Centrum Fanów Symulatorów » GTR, GT Legends, Live For Speed, Inne wyścigi » F1 2010 (od Codemasters)
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

F1 2010 (od Codemasters)

Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 25, 26, 27  Następny
Autor Wiadomość
M. C. Viper Audi
A4

Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 910
Miasto: Wrocław

Post2010-09-26, 22:14      F1 2010 (od Codemasters) Odpowiedz z cytatem
DariuszM napisał:
jednak setupy dużo dają, zmodyfikowałem tylko tylnie skrzydło tego predef najszybszego i od razu 2,5s szybciej na kółku

O ile ustawienia przelozen do kazdego toru sa wstepnie ustawione, o tyle grzebanie w ustawieniach "z inzynierem", zeby zwieszyc/zwiekszyc przyczepnosc/predkosc daje duzo. W chinach na najdluzszej prostej roznica w predkosci maksymalnej jest kolosalna w zaleznosci od tego ustawienia i w zaleznosci od toru zmienia jest mniejsza/wieksza.

Ktos jeszcze wspomnial o silnikach. O ile przez pierwsze 3 wyscigi tez mnie to irytowalo, ze dostaje zawsze nowy, to na 4ty - Chiny - dostalem juz (automatycznie) silnik z poprzedniego GP.

Ile zuzywacie silnika w jeden weekend GP? Ja zawsze ok. 6-7%.

DariuszM napisał:
i z jakiego powodu na live timingu jak auto jest w pitstopie nei ma czasu 3 sektora?

Kolejny bug, juz zgloszony.
Z reszta, w ogole nie ma nigdzie historii niczego. Nie ma historii wynikow wyscigow. Bedac w P2, P3, Qual nie mozna sprawdzic wynikow (miejsca, bo czas jest) poprzednich sesji.
Przydalaby sie w trakcie treningow mozliwosc przegladania czasow wszystkich swoich przejazdow.

Jednak biorac pod uwage, ze jest to pierwsze F1 od Codemasters i fakt, ze glowni projektanci tej gry wydaja sie na prawde miec checi zrobienia fajnej gry o F1, to wydaje mi sie, ze ogolnie udany produkt.
 
Reklamy
DariuszM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 4793
Miasto: Poznan

Post2010-09-26, 23:44      F1 2010 (od Codemasters) Odpowiedz z cytatem
ustawienia z inżynierem - mówisz o tym wet, adaptable i dry?
czasem tam zmieniam i pojawia się, że odfajkowane, a czasem nic, tylko sygnał - też bug pewnie

wkurza trochę, że nawet jak ciebie walnie ktoś z tyłu to jesteś winny kolizji
dostaje się niebieską flagę zawsze przy dublowaniu, nawet jak na prostej jest się dużo szybszym to można dostać karę za nieprzepuszczenie...

nie umiem też do boksu zjeżdżać, zawsze tam dużo tracę, wkurza mnie to skokowe ustawianie, pit limiter też nie jasny, czasem jest chyba kilka kresek, nie wiaodmo przed którą ma być 99kph, jak raz dałem przed światłem to była kara..

w gp2 i gp3 jakoś to wszystko lepiej rozwiązali i to ile lat temu...
i ta pedalska piosenka...
 
M. C. Viper Audi
A4

Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 910
Miasto: Wrocław

Post2010-09-27, 00:07      F1 2010 (od Codemasters) Odpowiedz z cytatem
DariuszM napisał:
ustawienia z inżynierem - mówisz o tym wet, adaptable i dry?
czasem tam zmieniam i pojawia się, że odfajkowane, a czasem nic, tylko sygnał - też bug pewnie

Dokladnie, bug. Poczatkowo jeszcze sie upewnialem wchodzac juz do samego ekranu ustawien, tam widac jak jest auto ustawione. Teraz juz nie.

DariuszM napisał:
wkurza trochę, że nawet jak ciebie walnie ktoś z tyłu to jesteś winny kolizji dostaje się niebieską flagę zawsze przy dublowaniu, nawet jak na prostej jest się dużo szybszym to można dostać karę za nieprzepuszczenie...

To az dziwne, ale przez tyle czasu co gralem, ani razu nie dostalem niebieskiej flagi!!
Jak jestem na wyjazdowym, albo jakis blad popelnie (ani razu nie bylem dublowany), to jesli tylko to nie wyscig, to czasem nawet na pobocze uciekam, zeby przepuscic.

