Centrum Fanów Symulatorów » Grand Prix Legends, Liga GPL Online, GPL WC » technika jazdy
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

technika jazdy

Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Autor Wiadomość
Kekacz Daccordi
Mitico

Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 3271
Miasto: Rzeszów

Post2001-11-30, 16:21      technika jazdy Odpowiedz z cytatem
Tutaj http://www.drivingitalia.com/articoli.php3?id=1701 znalazlem instrukcje jazdy do GPL dla poczatkujacych, czyli takich amatorow jak ja. Nie mniej dzieki tematowi "technika jazdy" poprawilem moj styl jazdy no i czasy, na Monzy o 6 sek . Acha co do tego linka, to jakby ktos zrozumial wiecej niz 1/20 strony to niech sie podzieli informacjami
 
Reklamy
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2001-11-30, 16:26      technika jazdy Odpowiedz z cytatem
uczono mnie w szkole 4 lata wloskiego...i... nie rozumiem nawet 1/20
 
Greg


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1940
Miasto: Szczecin

Post2001-11-30, 17:50      technika jazdy Odpowiedz z cytatem
Nie jezdzij Maxym monzy po tam sa najbardziej wyzylowane czasy. Wez sobie np. chociazby Kyalami. Tor wolniejszy, ale uczy stabilnej jazdy.
Pamietaj, ze czesc zakretow mozna brac na 2 sposoby (np Monza ostatni zakret w prawo, ale sa lepsze przyklady):
1. hamujesz normalnie i zakret pokonujesz na optymalnym torze jazdy ('na czarnym') trzymajac sie wewnetrznej - tym sposobem w zakrecie masz mniej wiecej stala predkosc (no chyba, ze sie np. zakret zaciesnia).

2. hamujesz pozniej, ledwo wyrabiasz, starasz sie dojechac jak najblizej zewnetrzej i miec jak najbardziej prosty fragment drogi przed soba - dosc ryzykowne, ale przy odrobinie wprawy bardzo skuteczne, w pewnym momencie jak widzisz, ze juz jestes w dobrym punkcie :smile:zakretu to zaczynasz przyspieszac.
Zakret taki praktycznie dzielisz na dwa fragmenty. W I fragmencie caly czas zwalniasz dojezdzajac do pewnego punktu. Od tego punktu zaczyna sie II fragment, w ktorym juz tylko dodajesz gazu.
Jest to bardzo dobra taktyka np. na online jak ktos cie goni i bierze zakrety standardowo. Ty hamujesz wprawdzie pozniej, ale w I fazie zakretu on cie dochodzi bo jest szybszy w zakrecie, tyle ze musi teraz zwolnic bo ma ciebie przed soba. Ty natomiast jestes juz w bardzo dobrej sytuacji bo jestes w polowie zakretu i mozesz juz bez problemu gaz do dechy dac bo masz praktycznie prosta droge (bo byles przy zewnetrznej i ladnie tniesz ta czesc zakretu). Przeciwnik jadac 'w czarnym' caly czas znajduje sie w zakrecie, wiec zanim wyjdzie z niego to ty juz bedziesz duzo dalej.
Ciezko mi sie tak tlumaczy. Kiedys na jakiejs stronie widzialem wlasnie sposoby brania zakretow pokazane na obrazkach.
 
Feblo





Post2001-11-30, 17:56      technika jazdy Odpowiedz z cytatem
Ho ho, Greg, zupełnie jakbym czytał książkę "Sportowa Jazda Samochodem" autorstwa Bogdankowa i Cygankowa
Czyżbyś zgłębiał kiedyś tę lekturę?
 
Greg


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1940
Miasto: Szczecin

Post2001-11-30, 18:27      technika jazdy Odpowiedz z cytatem
nie, to tylko magia GPL
 
ceer


Dołączył: 21 Sie 2001
Posty: 1897
Miasto: Poznan (GG3734938)

Post2001-12-01, 20:23      technika jazdy Odpowiedz z cytatem
Maxym - ja rowniez zaczalem (sorki - zaczynam ) nauke od Monzy, niestety mam baaardzo malo czasu i po pierwszych 2 tygodniach jechanych po 1 godz. dziennie wszedlem na 1.31.8x (Ferrari). Niestety od jakiegos prawie miesiaca jesli w ogole siedze to jedynie przy Nascarze - na GPL brak czasu. Jestem pewien ze miod tej gry po opanowaniu poprawnej techniki jest nieziemski, ale a etapie nauki potrzeba duuuzo czasu, ktorego mi brak
 
lefty


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 9068
Miasto: Rzeszów

Post2001-12-01, 23:18      technika jazdy Odpowiedz z cytatem
MaXyM, tutaj znajdziesz cos co Ci sie przyda. To chyba o tym mowil Greg
 
Darkman


Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 2433
Miasto: Tychy

Post2001-12-03, 12:15      technika jazdy Odpowiedz z cytatem
Ja dzięki temu tematowi wyciągnąłem na Monzie 1:30:14, a na Kyalami 1:22:89 ale nadal mam pewien problem. Generalnie jeżdżę ( a raczej staram się dobrze opanować) tę drugą technikę o której pisze Greg. Często zdarza się tak że wychodząc z zakrętu dodaje gazu i spin, mimo kontry. Próbowałem dodawać mniej gazu ale wtedy jest mało efektywny taki styl jazdy. Da się z tym coś zrobić?
 
MaXyM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678

Post2001-12-03, 12:31      technika jazdy Odpowiedz z cytatem
Ostrożniej gazu
No i trochę hamulca - zmniejszy trochę moment obrotowy napędzających kół
(jaki mądry jestem po paru tygodniach??)
 
kavoo


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica

Post2001-12-03, 12:31      technika jazdy Odpowiedz z cytatem
Pewnie ze sie da, ale nie dzis, nie jutro i nie za tydzien.

Opanowanie gazu w GPL to sztuka, ktora sie opanowuje z czasem i kolejnymi setkami (tysiacami) wyjezdzonych lapow. To nie jest kwestia tego ze ktos "to" ma lub nie... tego trzeba sie nauczyc
 
Speedy Alfa
159

Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 5076
Miasto: Poznań

Post2001-12-03, 13:07      technika jazdy Odpowiedz z cytatem
Darkman - szybka kontra w drugą stronę a jeśli nie pomaga to łagodniejsze dyfry, dla początkujących generalnie 85/45 albo 85/30, clutches pod dyframi też mają duży wpływ, im mniej sprzęgieł dasz tym luźniej pracuje dyferencjał - łatwiej się jedzie.
A jeśli to nie pomaga to pozostaje jedynie... mniej gazu
 
Gregor


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2784
Miasto: Wroclaw

Post2001-12-03, 13:30      technika jazdy Odpowiedz z cytatem
ja po swoich doswiadczeniach moge polecic taka metode: na wyjsciu wciskac nie za szybko (wrecz powoli) ale konsekwentnie od prawie zera do full - jednostajnym ruchem stopy (pomocne przy tym sa pedaly z duzym zakresem ruchu )
potem po prostu przyspieszac ten ruch ale pilnujac by dalej byl bardzo spokojny tzn jednostajny - unika sie wtedy poslizgow, ktore maja bardzo zly wplyw na osiagane czasy, zazwyczaj sie okazywalo, ze po takim 'spokojnym' przejezdzie mialem lepsze czasy niz po jezdzie 'na maxa' - widze prosta to gaz do dechy pisk opon itp
 
Ozone


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 796
Miasto: New England

Post2001-12-03, 13:59      technika jazdy Odpowiedz z cytatem
Do slow Gregora dodalbym jeszcze ze wlasnie gdy sie wolno wciska gaz to latwiej wyczuc kiedy zaczyna sie poslizg. Z czasem czlowiek juz wyczuwa do jakiego stopnia mozna przycisnac. Potem sie okazuje ze identycznie sprawa sie ma z kierownica. Delikatnie popuszczajac hamulec skreca sie kola do zakretu na wejsciu, w srodku zaczyna sie dodawac gazu a kierownice plynnie odkrecac, by na wyjsciu miec ja w delikatnym przeciwskrecie.
 
MaXyM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678

Post2001-12-03, 14:26      technika jazdy Odpowiedz z cytatem
A ktora kierownica ma najwiekszy skok? Oczywiście ze Guillemot
 
Gregor


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2784
Miasto: Wroclaw

Post2001-12-03, 14:34      technika jazdy Odpowiedz z cytatem
kierownica to nie wiem ale o skok pedalow nie bede sie klocil
 
Centrum Fanów Symulatorów » Grand Prix Legends, Liga GPL Online, GPL WC » technika jazdy Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: