juz zalezy od samego zakretu etc.
SLaweck
2003-02-28, 00:06 Potrzebne trochę rad dla początkującego...
Co do opisów po angielsku to jest taki mały problem, że ja kiepsko znam ten język, więc nie bardzo mogę skorzystać...
Może więc nasi mistrzowie pokusiliby się o własne opisy, tak jak Richie super opisał jazdę po Monzie
A co do RA, to czy mógłby ktoś wytłumaczyć co oznaczają w wykresach telemetri następujace opcje:
Acceleration (long)
Acceleration (lat)
Transition rate
Acceleration (total)
Pitch
Roll
Steering
Slip angle
Tire Squeel
Nogal
Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 5672
Miasto: Kraków
2003-02-28, 00:11 Potrzebne trochę rad dla początkującego...
ja raczej rzadko korzystam z tych wykresow - tylko jesli chce urwac setne sekundy. Narazie poprotsu patrz jak sie kreski scigaja - szczegolnie czy jedziesz odpowiednia linia.
Aha i jeszcze jedna rada - staraj sie jak najmniej skrecac kierwonice.
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2003-02-28, 00:15 Potrzebne trochę rad dla początkującego...
No co za sk... sprzedaje moją (nasza) pracę.
Pochwal się ile dałeś za tego PDFa... tu był rozdawan za darmo. A chyba z 2 miechy nad nim siedzieliśmy (OCR, kreślenie ilustracji, skład).
Ozone
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 796
Miasto: New England
2003-02-28, 00:26 Potrzebne trochę rad dla początkującego...
Mechanizm hamowania w z gazem w osce jest inny niz ten w GPL. W osce celem jest zerwanie tylu a zeby utrzymac przyczepnosc przodu i nie zatrzymac silnika wciska sie gaz ( w skrocie i oglednie ).
W GPL naped jest na tyl a rozklad hamulcow przod-tyl to 52-54%. Gazem regulujesz sile hamowania na tylne kola dzieki temu dynamicznie masz wplyw na rozklad sil hamujacych. Nie wazne jest wiec czy jedziesz pod gorke, z gorki czy wlasnie spadles po hopie - zawsze mozesz tak zachamowac zeby wszystkie kola byly na granicy przyczepnosci. Problemem jest tylko wyczucie w nogach. Tak ze nie jest to recepta na hamowanie w zakrecie. To tylko daje max skutecznosci.
I Jeszcze jedno jak auto zaczyna tanczyc a ty chcesz je wyprostowac to wciskasz gaz mocniej i juz.
A w zakretach to hamulce sie odpuszcza bo czesc przyczepnosci potrzebna jest na skrecanie.
Ozone
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 796
Miasto: New England
2003-02-28, 00:34 Potrzebne trochę rad dla początkującego...
Acceleration (long) - przyspieszenie wzdluzne ( wzdluz osi auta )
Acceleration (lat) - przyspieszenie prostopadle
Transition rate
Acceleration (total) - przyspieszenie calkowite
Pitch - kat wznoszenia ( hehehe miedzy osia auta a poziomem )
Roll - kat obrotu ( na boki )
Steering - kat skrecenia przednich kol
Slip angle - kat bocznego znoszenia opon
Tire Squeel - skomlenie opon
SLaweck
2003-02-28, 01:28 Potrzebne trochę rad dla początkującego...
MaXyM napisał:
No co za sk... sprzedaje moją (nasza) pracę.
Pochwal się ile dałeś za tego PDFa... tu był rozdawan za darmo. A chyba z 2 miechy nad nim siedzieliśmy (OCR, kreślenie ilustracji, skład).
5,- zł (słownie: pięć złotych) - więc nie za dużo, bardziej uderza fakt twierdzenia przez gościa, że ma pełne prawa do sprzedarzy