Pare razy kare dostalem, za wjechanie w dupe komus. +20sek, ale to byl wyscig poza sezonem. Albo jesli w trakcie treningu, albo qualu to -5 miejsc. Algorytm nakladania kar mam wrazenie jest troche nierowny. Bo czasem lekko, zupelnie nieumyslnie kogos dotkniesz, nic mu nie robiac i mozesz oberwac kare, a czasem kogos wyrzucisz z toru, albo obrocisz sobie nic nie robiac i zero konsekwencji.

DariuszM napisał:
nie umiem też do boksu zjeżdżać, zawsze tam dużo tracę, wkurza mnie to skokowe ustawianie, pit limiter też nie jasny, czasem jest chyba kilka kresek, nie wiaodmo przed którą ma być 99kph, jak raz dałem przed światłem to była kara..

Hehe, mam taki sam problem. Nie moge sie polapac, ktora linia oznacza poczatek Pit Lane. Wiec asekuracyjnie hamuje do pierwszej. Jakos nie pamietalem, zeby wziac zapodac sobie jakis GP, zeby sprawdzic nie rujnujac sezonu glupimi karami.
Ale, zeby nie tracic za duzo przy zjezdzie przez znany blad w PitLane, to jesli tylko nie wszedlem do Q3, to zmienam sobie kompletnie taktyke. Jesli bylem w Q3 to zmieniam opony jeden lap wczesniej lub pozniej w zaleznosci od zuzycia i sytuacji na torze.

Czekam na swoj pierwszy wyscig, gdy zaczne na sucho i sie rozpada, zeby zmieniac na przejsciowe a potem na Wety. Bedzie wesolo.

DariuszM napisał:
w gp2 i gp3 jakoś to wszystko lepiej rozwiązali i to ile lat temu...
i ta pedalska piosenka...

Hehe. Ja nie pamietam GP3. Wiem, ze kilka razy sie przejechalem, ale jakos jej nie lubialem. Wtedy jeszcze kolka z reszta nie mialem.
W kazdym badz razie to pierwsza F1 od Codies, wiec maja jeszcze duzo do nauki. W kazdym badz razie, wydaje mi sie, ze duzo fajnych drobnych rzeczy tez ujeli w grze o F1 po raz pierwszy (ale tu moge sie mylic).
Np. nie trzeba robic kolka wyjazdowego. Jesli tylko to nie Qual to mozna sobie dowolny sektor "spawna" wybrac, co jest bardzo przydatne moim zdaniem.
Fajnie, ze z kierownicy mozna dostroic kat przedniego skrzydla, ale czemu nie mozna dostroic hamulcow?
Gdyby nie bylo juz pozno, to pewnie by mi sie przypomnialo jeszcze kilka rzeczy, ktore akurat mnie urzekly.

Ale przypomnialo mi sie cos co mnie w niewielkim stopniu, ale jednak irytuje - wszystkie zespoly maja ta sama kierownice.
No i brak oficjalnych grafik F1 jest jakims nieporozumieniem chyba. Moze im trudno bylo wsadzic to GRIDowy silnik.

DM bodaj wczesniej wspomniales, ze inzynier mowi o skopiowaniu setupu od kolegi z zespolu. Rzeczywiscie, wydaje sie, ze zapomnieli o zaimplementowaniu tego, ewentualnie usunieciu tego tekstu z gry Podobnie inzynier mowi, ze trzeba rzucic okiem na ustawienia, tak jakby chcial pomoc, a tu mozna liczyc tylko na siebie.

Jesli chodzi o muzyke to nawet nie wiem jaka jest, bo ostatnio jakas gra mnie wkur&$*! i teraz na wstepie wylaczam w ogole muzyke w grze.
 
DariuszM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 4793
Miasto: Poznan

Post2010-09-27, 00:25      F1 2010 (od Codemasters) Odpowiedz z cytatem
brak telemetrii mocno doskwiera, w 1 sektorze jestem szybszy od vettela, a w 2 i 3 trace po 2 sekundy i nie wiem gdzie, choć jade jak po sznurku
zauważyłem, że jak się dobrze wjedzie i wyjedzie w pierwszy zakręt to potem jakoś auto lepiej jedzie zawsze się w łuku zmieścii itp...

piosenke słychać już na początku kawałek i w intrze, potem muza jest niezauważalna

codemasters ponoć mają licencje tylko na 2011 jeszcze a na 12 na razie nie, więc nie wiadomo jak dalej im pójdzie...
 
M. C. Viper Audi
A4

Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 910
Miasto: Wrocław

Post2010-09-27, 00:31      F1 2010 (od Codemasters) Odpowiedz z cytatem
DariuszM napisał:
codemasters ponoć mają licencje tylko na 2011 jeszcze a na 12 na razie nie, więc nie wiadomo jak dalej im pójdzie...

Dokladnie tak jest. Maja licencje tylko do konca przyszlego. W zaleznosci jak zostanie przyjeta i w jakich numerach sie sprzeda F1 2010, beda zarowno oni wiedziec, czy dalej inwestowac w licencje, jak i FIA bedzie wiedziec, czy oni sie nadaja.
Ale mozna sie spodziewac sporego sukcesu gry. Szczegolnie na wyspach na pewno bedzie bestsellererm.
 
DariuszM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 4793
Miasto: Poznan

Post2010-09-27, 00:37      F1 2010 (od Codemasters) Odpowiedz z cytatem
M. C. Viper napisał:

Fajnie, ze z kierownicy mozna dostroic kat przedniego skrzydla, ale czemu nie mozna dostroic hamulcow?


w instrukcji co ujawnili przed premirą na steamie jest jeszcze opcja engine w tym małym menu - ciekawe, pewnie to wywalili...
są też jakieś punkty reputacji po każdym wyścigu - XP- też ich nie wdziałem..
 
M. C. Viper Audi
A4

Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 910
Miasto: Wrocław

Post2010-09-27, 00:49      F1 2010 (od Codemasters) Odpowiedz z cytatem
DariuszM napisał:
M. C. Viper napisał:

Fajnie, ze z kierownicy mozna dostroic kat przedniego skrzydla, ale czemu nie mozna dostroic hamulcow?


w instrukcji co ujawnili przed premirą na steamie jest jeszcze opcja engine w tym małym menu - ciekawe, pewnie to wywalili...
są też jakieś punkty reputacji po każdym wyścigu - XP- też ich nie wdziałem..


Opcja engine jest, jak odblokujesz nowe mapowania pedalu gazu.
Jest tez wybor opon, jesli jestes w trakcie wyscigu i chcesz zmienic strategie.

Punkty sa ja mam prawie 7 po Malezji. Jak jestes w Paddocu w przyczepie, wejdz na agentke (swoja droga koszmarnie wyglada) i w lewym dolnym rogu sie pojawi.
Po wyscigu sa naliczane, moze nie zauwazyles.

Nie wiem co te punkty daja w grze offline, ale online wg nich mozna limity w pokoju ustawic, co powinno w miare wyrownac walke.
 
Kekacz Daccordi
Mitico

Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 3271
Miasto: Rzeszów

Post2010-09-27, 08:39      F1 2010 (od Codemasters) Odpowiedz z cytatem
Lista błędów, sporo tego się już nazbierało:
http://www.thegamingreview.com/2010/09/f1-2010-hit-by-major-bugs/

I aż się nie chce tego kupować. Miszczowieknotu uzależniają wykup licencji od ilości sprzedanych kopii a takie coś wydają.

Przypomnijcie mi jeszcze, bo nie znalazłem takiej opcji w karierze: da się ustawiać poziom zniszczeń, zużycia opon?
Bo mam wrażenie, że zniszczenia mam na poziomie widoczne, ale nie mające wpływu na jazdę. Bez przedniego spojlera da się jeździć równie szybko jak i z nim w stanie doskonałym.
 
M. C. Viper Audi
A4

Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 910
Miasto: Wrocław

Post2010-09-27, 08:53      F1 2010 (od Codemasters) Odpowiedz z cytatem
Kekacz napisał:
Przypomnijcie mi jeszcze, bo nie znalazłem takiej opcji w karierze: da się ustawiać poziom zniszczeń, zużycia opon?
Bo mam wrażenie, że zniszczenia mam na poziomie widoczne, ale nie mające wpływu na jazdę. Bez przedniego spojlera da się jeździć równie szybko jak i z nim w stanie doskonałym.


W linku, ktory podales jest to wylistowane jako blad:

thegamingreview.com napisał:
-Sustaining damage has no effect on performance on user or AI cars (ALL FORMATS)
 
Kekacz Daccordi
Mitico

Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 3271
Miasto: Rzeszów

Post2010-09-27, 09:11      F1 2010 (od Codemasters) Odpowiedz z cytatem
Zasugerowałem się instrukcją, gdzie jest mowa o trzech rodzajach ustawienia uszkodzeń: brak, tylko widoczne ale nie wpływające na jazdę, widoczne i wpływające. Myślałem, że gdzieś nie dopatrzyłem ustawień w karierze, albo że powiązane są z poziomem AI, ale skoro to "normalne" ...
 
Kekacz Daccordi
Mitico

Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 3271
Miasto: Rzeszów

Post2010-09-27, 09:18      F1 2010 (od Codemasters) Odpowiedz z cytatem
http://www.racedepartment.com/f1-2010-setups/

Jeśli ktoś nie lubi samemu kombinować z śrubkami.
 
M. C. Viper Audi
A4

Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 910
Miasto: Wrocław

Post2010-09-27, 09:24      F1 2010 (od Codemasters) Odpowiedz z cytatem
ooooo, dobre. przyda mi sie na Chiny.
 
Kekacz Daccordi
Mitico

Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 3271
Miasto: Rzeszów

Post2010-09-27, 16:39      F1 2010 (od Codemasters) Odpowiedz z cytatem
Teraz to już nie wiem na jakim poziomie jeżdżę. Dopiero zauważyłem, że przed odpaleniem kolejnego weekendu kariery, w miejscu gdzie ustawia się TC, ABS itd. menu jest przewijane i niżej są opcje zniszczeń, poziomu AI, zużycia opon. Teraz generalnie nie wiem na jakich ustawieniach grałem, oprócz tych widocznych, bo mieszałem lekko predefiniowanymi a zmieniając pitstopa na auto. Ale zgaduję, że jesli łapałem kapcie a lotusem zdobyłem dwa PP, to zużycie opon było na ON a poziom AI niezbyt wysoko
 
Kekacz Daccordi
Mitico

Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 3271
Miasto: Rzeszów

Post2010-09-27, 20:32      F1 2010 (od Codemasters) Odpowiedz z cytatem
Kariera rozpoczęta od nowa.Poziom legendary Lotusem, bez pomocy, zniszczenia pełne, zużycie opon i paliwa TAK, jazda po picie w rękach własnych. Wyścig 50%, pełny weekend.
I w końcu dojechałem do mety bez kapcia. Możliwe, że wielkie znaczenie dla kapci ma właśnie włączenie/wyłączenie zużycia opon. Kiedy miałem wyłączone, żniwo było konkretne. Przy włączonym - zażółciły się na diagramie informacyjnym, ale wytrzymały.

Do rzeczy, Bahrajn - w qualu miejsce 7 na predefiniowanym setupie.
Wyścig - miejsce 6. Byłem nawet piąty i na 19 zakręcie ostatniego okrążenia silnik zaczął dziwnie przerywać, jakby paliwo się kończyło, albo się przegrzał. Moc straciłem i łyknął mnie Massa, przed którym uciekałem 6 ostatnich kółek. On na świeżych oponach, ja na "żółtych". Nerwowo było. Tym bardziej że Ferrarka na prostych lata a nie jedzie.
Po wyścigu w paddocku kiedy Zientarski zawołał mnie po imieniu, aby przeprowadzić wywiad, to aż mi się banan na mordzie zrobił
Coraz bardziej lubię tą grę.
 
M. C. Viper Audi
A4

Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 910
Miasto: Wrocław

Post2010-09-27, 20:37      F1 2010 (od Codemasters) Odpowiedz z cytatem
Ja przy tej grze normalnie kilogramy trace
Zeby nie skrewic wyscigu w Chinach potrenowalem jeszcze troche i w koncu zlapalem lepszy rytm. Srodkowy sektor dalej kiepsko, szczegolnie na Prime, ale pozostale juz w normie.

Tak jak mowisz Kekacz, Ferrarki, McLareny i RBR lataja na prostych. Nie do objechania, chyba ze na setupie z niskim dociskiem, ale wtedy walka w zakretach tylko z samochodem.

Jesli chodzi o przerywanie silnika, to gdzies wyczytalem, ze to jest wlasnie symulacja braku paliwa. A wlasnie! W jednej z tych podpowiedzi co sie pokazuja w trakcie ladowania jest, ze jak jest malo paliwa to auto straci moc, ale dojedziesz.
Mi na 4 wyscigi, tylko bodaj w dwoch sie zaswiecilo paliwo na zolto, ale mam wrazenie, ze katuje silnik ogolnie.

Podzielcie sie % ile Wam zuzycie silnika wychodzi na wyscig.
 
Centrum Fanów Symulatorów » GTR, GT Legends, Live For Speed, Inne wyścigi » F1 2010 (od Codemasters) Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 25, 26, 27  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: