Centrum Fanów Symulatorów » Nascar Racing Season 4,2002,2003 Nascar Real » Sezon 2003/2004 - Regulamin Polskiej Ligi NASCAR Online
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

Sezon 2003/2004 - Regulamin Polskiej Ligi NASCAR Online

Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12  Następny
Autor Wiadomość
AdAKaR





Post2003-09-07, 07:36      Sezon 2003/2004 - Regulamin Polskiej Ligi NASCAR Online Odpowiedz z cytatem
najlepiej niech będzie "NICK (spacja) team" np. "MaXyM URT" , "Dimax SoL"
 
Reklamy
kavoo


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica

Post2003-09-07, 10:59      Sezon 2003/2004 - Regulamin Polskiej Ligi NASCAR Online Odpowiedz z cytatem
AdAKaR napisał:
najlepiej niech będzie "NICK (spacja) team" np. "MaXyM URT" , "Dimax SoL"


kavoo zakladke wczesniej napisał:
login powinien wygladac tak: nick team, oddzielone spacja.

Fajnie ze wszyscy uwaznie czytaja ten watek
 
AdAKaR





Post2003-09-07, 13:32      Sezon 2003/2004 - Regulamin Polskiej Ligi NASCAR Online Odpowiedz z cytatem
ja mam np. takie spostrzeżenie dotyczące dublowania.... tzn. żeby było NAJbezpieczniej, to może "zarządzmy" dublowanie tylko na prostych.......... w div 2 (np. )

Bo dublowanie po wew. to jeszcze pół biedy, ale też jest ryzko spina jakiegoś "mniej doświadczonego" kierowcy.... i eliminuje Ciebie i siebie z walki. Po zewnętrznej to w razie spina nie masz szans na ucieczke na ciasnych torach, a na wyjściu z T2 / T4 np. może Cie do ściany docisnąć itd.

Więc co myślicie o przepisie żeby dublowanie odbywało się TYLKO na prostych.....

Wiem że to DUŻE uproszczenie......ale może pare YF wyeliminować z rywalizacji, albo przynajmniej uszkodzeń pojazdów liderów.
 
lefty


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 9068
Miasto: Rzeszów

Post2003-09-07, 13:48      Sezon 2003/2004 - Regulamin Polskiej Ligi NASCAR Online Odpowiedz z cytatem
Ale ty wydziwiasz Adakar Jak chcesz kogos puscic na wejsciu w zakret to jedziesz po zewnetrznej a dublujacy po optymalnym torze wyprzedza cie po wewnetrznej. Jesli jedziesz po wewnetrznej na zakrecie to przy wyjsciu trzymasz sie jej a dublujacy wyprzedzaja cie po zewnetrznej po optymalnym torze No a na prostych to wiadomo. Nie wiem gdzie ty tu widzisz jakis problem
Jeszcze jedno. Jesli tor jest dosyc waski (np. Darlington) to wiadomo, ze trudno jest wyprzedzac na zakretach, wtedy puszczasz na prostych. Na torach "drogowych" to juz inna sprawa.
 
McLaren


Dołączył: 07 Sty 2003
Posty: 736
Miasto: Białystok GG:1156269

Post2003-09-07, 19:17      Sezon 2003/2004 - Regulamin Polskiej Ligi NASCAR Online Odpowiedz z cytatem
Przeczytałem regulamin dość uważnie i nasunęły mi się takie propozycje poprawek


Cytat:
Licencje
Prawo do udziału w wyścigach ligowych umożliwia Licencja. Aby taką Licencję otrzymać, Kandydat musi wziąć udział w kilku wyścigach testowych i pokazać, że jego umiejętności prowadzenia wozu, kultura zachowania się na torze oraz znajomość przepisów obowiązujących podczas wyścigów upoważniają go do startu w Lidze.
W uzasadnionych okolicznościach Kierownictwo Ligi ma prawo do cofnięcia przyznanej wcześniej Licencji.

