Centrum Fanów Symulatorów » Hydepark » Czy ktoś ma moto???
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

Czy ktoś ma moto???

Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 121, 122, 123  Następny
Autor Wiadomość
IceMan


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3992
Miasto: Szczecin

Post2003-05-14, 12:57      Czy ktoś ma moto??? Odpowiedz z cytatem
Richie napisał:
Krzychu ale ty wziales wykresik Vki i motocykli, ktore maja o 20%-30% wlasnie wieksza moc od tej Vki! wez zapodaj jakies rownej mocy albo niewiele wiekszej


no to o tym mowie przeciez ! ta sama pojemnosc a 4 ma wieksza moc a moment minimalnie nizszy
a pozatym to jakos nie widac zeby ta V-ka była bardizej elastyczna
 
Reklamy
IceMan


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3992
Miasto: Szczecin

Post2003-05-14, 13:00      Czy ktoś ma moto??? Odpowiedz z cytatem
pozatym mozna 4 cyl tak zestroic ze bedziesz mial nizsza moc a wyzszy moment w nizszym zakresie obr. Wałki rozrzadu inne i mozna zmienic charakterystyke silnika
kawa 99NM
ducati 103NM
a ducati ma 10% wyzsza pojemnosc chyba ...
nie ma co gadac i to i to fajne
jakbym mial kase to mialbym i wiertarke japonca i v-ke
 
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2003-05-14, 13:03      Czy ktoś ma moto??? Odpowiedz z cytatem
no nie widac zeby to ducatii bylo elastyczniejsze i nie jest na pewno skoro ma taki przebieg mocy i momentu jak 4ka typowa

dotad wszystkie wykresy twinow i 4ek jakie widzialem wygladaly tak jak na uproszczonym moim rysunku i dlatego wlasnie tak zn iskich obrotow ciagna i zjadaja mimo mniejszej mocy 4ki, nie mam pojecia dlaczego to ducatii nie ma takiej wlasnie charakterystki jak twiny i tdi tylko jak 4ka rzedowa
 
IceMan


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3992
Miasto: Szczecin

Post2003-05-14, 13:07      Czy ktoś ma moto??? Odpowiedz z cytatem
bo to jest motocykl sportowy a nie turysta
i stad charakterystyka silnika typowo sportowa
napewno mozna zmodyfikowac ten silnik tak ze bedzie mial 10KM mniej a powiedzmy 10 Nm wiecej i o 2000 rpm nizej
kwestia priorytetów
 
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2003-05-14, 13:19      Czy ktoś ma moto??? Odpowiedz z cytatem
na pewno jest tak jak mowisz w tym wypadku, jak wpadnie Tytus cbr600 typowa topową 4ka rzedowa w klasie do ZW 100konna to sie przejdziemy we dwoch i na kazdym biegu z obrotow niskich, srednich i wysokich postartujemy i porownamy elastycznosci i przyspieszenia, moge sie zgodzic nawet ze ja bede na 5tce a on na 4tym biegu i dajemy od 100km/h w gaz na maxa i patrzymy co lepiej odejdzie
 
kavoo


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica

Post2003-05-14, 13:32      Czy ktoś ma moto??? Odpowiedz z cytatem
Nester napisał:
kavoo namieszal a Richie w to uwierzyl

Napisalem wyraznie czy ktos potrafi "stawiac na gumie" jezdzic na tylnym kole.Na choinke by mi bylo tylko postawienie moto na kole:P

Sam zes namieszal
Co innego jest postawienie na kole, a co innego jazda na kole
 
Nester





Post2003-05-14, 13:37      Czy ktoś ma moto??? Odpowiedz z cytatem
hyh dlatego napisalem "stawiac na gumie" , jezdzic na tylnym kole
 
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2003-05-14, 13:56      Czy ktoś ma moto??? Odpowiedz z cytatem
"stawianie na gume" oznacza podrzucenie i JAZDE na jednym kole, napisalem to juz wczesniej, kavoo zrozumial to za "doslownie" ale juz sie nie klocmy skoro sie wszystko wyjasnilo tak wiec Nester jak podrzucac umiesz, a jezdzic juz nie musisz duzo cwiczyc cwiczyc cwiczyc i pare konikow zlapac na łące do silniczka ale o stawianiu na gume GS500 niestety za po mnij zupelnie takze
 
KrzysztofM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1119
Miasto: EPWA

Post2003-05-14, 14:11      Czy ktoś ma moto??? Odpowiedz z cytatem
Wszystko zależy od tego, jaki moment mamy na kole (rozmawialiśmy już kiedyś o tym). Problem V-ek polega na tym, że są one wolnoobrotowe i mogą z danym momentem na danym biegu ciągnąć dość krótko. Muszą mieć dlatego dłuższe biegi, co niweluje zysk momentu podczas przyspieszania.
I teraz pytanie, może ktoś się zna, dlaczego właśnie tak się dzieje, że rozsunięcie cylindrów od siebie o np 90 st. powoduje aż takie zmiany w charakterystyce silnika?
 
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2003-05-14, 14:16      Czy ktoś ma moto??? Odpowiedz z cytatem
>Problem V-ek polega na tym, że są one wolnoobrotowe i mogą z danym
>momentem na danym biegu ciągnąć dość krótko.

>Muszą mieć dlatego dłuższe biegi, co niweluje zysk momentu podczas
>przyspieszania.

ja naprawde nie zlosliwie, tylko pytam, o co ci chodzi? co to znaczy wolnoobrotowe? kreca sie tak samo szybko i tak samo wysoko jak 4ki przeciez, no sorki do 13rpm anie 14rpm na przyklad wiec minimalnie nizej, oczywiscie mowie o twinie japonskim

a na biegu kazdym wlasnie dzieki dluzszym przelozeniom i bardzo duzemu momentowi w dlugim zakresie obrotow moga jechac bardzo dlugo na tym samym wysokim momencie obrotowym, a napisales cos dokladnie odwrotnego?
 
IceMan


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3992
Miasto: Szczecin

Post2003-05-14, 14:23      Czy ktoś ma moto??? Odpowiedz z cytatem
hmmmmmm
a cholera wie
tez sie nad tym zastanawialem
chodzi chyba o to ze suwy pracy poszczegolnych cylindrów będą że tak powiem bardzo blisko siebie - chodzi o mały obrót wału korbowego miedzy suwem pracy 1 i 2 cyl, ale za to bedzie duzy obrot walu ze tak powiem pracy na luzie kiedy zaden z cylidndrow nie jest w suwie pracy.
Kurcze jak to wytlumaczyc ? cholera
w kaszlaku suwy pracy występują co 360' obrotu walu korbowego. A w takim V-twin bedzie to nierownomiernie troche. Cholera nie wiem jak wam to napisac Ale dlaczego to zwieksza moment to ni chu chu nie wiem.
1 cylindrowe są jeszcze bardziej elastyczne
poprostu jest jeden a konkretny wybuch mieszanki w cylindrze ktory mocno pcha tłok a nie kilka malych wybuchów ktor maja mniejsza sile
jejj ale to skomplikowane

Ostatnio zmieniony przez IceMan dnia 2003-05-14, 14:26, w całości zmieniany 1 raz
 
KrzysztofM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1119
Miasto: EPWA

Post2003-05-14, 14:24      Czy ktoś ma moto??? Odpowiedz z cytatem
No to może się sprostuję, silnik w układzie V zazwyczaj są silnikami wolnoobrotowymi, dlatego, aby uzyskać podobną prędkość maksymalną pojazdów jak z silnikami rzędowymi stosuje się dłuższe biegi (dłuższe przełożenia), które niwelują wysoki moment silnika podczas przypieszania pojazdu, ale powodują, że pojazd przy wyższych prędkościach jest bardziej elastyczny niż z silnikiem rzędowym, ot co.
 
KrzysztofM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1119
Miasto: EPWA

Post2003-05-14, 14:29      Czy ktoś ma moto??? Odpowiedz z cytatem
A jeśli nie są wolnoobrotowe, to maksymalny moment mają dużo niżej niż rzędówki i nagle ten moment spada, tak więc np graniczna sensowna prędkość obrotowa dla Ducati 999S wynosi wg mnie 8000 z kawałkiem.
 
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2003-05-14, 14:30      Czy ktoś ma moto??? Odpowiedz z cytatem
no tu sie zgodze, ja przy 100km/h na 6tce mam 4500rpm tylko
Bandit przy 100km/h na 6tce ma 7000rpm, ale to wina krotkich przelozen w Bandicie a nie dlugich u mnie powiedzialbym po prostu wlasnie nieelastyczna charakterystyka 4ki rzedowej wymusza krotkie przelozenia zeby czesto mogl sie dokrecac do wysokich obrotow, bo tam dopiero ma moc zeby jechac szybciej no ale nie wiem po co teraz mowimy o tym, ze woda jest mokra kupujcie wszyscy motory i w ZW bedziemy na przejazdzki wspolnie wypadac
 
IceMan


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3992
Miasto: Szczecin

Post2003-05-14, 14:32      Czy ktoś ma moto??? Odpowiedz z cytatem
a ja przy 100 mam 2500
a TDi 2000 było
 
Centrum Fanów Symulatorów » Hydepark » Czy ktoś ma moto??? Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 121, 122, 123  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: