Centrum Fanów Symulatorów » Hardware & Software » Logi Momo Racing
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

Logi Momo Racing

Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 27, 28, 29  Następny
Autor Wiadomość
DariuszM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 4793
Miasto: Poznan

Post2002-11-25, 00:13      Logi Momo Racing Odpowiedz z cytatem
w sumie to mechanizm FF jest ten sam co w momo force - odczuwam te same problemy, wcześniej opisywane - ciężko chodzi, a efekty jakieś nijakie...nie ma tego co widziałem u talgota na M$, zero efektów podczas wjeżdżania na trawe czy piach, w F1 2002 czuć tylko gdy wjeżdża się na kerb, zero efektów prawie podczas centralnego uderzenia w bande, są gdy się huknie bokiem, w czasie "dziekiej" jazdy czy spinu nie ma uczucia zupełnie luźno chodzącej kierownicy, zawsze prawie jest ciężki opór...już nie wiem co tam trzeba poprzestawiać...
Hamulec za to jest super, bo przez tą sprężyne bardzo trudno jest zablokować koła przy hamowaniu
 
Reklamy
Nogal


Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 5672
Miasto: Kraków

Post2002-11-27, 18:42      Logi Momo Racing Odpowiedz z cytatem
DM jak kiera po kliku dniach ?? Luz sie zwieksza ?? Jakies nowe wrazenia ??
 
Garlan


Dołączył: 09 Kwi 2002
Posty: 53
Miasto: Rzeszów

Post2002-11-27, 19:32      Logi Momo Racing Odpowiedz z cytatem
No własnie bo ja już cały głupi jestem, to wkońcu mam kupować tą kierownice czy nie heheh bo ostatnimi czasy coś mam wielka ochote z wami pojezdzić 8)
 
DariuszM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 4793
Miasto: Poznan

Post2002-11-27, 19:39      Logi Momo Racing Odpowiedz z cytatem
kurcze...wrażenia niby super ale zgrzyt jest...
Z jednej strony kierownica jest super...jak stary logi, ale jeszcze staranniej i dobrze jakościowo wykonana, super paddlesy, z o wiele krótszym klikiem, doskonałe pedały z rewelacyjnym hamulcem, shifter na dokładke, luz minimalny nie powieksza się...ale zgrzytem jest force feedback...
W sumie bardzo dobrze mi sie jeździ w GPL, jak ma być opór to jest, jak ma być luźniej to jest, czuć każdy krawężnik, uderzenie czy oranie o bandę, ale w N2002 jest tragedia...jeździ się jakoś ni w pięć ni w dziewięć...najczęściej nie czuć nawet huknięcia w bandę, a jak już czuć to tylko gdy walnie się bokiem...centralne uderzenie nawet przy 200 mph nie daje żadnego efektu...ogólnie tylko czuć cięzki opór przy skręcaniu i nic więcej...wjazd na trawe czy piach nie powoduje żadnych efektów, ale jest tak w każdej grze (w F1 2002 czuć wyraźnie wjazd na kerb ale już na trawę czy piach nie - a w M$ Sidewinder kiera dostaje wtedy lekkich drgawek). Jestem ciekaw jak jest na MOMOforce ??Podobne efekty?? JaKie powinny być ustawienia? I zastanawiam się czy FF jest taki sam w tych kierownicach czy inny...?
Myślę, że wina leży gdzieś w samym Nascarze czy ustawieniach, bo sama kierownica potrafi dużo "symulować" co można sprawdzić w teście w sterach. FF działa też jakby lepiej bez profilera (GPL), ...profilu do N2002 nie ma do dziś na oficjalnych stronach Wingmana tylko do Nascar 4 jedynie...
Ogólnie FF w nascarze sprawia że kiera ciężej chodzi...wogóle nawet z wyłączonym FF ciezko bardzo chodzi...dostaje luzu jedynie przy odznaczonej opcji Enable centering spring, ale to jedynie na ekranie testów i menusach gier...po wejściu na tor znowu jest większy opór...
Speedy dziś trochę jeździł, może dopisze swoje odczucia...
 
Polar





Post2002-11-27, 20:04      Logi Momo Racing Odpowiedz z cytatem
A może to kwestia sterowników i konfiguracji efektów ?
 
vette


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 2977
Miasto: Wrocław

Post2002-11-27, 20:25      Logi Momo Racing Odpowiedz z cytatem
To na pewno jest wina konfiguracji. Jezeli nie ma sie doswiadczenia wczesniejszego z FF to ciezko jest dobrze go ustawic.

