Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-05-14, 00:30 Czy ktoś ma moto???
nizsza moc w motorkach na TT rozmawiamy caly czas przeciez i w motoGP w twinach, czyz tak nie jest? pewnie ze jak ktos ma motor 50konny to nie ma wiecej momentu niz ktos kto ma 120konny
Reklamy
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-05-14, 00:32 Czy ktoś ma moto???
co do turbinki to jest po to, zeby sie napedzac sama spalinami i z powietrza brac dodatkowa moc najprosciej to tak wytlumaczyc
Krzychu, zrobmy experyment dla Sewera
pojedz na maxa te 2 slawne zakrety na Torunskiej ile tam wejdziesz? 140?
zrob swoj motor na 400KM i ile tam wejdziesz? o patrz nie wiecej niz wczesniej? i chyba wszystko jasne o co mi chodzilo!!!
KrzysztofM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1119
Miasto: EPWA
2003-05-14, 00:35 Czy ktoś ma moto???
Do szybkiego pokonywania zakrętów niezbędny jest nisko położony środek ciężkości, dostrojone zawieszenie, równo pracujący silnik z niskim momentem obrotowym, by móc w razie czego mocą kontrolować uślizgi tylnego koła. Z tym też jest problem, bo po przejściu na czterosuwy zawodnicy mieli problemy z opanowaniem motocykli w zakrętach, ponieważ wysoki stopień kompresji silnika powodował uślizgi koła przy minimalnych ruchach manetką powodowanych drganiem moto i zawodnika na nierównościach toru.
Piotruś, gdyby turbosprężarki były dozwolone, to z pewnością byłyby stosowane, co ma piernik do wiatraka
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-05-14, 00:38 Czy ktoś ma moto???
A gdzie ja napisalem, ze nie bylyby?
Ja twierdze, ze nic by nie dawalo im 200KM wiecej w zakretach caly czas tylko i ze moto 400KM od 200KM nie nadaje sie lepiej do jazdy w zakretach.to caly czas pisze, a Sewer sie nie zgadza
Ostatnio zmieniony przez Richie dnia 2003-05-14, 00:40, w całości zmieniany 1 raz
KrzysztofM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1119
Miasto: EPWA
2003-05-14, 00:40 Czy ktoś ma moto???
Richie napisał:
Krzychu, zrobmy experyment dla Sewera
pojedz na maxa te 2 slawne zakrety na Torunskiej ile tam wejdziesz? 140?
zrob swoj motor na 400KM i ile tam wejdziesz? o patrz nie wiecej niz wczesniej? i chyba wszystko jasne o co mi chodzilo!!!
Richie, ależ to oczywiste, nie liczmy zawartości cukru w cukrze, nie rób z wyjadacza Sewera lamy, pliz
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-05-14, 00:41 Czy ktoś ma moto???
no nie wiem czy oczywiste bo o tym mowie od 10postow i jak grochem o sciane, chyba ze sie nie zrozumielismy gdzies po drodze, ale napisalem wyraznie wczesniej juz
Cytat:
motor o 2 x zwiekszonej mocy niz najszybszy motor na swiecie zaprojektowany i wyliczony do jazdy przez producenta, nadaje sie do jazdy po prostej, poniewaz w zakretach i tak bedzie nim trzeba jechac tyle co seryjnym
"nadaje sie do jazdy po prostej" nie oznacza, ze nie nadaje sie juz do jazdy po zakretach nadaje sie tak samo jak seryjny, po prostu ta moc nic mu do zakretow nie da, a Sewer chyba zrozumial, ze 2 x mocniejszy motor wg mnie w ogole nie bedzie juz mogl jezdzic w zakretach, po jakiemu ja mam pisac
Ostatnio zmieniony przez Richie dnia 2003-05-14, 00:46, w całości zmieniany 1 raz
KrzysztofM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1119
Miasto: EPWA
2003-05-14, 00:46 Czy ktoś ma moto???
Richie napisał:
Ja twierdze, ze nic by nie dawalo im 200KM wiecej w zakretach caly czas tylko i ze moto 400KM od 200KM nie nadaje sie lepiej do jazdy w zakretach.to caly czas pisze, a Sewer sie nie zgadza
No to jest oczywiste, patrz mój poprzedni post
Ale tak duża moc może wręcz czasem zaszkodzić odwrotnością sytuacji, którą wspomniałem. Mając 400 KM łatwo od wstrząsów zerwać przyczepność tylnego kółka minimalnie poruszając manetką. Ja mam poniżej 200 KM i cierpię już na ten problem
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-05-14, 00:49 Czy ktoś ma moto???
