Centrum Fanów Symulatorów » Nascar Racing Season 4,2002,2003 Nascar Real » Zmiany w Regulaminie
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

Zmiany w Regulaminie

Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Nowy punkt regulaminu
podoba mi sie
26%
 26%  [ 6 ]
nie podoba mi sie
69%
 69%  [ 16 ]
wszystko mi jedno
4%
 4%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 23

Autor Wiadomość
kavoo


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica

Post2002-10-24, 10:18      Zmiany w Regulaminie Odpowiedz z cytatem
W zwiazku z tym, ze od jakiegos czasu Regulamin Ligi wykazuje pewne niedociagniecia i braki, Kierownictwo postanowilo go gruntownie zmodernizowac.
Wiekszosc zmian jest natury kosmetycznej... no, moze poza regulaminem kar - teraz naprawde bedzie sie oplacalo jezdzic bezpiecznie Jedyna powazna zmiana jest punkt o wyprzedzaniu i blokowaniu. Zostal on calkowicie zmieniony, i w zwiazku z tym Kierownictwo postanowilo poddac go forumowemu glosowaniu... zeby znowu przypadkiem ktos nie wyskoczyl z tekstem, ze Liga rzadza despotyczni oligarchowie, ktorzy cala Lige ukladaja pod siebie

Zmiana tego punktu ma za zadanie uatrakcyjnic wyscigi i sprawic, ze beda duzo blizsze zasady fair-play niz w tej chwili. Blizsze beda rowniez zasadom, ktore panuja w prawdziwych wyscigach NASCAR.

Przeslanka do zmiany tego punktu byla chec wyeliminowania blokowania na sile szybszych kierowcow. Nie raz i nie dwa w naszej Lidze zdarzalo sie, ze kierowca jadacy na swiezych oponach praktycznie nie mial szansy na walke z kims, kto jechal na zuzytych gumach, poniewaz ten drugi bezwzglednie go blokowal. Konczylo sie na tym, ze szybszy kierowca byl zmuszony do szalenczych i brawurowych atakow, co - jak wiadomo - zawsze pachnialo kolizjami i stanowilo zagrozenie dla innych. Tak sie w prawdziwym NASCAR nie jezdzi, i to z naszej Ligi trzeba wykorzenic.

Chodzi po prostu o to, zeby na torze decydowaly umiejetnosci jazdy... a nie umiejetnosc jej utrudniania.

OK, nowy punkt o wyprzedzaniu i blokowaniu macie ponizej. Zapoznajcie sie z nim i wyrazcie swoje opinie.

Niedozwolone jest zajeżdżanie drogi celem obrony pozycji. Jadący z przodu, w przypadku ataku przez szybszego kierowcę, ma obowiązek umożliwić przeciwnikowi walkę o pozycję. Może się oczywiście bronić zajmując wewnętrzny tor jazdy i zmuszając innego kierowcę do ataku po zewnętrznej, jednak nie ma prawa zmienić toru jazdy w sposób gwałtowny, wymuszający hamowanie kierowcy atakującego. W przypadku, gdy kierowca czuje, że jego pozycja jest zagrożona i chce jej bronić, może OD RAZU po wyjeździe na prostą zająć defensywny, wewnętrzny tor jazdy i trzymać się go.
Kierowca atakujący ma obowiązek przeprowadzić atak w sposób przygotowany. Niedozwolone jest ekstremalne opóźnianie hamowania w celu wciśnięciu się kierowcy atakowanemu na wewnętrzną na wejściu w zakręt. Jeśli atakujący na prostej nie zdąży zrównać swoich przednich kół z tylnymi kołami atakowanego, ma obowiązek umożliwić atakowanemu wejście w zakręt optymalnym torem jazdy. W przypadku, gdy atakującemu uda się przed wejściem w zakręt rozpocząć manewr wyprzedzania, atakowany ma obowiązek pozostawić atakującemu miejsce po wewnętrznej stronie zakrętu, wchodząc w zakręt szerokim łukiem.


Prosze o ustosunkowanie sie do tego w sposob jawny. Mozna sie wypowiadac do konca weekendu, po weekendzie Regulamin trafi na strone ligowa, zeby wszyscy zdazyli sie z nim zapoznac przed srodowym wyscigiem.

----------------
DISKLAJMER

Jesli ktos ma jakies watpliwosci, to przed oddaniem glosu niech sie najpierw zapyta, zeby potem nie bylo ze odda glos nie rozumiejac wszystkiego w 100%

Ostatnio zmieniony przez kavoo dnia 2002-10-24, 10:21, w całości zmieniany 1 raz
 
Reklamy
kavoo


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica

Post2002-10-24, 10:19      Zmiany w Regulaminie Odpowiedz z cytatem
Obiema rekami ZA.
 
