A jak ten Lanos by go o pięć długości nawet odsadził, to i tak bym Focusika wolał
Reklamy
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2002-05-25, 11:05 PiotreQ & Almera :)
chodzi o to, ze za 72 tys mozna by kupic autko z wypasem jak ten focusik i jezdzace jak bmw m3 300konne ja bym jednak wczoraj na miejscu tego focusika nie zasnal, kwestia co kto lubi bardziej robic samochodem, ja jezdzic i nie wolniej od lanosa
rake
Dołączył: 07 Sty 2002
Posty: 309
Miasto: Szczecin
2002-05-25, 14:50 PiotreQ & Almera :)
Pewnie, że to kwestia upodobań. Ale jak bym mial np. nówkę A4 z tym najsłabszym dieslem nawet i jakiś Lanos by mnie na światłach łyknął, to miałbym to i tak w dupie, bo wiedziałbym, że moje auto lepsze jest
Twoją Ibizę (z całym dla Niej szacunkiem) też by na pewno kilka lanosów podrasowanych ścignęło, ale czego to dowodzi?
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2002-05-25, 15:05 PiotreQ & Almera :)
lanosow z turbo z 150KM? oczywiscie ze tak bo zwykle jakos nie daja rady
to dowodzi tego ze jak sie wydaje 72 tys zl na auto to mozna kupic juz i szybko jezdzace i malo palace i z full wypasem a audi a4 z najslabszym silnikiem diesla to wlasnie 110 wkladam chipa i mam 142KM a to juz wystarczy na wiekszosc benzyn
rake
Dołączył: 07 Sty 2002
Posty: 309
Miasto: Szczecin
2002-05-25, 15:17 PiotreQ & Almera :)
Oczywiście, że wsadzasz chipa. Po czym silnik zamiast po 200 tys. km już po 80 tys. się do remontu nadaje...
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2002-05-25, 15:25 PiotreQ & Almera :)
ROTFL? kolego blagam cie nie wchodz na tematy o ktorych nie masz pojecia...
silniki te maja takie zapasy ze po dodaniu 20-30% mocy innym sterownikiem tylko pracuja nadal sobie optymalnie i bez zadnego wyzylowania, to jest najwieksza zaleta tdi wlasnie, silniki 90 od 110 albo 100 od 115 albo 130 od 150 roznia sie tylko i wylacznie elektronika wlasnie ktora mozna samemu zmienic nie mowiac juz o tym ze mozesz dac boxa na kabelku i w ogole nie ingerujesz w komputer zamiast chipa
znam 2 octavie jezdzace juz 110@147 ponad 200 tys km i zadna jakos nie szwankuje, nie mowiac o tysiacach innych, prosze najpierw doczytaj na czym polega tuning elektroniczny tdi a potem zabieraj glos... gdyby nie wzgledy marketingowe te silniki od razu byly by sprzedawane 30% mocniejsze ale kazda firma musi miec kilka wersji silnikow dla kilku grup cenowych, dlatego z jednej tasmy te same silniki do oferty trafiaja jedna z zanizonymi ustawieniami elektroniki, drugie z normalnymi, trzecie z wykorzystujacymi zapasy mocy i firma ma 3 rozne silniki w ofercie za 1 kosztem produkcji na tasmie w fabryce a taki rake potem mysli ze to sa calkiem inne silniki i taki po wlozeniu boxa sypie sie na pewno po 80 tys km
BTW te silniki TDI jezdza o 300-400k km bez zadnych ale, a starsze diesle bez turbo np. w busach zdarzalo sie i po 600-800k km wiec to 200k km nie wiem skad ci sie wzielo bo nowoczesne benzyny jezdza duzo dluzej mimo ze sa mniej trwale niz diesle..
polecam fora i strony chojnackiego, grabowskiego, chiptronica, goduli tamznajdziesz sporo teorii i przykladow z wykresami dlaczego i jak dzieje sie to wszystko o czym tylko napomknalem
rake
Dołączył: 07 Sty 2002
Posty: 309
Miasto: Szczecin
2002-05-25, 16:00 PiotreQ & Almera :)
Yyyy, no za znawcę wcale się nie podaję, ale że są to te same silniki różniące się elektroniką to wiem doskonale (no proszę, taki lamer a wie jednak - jak to możliwe ).
Jeżeli elektronika daje z silnika 70% jego przewidzianych możliwości, to silnik ten wolniej się zużyje, niż taki sam jadący na 100%. A nieudolny tuning elektroniczny może prowadzić do bardzo szybkiego zarżniecia silnika, szczególnie jak sie go "podkręca" na >100%.
Ale z resztą zaraz mi powiesz, że w ogóle się nie znam
Nieważne
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2002-05-25, 16:05 PiotreQ & Almera :)
rake napisał:
Jeżeli elektronika daje z silnika 70% jego przewidzianych możliwości, to silnik ten wolniej się zużyje, niż taki sam jadący na 100%.
patrz a ich tworcy oraz firmy na swiecie twierdza ze nie co powiesz na to ze czesci na chipie sie nie zuzywaja szybciej a samochod wcale wiecej nie pali mimo 30% wiekszej mocy?
rake napisał:
nieudolny tuning elektroniczny może prowadzić do bardzo szybkiego zarżniecia silnika
oczywiscie ze tak,a kto tu mowi o dzierganiu chipa w garazu? ja robie tuning z chiptronicu i w dodatku po kazdej zmianie hamuje auto na hamowni zeby widziec dokladnie zmiany mocy i momentu na wykresach
rake napisał:
szczególnie jak sie go "podkręca" na >100%.
oczywiscie ze tak ale kto tak robi bo nie slyszalem jeszcze o takich? mowie o 30% max caly czas, chociaz dla celow testowych dalo sie z 90KM wyciagnac chipem 170KM ale do dluzszej jazdy samochod sie nie nadawalby
Cytat:
zaraz mi powiesz, że w ogóle się nie znam
moze zapytam tak: jakie samochody i w jaki sposob tuningowales elektronicznie? jakie miales wyniki i obserwacje? no
rake
Dołączył: 07 Sty 2002
Posty: 309
Miasto: Szczecin
2002-05-25, 16:29 PiotreQ & Almera :)
Cytat:
co powiesz na to ze czesci na chipie sie nie zuzywaja szybciej
yyy, a ja powiedziałem, że części na chipie się zużywają?...
Cytat:
oczywiscie ze tak ale kto tak robi bo nie slyszalem jeszcze o takich? mowie o 30% max caly czas
^tu chodziło o te ">100%"
No, pisząc >100% przyjmowałem 100% jako przewidziane przez konstruktorów możliwości silnika, a nie podkręcanie silnika o ponad 100%...
Cytat:
ja robie tuning z chiptronicu i w dodatku po kazdej zmianie hamuje auto na hamowni zeby widziec dokladnie zmiany mocy i momentu na wykresach
I bardzo fajnie, ale czy ja mówiłem, o robieniu tego fachowo czy "nieudolnie"?
Cytat:
moze zapytam tak: jakie samochody i w jaki sposob tuningowales elektronicznie? jakie miales wyniki i obserwacje? no
A ja Ci powiem tak: żadnego nie tuningowałem, co nie oznacza, że NIC o tym nie wiem...
Dobra, bo widzę, że jak zwykle jak ktoś myśli inaczej niż Ty, to się robi temat na nowy wątek ; myślę, że to będzie koniec tej skromnej polemiki...
vette
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 2977
Miasto: Wrocław
2002-05-25, 16:39 PiotreQ & Almera :)
wszystko Richie fajnie i masz racje poza textem ze Skoda Superb nalezy do tej klasy pojazdow co Audi A8 bo to jest jeden wielki LOL
Po pierwsze Superb jest na plycie podlogowej z Audi A6 a nie A8
po drugie silniki w A8 nawet sie nie zaczynaja gdzie sie w Superb koncza.
Po trzecie to moglbym jeszcze wymienic z 40 takich podpunktow w ktorych Superb ma sie do A8 jak Golf do Passata.
slowem to jest zawodnik ktory ma rywalizowac w segmencie A6 i Passata.
A w klasie luksusowej do ktorej zalicza sie A8 to jedynym pojazdem wewnatrz koncernu ktory bedzie mogl z nim rywalizowac jest VW Phaeton
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2002-05-25, 18:17 PiotreQ & Almera :)
poczytaj serwisy motoryzacyjne i wypowiedzi obu koncernow, suberb jest klase wyzej niz Passat wlasnie nawet wg wypowiedzi koncernu VW wiec nie klamia na pewno...
rake nie mowie ze NIC nie wiesz ale mylisz pojecia i popelniasz bledy merytoryczne juz od 1 zdania o zywotnosci silnikow TDI po modyfikacji elektroniki na 80 tys km wiec watpie zebys wiedze do dyskusji posiadal, wierz mi ze krzywdy od roku swojemu kochanemu autku bym nie zrobil gdybym w 1000% nie byl tego pewien i 10 x tego nie przetestowal taki juz jestem
vette
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 2977
Miasto: Wrocław
2002-05-25, 19:02 PiotreQ & Almera :)
a moze w koncu ty cos poczytaj ???? Bo madralinka z ciebie taka a gadasz farmazony o tej skodzie ze az glowa boli.
Plyta podlogowa z A8 ?????
Skoda Superb ma rozstaw osi 2,8 m czyli tyle ile A6
po drugie Audi A8 ma zupelnie odmienna konstukcje od pozostalych mmodeli poniewaz jest zbudowany niemal w calosci z aluminium (slynne Audi Space Frame) a to wymusza zupelnie inne rozwiazania niz konstrukcja tradycyjna wiec twoja skoda moze na dzien dobry zapomniec o plycie podlogowej a A8.
Naped :
Skoda :
topowy motor to 2.8V6 i 2.5 TDI jeszcze 2.0T
Takich "pierdziawkek" Audi taktownie nawet nie oferuje swoim klientom w modelu A8 gdzie standardowy motor to 4.2l 310Km jest jeszcze 3.7l V8
Mam ci opisywac po kolei roznice w zawieszeniu, napedzie (4WD), systemam elektonicznych czy tez roznic w bezpieczenstwie ?
Wiec nie opowiadaj bzdur o cudzie marketingowym i produkcie klasy A8 za 70 tys zl.
I nie mow ze przewyzsza Passata bo to kolejna bajka dla dzieci. Dla informacji powiem ci ze wlasnei wyszla na rynek wersja Passata z niemal 300KM silnikiem majacym byc preludium dla Phaetona. I do tego Passata twoja skoda moze sie najwyzej rownac gdy obie fury stoja na parkingu. Tak samo jak sobie obejrzysz wnetrze Passata z silnikiem np. 2.8l to zoabczysz ze Superb ma wlasnie takie samo wnetrze (Superb najbardziej wypasiona).
Superb powstala wlasnie po to by rownac sie z Passatem poniewaz Octavia tego robic nie moze I tak sie wlasnie dzieje stanowi konkurencje ale wylacznie dla Passata i ewentualnie mniej wypasionych A6 ale nie opowiadaj ze jest w klasie A8 bo to jest LOL i nie opowiadaj tym bardziej bajek ze ma plyte podlogowa z A8 bo tu juz mijasz sie zupelnie z prawda.
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2002-05-25, 19:05 PiotreQ & Almera :)
VW klamie, strona Skody klamie, Auto Dzis i Jutro klamie, vette ma racje Superb to ta klasa co Passat no po prostu...
vette
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 2977
Miasto: Wrocław
2002-05-25, 19:07 PiotreQ & Almera :)
a moze chodzi o to ze w koncu Richie pieprzy glupoty ???
na poczatek wyprowadz mnie z bledu co do tej ramy a A8 w Skodzie. Wtedy posypie glowe popiolem i powiem ze jestes GURU !!!
A do tego czasu osczedz mi swojej wiedzy.
mozes zmi jeszcze pokazac cytat gdzie umieszczaja Superb w klasie A8
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2002-05-25, 19:10 PiotreQ & Almera :)
lejmy przez chwile na moja wiedze, bo skad mialbym ja miec? z w/w zrodel, czy one wg Ciebie klamia co do tego ze Superb to jedna klasa auto wyzej niz Passat? czy strona Skody klamie? chetnie ci pokaze artykuly w srode jak u mnie bedziesz o tym o czym napisalem w Auto Dzis i Jutro, chyba ze oni tez sie nie znaja wtedy przyznam Ci racje i to , ze dalem sie im nabrac