KrzysztofM napisał:
Ale tak duża moc może wręcz czasem zaszkodzić odwrotnością sytuacji, którą wspomniałem. Mając 400 KM łatwo od wstrząsów zerwać przyczepność tylnego kółka minimalnie poruszając manetką.
ja to wiem, ty to wiesz, konstruktorzy dragow tez to wiedza i robia 400konne motory zeby mogly jezdzic TYLKO po prostej praktycznie wlasnie z w/w powodow nie robi sie takowych do "zwyklej" jazdy, teraz mam nadzieje i Sewer to wie
jeszcze jedna sprawa - przelozenie mocy na kola, przy 200KM niecalych jest duzy problem z trakcja - sam wiesz jak na wilgotnym asfalcie boksuje ci tylne kolo i kiepsko sie jezdzi, przy 400KM problem z przeniesieniem i wykorzystaniem mocy bylby jeszcze wiekszy, a przeciez opon 2 x szerszych nie zalozysz dlatego motocykle wyscigowe jak i samochody zreszta na 400m nie ida w strone mocy mocy mocy tylko wagi wagi wagi jak najmniejszej+moc
Nester
2003-05-14, 08:28 Czy ktoś ma moto???
kavoo namieszal a Richie w to uwierzyl
Napisalem wyraznie czy ktos potrafi "stawiac na gumie" jezdzic na tylnym kole.Na choinke by mi bylo tylko postawienie moto na kole:P
Nogal
Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 5672
Miasto: Kraków
2003-05-14, 08:36 Czy ktoś ma moto???
Richie napisał:
ciekawe czy wiesz dlaczego w motoGP powrocily Twiny i klepia tyłki cztero rzedowkom, mimo, ze 4ki maja pare koni wiecej, a twiny mniej
hmmm... a mi sie wydawalo , ze to Honda V5 klepie wszystkim tylki
IceMan
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3992
Miasto: Szczecin
2003-05-14, 09:29 Czy ktoś ma moto???
Richie tak nie wychwalaj ty V-ek
wezmy np. takie superbiki, owszem v-ki odnosza sukcesy itd no ale ... mają większą pojemność ... więc jeśli ktoś by sie uparł że silnik ma miec 750ccm i nic wiecej to V-ki dostawalyby w dupe niestety, bo mialy by sporo nizsza moc a moment tylko minimalnie wiekszy i nizej polozony.
Twoj ma 650 pojemnosci i tylko 70 ps, a taka wiertareczka ma tych ps-ów znacznie wiecej przy podobnej pojemnosci i moim zdaniem jest to lepszy silnik bo z danej pojemnosci osiaga wyzszą moc, czyli ze tak powiem sprawniejszy silnik.
W ogóle to nie czaje tej dyskusji ? Wiadomo ze motor o wiekszej mocy bedzie szybszy i lepiej jest miec 300ps niz 200 a ze w zakrecie trzeba jechac tak samo to trudno, ale na prostej ... no comments. Tylko tylny bucik musiałby być koszmarnie szeroki.
Jakie są teraz najszersze gumki z tylu w seryjnych moto ?
KrzysztofM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1119
Miasto: EPWA
2003-05-14, 09:47 Czy ktoś ma moto???
200 milimetrów w HB i 12
IceMan
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3992
Miasto: Szczecin
2003-05-14, 09:56 Czy ktoś ma moto???
KrzysztofM napisał:
200 milimetrów w HB i 12
12 ?
chodzi o zx-12 jak sie domyslam ?
to niewiele sie zmienilo w szerokosci gumek od czasow kiedy sie tym interesowalem. Motorami interesowalem sie jakies 8 latek temu, a odkad kupilem katamarana to jakos mi przeszlo i stracilem orientacje co i jak w motorach
KrzysztofM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1119
Miasto: EPWA
2003-05-14, 10:10 Czy ktoś ma moto???
No bo też wiele zmienić się nie mogło. Szerokie opony powodują gorsze właściwości manewrowe moto w zakrętach, dlatego stosuje się je w motocyklach turystycznych jak HB i ZX-12. GSXR 1000 ma dla przykładu 190.
KrzysztofM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1119
Miasto: EPWA
2003-05-14, 10:13 Czy ktoś ma moto???
IceMan napisał:
Motorami interesowalem sie jakies 8 latek temu, a odkad kupilem katamarana to jakos mi przeszlo i stracilem orientacje co i jak w motorach