Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2002-10-24, 15:31 Zmiany w Regulaminie
kavoo ale wyzej masz cytat jakie zachowanie JUZ JEST ZABRONIONE i jak widac to dziala bo nie ma przypadkow, ktorych sie boisz, za to walka na torze jest lux
Reklamy
kavoo
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica
2002-10-24, 15:42 Zmiany w Regulaminie
Jeszcze tylko jedno:
Moze zeby nie zasmiecac tej ankiety, wszystkich, ktorzy chcieliby przez zaglosowaniem jeszcze sie o cos zapytac i upewnic ze wszystko rozumieja - zapraszam na priv (najlepiej ICQ).
Dimax
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2987
Miasto: Szczecin
2002-10-24, 15:51 Zmiany w Regulaminie
Popieram w 100% Richiego i jestem na NIE
A co do kary za nieudane blokowanie - dostal ja Sewer w wyscigu N.Carolina za wypadek z Jackiem
Blokowac trzeba umiec i robic to dostatecznie wczesnie a nie w ostatniej chwili... ale nie na poczatku prostej
To tylko tyle odemnie wiecej sie nie wtracam
ODuck
Dołączył: 28 Sie 2001
Posty: 4634
2002-10-24, 15:55 Zmiany w Regulaminie
glosuje na nie.
Marcus
2002-10-24, 16:46 Zmiany w Regulaminie
glosuje na nie...
w tym przypadku uwazam,ze wszelkie proby chamskiej i nieodpowiedzialnej walki na torze sa do udowodnienia na pozniejszym replay`u. Sam nigdy nie dopuszczalem mysli o blokowaniu szybszego kierowcy "na sile" i nie dopuszczam mysli zeby ktos chcial tak swiadomie jezdzic...A (jak wiecie) zawsze bylem oredownikiem prostoty zasad walki na torze i wzajemnego szacunku!
lefty
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 9068
Miasto: Rzeszów
2002-10-24, 17:52 Zmiany w Regulaminie
Richie napisał:
(ciach)
moze po prostu zmien punkt na:
Zabrania sie blokowania w ostatniej chwili, zamykania drogi jazdy tuz przed zakretem, blokowania ,zmieniania toru jazdy wiecej niz RAZ na jednej prostej toru jazdy, jezdzenia zygzakiem pod grozba kary i 100% ludzi pewnie zaglosuje na TAK, ale zabraniac jakiegokolwiek zmieniania toru jazdy i walki na prostych podczas gdy w zakretach i tak wiekszosc walczy z pedalami i wlasnym wozem to juz przesada
Dokladnie o to mi chodzilo wczesniej
Adik
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3932
Miasto: /dev/dvb
2002-10-24, 18:38 Zmiany w Regulaminie
PiotreQ napisał:
Natomiast od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie jeszcze jedna sprawa związana z blokowaniem, a mianowicie "jazda parami" Mieliśmy przykład takiego zachowania na ostatnim wyścigu w wykonaniu pary THM - Richie & Adik.
Z dedykacja dla calego Arbiters Team
BTW. Na NC tez sie musialem niezle napocic aby wyprzedzic pare Piotreq & Mlod
kavoo
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica
2002-10-24, 19:07 Zmiany w Regulaminie
Z dedykacja dla wszystkich, ktorzy trzymaja sie prawa do blokowania jak pijany plotu, bo nie maja w swoim "torowym arsenale" innej broni przeciwko szybszym kierowcom
Fragment regulaminu najlepszej i najbardziej prestizowej ligi NASCAR online na swiecie - ESCORS:
Rozdzial IX, Race Session Procedures
punkt (1)
Slower drivers are encouraged to move out of the racing groove to allow significantly faster drivers to pass. However, the driver attempting a pass is responsible for executing a clean pass.
Drugi fragment, tym razem z innej liczacej sie ligi - ERL:
Rozdzial 5, Rules
punkt d, Driving lines
[...]Remember that blocking is never encouraged, and if it gets ugly, the blocker will probably be the one who gets the blame. Just driving quicker than the other guy is a whole lot cooler than blocking.[/b]
I na deser fragment regulaminu drugiej co do prestizu ligi na swiecie - Virtual Racing:
Paragraf 9.4
Kein Blockieren!!! Blockieren definiert sich als das Wechseln seiner normalen Fahrlinie mit dem Ziel ein Überholmanöver des Hintermanns zu verhindern. Dies wird nicht toleriert! Das Ergebnis wird eine Strafe oder eine Disqualifikation sein. Eingeschränktes Blockieren ist gestattet unter Fahrzeugen in der gleichen Runde, und zwar erst in den letzten 3 Runden des Rennens.
To chyba wyjasnia wszystko. Szkoda tylko, ze zamiast rownac w gore i kandydowac do swiatowej czolowki, Polska Liga NASCAR woli zanizac poziom i preferowac dziecinade zamiast czystej walki
Pelne regulaminy lig sa ogolnie dostepne online, mozna zajrzec i poczytac... jakby ktos myslal, ze cos na swoja modle przekrecilem
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2002-10-24, 19:17 Zmiany w Regulaminie
alez unas wlidze JEST ZABRONIONE BLOKOWANIE, nie bede dawal tego samego cytatu kolejny raz.. jest zabronione chamskie blokowanie, zamykanie drzwi szybszemu przed zakretem itd itp to wszystko jest karalne u nas juz.. tylko jakos nikt nie daje takich replayow do sedziow
moim zdaniem wystarczy zmienic taka rzecz:
zmiana toru jazdy moze nastapic z wew na zew lub odwrotnie w czasie walki, ale nie jak dotad dopoki kola przednie nie zrownaja sie z tylnymi wyprzedzanego, tylko na przyklad kiedy odleglosc miedzy nimi wynosi co najmniej odelglosc 1 wozu
wtedy odpada nam mozliwosc chamskiego blokowania i zajezdzania tuz przed nosem wywolujacego hamowanie tego z tylu i ew. karambole a jednoczesnie zachowujemy prawo do zmiany toru jazdy na prostej, dla mnie brzmi rozsadnie
Dimax
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2987
Miasto: Szczecin
2002-10-24, 19:31 Zmiany w Regulaminie
Moim zdaniem odlaglosc miedzy 2 wozami kiedy mozna "przyblokowac" powinna byc uzalezniona od roznicy predkosci tych wozow a nie zapodana na stale. Richie wyobraz sobie Indy i prosta startowa, wychodzisz na prosta po zew, z tylu gostek jedzie 1-2mph szybciej i wiadomo ze spokojnie cie dogoni przed koncem prostej ale zbliza sie baaardzo powoli
Zjezdzasz na wew w odleglosci 1 wozu zaraz na poczatku prostej juz i co tracisz drafta i ci z tylu jeszcze bardziej podganiaja draftem tego ktory moze cie wyprzedzic
Odleglosc 1 wozu jest dobra przy roznicy powiedzmy 5-8mph ale przy roznicy 2mph to samobojstwo
Musimy jakos wspolnie wpasc na dobry pomysl rozgryzajacy ten problem
Ja mailem taki ale kavoo nie do konca sie podobal ze blokowac owszem mozna jezeli blokowany nie jest zmuszony do hamowania - ???
Jezeli ktos podczas wyscigu zostalby tak zablokowany ze musial przyhamowac wycina replaya i daje sedziom ktorzy oceniaja czy faktycznie hamowanie bylo uzasadnioine zeby nie wjechac w D czy delikwent specjalnie to zrobil
aha i jeszcze bylbym przy takim zapisie aby recydywistow blokowania karac z kazdym przypadkiem coraz surowiej
ceer
Dołączył: 21 Sie 2001
Posty: 1897
Miasto: Poznan (GG3734938)
2002-10-24, 19:53 Zmiany w Regulaminie
"co nie jest zabronione jest dozwolone"
czyzby (sorry -nie moglem sie powstrzymac)
Jestem na nie. Zeby nie pisac wypracowan :
- za duzo rzeczy ocennych
- za duzo formalizmu, do tego naklaniajacego do jazdy po szynach
Chodzi chyba glownie o dobra zabawe polaczona ze zdrowym rozsadkiem na torze, a to regulamin w obecnej formie (co do wyprzedzania) gwarantuje. Mozna ewentualnie rozwazyc sprecyzowanie w regulaminie momentu, kiedy mozna najpozniej zmienic tor jazdy bedac atakowanym.
SEWER
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 5471
Miasto: Wa-wa
2002-10-24, 21:03 Zmiany w Regulaminie
Ja glosuje na NIE
moze nie jestem najlepszym czy nawet dobrym driverem.. jednak ostatnio staram sie jezdzic bezwypadkowo. W sumie nawet mi sie to udaje - wyjatek to wypadek z Jackem Wlaczylismy wtedy calkiem niezle i przeholowalem.. Ale on raczej nie byl taki znow szybszy odemnie Zwykle juz nie walcze do " ostatniej krwi " staram sie zachowac jakis bezpieczny margines bo wiem ze wyscig trwa dlugo i zawsze jest szansa na poprawe pozycji . szansa ta znika w momencie wypadku ( szczegolnie w N2002 jest niezly model zniszczen ) gdyz auto juz jest po prostu zepsute latwiej o spina, jedzie wolniej itd.. I mysle ze dopoki driverzy nie obczaja tego na czym polega nascar online tak jak powoli obczajam to ja ( inni lepsi juz to pewnie rozumieja , tyle ze oni jezdzili juz przewaznie w GPL w lidze i stamtad maja pewne nawyki ) to przepisy na to nic nie poradza. Przepis ten zbyt ogranicza mozliwosc walki na torze.. Driver , ktory patrzy w lusterko , na swoje czasy czy tez na pozycje innych pod F2 - wie kto szybko go dochodzi , wie tez ze jak gumy malo to tez sie nie posciga ( czasem jednak lepiej jest pojechac dluzej na 1 komplecie gumek ) i puszcza a nie walczy na krawedzi wypadku... JEsli zajdzie taka sytuacja i wypadek z nia zwiazany to przeciez zawsze jest na replayach dla sedziow podsylany jak nie przez jedna to przez druga strone. fakt przydaloby sie nam na torze troche " gentelmenstwa" ale nie wywolanego przez przepisy
Marcus
2002-10-24, 22:12 Zmiany w Regulaminie
SEWER napisał:
... wie tez ze jak gumy malo to tez sie nie posciga i puszcza a nie walczy na krawedzi wypadku... fakt przydaloby sie nam na torze troche " gentelmenstwa" ale nie wywolanego przez przepisy
nic dodac nic ujac!!!!
Aro
BMW
E39
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1478
Miasto: Ustroń
2002-10-24, 22:37 Zmiany w Regulaminie
Jestem ZA. Prawie w kazdym wyscigu niejednokrotnie mialem takie sytuacje ze musialem hamowac na maxa gdy ktos w ostatniej chwili zajezdzal droge, jest to lekko mowiac wkurzajace i nie ma to nic wspolnego z czysta walka i gentelmenstwem niestety.
Richie napisał:
...nie blokuje po chamsku zajezdzajac w ostatniej chwili, o siebie moge byc spokojny wiec zarowno jesli chodzi o wyprzedzanie , jak i blokowanie, zabranianie mi wiec jakiejkolwiek walki i zmian w ogole toru jazdy w czasie wyscigu nie podoba mi sie i tak tez zaglosowalem i tez sie juz nie odzywam, glosujcie wszyscy ma zaglosowac 30 osob a nie znow 10
Richie, czegos tu nie rozumiem. Mowisz ze nigdy nie blokujesz po chamsku, a przeciez nowy przepis mialby wlasnie tego zabraniac, wiec gdzie zostalaby ci zabroniona mozliwosc jakiejkolwiek walki, skoro mialoby byc zabronione to czego i tak nie stosujesz?
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2002-10-24, 23:10 Zmiany w Regulaminie
Aro wg propozycji kavoo W OGOLE nie moglbym zmienic toru jazdy z zew na wew nawet jak widze ze gosc jest 100m za mna na Pocono to nie moge jadac pod banda zjechac do wew, mimo, ze to wcale nie byloby zadne blokowanie