Prowadzenie nawet ikarusa nie przypomina. Caly czas jakis niewidzialny traction control. Kierownice to nie wiem po co to obsluguje. Hamulce dramat. Wyjechanie w zwir dramat. Grafa ladna, ale reszta dramat. Wracam do Netkara
lefty
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 9068
Miasto: Rzeszów
2010-09-23, 19:04 F1 2010 (od Codemasters)
Hehe, w GP3 też na kierownicy gra przed zakrętami delikatnie skręcała w odpowiednią stronę mimo wyłączenia wszelkich helpów
IceMan
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3992
Miasto: Szczecin
2010-09-23, 20:54 F1 2010 (od Codemasters)
ja mam jakieś mega lagi w sterowaniu jak i w pedałach, "gazu" i spowalniacza
genaralnie chyba nie umim jeździć więc pewnie to mega symulator jest skoro nie daje rady
Kekacz
Daccordi
Mitico
Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 3271
Miasto: Rzeszów
2010-09-23, 23:21 F1 2010 (od Codemasters)
Poustawialem kierę w grze i jest lepiej:
Linearity na 50%
wszystkie dead zone na 0
Wszystkie saturation na 100%
Zwłoka przy redukcji jest oczywiście dalej, za to reakcje na gaz, hamulec i skręcanie jest normalna a raczej normalniejsza.
Nie mniej dalej przypomina to walkę w kisielu i próby trafienia w tor.
Nie wiem tylko po co istnieje możliwość ustawiania TC, skoro nawet na OFF trudno zerwać przyczepność.
DariuszM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 4793
Miasto: Poznan
2010-09-24, 00:45 F1 2010 (od Codemasters)
co wy macie z tym zrywaniem przyczepnosci...? to nie lata 60te, auto ma być właśnie przyczepne jak cholera. Ile razy w trakcie wyścigu auta spinują same z siebie? jak ktoś jest nowy albo narwany i na nierówność wpadnie...
chomik jeździł bolidem F1 jakoś, clarkson mówił, że każde auto przerobione na wyścigowe ma taką przyczepność, że wszelkie ferrari, astony i koenigsegi mogą pomarzyć tylko...
ale mam dejavu... taką dyskusje kiedyś prowadziłem nadal twierdze, że nikt z nas nie jest w stanie choć w małym stopniu ocenić realności, poza tym to tylko gra do zabawy a nie sim szkoleniowy dla zawodników rfactor jest taki sam
Kekacz
Daccordi
Mitico
Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 3271
Miasto: Rzeszów
2010-09-24, 07:50 F1 2010 (od Codemasters)
630 kg, 650-750 KM i jedzie się jak po torach?
Dla mnie to zbyt piękne.
rFactor Pro jest wykorzystywany przez kierowców, vide rehabilitacja Massy.
DariuszM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 4793
Miasto: Poznan
2010-09-24, 07:59 F1 2010 (od Codemasters)
nic innego nie było jak massa się rehabilitował
mój po torach nie jedzie... pod koniec wyścigu, kiedy opony już zdarte były miałęm spina 3 lapy pod rząd na każdym
poza tym z tak szerokimi oponami i dociskiem - F1 właśnie powinno jeździć jak po torach...
prawdziwy test to ustawić wyścig na 100%, AI na legend, trudność na expert (ale osobno się zdaje ustawia do kariery-konfernecja prasowa, osobno do GP) i skoro to takie łatwe to powinno dojechać się pierwszym zawsze
Kekacz
Daccordi
Mitico
Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 3271
Miasto: Rzeszów
2010-09-24, 08:21 F1 2010 (od Codemasters)
Tyle czasu to jeszcze nie miałem, żeby jechać 100%
Ale sprawdzę. Może to rzeczywiście taki szok w porównaniu z innymi tytułami. Co nie zmienia faktu, że jedzie się dziwnie.
Nie wiem czy szok, ale moim zdaniem bez sensu jest mówić, że ten sim realistyczny a ten kompletnie nie, bo jest coś łatwiejsze - trudniejsze...
moda F1 do rfactora nie robili przecież inżynierowie Brown GP w przerwach od tunelu aredynamicznego tylko jakaś garstka zapaleńców co jedynie ogląda GP w TV, pozmieniali fize rfactora tak, żeby pasowała do tego co widać z kamery z onboardów (community rating średnio f1 do rfactor raczej ocenia) - co zostało wyśmiane tu niedawno przy tworzeniu PZM WRC...
więc jazda jest taka sama wg mnie, tyle, że F12010 daje lepszy klimat i co za tym idzie więcej frajdy
Kekacz
Daccordi
Mitico
Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 3271
Miasto: Rzeszów
2010-09-24, 13:08 F1 2010 (od Codemasters)
Nie zapominaj o BMW Sauber, który w rF był od samego początku. Nawet nim się inaczej jeździło. Mody F1 robione przez fanów jakoś nigdy mnie na dłużej nie zainteresowały, a ostatnich nawet nie dotykałem.
Poczekam, aż przyzwyczaję się do sterowania i przyjdzie czas na jazdę na krawędzi, może będzie ciekawiej.
Glaniu
Dołączył: 10 Wrz 2002
Posty: 268
Miasto: KRAKOW
2010-09-24, 17:34 F1 2010 (od Codemasters)
Dobrze prawi DariuszM ! Co to znaczy fizykan na stolku prz biurku dajcie spokoj jak mozna porownywac cos czego sie nie doswiadczylo???
Zreszta tak samo jest z RBR ,ale tam juz predzej mozna zdobyc jakies dane ,a i tak sporo rzeczy jest spartolonych
N ie oczekujmy cudow to tylko rozrywka ,a co poniektorzy chcieliby sie doszukiwac analogi do Schumacherow i innch Loebow
IceMan
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3992
Miasto: Szczecin
2010-09-24, 21:11 F1 2010 (od Codemasters)
Kekacz napisał:
630 kg, 650-750 KM i jedzie się jak po torach?
to nie moc zrywa przyczepność a moment obrotowy
motocykl klasy 600cm3 ma 130km i niecałe 70Nm momentu
F1 ma silnik 3 litry ?
czyli 5 razy tyle
moc mniej więcej się zgadza 5,6x więszka, moment pewnie też będzie coś koło 5,6x większy
wiec coś koło 400Nm myślę, a to jest b.mało
no i ta moc i moment są w dość wąskim zakresie obrotów raczej
oczywiście to duże uproszczenie itd i na pewno nie jest łatwo z trakcją w tych bolidach, ale uwzględniając jak zajebiste opony mają to nie jest tak źle
DariuszM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 4793
Miasto: Poznan
2010-09-25, 00:49 F1 2010 (od Codemasters)
M. C. Viper napisał:
kurde, sprawdzilem dwa razy. ABS wylaczony, a kola sie nie blokuja. Malo tego. mam wylaczonego autopilota w boksie a mimo to w trakcie treningu sie sam wlacza :/
co do blokowania kół - to kto już grzebał w setupach?
w hamowaniu można ustawić ciśnienie na 3 opcje - gdy jest małe ciężko rzeczywiście zablokować koła, gdy damy największe, bez ABS, po heblach na skręcie i auto wylatuje podsterownie z asfaltu na trawe, koła zablokowane, że bridgestone można odczytać i dym leci z pod zblokowanych kół
spiny od nadmairu mocy/newtometrów są głównie po przygazowaniu na wyjściu z zakrętu, na kerbie i w dużej dawce na mokrym - ogólnie gra ma raczej nie stresować ciągłymi wylotami z toru tylko pokazywać namiastkę złożoności prowadzenia bolidu
mod z kamerą z kokpitu fajny, w fabrycznym nie ma poczucia prędkości, ale kaszani linie jazdy pomocną w nauce toru