Pomysl ktory byl wspomniany w innym watku wcale nie jest nowy
jest tylko uzupelnieniem i szczegolowym opisem zasad bazujacym na GPL (W i DQ) tak jak to bylo zapowiedziane miesiac temu przy polaczeniu obu dywizji, wypracowanym wczoraj na privie przez kilka osob idacych na kompromisy tak zeby nie bylo juz burzy tu na forum tylko zeby projekt byl w miare przystepny i do zaakceptowania przez wszystkich
(wszystkie 7 aktywnie jezdzacych osob z ktorymi wczoraj dyskutowano popieraja pomysl taki jaki jest)
----------
Zamiar jest taki ze zostaje W i DQ, dochodzi cos posredniego
miedzy RA a W czyli nazwijmy to U
Calosc zeby bylo latwiej tym przetwarzac i liczyc mozna przerobic na pkt:
1pkt=U,
2pkt=2U=W
4pkt=4U=2W=DQ
1) Kazdy startuje sezon z kontem 4pkt
i tych pkt na koncie moze byc MAX 5
2) Za przejechanie 5 wyscigow pod rzad czysto (czyli ewentualne wypadki ocenione jako RA) dostajemy bonus 1pkt na konto
3) Za niewymuszony spin powodujacy YF jest kara -1pkt z konta
4) Wypadki oceniamy wszyscy (najlepiej przymusowo:)) wedle wlasnego uznania 0-4pkt (czyli 0=RA 1=U 2=W 3-jak tos chce czemu nie 4=DQ pratkycznie tak jak w GPL) potem 2 skrajne oceny mozna wywalic zsumowac i po zaokragleniu wychodzi kara
5)
Osoba ktora zjedzie konto do 0pkt ma DQ czyli nie jedzie nastepnego wyscigu
6) Po odbyciu kary wraca do czynnego udzialu w zabawie ale
nie z 4pkt na koncie tylko juz z 3 i jezeli zejdzie znow do 0 ma DQ do konca sezonu
----------
Po rozmowie z Maxymem jest maly problemik taki ze jemu sie nie chce 3 raz przerabiac servis dokladnie na taki sposob jaki jest podany ale zachowujac 100% fizycznej
zgodnosci w 10min da sie tak ustawic servis aby liczyl poprostu ilosc U u kazdego na koncie (tak jak zawsze to bylo w div2) i tak sie doklepiemy do konca sezonu, potem Maxym zrobi nowy engine jak system sie sprawdzi
Zalety:
- zrobisz 3-4 powazniejsze crashe i wypadasz z ligi (takich crashy w div1 w tym sezonie nie bylo)
- zrobisz 4 YF co 5(max) wyscigow masz DQ
- ludzie jezdzacy bezpiecznie nie podowujacy wypadkow i YF maja bonusy i nawet jak na poczatku sezonu narozrabiali i dostali np kare -2pkt to w ciagu 10 wyscigow (pol sezonu!) moga ta kare odrobic, w ten sposob mozna zrobic max 2 powazniejsze wypadki w ciagu calego sezonu i nie dostac DQ
jezeli tylko taka osoba postara sie jezdzic bezpiecznie - jej wybor
- system sprawiedliwy i ostry
Wady:
- Wszyscy musimy oceniac wypadki ale tylko to daje rozwiazywanie problemow sprawiedliwie i inteligentnie
teraz wiecej wad i zalet nie przychodzi mi do glowy
co do pkt 6) jesw jeszcze propozycja aby osoba wracajaca po DQ miala na koncie nie 3 a 2 pkt i co wyscig dostawala +1pkt do osiagnieca 4pkt (czyli po przejechaniu 2 racow na czysto juz ma 4pkt) - mi osobiscie wydaje sie juz to zbyt drastyczne osoba taka bedzie trzasc dupa i zaspinuje/zrobi wypadek przez wlasnie strach lub za wolna jazde