1. trasa sklada sie z waypointow - oczywiste
2. w niemieckich samolotach na kompasie jest taki dynks ktory wskazuje kierunek do nastepnego waypointu. (samolocik)
Pomysł wzorowany na radionamiernikach, ktore podobno juz sie wtedy pojawialy.. jednak zdaje sie ze wskazywaly tylko kurs na baze... ewentualnie na inną radiolatarnię
- niestety jak sie przegapi waypoint, to dupa blada.. (brak klawisza "nxt WP") trzeba "zaliczac" kolejno WP, bo potem jest kaszana... ja czasem lece ładnie zaliczając - a czasem nie.. z reguły nie...
- gdy ktorys z dowodcow AI (a moze gdy gracz również ) przeleci nad WP nadaje w radio kurs i wysoksc do nastepnego WP... jak mowi "HDG 90" - no to na wschód..
niestety - w radiu panuje spory chaos... slyszymy niemal wszystkich, HGW kto aktualnie oglasza zmiane kursu.. więc ja olewam te ogłoszenia duszpasterskie i sam patrze czy strzałka "przeskoczyła" na następny WP
Często akcja miesza nam w głowach i musimy improwizować z kursem, a to ominąć coś, a to kogoś pogonić, a to miotaliśmy się w walce i odlecieliśmy 30km od kursu....
Dlatego mam wydrukowaną mapkę ... (choć posługiwanie sie wbudowaną mapką nie jest niemozliwe.. ) i sam sobie patrzę gdzie lecę , jaki kurs obrac, gdzie jestem itd..
rzeki, mosty, drogi, koleje, miasta, lotniska - dzieki temu orientuję sie gdzie jestem... (na pewno rzeki są najlepiej widocznym punktem krajobrazu, ale bywają złudnie podobne)
Jak jest zła pogoda.. no to już wtedy albo trzymam się dokładnie waypointów, aby wskazówka mnie wiodła.. albo lecę wzdłuż dróg, rzek itp.. czasem nakładając drogi (ale jest wtedy więcej zabawy)
aha.. czasem jak latamy i popsuje się komunikacja głosowa to piszemy w skrócie H120 (czyli heading-kurs 120) (czasem K120) .. A3km.. W3000, (wysokosc-altitude = 3000m) .. albo np. 70% ... (jak są procenty, to moc silnika jaką wybrał prowadzący.. )
kapisz?
Reklamy
robson
2003-04-30, 13:11 o co chodzi?
wow
chyba musze wiecej takich pytan powymyslac, zeby Yatza mogl sie wiecej wykac
dzieki wielkie... niby kapuje ale sprawdzimy jeszcze w praktyce
... dziwne, ze skrotem HGW nie mialem zadnych problemow
ceer
Dołączył: 21 Sie 2001
Posty: 1897
Miasto: Poznan (GG3734938)
2003-05-08, 01:23 o co chodzi?
Wlasnie ten cholerny dynks mnie dzis wodzil za nos przez pol godziny w DIDzie zanim sie dopytalem, ze kurs na jaki lece nie wskazuje dynks, tylko po prostu jest on u gory kompasu... Nigdy wiecej takiej wtopy
ceer
Dołączył: 21 Sie 2001
Posty: 1897
Miasto: Poznan (GG3734938)
2003-05-11, 20:27 o co chodzi?
Ciagnac temat (hmmm..., bez skojarzen), czy znacie gdzies opis wskaznikow w kokpicie dla poszczegolnych maszyn, albo chocby dla Messera 109 G-2 Ja wiem jedynie gdzie jest speed, alt, paliwo i zegar (tzn. godzinowy) , a jest szereg innych zegarow i wskaznikow lacznie z pionowmi slupkamiz lewej , ktorych nie umiem rozszyfrowac. Moze wowczas unikne np. niespodziewanych engine overheat, ktore zmuszaja do odpuszczenia w najmniej odpowiednich momentach.
BTW - czy baza zawsze opowiada na zapytanie o kurs na lotnisko, czy to info jedynie w okreslonym zasiegu?
Darkman
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 2433
Miasto: Tychy
2003-05-11, 21:38 o co chodzi?
ceer napisał:
BTW - czy baza zawsze opowiada na zapytanie o kurs na lotnisko, czy to info jedynie w okreslonym zasiegu?
W Single Missions zawsze. W multi nigdy. Tak przynajmniej wynika z moich obserwacji. Czemu tak jest?........ni cholery nie wiem.
A co do tych wskaznikow. Kiedys cos takiego na necie znalazłem ale zapomniałem gdzie. Jak do jutra nasi zawodowcy ci nie pomoga to podgrzeje służbowy modem to znajde jeszcze raz i dam linka
Snake-
Dołączył: 05 Lis 2001
Posty: 1695
Miasto: Warszawa
2003-05-11, 22:09 o co chodzi?
Wieza sie zazwyczaj odzywa, chyba ze cos sie skopie
Jak jest malo osob to zazwyczaj dziala. Jak modemowcy sie podlacza to zazwyczaj pada
A zegarow jakichs poszukam, bo widzialem taki opis kabiny 109
Yatzek
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 799
Miasto: Szczecin
2003-05-12, 01:53 o co chodzi?
hmm.. niewiele tych zegarkow...
z ciekawszych:
6 - manifold pressure.. nie znam polskiej nazwy (chodzi o cisnienie w dyszy gaznika)
10 - skok smigła.. podawany w formacie "godzinowym" od 10:30 do 13:30 o ile pamietam.. ale to i tak automat robi..
13 - cisnienie paliwo|olej przydatne tylko w czasie uszkodzen.. jak spadnie olej.. to lada chwila kłopoty.
1 - juz wiesz ze to amunicja (srodek - dzialko) (gunpody nie mają wskaznika)
Snake-
Dołączył: 05 Lis 2001
Posty: 1695
Miasto: Warszawa
2003-05-12, 03:39 o co chodzi?
OK, to ja opisze szczegolowiej:
1 - srodkowy wskaznik to dzialko, 2 boczne to oba karabiny. 1 kreska to 100 pociskow (500 na samej gorze)
2 - zegar analogowy
3 - ustawienia magneto (po polsku to chyba iskrowniki) - ma 4 ustawienia: zadne, prawe, lewe, prawe + lewe - kazdy cylinder ma 2 swiece (czasem chyba moga byc nawet 4) i sa one w osobnych ukladach, ktore wlasnie mozna przelaczac ta wajcha. tak jest dla bezpieczenstwa + daje to lepsze spalanie mieszanki (jakies -200 RPM gdy dziala tylko 1 strona)
4 - kompas + wskaznik do nastepnego punktu trasy - kreska na gorze pokazuje kurs aktualny, a obracajacy sie samolocik - kierunek do nastepnego waypointa
5 - sztuczny horyzont + "kulka". kulka pokazuje zeslizg samolotu. wazne zeby kulka zawsze byla w srodku - to znaczy ze nie leci sie "bokiem". wycentrowana kulka oznacza optymalne ustawienie samolotu i minimalna strate energii spowodowana dodatkowym oporem
6 - wskaznik cisnienia w gazniku (teoretycznie - bo pokazuje cisnienie przed gaznikiem) - w niemieckich samolotach wyskalowane w atmosferach
7 - wysokosciomierz (w metrach), na dole sa cyferki oznaczajace 1000m
8 - predkosciomierz (w km/h)
9 - obrotomierz (w 100obr/min)
10 - Yatza juz opisal
11 - temperatura silnika (nie wiem gdzie jest mierzona, ale wydaje mi sie, ze w 109 jest przy glowicach cylindrow)
12 - wskaznik paliwa (1 kreska = 100l) - zaczyna liczyc dopiero od 400l (a miesci sie chyba kolo 600)
13 - cisnienie paliwa i oleju
jeszcze na dole po lewej stronie sa lampki oznaczajace podwozie - czerwone = schowane, zielone = wysuniete
Rozne wersje 109 maja rozne wyposazenie - ta tablica jest od 109 G2.
ceer
Dołączył: 21 Sie 2001
Posty: 1897
Miasto: Poznan (GG3734938)
2003-05-13, 17:00 o co chodzi?
No... dzieki panowie
lefty
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 9068
Miasto: Rzeszów
2003-05-13, 20:44 o co chodzi?
Ceer to wszystko (o ile dobrze pamietam) jest w PDFach na plytce z gra.
ceer
Dołączył: 21 Sie 2001
Posty: 1897
Miasto: Poznan (GG3734938)
2003-05-13, 21:58 o co chodzi?
Tylko ze ja chwilowo (takz miesiac) nie mam plytek z gra...
ceer
Dołączył: 21 Sie 2001
Posty: 1897
Miasto: Poznan (GG3734938)
2003-05-13, 22:55 o co chodzi?
Jeszcze pytanko co do sturmloga... Wiem, ze readme itd. ale co ja poradze, ze ja angielskiego nie tego...
Co zrobic, by sturmlog zczytywal statsy podczas lotu? Probuje odpalac stlga i zrzucac na belke, a potem po grze wracac i wczytywac logfile..., jest prawidlowo podawana data i czas gry, ale nie ma adnotcji o trafieniach i zestrzeleniach , czy cos trzeba wpisac tez w grze, po "~" ??
Jak potem odczytywac ten zapis w stlgu - te duze czarne i male czerwone cyfry - co jest co? Na razie mam zera...
Aha, i caly czas mam w lofile "no name" playera, chociaz misje latam pod nickiem
Yatzek
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 799
Miasto: Szczecin
2003-05-13, 23:05 o co chodzi?
w conf.ini musisz miec mniej więcej tak:
[Console]
HISTORY=1024
HISTORYCMD=1024
LOAD=console.cmd
SAVE=console.cmd
LOG=1
LOGTIME=1
LOGFILE=logfile.log
LOGKEEP=1
i potem w sturmlogu otwierasz logfile.log (nie musi on chodzic w tle, ani nic nie musisz pisac w konsoli.. ) zapisywane są dane tylko z MP i (chyba) tylko z Coopa ..
ceer
Dołączył: 21 Sie 2001
Posty: 1897
Miasto: Poznan (GG3734938)