W kazdym razie kiera z FF poprzez zmiane parametrow w sofcie moze diametralnie zmienic odbierane efekty.

U mnie na MOMO Force (a wczesneij na czerwonej logi) moge sobie calkowicie dowolnie ustawic FF. Tzn moge czuc kazdego kerba i trawke albo zminimalizowac efekty te do zera i zostawic tylko uslizg osi.

Podaj DM dokladnie jakie masz ustawienia w profilerze (specyfic i general)
 
DariuszM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 4793
Miasto: Poznan

Post2002-11-27, 20:39      Logi Momo Racing Odpowiedz z cytatem
próbowałem już wielu kombinacji...generalnie FF na 100% jest dla mnie za silny w każdej grze, więc ogólne ustawienie w sterownikach waha się od 55 do 70%.
Spring effect strenght na 0%
Dumper effect od 5 do 15 % (nie wiem za bardzo co to daje...wyczytałem, że to efekt "wody i błota" gdy wjeżdzamy błoto teoretycznie powinno się cięzko skręcać?
Enable Centering Spring zaznaczone i na 0%

W specific do nascara: overall effects 60%
enable centering włączone i na 0%...tak samo w global w profilerze...
a w nascarze: FF na 50-60 %, dumping na 5% (nie wiem do czego on tam jest)
latency na 0 - też nie wiem jak to działa..coś tam opóźnia odczuwalność efektów czy coś?
 
Nogal


Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 5672
Miasto: Kraków

Post2002-11-27, 21:12      Logi Momo Racing Odpowiedz z cytatem
yhhm... to zaryzykuje - mam nadzieje, ze juz w przyszlym tyg. zobacze co to cacko potrafi
 
vette


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 2977
Miasto: Wrocław

Post2002-11-27, 21:15      Logi Momo Racing Odpowiedz z cytatem
jak znajde dzisiaj wiecej czasu to skrobne dluzszy wyklad na temat ustawien FF i zamieszcze w osobnym topicu zeby zostalo na dluzej

tymczasem poczytaj sobie ten topic

http://racing-forum.pulse.pdi.net/viewtopic.php?t=1434&highlight=centering+spring
 
DariuszM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 4793
Miasto: Poznan

Post2002-11-27, 22:37      Logi Momo Racing Odpowiedz z cytatem
czytałem, ale tam darkman ma trochę inny problem...
poustawiałem trochę w samym nascarze i troche sie poprawiło przy ustawieniach FF koło 100%. Kierownica robi się luźna przy spinach czy crashach, czuć gdy uderzają w nas inne samochody, chociaż skręca się ciężko, efektu "trawki" nie ma nadal, ani też czołowego crashu - może to jakiś advanced technology FF i "stare" simy z nim kiepsko współgrają?
Na pocieszenie LFS działa super, po ściągnięciu patcha L. Na rally cross czuć wyboje, czuć gdy wjeżdżamy na asfalt, gdy zblokują się koła podczas hamowania, od razu czuć luz..mam nadzieje że w Nascarze w końcu znajdę złoty środek...albo chociaż w N2003
 
Ozone


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 796
Miasto: New England

Post2002-11-28, 03:10      Logi Momo Racing Odpowiedz z cytatem
Stary, a moze ty za bardzo krecisz ta kierownica? Co? Jezdzilem ta kiera wlasnie w nascar2002 glownie i wydaje mi sie ze caly problem to nie probowac gwalcic FF tylko pozwolic mu sobie pomoc. Zabiaja mnie Twoje texty o tym ze nie czuc trawki... sam nie wiem co o tym myslec.
 
Speedy Alfa
159

Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 5076
Miasto: Poznań

Post2002-11-28, 08:33      Logi Momo Racing Odpowiedz z cytatem
No ja pojeździłem wczoraj trochę u Dariusza. Za krótko jednak by móc tu jakieś wyraźne opinie kreślić.
W sumie po tej godzince mam niejasne odczucia... sam nie wiem...
niby wszystko jest OK. Pedały są bardzo fajne, nie mogłem się do hamulca przyzwyczaić bo ciężko się go dusi ale of course to kwestia przyzwyczajenia. Kółko jest fajne, trzyma się je przyjemnie jak starego logi, paddlesy są takie same tylko jakby troszkę dalej i klik mają krótszy niż w starym (to w sumie zaleta).
Luzów tam żadnych nie czuć i nie przejmowałbym się tym specjalnie, jeżeli jakieś luzy powstaną to myślę że raczej niewielkie jak w starym logi i nie przeszkadzające wogóle, nie wierzę żeby się robiły takie wielkie jak w nowym logi.

Przejdźmy w końcu do kręcenia kółkiem:
Bardzo mi się nie podoba że po wyłączeniu FF kierownica nie kręci się luźno tylko stawia wyraźny opór jakichś wewnętrznych mechanizmów. W MS FF i w starym momo po wyłączeniu FF kółko kręci się luźniutko i cichutko prawie jak kierownica Mloda.
Ale OK, zakładam że kupując kierę z FF mamy mieć FF włączony.
W GPL, o dziwo - jest rzeczywiście nieźle! Myślałem że FF jest w GPL spieprzony od podstaw i nie może być dobrze ale jedzie się całkiem OK i myślę że mógłbym się nawet na FF w tym przypadku przestawić. (a do MS nie mogłem się przekonać choć bardzo próbowałem)
W LFS na rallycrossie było przyjemnie to znaczy pięknie czuć wszystkie hopki, wyboje. Jak się wjeżdża z szutru na asfalt to też jest to dość dobrze odczuwalne ale i tak muszę powiedzieć że na MS czuć to wszystko lepiej i przede wszystkim jakoś bardziej realistycznie. Przejazd po kerbach, uciekająca dupa albo ryj na zakrętach na MS to czuć a tu jakoś tak średnio...
Wreszcie N2002
Mam bardzo dobrą opinię o Force w N2002 ale na tej kierownicy jakoś nie było tego czuć za cholerę.. Tak jak Dariusz pisze - ciężko się kierownica kręci i tyle. Na MS czuję wyraźnie balans auta, na wyjściu z zakrętów czuję kiedy dupa ucieka i niemal z zamkniętymi oczami mógłbym kontrować a tu nic...
Może rzeczywiście jest to kwestia jakichś ustawień, nie testowałem zbyt dużo - ustawienia w NASCAR miałem takie jak na moim MS.
Efekty typu trawka, czy odbicia od bandy mnie nie interesują. Nie mogę nawet na ten temat zbyt wiele powiedzieć bo nawet nie zwracałem na to uwagi. Interesuje mnie tylko zachowanie auta na torze i powiedzmy jakieś krawężniki itp.
Nie wiem... Ozone ma większe doświadczenie bo zawsze jeździł z FF, ja tylko tak od czasu do czasu ale nie sądzę żebym jakoś gwałcił FF, po prostu nic mi w tym przypadku nie dał.

Ozone - jak możesz to daj jakieś tipsy jak to ustawić żeby było dobrze.

Podsumowując: na pewno nie jest to złe kółko i na pewno nie będę odradzał zakupu tak jak odradzam kupowanie plastikowego Logi. Ale muszę również powiedzieć że nie jest to kółko idealne którego oczekiwałem.

ps. Proszę się nie sugerować zbytnio moim opisem bo jak już mówiłem zbyt krótki to był test i sam naprawdę nie mam jeszcze opini dobrze wyrobionej. Może jak będzie okazja pojeździć trochę więcej i dobrze poeksperymentować to wtedy będzie można wyrokować co to rzeczywiście jest warte.
 
kavoo


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica

Post2002-11-28, 08:36      Logi Momo Racing Odpowiedz z cytatem
DariuszM napisał:
dumping na 5% (nie wiem do czego on tam jest)


Alez prosze bardzo

Definicja encyklopedyczna: DUMPING, sprzedaż towarów na rynku zagr. po cenach niższych od cen na rynku krajowym, nawet poniżej kosztów własnych; d., uznawany za środek nieuczciwej konkurencji, jest zabroniony.



Zas jesli chodzi o DAMPING , to jest to (o ile sie nie myle ofcoz) sila reprezentujaca efekt pracy amortyzatorow (damper - amortyzator).
 
kavoo


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica

Post2002-11-28, 08:41      Logi Momo Racing Odpowiedz z cytatem
DariuszM napisał:
enable centering włączone i na 0%...tak samo w global w profilerze


Wylacz to gowno! Po co ci to? Wlaczasz opcje i ustawiasz ja na zero?

Stawiam 5 zl na to, ze po wylaczeniu centrowania nagle przestanie kiera w NR2002 ciezko skrecac
 
Speedy Alfa
159

Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 5076
Miasto: Poznań

Post2002-11-28, 08:44      Logi Momo Racing Odpowiedz z cytatem
ten centering Dariusz włączał na 0% bo mu Ozone czy ktoś inny tak powiedział żeby tak robić.
Wyłączałem to oczywiście ale szczerze mówiąc nie zauważyłem różnicy
 
Centrum Fanów Symulatorów » Hardware & Software » Logi Momo Racing Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 27, 28, 29  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: