nie zupełnie, przy kartach z 128MB (może i z 64MB też) juz parę razy zauważyłem, że zmniejszenie AGP Apert. Size powodowało zwiększenie wydajności w niektórych grach, może to wina sterowników, zarządzania pamięcią na karcie graficznej, może konstrukcji danej gry. Faktem jest, że kiedyś w GTA, że zmniejszenie nawet do 0 AGP Aper. Size zwiększyło mi wydajnośc, a teraz w RBR, może zmniejszenie do zera pomogło by bardziej, bo gra chyba nie wymaga więcej niż 128MB na grafice, więc AGP 0 mogło by pomóc, może ktoś potestuje różne ustawienia.
jaizm
Dołączył: 06 Sty 2004
Posty: 629
Miasto: Jelenia Góra
2004-09-26, 09:45 Richard Burns Rally Full PC
byly kiedys robione testy jaki wplyw ma AGP Aperture Size na wydajnosc i najoptymalniejszymi ustawieniami bylo 64 lub 128, a ustawienie 256 w wiekszosci wypadkow pogarszalo wydajnosc. W RBR sprawdzalem przy 16, 64 i 128 i nie bylo rozncy.
Gustav jak ustawic ilosc klatek do renderowania z wyprzedzeniem?
dla sterów NVIDII
Display Properities > Settings > Advanced > GF... > Performance & Quality >Ustawienia Direct3d > Więcej Direct3D > Renderuj z wyprzedzeniem (czy jakoś tak)
Ciekawa jest notatka dot. tej funkcji, że ustawienie większej liczby niż 1 zwiększające czasami wydajność, może powodować opóźnienia w reakcji kontrolerów (joy, inne manipulatory, klawiatura)
gustav
Dołączył: 05 Kwi 2003
Posty: 983
2004-09-26, 10:02 Richard Burns Rally Full PC
mam wrazenie ze na 1.01 jest bardziej czule sterowanie
presley: u mnie we wioskach we francji na poczatku zanim zaczalem kombinowac spadal framerate i mialem ciezko sie wcelowac miedzy domki z powodu lagu kontrolera, bo zmianie na 1 problem zniknal
Ostatnio zmieniony przez gustav dnia 2004-09-26, 10:03, w całości zmieniany 1 raz
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
U siebie testowalem AGP Aperature Size od 32 do 512 MB (wylaczyc calkiem nie moge) i brak zadnych roznic w ilosci fps. Mozliwe ze na slabszym sprzecie cos to daje, ale na mocniejszym bez roznicy
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2004-09-27, 10:11 Richard Burns Rally Full PC
u mnie to samo czy 64 czy 128 czy 256 zadnych roznic
kaeres
Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: 212
Miasto: Silesia
2004-09-27, 12:43 Richard Burns Rally Full PC
MaXyM napisał:
To niedobracowany czy przesadzony?
Q... scyzoryk sie otwiera.
Czy jest szansa pisania artykułów do takich czaspism w celu sprostowania?
Czyli sugerujesz zeby zmniejszyc do 64MB tym, ktorzy maja wiecej czy tylko zwiekszyc tym ktorzy maja mniej ?
generalnie każdemu sugeruję zmniejszyć,
mając kiedyś RiveTNT2 32MB i P3@500 512MB RAM- zmniejszyłem i przestało starsznie kltkować choc srednio było ale to Riva wiec...
teraz mam GF4Ti4200 128MB P4@2,4GHz 1GB RAM - do RBR ten GF4 to juz zamało, ale na low chodzi bardzo dobrze... tylko że dzwięk "chrobotał" czasami, po zmianie dostrojeniu AGP Aperture .. u mnie przestało a potem jeszcze proces na high i prerenderowanie zmniejszyłem ale te zabiegi nie przyniosły spektakularnych efektów, wiec ciezko powedziec na 100%
generalnie jak wiecie doskonale, wiele zalezy od indywidualnej konfiguracji a szczegolnie od połączenia grafiki - procka - ramu wiec jednemu pomoze drugiemu nie a przeciez jeszcze płyta itp..
BTW
dla tych co maja w tle jekies sciagacze z netu i inne cuda (poptray, vir, gg emule, dc itp.....) proponuję podmienic w skrotach w startupie, czasami pomaga
C:\WINNT\system32\CMD.EXE /c start /low C:\JakasSciezka\JakasAplikacja.exe
nie probowałem inych parametrow innych jak low, belownormal, abovenormal