Rys Burns Rally i Gran Turismo 4 Prolog(z DFP w trybie 900 stopni zadziwiajaco przyjemnie sie jezdzi )
A probowales na 200 st. czy tez da sie normalnie jezdzic na Gran Turismo 4 Prologu albo lepiej - na GT3 Czyli mam rozumiec ze juz bedzie sie dalo pomykac na kierze w GT4
Wiesz w gt4p jest zupelnie inna fiza(W gt1/2/3 fiza byla praktycznie ta sama.. ). Z kiera ustawiana na 200stopni skrecisz na maxa to i kola skreca na maxa i jedziesz prakycznie prosto, a nie tak jak w poprzednich seriach... Co do hamowania to dalej nie jest to to czego oczekiwalem, ale juz w pewny sposob kola sie blokuja . Mam jednak duze zastrzezenia do aut przednionapedowych w gt4p..
Co do kilkuset aut w gt3 = kazde auto jezdzi praktycznie tak samo, wiec po kij tyle? . W gt4p kazdy samochod prowadzi sie inaczej i to jest fajne(Najlepiej sie to odczuwa z kiera 900 stopni ofcorz.)
Ja gt4p dam tak 5-7/10 z symulacji zakladajac, ze gpl dostaje 10 .
Reklamy
Tytus
CBR1000RR, CRF450R
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3960
Miasto: Kce
2004-07-09, 00:07 Richard Burns Rally (by SCi)
szumi napisał:
No wlasnie jako gierka mozna popykac, ale mnie tytus tak nie jara te kilkaset furek czy tam nawet mogloby i byc kilkaset tysiecy
Juz wole GPL i 7 furek ale za to prawdziwych. Co chwile sie cos nowego na nich ucze .
Dlatego Schumi teraz nie "bawie" sie w serie GT. Kilka lat temu jak wyszlo GT i pozniej GT2 to dzien i noc w to gralem, wszystko odblokowywalem Te czasy dawono minely choc musze przyznac ze bardzo udane byly Teraz choc psx i dc lezy kolo tv to ostatni raz odpalalem je ok 2 lata temu ze by raz przejechac sie w GT
Ostatnio bylem u kumpla i gralem w te GT4 Prolog - mysle ze nic sie nie zmianilo od "jedynki" ale dalej jest to dobra gra...
torche zrobil sie off topic
Ostatnio zmieniony przez Tytus dnia 2004-07-09, 00:13, w całości zmieniany 1 raz
kamkor
2004-07-09, 00:13 Richard Burns Rally (by SCi)
Tytus napisał:
Ostatnio bylem u kumpla i gralem w te GT4 Prolog - mysle ze nic sie nie zmianilo od "jedymki" ale dalej jest to dobra gra...
A czego uzywales do jazdy? Pada?
Tytus
CBR1000RR, CRF450R
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3960
Miasto: Kce
2004-07-09, 00:19 Richard Burns Rally (by SCi)
kamkor napisał:
A czego uzywales do jazdy? Pada?
Tak dual shocka, bo kumpel nie ma swira na punkcie wyscigow Nie wiem czy na kierze byla by roznica w stosunku do jedynki - ja jezdzilem na kierownicy
kamkor
2004-07-09, 00:26 Richard Burns Rally (by SCi)
Tytus napisał:
kamkor napisał:
A czego uzywales do jazdy? Pada?
Tak dual shocka, bo kumpel nie ma swira na punkcie wyscigow Nie wiem czy na kierze byla by roznica w stosunku do jedynki - ja jezdzilem na kierownicy
Nawet na padzie jest roznica w porownaniu z jedynka, nie gadaj . Ale i tak po przejechaniu sie na padzie bylem zawiedziony... Jak kupilem dfp to najpierw sprawdzilem ja w gt4p(Wkoncu wystarczylo tylko wtyczke wpiac do ps2 i hopsia.. A na pc dopiero sie drivery sciagaly ) i nie powiem, ale bylem bardzo milo zaskoczony Odrazu czuc, ze gt4 bylo robione pod kiere "900 stopni"
ps. Czasu z gt4p(street tires) so porownywalne z czasami z real'a . Nawet bardzo.
Tytus
CBR1000RR, CRF450R
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3960
Miasto: Kce
2004-07-09, 00:33 Richard Burns Rally (by SCi)
moze jast roznica, ale ja ostatnio w jedynka gralem kilka lat temu wiec nie moge sie wypowiedziec
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2004-07-09, 01:27 Richard Burns Rally (by SCi)
Lefty setupy i technika jazdy to jedno. A różne ułatwienia z powodu używania kierownic 270st to drugie. Na pewno tego w Nascarze nie wyłączyłeś bo byś nie był w stanie do boxu w pitach wjezdzac. bo by CI auto nie skręcało.
Jak tu czytam to zarysowane to jest jeszcze bardziej na konsolach. Ponieważ gry robi sie na pady gdzie ruch jest mało precyzyjny bo tylko +/- 1.5 cm to soft musi wprowadzać pewne usrednienia ruchu. By wybaczac błędy w sterowaniu. Powtarzam: NIE DAŁOBY SIE prowadzic cywilnego auta takim padem. CO dopiero wyścigowy wóz. No ale soft może zrobić za nas wszystko (vide F117A )
A więc całe mistrzostwo tych jeżdżących na padach sprowadza się tylko do dobrego oprogramowania i uproszczen w fizyce. Inaczej na codzien bysmy sterowali sobie w realu kciukkiem zamiast niewygodnie trzymac rece na 10 i 14
PS. pomijam alienów. Mówię o realiach na ziemi.
padek78
Dołączył: 21 Lis 2002
Posty: 1464
Miasto: Radom
2004-07-09, 09:34 Richard Burns Rally (by SCi)
W Nascar ta opcja to "boost steering at low speed" I teraz tak. Osobiście od połowy sezonu (no może później - już nie pamiętam ) używałem DFP900st. I wyłączyłem tą opcję zwiększania czułości kiery przy małych prędkościach. I teraz: wjeżdżam do pit-line'u i jest oki. Podjeżdżam do stanowiska i skręcam w jego stronę (wszystko jest tak jak zazwyczaj) i nagle przychodzi moment odkręcenia kiedy w prawo żeby ustawić auto w prawidłowym miejscu w picie i tu oooooogromny ZONK. Mając swoje przyzwyczajenia z Momo Racing i z włączonej opcji "boost steer..." po prostu za późno odkręcałem kierę i efektem było wjeżdżanie w bandę "przypitlejnową". Trochę potrwało zanim nauczyłem się prawidłowo korzystać z tych 900st. Teraz nie mam z tym problemów ale trzeba było się przestawić na odkręcanie kiery "wcześniej niż się wydaje".
Co do samej jazdy to 900st przeszkadza (lub po prostu trzeba się do tego przyzwyczaić) trochę na Martinsville i na Sears Point. The Glen (w porównaniu z Sears) raczej jest oki bo tam są łagodniejsze łuki a Bristol (w porównaniu z Martin) z kolei ma bardziej pochyłe łuki i też nie trzeba mocno wychylać.
W zasadzie tylko na tych dwóch torach (Sears i Martin) nie jedzie się na DFP jak na Momo. Na pozostałych DFP jedzie się podobnie jak na Momo (chodzi o wychylenie kiery)
A w Rysia i tak będę grał na 900st DFP. Będę twardogłowym w tym temacie Po prostu zauważyłem już dawno że większe wychylenie kiery wcale nie przeszkadza w równie szybkiej jeździe jak na Momo. Kwestia przyzyczajenia tyko.
Powiem tylko tyle że na Sears Point ligowym jechałem w trybie 900st i na tych nwrotach musiałem bardzo dużo odkręcać a szczególnie trudny był pierwszy zakręt w prawo po S/F. Zadziwiająco bardzo trzeba było tam skręcać. I co ? I nie przeszkodziło mi to w utrzymywaniu tempa liderów przez pewien czas. (później popełniłem błąd itp. ale to już inna para kaloszy)
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2004-07-09, 13:28 Richard Burns Rally (by SCi)
przypadkiem mam ps2 okazalo sie pozyczyc na 2 tygodnie
moge miec do poniedzialku dvd z rbr fullem
niestety mam tylko pada jakiegos zwyklego nie znam sie
sprobuje testnac po weekendzie wiec
update
pad to sony dualshock2
jak to podlaczyc do tv, euro wciskam i tyle?
gustav
Dołączył: 05 Kwi 2003
Posty: 983
2004-07-09, 13:35 Richard Burns Rally (by SCi)
jeszcze musisz wlaczyc na tajemniczy kanal "AV"
Richie bedzie gral w sima na padzie ! i to na konsoli ! koniec swiata!
M. C. Viper
2004-07-09, 13:36 Richard Burns Rally (by SCi)
Richie napisał:
niestety mam tylko pada jakiegos zwyklego nie znam sie
ale o ile wiem PS2 ma wejscie USB wiec mozesz jakakolwiek kiere na USB tam podlaczyc. Momo Racing dziala na pewno bo sam sprawdzalem wiec pewnie kazda inna bedzie chodzic
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2004-07-09, 13:40 Richard Burns Rally (by SCi)
moj stary logi chyba nie obsluguje, trudno na padzie potestuje, za to TV mam 29 cali, a dzwiek puszczony przez amplituner i duze wolnostojace kolumny wiec dzwieku beda sluchali wszyscy w bloku jesli bedzie dobry no chyba ze MOMO Force zadziala? to do kv podjade
M. C. Viper
2004-07-09, 13:46 Richard Burns Rally (by SCi)
Richie napisał:
moj stary logi chyba nie obsluguje, trudno na padzie potestuje
ale dlaczego? jest na USB? wybierzesz zeby dzialalo jak jakakolwiek inna kierownica i powinno hulac. tak mialem w WRC3 i CMR4 na PS2
Richie napisał:
no chyba ze MOMO Force zadziala? to do kv podjade
no to juz bez najmniejszego problemu powinno
szumi
Dołączył: 09 Lis 2003
Posty: 385
Miasto: Żagań
2004-07-09, 13:49 Richard Burns Rally (by SCi)
Tytus napisal:
Cytat:
Kilka lat temu jak wyszlo GT i pozniej GT2 to dzien i noc w to gralem, wszystko odblokowywalem Te czasy dawono minely choc musze przyznac ze bardzo udane byly
No nie powiem, podobnie bylo ze mna. Pykalo sie wtenczas w to rowno - GT1&2 (Btw. zrobiles Tytus w Gt1&Gt2 all licencje na gold ? ). Ale zobacz, w podobnym czasie wychodzil majstersztyk - GPL I zobacz ile czasu sie zmarnowalo na takie gierki. Porownujac teraz oba te tytuly to ktory przetrwal najdluzej i jeszcze bedzie trwal Wyjdzie GT4, wyjdzie GT5,6,7 itd. Ludziska (konsolarze ) dalej beda sie zachwycac tylko coraz lepsza grafa, coraz to wieksza iloscia samochodow,itp. A fiza dalej bedzie ta sama ograniczona , "drewniane" kolizje, brak damage, brak kokpitu, slabe AI,itp.,itd. Btw. rozbawiaja mnie takie teksty w necie w stylu: seria GT to najlepszy sim na wszystko co do tej pory wyszlo .
sorry za oftopic ale moze niektorzy sie nawroca na ta lepsza strona (przejda z serii GT na GPL badz GTR,Nascar Papy - jak kto woli) po przeczytaniu tych tekstow
.
.
choc watpie
szumi
Dołączył: 09 Lis 2003
Posty: 385
Miasto: Żagań
2004-07-09, 13:53 Richard Burns Rally (by SCi)
kamkor napisal:
Cytat:
Ja gt4p dam tak 5-7/10 z symulacji zakladajac, ze GPL dostaje 10 .