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2002-10-24, 10:30      Zmiany w Regulaminie Odpowiedz z cytatem
i od razu, zeby nie bylo ze JWPO - ja sie obiema rekami podpisuje na NIE !

dlaczego:

- nie podobna mi sie pomysl jechania po szynach i nie moge zmienic toru jazdy ani razu na prostej, nie mowiac o tym, ze duzo ludzi nie ogarnia setupow i zuzytych opon i nie bedzie tego do konca potrafila utrzymac - bedzie wtedy z jego nerwowosci wiecej wypadkow niz pozytku jak z DF
- jak ktos ma zuzyte opony a ktos teoretycznie wolniejszy ma nowe to trudno - lepiej to rozegral widocznie taktycznie
- dotad przez prawie 1,5 sezonu nascar nie pamietam takich sytuacji, zebym sobie nie poradzil z wyprzedzaniem, jesli bylem naprawde szybszy
- dotad za chamskie blokowanie i zajezdzanie tuz przed zakretem, nie mowiac o jezdzeniu zygzakiem takze mozna bylo dac na forum sytuacje do oceny dla sedziow i do ewentualnego ukarania, wiec nie widze sensu takiego nowego punktu, ktory zabiera kupe mozliwosci sicgania, adrenaliny mnie osobiscie z wyscigow online

jestem jak najbardziej za utrzymaniem takiej samej zasady jak w lidze gpl i Nascar 2002 dotad - JEDEN RAZ mozna zmienic tor jazdy na prostej zeby zablokowac atakujacego, ale jezdzic od zew do wew 2 lub wiecej razy nie mozna oczywiscie

HOWGH nie chce wywolac dyskuji to tylko moj glos i niech kazdy napisze tylko swoj, nie ma sensu sie o to awanturowac, glosujcie po prostu wg wlasnego zdania.
 
PiotreQ





Post2002-10-24, 10:37      Zmiany w Regulaminie Odpowiedz z cytatem
Chyba nic mądrzejszego nie wymyślimy więc nie pozostaje nic innego jak głosować ZA.

Natomiast od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie jeszcze jedna sprawa związana z blokowaniem, a mianowicie "jazda parami"
Mieliśmy przykład takiego zachowania na ostatnim wyścigu w wykonaniu pary THM - Richie & Adik.
Z góry zaznaczam, że nie jestem narazie ani zdecydowanie za ani przeciw. Chodzi mi tylko o jasne i jednoznaczne określenie w regulaminie dopuszczalności bądź nie takich praktyk.
 
robson





Post2002-10-24, 10:44      Zmiany w Regulaminie Odpowiedz z cytatem
kavoo napisał:

Niedozwolone jest zajeżdżanie drogi celem obrony pozycji.


to zdanie sugeruje, ze walczyc o pozycje mozna tylko z pozycji "goniacego".

kavoo napisał:

Jadący z przodu, w przypadku ataku przez szybszego kierowcę, ma obowiązek umożliwić przeciwnikowi walkę o pozycję.


tutaj nalezaloby uscislic co to znaczy szybszy bo oczywiscie odczucia subiektywne nie moga byc tu miernikiem

kavoo napisał:

Może się oczywiście bronić zajmując wewnętrzny tor jazdy i zmuszając innego kierowcę do ataku po zewnętrznej, jednak nie ma prawa zmienić toru jazdy w sposób gwałtowny, wymuszający hamowanie kierowcy atakującego.


chodzi o specjalny przyhamowanie, zeby goniacy musial tez hamowac? czy o jazde swoim zwyklym tempem?
Gwaltownych rychow zawsze nalezy unikac to podpowiada zdrowy rozsadek, ale na wiekszosci owali kazde wejscie w zakret moze byc traktowane jako gwaltowny ruch


Zbyt ogolne, i niejednoznaczne. IMHO wprowadzi tylko wieksze zamieszanie, ostrzejsze burze na forum
 
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2002-10-24, 10:46      Zmiany w Regulaminie Odpowiedz z cytatem
PiotreQ napisał:
związana z blokowaniem, a mianowicie "jazda parami"
Mieliśmy przykład takiego zachowania na ostatnim wyścigu w wykonaniu pary THM - Richie & Adik.


zarowno wg starych zasad jak i wg nowej propozycji jest to jak najbardziej dozwolone przeciez utrzymywalismy swoj tor jazdy
 
kavoo


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica

Post2002-10-24, 10:58      Zmiany w Regulaminie Odpowiedz z cytatem
robson napisał:
kavoo napisał:

