Centrum Fanów Symulatorów » Symulatory lotu » o co chodzi?
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

o co chodzi?

Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Następny
Autor Wiadomość
Yatzek


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 799
Miasto: Szczecin

Post2003-04-30, 12:50      o co chodzi? Odpowiedz z cytatem
oka - nawigacja .. jak ja to widze.

1. trasa sklada sie z waypointow - oczywiste
2. w niemieckich samolotach na kompasie jest taki dynks ktory wskazuje kierunek do nastepnego waypointu. (samolocik)

Pomysł wzorowany na radionamiernikach, ktore podobno juz sie wtedy pojawialy.. jednak zdaje sie ze wskazywaly tylko kurs na baze... ewentualnie na inną radiolatarnię

- niestety jak sie przegapi waypoint, to dupa blada.. (brak klawisza "nxt WP") trzeba "zaliczac" kolejno WP, bo potem jest kaszana... ja czasem lece ładnie zaliczając - a czasem nie.. z reguły nie...

- gdy ktorys z dowodcow AI (a moze gdy gracz również ) przeleci nad WP nadaje w radio kurs i wysoksc do nastepnego WP... jak mowi "HDG 90" - no to na wschód..
niestety - w radiu panuje spory chaos... slyszymy niemal wszystkich, HGW kto aktualnie oglasza zmiane kursu.. więc ja olewam te ogłoszenia duszpasterskie i sam patrze czy strzałka "przeskoczyła" na następny WP

Często akcja miesza nam w głowach i musimy improwizować z kursem, a to ominąć coś, a to kogoś pogonić, a to miotaliśmy się w walce i odlecieliśmy 30km od kursu....

Dlatego mam wydrukowaną mapkę ... (choć posługiwanie sie wbudowaną mapką nie jest niemozliwe.. ) i sam sobie patrzę gdzie lecę , jaki kurs obrac, gdzie jestem itd..
rzeki, mosty, drogi, koleje, miasta, lotniska - dzieki temu orientuję sie gdzie jestem... (na pewno rzeki są najlepiej widocznym punktem krajobrazu, ale bywają złudnie podobne)

Jak jest zła pogoda.. no to już wtedy albo trzymam się dokładnie waypointów, aby wskazówka mnie wiodła.. albo lecę wzdłuż dróg, rzek itp.. czasem nakładając drogi (ale jest wtedy więcej zabawy)

aha.. czasem jak latamy i popsuje się komunikacja głosowa to piszemy w skrócie H120 (czyli heading-kurs 120) (czasem K120) .. A3km.. W3000, (wysokosc-altitude = 3000m) .. albo np. 70% ... (jak są procenty, to moc silnika jaką wybrał prowadzący.. )

kapisz?
 
Reklamy
robson





Post2003-04-30, 13:11      o co chodzi? Odpowiedz z cytatem
wow
chyba musze wiecej takich pytan powymyslac, zeby Yatza mogl sie wiecej wykac
dzieki wielkie... niby kapuje ale sprawdzimy jeszcze w praktyce

... dziwne, ze skrotem HGW nie mialem zadnych problemow
 
ceer


Dołączył: 21 Sie 2001
Posty: 1897
Miasto: Poznan (GG3734938)

Post2003-05-08, 01:23      o co chodzi? Odpowiedz z cytatem
Wlasnie ten cholerny dynks mnie dzis wodzil za nos przez pol godziny w DIDzie zanim sie dopytalem, ze kurs na jaki lece nie wskazuje dynks, tylko po prostu jest on u gory kompasu... Nigdy wiecej takiej wtopy
 
ceer


Dołączył: 21 Sie 2001
Posty: 1897
Miasto: Poznan (GG3734938)

Post2003-05-11, 20:27      o co chodzi? Odpowiedz z cytatem
Ciagnac temat (hmmm..., bez skojarzen), czy znacie gdzies opis wskaznikow w kokpicie dla poszczegolnych maszyn, albo chocby dla Messera 109 G-2 Ja wiem jedynie gdzie jest speed, alt, paliwo i zegar (tzn. godzinowy) , a jest szereg innych zegarow i wskaznikow lacznie z pionowmi slupkamiz lewej , ktorych nie umiem rozszyfrowac. Moze wowczas unikne np. niespodziewanych engine overheat, ktore zmuszaja do odpuszczenia w najmniej odpowiednich momentach.
BTW - czy baza zawsze opowiada na zapytanie o kurs na lotnisko, czy to info jedynie w okreslonym zasiegu?
 
Darkman


Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 2433
Miasto: Tychy

Post2003-05-11, 21:38      o co chodzi? Odpowiedz z cytatem
ceer napisał:
BTW - czy baza zawsze opowiada na zapytanie o kurs na lotnisko, czy to info jedynie w okreslonym zasiegu?


W Single Missions zawsze. W multi nigdy. Tak przynajmniej wynika z moich obserwacji. Czemu tak jest?........ni cholery nie wiem.

A co do tych wskaznikow. Kiedys cos takiego na necie znalazłem ale zapomniałem gdzie. Jak do jutra nasi zawodowcy ci nie pomoga to podgrzeje służbowy modem to znajde jeszcze raz i dam linka
 
Snake-


Dołączył: 05 Lis 2001
Posty: 1695
Miasto: Warszawa

Post2003-05-11, 22:09      o co chodzi? Odpowiedz z cytatem
Wieza sie zazwyczaj odzywa, chyba ze cos sie skopie
Jak jest malo osob to zazwyczaj dziala. Jak modemowcy sie podlacza to zazwyczaj pada

A zegarow jakichs poszukam, bo widzialem taki opis kabiny 109
 
Yatzek


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 799
Miasto: Szczecin

Post2003-05-12, 01:53      o co chodzi? Odpowiedz z cytatem
hmm.. niewiele tych zegarkow...

z ciekawszych:

6 - manifold pressure.. nie znam polskiej nazwy (chodzi o cisnienie w dyszy gaznika)

10 - skok smigła.. podawany w formacie "godzinowym" od 10:30 do 13:30 o ile pamietam.. ale to i tak automat robi..

13 - cisnienie paliwo|olej przydatne tylko w czasie uszkodzen.. jak spadnie olej.. to lada chwila kłopoty.

1 - juz wiesz ze to amunicja (srodek - dzialko) (gunpody nie mają wskaznika)
 
Snake-


Dołączył: 05 Lis 2001
Posty: 1695
Miasto: Warszawa

Post2003-05-12, 03:39      o co chodzi? Odpowiedz z cytatem
OK, to ja opisze szczegolowiej:

1 - srodkowy wskaznik to dzialko, 2 boczne to oba karabiny. 1 kreska to 100 pociskow (500 na samej gorze)

2 - zegar analogowy

3 - ustawienia magneto (po polsku to chyba iskrowniki) - ma 4 ustawienia: zadne, prawe, lewe, prawe + lewe - kazdy cylinder ma 2 swiece (czasem chyba moga byc nawet 4) i sa one w osobnych ukladach, ktore wlasnie mozna przelaczac ta wajcha. tak jest dla bezpieczenstwa + daje to lepsze spalanie mieszanki (jakies -200 RPM gdy dziala tylko 1 strona)

4 - kompas + wskaznik do nastepnego punktu trasy - kreska na gorze pokazuje kurs aktualny, a obracajacy sie samolocik - kierunek do nastepnego waypointa

5 - sztuczny horyzont + "kulka". kulka pokazuje zeslizg samolotu. wazne zeby kulka zawsze byla w srodku - to znaczy ze nie leci sie "bokiem". wycentrowana kulka oznacza optymalne ustawienie samolotu i minimalna strate energii spowodowana dodatkowym oporem

6 - wskaznik cisnienia w gazniku (teoretycznie - bo pokazuje cisnienie przed gaznikiem) - w niemieckich samolotach wyskalowane w atmosferach

7 - wysokosciomierz (w metrach), na dole sa cyferki oznaczajace 1000m

8 - predkosciomierz (w km/h)

9 - obrotomierz (w 100obr/min)

10 - Yatza juz opisal

11 - temperatura silnika (nie wiem gdzie jest mierzona, ale wydaje mi sie, ze w 109 jest przy glowicach cylindrow)

12 - wskaznik paliwa (1 kreska = 100l) - zaczyna liczyc dopiero od 400l (a miesci sie chyba kolo 600)

13 - cisnienie paliwa i oleju

jeszcze na dole po lewej stronie sa lampki oznaczajace podwozie - czerwone = schowane, zielone = wysuniete

Rozne wersje 109 maja rozne wyposazenie - ta tablica jest od 109 G2.
 
ceer


Dołączył: 21 Sie 2001
Posty: 1897
Miasto: Poznan (GG3734938)

Post2003-05-13, 17:00      o co chodzi? Odpowiedz z cytatem
No... dzieki panowie
 
lefty


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 9068
Miasto: Rzeszów

Post2003-05-13, 20:44      o co chodzi? Odpowiedz z cytatem
Ceer to wszystko (o ile dobrze pamietam) jest w PDFach na plytce z gra.
 
ceer


Dołączył: 21 Sie 2001
Posty: 1897
Miasto: Poznan (GG3734938)

Post2003-05-13, 21:58      o co chodzi? Odpowiedz z cytatem
Tylko ze ja chwilowo (takz miesiac) nie mam plytek z gra...
 
ceer


Dołączył: 21 Sie 2001
Posty: 1897
Miasto: Poznan (GG3734938)

Post2003-05-13, 22:55      o co chodzi? Odpowiedz z cytatem
Jeszcze pytanko co do sturmloga... Wiem, ze readme itd. ale co ja poradze, ze ja angielskiego nie tego...
Co zrobic, by sturmlog zczytywal statsy podczas lotu? Probuje odpalac stlga i zrzucac na belke, a potem po grze wracac i wczytywac logfile..., jest prawidlowo podawana data i czas gry, ale nie ma adnotcji o trafieniach i zestrzeleniach , czy cos trzeba wpisac tez w grze, po "~" ??
Jak potem odczytywac ten zapis w stlgu - te duze czarne i male czerwone cyfry - co jest co? Na razie mam zera...
Aha, i caly czas mam w lofile "no name" playera, chociaz misje latam pod nickiem
 
Yatzek


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 799
Miasto: Szczecin

Post2003-05-13, 23:05      o co chodzi? Odpowiedz z cytatem
w conf.ini musisz miec mniej więcej tak:
[Console]
HISTORY=1024
HISTORYCMD=1024
LOAD=console.cmd
SAVE=console.cmd
LOG=1
LOGTIME=1
LOGFILE=logfile.log
LOGKEEP=1

i potem w sturmlogu otwierasz logfile.log (nie musi on chodzic w tle, ani nic nie musisz pisac w konsoli.. ) zapisywane są dane tylko z MP i (chyba) tylko z Coopa ..
 
ceer


Dołączył: 21 Sie 2001
Posty: 1897
Miasto: Poznan (GG3734938)

Post2003-05-14, 00:11      o co chodzi? Odpowiedz z cytatem
... i nie da sie ustawic zapisu danych z offlinu?
 
Yatzek


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 799
Miasto: Szczecin

Post2003-05-14, 00:33      o co chodzi? Odpowiedz z cytatem
NO FAKIN WAY SOLDIER!!!!

IS THAT CLEAR !!!!????







sorry zagrałem właśnie troszkę w Vietkong
 
Centrum Fanów Symulatorów » Symulatory lotu » o co chodzi? Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: