Na wstepie pragne zaznaczyc moje wlasne zdziwienie -->

, ze w ogole pisze ten post i co w nim pisze

ale bedzie to bardzo pozytywna recenzja najlepszej wg mnie gry rajdowej, ktora wczoraj poznalem
znajac VRally3 jako bardzo dobra gierke rajdowa na konsole podchodzilem do niej jako do kolejnego gówna dla dzieci, z samochodzikami o wadze pudelek od zapalek, z jedna zmienna kamera w replayach bez weryfikacji czasow oraz z 3 opcjami na krzyż w setupach czyli generalnie Colin3
no i prawie same mile zaskoczenia

a wiec po kolei:
- okienko prezentacji wozów, mozna ogladac, zagladac, obracac do woli a do tego sporo wiecej danych technicznych autek niz zwykle moc i moment tylko
- ustawienia setupow - mila niespodzianka

4 zakladki:
- opony
-- wybor kilku rodzajow opon
-- cisnienie w oponach
- chassis
-- ride height jak u papyrusa
-- sztywnosc
-- jeszcze 2 ustawienia ktorych nie pamietam
-gearbox
-- przelozenia, przelozenie glowne ( v-max)
-- cos jeszcze
-brakes
-- balance przod tyl jak w gpl
-- "moc" hamowania
cos tam jeszcze bylo czego moge nie pamietac, ilosc wiec ustawien zadowalajaca i bijaca na glowe wszelkie coliny
- system replayow
-- duza ilosc kamer w tym 2 genialne - helicopter, ktory pokazuje replay jakby sie w TV ogladalo
-- widok z oczu pilota pokazujacy kierowce zmieniajacego biegi, krecacego kolkiem ze srodka auta, super! filmik z tego widoku zaraz podlinkuje bo lezy w innym watku na forum
-- TELEMETRY!! wlaczamy replay z telemetria i widzimy: w małym okienku przejazd jak w innych grach, a oprocz tego... u gory jak w pribludzie w gpl miedzyczasy sektorów, przewagi/straty na nich

, po lewej telemetrie wciskania gazu, hamulca, pracy obrotow silnika i cos jeszcze 4 wykresy w real time
-- ideal line jak w nascarze
-- replay oczywiscie mozna zapisywac do pliku i potem ogladac/wysylac komus/do ligi hotlapow
-- jest ghost do hotlapowania mozliwy do wlaczenia
a teraz to co rozwala na łopatki
DAMAGE
damage jest taki jak sobie wymarzylem ! cos pieknego
jechalem Cordoba WRC po asfaltach w gorach na przyklad, uderzasz czolowo w mała skałe i bach odbija cie i przod WGNIECIONY tak jak powinien byc, blotniki na boki, maska do gory, z kokpitu widac miejscami potluczona i peknieta szybe, walisz rogiem auta, zaczepiasz, urywam zderzak

ktory leci kawalek od wozu i staje lekko oparty o drzewo, na ktorym sie zatrzymal, Subaru po sniezystej Szwecji poobijalem tak, ze zostal z niej niebieski klocek trudny o rozpoznania

i nie dalo sie nim juz jechac, damage wyprzedza tu o 100 lat swietlnych

wszelkiej masci Coliny
to na co wszyscy czekali FIZYKA
- nareszcie!! auta waza tyle co powinny!! nie sa juz pudelkami 3 x za lekkimi
- nareszcie!! auta nie zarzucaja dupami bo maja w koncu do cholery 4x4 naped i zeby wejsc slajdem w zakret trzeba UMIEC podejsc do zakretu i zarzucic wozem, a przede wszystkim zwolnic! jechanie jak w colinie na pelnym gazie i wciskanie lewo prawo i zamiatanie tylkiem nie wchodzi w gre jest TRUDNO w koncu
- auta WRC OD KLASY AUT 1.6 JEZDZA calkiem inaczej

po szutrach i asfaltach jezdzi sie w koncu inaczej! a najfajniejsza jest jazda po sniegu, NIGDY jeszcze w zadnej grze nie jezdzilo sie realistycznie po sniegu, tutaj gdyby mi dali zamiast ktoregos Oesu plac wiekszy ze sniegiem bawilbym sie godzinami Subarynka, nareszcie jazda po sniegu jest taka jak byc powinna
co do partii ktorych nie opisalem czyli np. grafika, łatwosc skonfigurowania kierownicy na split axis itd itp mozecie przyjac, ze jest 10/10!!! grafa wymiata, kolko konfiguruje sie w 5sekund
ufff bede tu dzis doklejal screeny bo nei mialem czasu wczoraj robic z zakladek z setupem, telemetria i damage to sami zobaczycie jaki czad
minusy na razie to:
- brak multi
- trzeba ze sterowaniem pomieszac sensitivity na low zeby dopiero dobrze sie jezdzilo
- chyba krotkie colinowe oesy
musi paru naszych alienow potestowac, IMHO giera bije dotad inne na głowe w/w rzeczami, ktorych nigdzie indziej nie bylo po prostu i zasluguje na duzo wiecej niz skonczenie w 2 wieczory, a przeciez oesow, panstw i aut nie sprobowalem nawet polowy na razie
c.d.n.