Jadący z przodu, w przypadku ataku przez szybszego kierowcę, ma obowiązek umożliwić przeciwnikowi walkę o pozycję.


tutaj nalezaloby uscislic co to znaczy szybszy bo oczywiscie odczucia subiektywne nie moga byc tu miernikiem


Oj Robson...
Masz do dyspozycji lusterko, masz do dyspozycji F2+spacja... naprawde przy tylu narzedziach (plus umiejetnosc orientowania sie w sytuacji na torze) nie jest problemem zorientowanie sie, czy jadacy za toba jest szybszy czy nie

robson napisał:
kavoo napisał:

Może się oczywiście bronić zajmując wewnętrzny tor jazdy i zmuszając innego kierowcę do ataku po zewnętrznej, jednak nie ma prawa zmienić toru jazdy w sposób gwałtowny, wymuszający hamowanie kierowcy atakującego.


chodzi o specjalny przyhamowanie, zeby goniacy musial tez hamowac? czy o jazde swoim zwyklym tempem?
Gwaltownych rychow zawsze nalezy unikac to podpowiada zdrowy rozsadek, ale na wiekszosci owali kazde wejscie w zakret moze byc traktowane jako gwaltowny ruch


Chodzi dokladnie o to, co jest napisane Jesli ktos jedzie na zdartych kapciach i z zakretu jest w stanie wyjsc na prosta z predkoscia 140 mph, a jadacy za nim na swiezych gumach (albo po prostu lepszy kierowca) wychodzi z tego samego zakretu z predkoscia 155 mph, to sytuacja jest klarowna. Oczywiscie nikt nikomu nie kaze PRZEPUSZCZAC szybszych kierowcow. Ale nie moze byc tak, ze kierowca jadacy z tylu z przewaga predkosci musi ZGADYWAC co ten z przodu zrobi. Moze zjedzie do srodka i bede go musial brac gora? A moze nie zjedzie? A jesli zaczna go wyprzedzac dolem a on sie nagle obudzi z reka w majtkach i mi zajedzie droge? Przy takiej bliskiej walce takie zajechanie drogi (przy takiej roznicy predkosci) to smierc w oczach - atakujacy hamuje awaryjnie i modli sie, zeby mu ci z tylu w dupe nie wjechali...

Chcesz sie bronic? Bron sie Ale fair, zostawiajac atakujacemu miejsce na torze... a nie testujac jego refleks

Jesli chodzi zas o wchodzenie w zakret, to jest to opisane w dalszej czesci tego punktu
 
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2002-10-24, 11:06      Zmiany w Regulaminie Odpowiedz z cytatem
kavoo napisał:
Przy takiej bliskiej walce takie zajechanie drogi (przy takiej roznicy predkosci) to smierc w oczach

Chcesz sie bronic? Bron sie Ale fair, zostawiajac atakujacemu miejsce na torze... a nie testujac jego refleks


takie zasady obowiazuja od 1,5 roku i ich sie wlasnie trzymamy, po co wiec nowy rewolucyjny punkt, gdzie te przypadki zajezdzania do oceny do kar? bo ja takich nie pamietam

jade sobie z zakretu na zew na ideal line jak zwykle sie powinno jezdzic i ktos mnie atakuje z tylu i co? i nie moge zjechac do dolu tylko musze sie juz trzymac bandy? to co mam jezdzic tylko po wewnetrznych bo moze akurat na tym lapie ktos zechce zaatakowac?

powtarzam kavoo pytanie z ICQ skoro jednak tu ma byc dyskusja a nie glosowanie

POKAZ MI TE PRZYPADKI I WYPADKI Z POWODU CHAMSKIEGO BLOKOWANIA, ZAJEZDZANIA I WALKI NIE FAIR NA TORZE

bo ja oprocz przypadku Crisa w tamtym sezonie nie przypominam sobie, zeby ktokolwiek taki wypadek, takie blokowanie zglaszal i mial o nie pretensje! po co zabraniac walki na torze, ktora w 999 przypadkach jest przezajebista i dostarcza nam radochy i adrenaliny, a 1 raz jest niebezpieczna? i to ten jeden raz tez nikt nie ma pretensji bo nie daje w watku o wypadkach nic... rozumiem, ze ma to sluzyc temu, zeby najszybsi mogli sobie wyprzedzac wszystkich bez wiekszych problemow? to ja proponuje rozpisywac wyniki wyscigow na podstawie wynikow z quala, bedzie szybciej i taniej dla modemowcow
 
KrzysztofM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1119
Miasto: EPWA

Post2002-10-24, 11:50      Zmiany w Regulaminie Odpowiedz z cytatem
Jestem przeciwny! To zabija ideę ścigania, a zmusza nas do, tak jak Richie powiedział, jeżdżenia po szynach.
Jeśli ktoś decyduje się na przyblokowanie i spowoduje wypadek to trudno, musi być za to odpowiedzialny, najwyżej dostanie karę.
Każdy ma jakąś tam strategię jazdy, niech obowiązują takie reguły, jak już inni wymyślili przed nami np. w F1. Nie twórzmy nic nowego!
 
kavoo


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica

Post2002-10-24, 11:52      Zmiany w Regulaminie Odpowiedz z cytatem
Richie napisał:
takie zasady obowiazuja od 1,5 roku i ich sie wlasnie trzymamy, po co wiec nowy rewolucyjny punkt, gdzie te przypadki zajezdzania do oceny do kar?

Nie Richie, takich zasad chyba jedynie Aro i Marcus sie trzymaja, a to i tak wylacznie dlatego, ze sa dzentelmenami na torze... a nie dlatego, ze takie zasady obowiazuja zgodnie z regulaminem.

Richie napisał:
jade sobie z zakretu na zew na ideal line jak zwykle sie powinno jezdzic i ktos mnie atakuje z tylu i co? i nie moge zjechac do dolu tylko musze sie juz trzymac bandy? to co mam jezdzic tylko po wewnetrznych bo moze akurat na tym lapie ktos zechce zaatakowac?

Qrde... widze, ze niektorym trzeba bedzie to narysowac, bo slowa pisanego nie zrozumieja...

Mowisz tak, jakbys albo sie na torze online znalazl przypadkowo pierwszy raz tydzien temu, albo jakby twoja jazda od zawsze opierala sie na wrazenia wzrokowych "do przodu" - widzisz co przed toba i wystarczy, a to co sie dzieje z tylu to juz czarna magia, kompletnie nie do przewidzenia jak wylosowane numerki w LOTTO...

Jesli sie kompletnie nie orientujesz w sytuacji na torze to tak - jezdzij caly czas po wewnetrznej. Wiekszosc kierowcow jakos orientuje sie i potrafi ocenic, czy w danej sytuacji nie sa zagrozeni atakiem i moga jechac przy bandzie, czy moze trzeba zjechac do wewnetrznej zeby bronic pozycji, bo ktos z tylu napiera. I sorry, ale w tym momencie po prostu bronisz wylacznie swoich brakow na torze.

Zas jesli chodzi o konkretne sytuacje to obejrzyj sobie chocby replay z Las Vegas, a w szczegolnosci dwie sytuacje:
1. moja z Gycem, kiedy to zjechal nagle do srodka mimo mojego ataku, skutkiem czego byl spory wypadek w ktorym ucierpialo kilku kierowcow (miedzy innymi Robson),
2. perfidne zablokowanie PiotrQa przez Tigesa, kiedy PiotreQ musial (jak to sam okreslil) wykonac pod biurkiem polke-galopke na pedalach i milimetry dzielily mnie od wjechania mu w dupe... bo pan Tiges stwierdzil sobie, ze "zesram sie a nie dam sie" i nie puszcze...

Takich zdarzen jest kilka w KAZDYM wyscigu, i tak dalej byc nie powinno. Przy obecnie obowiazujacych zasadach to umiejetnosci blokowania maja wieksze znaczenie od umiejetnosci jazdy, a chyba nie trzeba miec IQ 180 zeby zrozumiec, ze jest to sytuacja zla.
 
Tiges


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2233
Miasto: Wrocław/Warszawa

Post2002-10-24, 11:53      Zmiany w Regulaminie Odpowiedz z cytatem
nie .. z podobnych powodow co Richie ..

Szybszy kierowca powinien sobie poradzic bez klopotu .. a tak to bedzie pozniej sprawdzanie na replayu, ktory mial ta mile na godzine wiecej i kupe krzyku.
 
PiotreQ





Post2002-10-24, 12:01      Zmiany w Regulaminie Odpowiedz z cytatem
Kavoo - nie próbuj nikogo uszczęśliwiać na siłę. Każdy określa tu swój punkt widzenia a ty chcesz wszystkich nawracać na jedynie słuszną (twoim zdaniem) drogę. Nie wszczynaj dyskusji tylko niech się ludzie wypowiedzą i już. Jaki będzie wynik głosowania, taki będzie zapis w regulaminie.
 
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2002-10-24, 12:08      Zmiany w Regulaminie Odpowiedz z cytatem
kavoo napisał:

Zas jesli chodzi o konkretne sytuacje to obejrzyj sobie chocby replay z Las Vegas, a w szczegolnosci dwie sytuacje:
1. moja z Gycem, kiedy to zjechal nagle do srodka mimo mojego ataku, skutkiem czego byl spory wypadek w ktorym ucierpialo kilku kierowcow (miedzy innymi Robson),
2. perfidne zablokowanie PiotrQa przez Tigesa, kiedy PiotreQ musial (jak to sam okreslil) wykonac pod biurkiem polke-galopke na pedalach i milimetry dzielily mnie od wjechania mu w dupe... bo pan Tiges stwierdzil sobie, ze "zesram sie a nie dam sie" i nie puszcze...


1.dlaczego nie dales tej sytuacji skoro to bylo chamskie blokowanie na forum do przyznania kary? widocznie nie byla taka jednoznaczna

2.dlaczego Piotreq nie dal sytuacji? bo stwierdzil, ze na kare nie zasluguje i nic sie nie stalo, rozmawialem z nim przed chwila

nadal wiec nie ma ANI JEDNEJ sytuacji na forum o karach, przed ktora chcesz nasz koniecznie regulaminem ochronic, zabierajac frajde ze scigania

poza tym ten JEDEN TYLKO zjazd do wew lub zew na prostej to naprawde nie taki problem skoro dotad jakos sobie z tym wszyscy radzili, mnie ostatnio zblokowal tak Kaem na ostatnich lapach i nie moglem przez to dogonic juz Aro na samym koncu i co? trudno - that's racing, gdyby to bylo chamskie, zamniecie drogi w ostatniej chwili lub cos podobnego to na pewno dalbym to do sedziow, ale nie bylo.
 
robson





Post2002-10-24, 12:17      Zmiany w Regulaminie Odpowiedz z cytatem
kavoo napisał:

Oj Robson...
Masz do dyspozycji lusterko, masz do dyspozycji F2+spacja... naprawde przy tylu narzedziach (plus umiejetnosc orientowania sie w sytuacji na torze) nie jest problemem zorientowanie sie, czy jadacy za toba jest szybszy czy nie


dobra... startujemy bristol... ja pierwszy ty drugi, 30 okrazen jestem 0,1 sek przed toba, a wiec wszystko w porzo bo nie jestes szybszy, ale oponki sie zdzieraja, juz ledwo utrzymuje tor jazdy ale ty dalej jestes 0,1 sek za mna, w koncu twoja cierpliwosc sie konczy bo mozesz jechac duzo szybciej, cala stawke juz bys zdublowal 2 razy i na 50 lapie atakujesz i wjezdzasz mi w bok... wylatujemy na bande, koniec dla nas wyscigu

a po za tym to w koncu ile to jest "szybciej" dla mnie 20mph dla ciebie 5mph, to wg jakich kryteriow bedzie oceniane? skad moge wiedziec, ze jeszcze nie jestes o tyle szybszy zeby Ci zjezdzac z drogi?
chociaz w przypadku dwoch opisanych kierowczow - w miare czesto

kavoo napisał:

Chodzi dokladnie o to, co jest napisane Jesli ktos jedzie na zdartych kapciach i z zakretu jest w stanie wyjsc na prosta z predkoscia 140 mph, a jadacy za nim na swiezych gumach (albo po prostu lepszy kierowca) wychodzi z tego samego zakretu z predkoscia 155 mph


tak, zgadzam sie, ale to ocenisz dopiero nareplayu

kavoo napisał:

to sytuacja jest klarowna. Oczywiscie nikt nikomu nie kaze


no wlasnie nie jest klarowna... bo nie wiadomo kiedy nalezy dac sie wyprzedzic a kiedy nie, podaj jednoznaczne kryterium oceny, roznicy predkosci, umiejetnosci jazdy, poziomu zdarcia opon, bo kazdej stronie moze sie wydawac co innego
 
Gr00bY





Post2002-10-24, 12:28      Zmiany w Regulaminie Odpowiedz z cytatem
Jestem za utrzymaniem regulaminu w obecnej formie. Blokowanie.... hmm. Jeżeli jestes naprawde wyraźnie szybszy to poradzisz sobie spokojnie z wyprzedzeniem zawodnika na zuzytych oponach
 
Centrum Fanów Symulatorów » Nascar Racing Season 4,2002,2003 Nascar Real » Zmiany w Regulaminie Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: