Jedno mnie martwi ano spialem sobie dyfry na 100% i autko zaczelo prowadzic sie jakby bardzxiej precyzyjnie ,a z tego co mi wiadomo tak byc nie powino auto bez ewidentnego wrzucenia nie poino grzecznie skrecac , ale moze pomimo spiecia na 100% to dalej sa aktywne i reguluja sobie moment
Reklamy
kaeres
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: 212
Miasto: Silesia
2004-09-18, 10:58 wasze ustawienia i setupy
Czy naprawde te setupy sa takie wazne ?
Jak widze, ze tam mozna ustawiac doslownie wszystko o 1% to nie wiem czy jest to tylko tak na pokaz czy faktycznie jezeli opony ustawie na 220 a nie 215 to beda szybsze ?
W zyciu nie ustawilbym tego samochodu.
Ciekawe czy jest brane pod uwage waga kierowcy (wiadomo, ze traca na wadze w czasie rajdu ) ?
Oczywiscie wszystko w zartach pisze.
Ale tak calkiem powazenie powiedzcie mi czy wyczuwacie te malenkie zmiany, ktore tam mozna ustawic czy dopiero jakies drastyczne zmienienie parametrow powoduje calkiem inna jazde ?
camer
Dołączył: 03 Lip 2002
Posty: 692
Miasto: Lublin
2004-09-18, 18:37 wasze ustawienia i setupy
no przeciez masz setupy do zassania - pojedz kilkanascie razy ten sam tor na defaultowym, pozniej kilkanacie razy na tym sciagnietym i porownaj czasy i bedziesz mial odpowiedz.
camer
Dołączył: 03 Lip 2002
Posty: 692
Miasto: Lublin
2004-09-18, 21:29 wasze ustawienia i setupy
Set do citroena na asfalt znaleziony na rsc. gosc dolaczyl go do replaya z arbuza - czas 2.30.85.
kaeres
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: 212
Miasto: Silesia
2004-09-18, 22:06 wasze ustawienia i setupy
Czlowieku ja na defaultowym mam czasy o 1:30-2:00 minuty gorsze od Was. Roznica 30 s !!! miedzy przejazdami.
Jak ja moge porownywac setupy ?
karas
Dołączył: 13 Sty 2002
Posty: 821
Miasto: Łódź
2004-09-18, 23:41 wasze ustawienia i setupy
Panowie a ja mam male pytanko. Tak sobie siedze nie mogac grac w RBR i sie zastanawiam dlaczego w RBR tak wolno schodza obroty silnika?? Nie wiem moze ktos juz o tym pisal i nie zauwazylem. Czasami przez ten mankament(?) trudno szybko redukowac biegi ,a co dopiero dla ludzi ktorzy jezdza na automacie. A moze tak jest w rajdowych samochodach WRC?? Moglby mnie ktos oswiecic w tym temacie
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2004-09-19, 00:19 wasze ustawienia i setupy
no pewnie przez turbinę wolno schodzą.
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2004-09-19, 00:25 wasze ustawienia i setupy
niezle Maxym podtrzymanie turbiny dziala jak wrzucasz np. biegi w gore, zeby nie spadaly za szybko podczas zmiany biegu tylko po wrzuceniu wyzszego nadal byly wysokie, czyli zeby nie bylo dziury natomiast karas sprecyzuj pytanie kiedy za wolno wg ciebie spadaja, jak jedziesz na biegu, na luzie, na jakim biegu, w jakim zakresie obrotow? bo jak dla mnie spadaja tak jak w moim TDI prawidlowo
karas
Dołączył: 13 Sty 2002
Posty: 821
Miasto: Łódź
2004-09-19, 00:56 wasze ustawienia i setupy
Hmmm dzieje sie to np jadac na szutrze po plaskim na 4 srednim biegu i zrzucajac na 3 wchodzac na wysokie obroty samochod jedzie dalej a obroty ledwo co spadaja mimo ze calkowicie zdjalem noge z gazu. Zreszta widac to idealnie jak sie stoi przez rozpoczeciem OSu .Kiedy daje sie w gary RPMy wooolno spadaja (czy tak powinno byc??). Z tegoz tez wzgledu wedlug mnie nie da sie jezdzic w RBR na automacie ,bo przy odpuszczeniu gazu prawie nie hamujemy silnikiem(wytracamy predkosc) i zeby zejsc bieg nizej trzeba zaczac hamowac co nie zawsze jest wskazane w niektorych sytuacjach. BTW ja w realu tez ostatnio jezdze Dieslem (nie TDI) i jak odpuszcze noge z gazu to samochod hamuje silnikiem a w RBR prawie wogole. Byc moze jest to spowodowane dzialaniem tej turbiny podtrzymujacej obroty o ktorej Maxym napisal. A pytanie stad ,poniewaz jezdzilem ostatnio duzo w F1 i tam hamuje silnikiem dosc sporo ,co poprawia mi troche droge hamowania i lepiej skladam sie w zakrety.
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2004-09-19, 01:00 wasze ustawienia i setupy
Maxym nie pisal o zadnej turbinie podtrzymujacej obroty, bo nie ma takiej tylko ze to przez turbine silnik inaczej sie zachowuje i ma racje, ale czy akurat to co opisujesz jest wynikiem tylko tego, ze jest tu turbina to nie wiem, moze cos innego podtrzyjuje obroty jak bov przy wrzucaniu w gore analogicznie? moze Raven nam wyjasni
PawGR
2004-09-19, 08:48 wasze ustawienia i setupy
W realu auta mają podtrzymanie turbiny aby uniknąć efektu turbo dziury, czyli momentu kiedy turbina przestaje działać (czyli kiedy się hamuje lub puszcza gaz, wtedy autka tak fajnie strzelają) aż do ponownego nabrania mocy, rozpędzenia się.
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2004-09-19, 11:20 wasze ustawienia i setupy
o tym napisalem juz wyzej, tutaj chodzi o to kiedy puszczasz gaz i nic nie robisz czekasz, a obroty spadaja wg kolegi wyzej za wolno...czyli co to ten sam bov dziala tak dlugo i podtrzymuje? Iceman bedzie wiedzial na pewno
Glaniu
Dołączył: 10 Wrz 2002
Posty: 268
Miasto: KRAKOW
2004-09-20, 11:25 wasze ustawienia i setupy
Richie napisał:
niezle Maxym podtrzymanie turbiny dziala jak wrzucasz np. biegi w gore, zeby nie spadaly za szybko podczas zmiany biegu tylko po wrzuceniu wyzszego nadal byly wysokie, czyli zeby nie bylo dziury natomiast karas sprecyzuj pytanie kiedy za wolno wg ciebie spadaja, jak jedziesz na biegu, na luzie, na jakim biegu, w jakim zakresie obrotow? bo jak dla mnie spadaja tak jak w moim TDI prawidlowo
Niezupelnie tak. Chodzi o to by wlasnie podczas redukcji miec zawsze "dol" W.Rohl kiedy jeszcze nie bylo ALS'u stosowal miedzy gazy wlasnie do napompowania turbo . Samo zchodzenie biegami nie wystarczy widac to najlepiej na przykladzie gr.N ,kiedy po dlugim hamowaniu turbo jest juz puste i silnik traci dol poniewaz samo podtrzymanie dziala tylko w okreslonym czasie