Przydałoby się napisać jakie to uzasadnione okoliczności dają możliwość cofnięcia licencji



Cytat:
Kierowcy
Kierowcy w Polskiej Lidze NASCAR Online mają prawo do startów w wyścigach ligowych jedynie w tej dywizji, do której zostali przez Kierownictwo Ligi zakwalifikowani. Niedozwolone są starty w obydwu dywizjach jednocześnie.

Przechodzenie pomiędzy seriami powinno być jasne i na ustalonych zasadach, spadniecie do div2 jest opisane ale awans do div1 jest strasznie tajemniczy bez określonych zasad selekcji



Do punktu Zachowanie podczas wywieszenia Żółtej Flagi przydałoby się dopisać
W przypadku gdy kierowca widząc wypadek przed sobą nie zachowa szczególnej ostrożności, a tym bardzie starać się wyprzedzać zwalniających, zostanie za to ukarany.


Do punktu Start/wznowienie wyścigu przydałoby się dopisać
Karane jest umyślne zwalnianie, aby zrobić lotny start lub, aby kierowca z tyłu otrzymał Black Flag



Do punktu Wyprzedzanie/blokowanie przydałoby się dopisać
Jeśli okaże się że kierowca z tylu widząc slide zawodnika z przodu nie zareaguje odpowniednio, mając na to czas zostanie ukarany


Cytat:
Dublowanie
Jeśli kierowca jedzie z prędkością nie mniejszą niż lider, może bronić się przed zdublowaniem, jednak w dalszym ciągu zobowiązany jest do utrzymywania swojego toru jazdy. Niedozwolone jest blokowanie jadąc zygzakiem.

Ten punkt przeredagowałbym trochę precyzyjniej i wyglądałoby to tak:
Cytat:
Kierowca zdublowany w momencie, kiedy zbliżył się do niego lider lub każdy inny będący przynajmniej 1 lap wcześniej, ma obowiązek utrzymywać stały przewidywalny tor jazdy.

Jeśli kierowca dublujący zrówna się przednim zderzakiem z tylnim zderzakiem dublowanego, dublowany ma on obowiązek automatycznie odpuścić gaz i umożliwić wyprzedzenie się.
 
kavoo


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica

Post2003-09-07, 19:25      Sezon 2003/2004 - Regulamin Polskiej Ligi NASCAR Online Odpowiedz z cytatem
McLaren napisał:

5.7.2 Kierowca zdublowany w momencie, kiedy zbliżył się do niego lider lub każdy inny będący przynajmniej 1 lap wcześniej, ma obowiązek utrzymywać stały przewidywalny tor jazdy.

Jesli to jest propozycja zmiany w Regulaminie, to chyba troche bez sensu - po co zmieniac jeden zapis na drugi, jesli oba maja dokladnie taki sam sens?
Cytat:
1.5.11 Dublowanie
Kierowca zdublowany w momencie, kiedy zbliżył się do niego lider lub każdy inny kierowca mający nad nim przynajmniej jedno okrążenie przewagi, ma obowiązek wybrać wewnętrzny lub zewnętrzny tor jazdy i trzymać się go.

Ten obecny zapis IMHO wyczerpuje temat - jesli jedziesz minimum lap w plecy i zblizy sie do ciebie lider badz ktokolwiek, kto ma nad toba conajmniej lap przewagi, masz obowiazek wybrac wewnetrzna ALBO zewnetrzna i tego sie trzymac. Czyli jesli zdecydujesz sie jechac po wewn., to nie mozesz sobie z zakretu na prosta wychodzic po optymalnym torze, zjezdzajac do bandy. Analogicznie - jesli decydujesz sie jechac po zewn., nie mozesz w lukach scinac do apron line. Chyba proste.

Dalej...
McLaren napisał:

5.7.3 Jeśli kierowca dublujący zrówna się przednim zderzakiem z tylnim zderzakiem dublowanego, dublowany ma on obowiązek automatycznie odpuścić gaz i umożliwić wyprzedzenie się.

To chyba tez jest dokladnie tak napisane w Regulaminie, right? Co prawda jest to w punkcie dotyczacym wyprzedzania a nie dublowania, ale chyba logiczne jest, ze oba manewry sa manewrami wyprzedzania, wiec o sso cho tak naprawde?
 
McLaren


Dołączył: 07 Sty 2003
Posty: 736
Miasto: Białystok GG:1156269

Post2003-09-07, 19:41      Sezon 2003/2004 - Regulamin Polskiej Ligi NASCAR Online Odpowiedz z cytatem
Odnosnie tego punktu to chodzi o to ze jest regulaminowo nakazene przepuszczenie kierowcy dublujacego gdy ten swoim zderzakiem sie zrowna z tylem dublowanego. Bo analogicznie dublowany moze jechac ciagle inside i np ma lepsze wyjscie i jest szybszy na prostej od dublujacych i przed wejsciem w zakret ma ich juz troche z tylu, wiec zacznie to podchodzic pod blokowanie. Gdy sie umiesci zapis ze zrownanie sie zderzakeim = odpuszczenie gazu wtedy po 1 wiadomo czy bylo blokowanie (bo jak nie odpusci to ewidentna kara) po 2 dublujacy ma ulatwione zadanie.
 
kavoo


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica

Post2003-09-07, 19:57      Sezon 2003/2004 - Regulamin Polskiej Ligi NASCAR Online Odpowiedz z cytatem
McLaren napisał:
Przeczytałem regulamin dość uważnie

Chyba jednak nie dosc uwaznie

1. O zachowaniu przy przejezdzaniu przez danger-zone JEST mowa w regulaminie i nie ma potrzeby zeby jeszcze zaznaczac, ze za nieodpowiednie zachowanie w tej sytuacji bedzie kara - na to jest miejsce w punkcie pt. KARY.

2. Jesli chodzi o start/restart, to rowniez lotne starty czy opoznianie restartu znajdzie sie w punkcie KARY, wiec nie ma sensu sie powtarzac.

3. Zachowanie podczas slajdu zawodnika jadacego z przodu jest niczym innym, jak tylko wymaganym przez Regulamin zachowaniem nalezytej ostroznosci podczas jazdy (podobnie jak w przypadku przejazdu przez danger-zone). Wiadomo, ze jesli w takiej sytuacji ktos nie zachowa ostroznosci, to spowoduje wypadek i otrzyma kare zgodnie z okreslona pozycja w punkcie KARY.

4. W przypadku cofania licencji i promowania do Champ Series nie da sie ustalic jasnych i konkretnych kryteriow, bo sie zrobi automat i w okreslonych przypadkach ktos moze zgodnie z nim zadac awansu nawet wtedy, gdy tak naprawde nie bedzie sie do Champ Series nadawal. Wezmy chocby przyklad bezwypadkowo jezdzacego kierowce, ktory w Challenge kazdy wyscig konczy kilka lapow w plecy - dasz mu awans bo jezdzi bezwypadkowo?
Tak samo z Licencjami - w jednym przypadku moze to byc nadmierna brawura i powodowanie wypadkow w kazdym wyscigu, w innym moze to byc nabluzganie komus na publicznym kanale, a jeszcze w innym pojechanie z premedytacja pod prad.

Regulamin zostal napisany przy zalozeniu, ze jest skierowany dla grupy ludzi inteligentnych, ktorzy rozumieja ogolne zasady obowiazujace w wyscigach samochodowych. Z tego wzgledu czesc spraw oczywistych zostala pominieta, bo chyba nonsensem jest pisanie ze mleko jest biale a woda mokra.

Uwazasz, ze Kierownictwo piszac Regulamin obdarzylo kierowcow nadmiernym kredytem zaufania, jesli chodzi o ocene ich inteligencji? Bo twoje sugestie dot. Regulaminu zdaje sie wskazywac na to, ze chcesz z 8-stronicowego, prostego i czytelnego zestawu zasad dla ludzi rozumnych zrobic 80-stronicowa liste wszelkich mozliwych sytuacji... dla polglowkow.

Tak jak pisalem w pierwszym poscie - skupmy sie na wychwytywaniu powazniejszych brakow czy bugow, a nie szukaniu drugiej dziury w dupie
 
kavoo


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica

Post2003-09-07, 19:59      Sezon 2003/2004 - Regulamin Polskiej Ligi NASCAR Online Odpowiedz z cytatem
McLaren napisał:
Odnosnie tego punktu to chodzi o to ze jest regulaminowo nakazene przepuszczenie kierowcy dublujacego gdy ten swoim zderzakiem sie zrowna z tylem dublowanego. Bo analogicznie dublowany moze jechac ciagle inside i np ma lepsze wyjscie i jest szybszy na prostej od dublujacych i przed wejsciem w zakret ma ich juz troche z tylu, wiec zacznie to podchodzic pod blokowanie. Gdy sie umiesci zapis ze zrownanie sie zderzakeim = odpuszczenie gazu wtedy po 1 wiadomo czy bylo blokowanie (bo jak nie odpusci to ewidentna kara) po 2 dublujacy ma ulatwione zadanie.

Taki zapis spowoduje, ze odlapowanie sie bedzie niemozliwe, a odbieranie takiej szansy kierowcom jest niedopuszczalne i na pewno w regulaminie sie nie znajdzie.
 
McLaren


Dołączył: 07 Sty 2003
Posty: 736
Miasto: Białystok GG:1156269

Post2003-09-07, 20:18      Sezon 2003/2004 - Regulamin Polskiej Ligi NASCAR Online Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Chyba jednak nie dosc uwaznie

1. O zachowaniu przy przejezdzaniu przez danger-zone JEST mowa w regulaminie i nie ma potrzeby zeby jeszcze zaznaczac, ze za nieodpowiednie zachowanie w tej sytuacji bedzie kara - na to jest miejsce w punkcie pt. KARY.

2. Jesli chodzi o start/restart, to rowniez lotne starty czy opoznianie restartu znajdzie sie w punkcie KARY, wiec nie ma sensu sie powtarzac.

3. Zachowanie podczas slajdu zawodnika jadacego z przodu jest niczym innym, jak tylko wymaganym przez Regulamin zachowaniem nalezytej ostroznosci podczas jazdy (podobnie jak w przypadku przejazdu przez danger-zone). Wiadomo, ze jesli w takiej sytuacji ktos nie zachowa ostroznosci, to spowoduje wypadek i otrzyma kare zgodnie z okreslona pozycja w punkcie KARY.


a jednak uwaznie bo punktu kary sie nie doczytalem wiec narazie tego nie ma

Cytat:
Regulamin zostal napisany przy zalozeniu, ze jest skierowany dla grupy ludzi inteligentnych, ktorzy rozumieja ogolne zasady obowiazujace w wyscigach samochodowych. Z tego wzgledu czesc spraw oczywistych zostala pominieta, bo chyba nonsensem jest pisanie ze mleko jest biale a woda mokra.

Uwazasz, ze Kierownictwo piszac Regulamin obdarzylo kierowcow nadmiernym kredytem zaufania, jesli chodzi o ocene ich inteligencji? Bo twoje sugestie dot. Regulaminu zdaje sie wskazywac na to, ze chcesz z 8-stronicowego, prostego i czytelnego zestawu zasad dla ludzi rozumnych zrobic 80-stronicowa liste wszelkich mozliwych sytuacji... dla polglowkow.

O 80 stronach nigdzie nie pisalem wszystkie propozycje zawieraly sie w 1-2 zdaniach wiec nie zwieksza to tresci. Odnosnie regulaminu to wiem tylko tyle ze im precyzyjniej jest cos ujete to nie ma potem 10 interpretacji i kupy gadania, bo nie chodzi mi o wpisywanie do regulaminu kluczowych spraw jak jazda pod prad ale mniej oczywistych, gdzie potem moze byc to roznie interpretowane. Pozatym nie wiem czy niezauwazyles takiego trendu ze w instrukcjach obslugi opisuje sie tez oczywiste sprawy np zeby w pralce nie prac kota, a w kuchence mikrofalowej go nie suszyc, wiec idac tym tropem w regulaminie tez potrzebne sa czasem oczywiste zapisy zeby wszystko bylo zapiete na ostatni guzik.

co do zapisu o dublowaniu to moja poprawka nigdzie nie zabrania odlapowania sie, jedynie nie daje mozliwosci walki o obrone przed odlapowaniem, a to chyba nie jest sprzeczne z zasadami dublowania, do dublowany nie moze walczyc z dublujacym. Moze wyprzedzic lidera ale nie moze juz na sile sie przed nim bronic
 
MaXyM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678

Post2003-09-07, 20:19      Sezon 2003/2004 - Regulamin Polskiej Ligi NASCAR Online Odpowiedz z cytatem
Myślę że McLarenowi bardziej chodzi o zmniejszenie widełek interpretacji dla sędziów. Ja wiem że to co sędzia zadecyduje powinno być święte ale pod koniec poprzedniego sezonu podobne lub nawet takie same sytuacje były oceniane różnie. I zainteresowanymi nie byli tylko początkujący kierowcy którym ew. moznaby zarzucać nieznajomość rzeczy.

Po prostu zbyt duża swoboda interpretacji wprowadza możliwość (nawet nieświadomej) manipulacji faktami.

Oczywście jeśli coś jest wypunktowanie w rozdziale z karami to faktycznie nie ma co powtarzać.
 
MaXyM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678

Post2003-09-07, 20:35      Sezon 2003/2004 - Regulamin Polskiej Ligi NASCAR Online Odpowiedz z cytatem
Właśnie doczytałem ciekawą rzecz - zielony spoiler dla rookiech.
No niby fajnie ale my mamy drivera w teamie ktoremu sie nalezy ten kolor a nijak on nie pasuje do naszego logo na spoilerze wozu.

A serio: proszę o zaznaczenie w regulaminie jak długo ma jeździć z tym spoilerem.

A może nie cały spoiler tylko np. 1/4 spoilera z lewej strony?
 
McLaren


Dołączył: 07 Sty 2003
Posty: 736
Miasto: Białystok GG:1156269

Post2003-09-07, 20:37      Sezon 2003/2004 - Regulamin Polskiej Ligi NASCAR Online Odpowiedz z cytatem
Albo w zamian zderzak tylni bo desing sie zniszczyl
 
MaXyM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678

Post2003-09-07, 20:38      Sezon 2003/2004 - Regulamin Polskiej Ligi NASCAR Online Odpowiedz z cytatem
albo pas między lampami tylnymi
 
kavoo


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica

Post2003-09-07, 20:48      Sezon 2003/2004 - Regulamin Polskiej Ligi NASCAR Online Odpowiedz z cytatem
MaXyM to ze komus nie pasuje zielony kolor do designu nie ma zadnego znaczenia... nikt nikomu nie obiecywal, ze zycie zoltodzioba bedzie lekkie i z gorki
Rookich trzeba jakos oznaczyc zeby ci, ktorzy beda za nimi jechac mieli swiadomosc, ze maja przed soba kierowce, ktorego zachowan nie mozna byc w 100% pewnym

Zderzak kompletnie odpada, bo podczas mocniejszego crashu zderzak odpada. Spojler moze sie co najwyzej pogniesc, ale nie odpadnie.
 
Centrum Fanów Symulatorów » Nascar Racing Season 4,2002,2003 Nascar Real » Sezon 2003/2004 - Regulamin Polskiej Ligi NASCAR Online Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: