2003-02-25, 22:21 Potrzebne trochę rad dla początkującego...
Jestem początkującym ścigantem w GPLa, używam MOMO Force i split axes, a o uzyskiwanych czasach na razie wolę nie pisać...
Witam wszystkich i od razu przechodzę do rzeczy.
Starałem się odnaleźć na tym forum jakieś rady dla osoby takiej jak, ale nie jestem pewien czy wyciągnąłem dobre wnioski z przeczytanych dyskusji:
1. Nie jeździć na standardowych setupach - użyć początkowych setup Gregera Huttu lub Alison Hine
2. Teraz pierwsza wątpliwość - czy ma znaczenie jakim bolidem się jeździ na początku (ja teraz męczę Ferrari)
3. Trenować zwracają głownie uwagę na tor jazdy i powtarzalność wyników, kręcąc setki kółek w jak najrówniejszym tempie (oczywiście nie spacerowym ) - im bardziej opanujemy maszynę, tym lepsze będziemy osiągać czasy
4. Nie starać się zapamiętywać dokładnie punktów hamowania itp - jeździć raczej na wyczucie.
5. Analizować swoje nalepsze hot-lapy za pomocą GPLReplayAnalysera.
No właśnie, czy dobrze rozumiem o co tu chodzi ???
---
SLaweck
Reklamy
Adrian
2003-02-25, 22:34 Potrzebne trochę rad dla początkującego...
Witam Nowego, tym serdeczniej, ze ja tez dopiero co zaczalem
Jak cos, mozemy porownywac swoje czasy, ja mam aktualnie na WG okolo 1:16.xx, a Ty?
Niestety, nie podam Ci sensownych rad, bo sam jestem poczatkujacy, aktualnie jezdze na Lotus-Ford, na standardowych setupach, glownie WG i Monza...
Proponuje trzymac sie razem i porownywac swoje wyniki, zaczynamy w tym samym czasie, wiec sam jestem ciekaw co z tego wyniknie np. za kwartal. Jesli nam obu starczy zapalu, czego zycze Tobie i sobie
Nogal
Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 5672
Miasto: Kraków
2003-02-25, 22:51 Potrzebne trochę rad dla początkującego...
na poczatku radze jezdzic, jezdzic i jeszcze raz jezdzic Wytrwalosci zycze !
Madey
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1821
Miasto: Juszkowo Kolonia
2003-02-25, 22:57 Potrzebne trochę rad dla początkującego...
raczej dobrze wyszukales porady
ale punkty hamowania to musisz miec wykute na blaszke co do mm
na poczatku hamuj troche wczesniej z czasem bedziesz hamowal tam gdzie twoja bryka teraz lezy podwoziem do gory
mysle ze cooper jest najlatwiejszy w prowadzeniu ale jak ja zaczynalem to wszyskie wydawaly mi sie bardzo trudne
powodzenia
vette
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 2977
Miasto: Wrocław
2003-02-25, 22:59 Potrzebne trochę rad dla początkującego...
na poczatku bardzo wazne jest uczenie sie prawidlowych nawykow . Uczac sie toru (i fury) warto przestrzegac kolejnosci :
1. idealna linia po ktorej pokonuje sie tor
2a. wyjscie z zakretu. Czyli jak najszybciej zaczac przyspieszac wychodzac z zakretu.
2b. punkt hamowania.
2a i 2b to stara prawda : wolniej wejsc zeby szybciej wyjsc
3. cierpliwosc i wytrwalosc
4. wroc do punktu 3
Yatzek
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 799
Miasto: Szczecin
2003-02-25, 23:04 Potrzebne trochę rad dla początkującego...
Witeczka Panowie... fajnie, że nadal nowe twarze się pojawiają...
nie mi radzić.. (jeżdżę raczej długo niż szybko)
ale moim zdaniem skromnym :
1 . Setupy - Alison Hine - nowa generacja (te z X , poczytac na jej stronie) baardzo przyjemne , GH2 - jesli naprawde chcecie bic rekordy... ale stopien frustracji moze przewyzszyc stopien radochy
2. Bolid - jasne że ma znaczenie, krótko, bo to już było wiele razy..
Lotus - najszybszy ale nerwowy .. nie polecam na poczatek
Ferrari - dobry, przyjemny , ale top speed kuleje (nie na SPA)
Eagle - szybki, nie na krete tory (na SPA )
Cooper - ideał wozu treningowego , niestety za mało mocy
Brabham - najmniejszy, poręczny "nimble" , ale nie najszybszy
Honda - najmocniejszy i najcięższy, przyjemny, rekordow nie pobijesz ale radocha
BRM - wysoko zawieszony silnik majta ci dupą, 6 biegów z lewej strony, underpowered - słowem dziwadlo
3. - dokładnie tak, dodaj do tego czerpanie radochy z jazdy a nie "harówę"
4. IMHO trzeba pamietac breaking pointy i ciągle je przesuwac do przodu (ale breaking to ostatnia rzecz, której trzeba sie nauczyc) (najpierw linia i wychodzenie z zakretów)
5. Sure - analizer bardzo pomaga spojrzec chłodnym okiem i zobaczyc gdzie dajemy ciała...
Good Luck..
BTW powiedzcie mniej więcej w jakim wieku jestescie?
(bo ja np. to stary piernik (+++) )
kavoo
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica
2003-02-25, 23:07 Potrzebne trochę rad dla początkującego...
Ja bym radzil zaczac zabawe od Hondy - jest ciezka jak stodola ale za to trudno ja nazwac narowistym wozem Ja w kazdym badz razie wlasnie od Hondy zaczynalem, potem Ferrari.
A Cooperem do tej pory nie potrafie jezdzic
Krystek
2003-02-26, 15:34 Potrzebne trochę rad dla początkującego...
A ja mam jak narazie demko tej gry, i czy moge wiedziec jak ustawic ldana grafe? Bo u mnie sa piksele jak nie wiem. A moze to w demie tylko takie sa? I jeszcze rozdzielczosci nie moge zwiekszyc najwieksza jaka jest to 640x480 czy jakos tak. Jaki mam to zmienic?? z gory dzueki
Nogal
Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 5672
Miasto: Kraków
2003-02-26, 15:38 Potrzebne trochę rad dla początkującego...
zapodaj patcha d3d - powiniene byc na stronie gpl.tenbit.pl
2003-02-26, 15:45 Potrzebne trochę rad dla początkującego...
SLaweck > gdzie kupiłeś GPL'a, ja szukam już jakieś 2 miesiące.
Pozdr.
Krystek
2003-02-26, 16:41 Potrzebne trochę rad dla początkującego...
No i zainstalowałem patcha i dalej mam piksele a mam karte GF2
Aha, moge wiedziec ile zajmuje pelna wersja GPL? i niech mi ktos podpowie jak mam zwiekszyc rozdzelczosc na wyzsza bo w grze jak najwyzsza 640x480!!!! HELP:) z góry dzieki
Nogal
Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 5672
Miasto: Kraków
2003-02-26, 16:49 Potrzebne trochę rad dla początkującego...
a zrestartowales GPL'a jak o to prosil ??
DariuszM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 4793
Miasto: Poznan
2003-02-26, 18:54 Potrzebne trochę rad dla początkującego...
Krystek - jakbyś zalogował sie tu z myślą tylko i wylącznie o GPL to by ci ładnei działało...a tak musisz przestawiać w opcjach an D3D...zmieniać rozdzielczość, restartować...no i mieć dużo szczęścia...
Krystek
2003-02-26, 19:30 Potrzebne trochę rad dla początkującego...
Heh jest juz wszystko ok jak narazie teraz tylko ćwiczyc ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć hehehe
SLaweck
2003-02-26, 23:57 Potrzebne trochę rad dla początkującego...
Dzięki za miłe słowa i rady...
Chciałem się jednak dopytać jak to jest z tym pamiętaniem punktów hamowania, czy chodzi o świadomość do jakiej prędkości muszę wychamować przed danym zakrętem, czy raczej typ jak lusterko minie trzecie drzewko po lewej to hamulec na maksa, a za 1 sekundę odpuść do połowy??? Ja jak na razie stosuję model pierwszy...
Jeśli chodzi o czas na WG to dzisiaj zgodnie z radą wziąłem sobie Honde, Kyalami i po 7 kółkach wyrównałem dotychcasowy rekord na Ferrari - jak by nie zabrakło paliwa mo to bym poprawił, ale ze 150 m przed końce kółka silnik zgasł
Więc zaraz po tem spróbowałem oswoić WG - na siódmym kółku 1:16.57 więc podobnie do Ciebie Adrian...