malo takich filmow high res onboard w necie, dzieki 200 po waskiej drozce w lesie
No wydaje mi sie ze troche by się znalazło, szczególnie na Forum Ogólnym www.autoklub.pl
przypuszczam, iż znacie ten topic ale jakby ktoś nie znał to warto.
Filmów rajdowych ci tam dostatek
Reklamy
kamkor
2004-07-08, 19:08 Richard Burns Rally (by SCi)
szumi napisał:
Acha, Kamkor jezdziles moze na padzie w RBR? Jak nie, to jak mozesz - sprawdz . Bo kumpel bedzie mial na dniach Rysia BR . I trzeba bedzie do niego wpasc .
Na uparciucha da sie jakos jezdzic z padem w rbr, ale mnie dzyndzane galek i naciskanie x oraz kwadracika nie kreci
MaXyM napisał:
I jeszcze jedno, za to po raz ostatni bo to było wałkowane już kiedyś. Albo dążymy do ułatwień i gramy na padach nawet cyfrowych, bo koła wtedy mozna szybko skrecic a ew błedy wybaczy nam algorytm przekładający ruchy kontrolera na koła, albo dążymy do realizmu i granie w gre rajdową powinno dawać więcej przyjemnosci i satysfakcji wlasnie na DFP niż na Yellow Logi, który nie ma FF, nie ma żadnego tarcia podczas obracania ett
kavoo
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica
2004-07-08, 19:14 Richard Burns Rally (by SCi)
MaXyM napisał:
Jednak zauważ że w ww pozycjach ponieważ zdolność skrętu kół jest sztucznie ograniczana podczas jazdy powyzej jakiejs predkosci - dopiero po zwolnieniu można wykonywac manewry typu wjazd do pitu czy ostry nawrót.
Obawiam sie ze jestes w bledzie
Opcja HackSteerRatio zarowno w GPL, jak i NR, powoduje, ze _ponizej_ pewnej predkosci (z tego, co pamietam, ok. 50 kmh) zmienia sie przelozenie ukladu kierowniczego - pozwalajace na wykonanie skretow o mniejszym promieniu.
Wylacz sobie to w GPL i sprobuj pokonac np. agrafke na Rouen - ciezko ci bedzie sie w torze zmiescic
To, o czym mowisz, bylo np. w Grand Prix Crammonda - ograniczenie czulosci ukladu kierowniczego wraz ze wzrostem predkosci (wymyslone pewnie z mysla o klawiszowcach). W simach Papy czegos takiego nigdy nie bylo, nie ma i (jak zapewne wszyscy wiedza) nie bedzie.
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2004-07-08, 19:19 Richard Burns Rally (by SCi)
Kavoo, ale ja dobrze wiem o czym piszę. Dokladnie o tym co jest w GPL i Nascarze. A takie stopniowe zwiekszanie przelozenia jest podobnoz w GTR i serii F1 z EA.
Ale cokolwiek by to było to tylko uzasadnia celowość używania kółka 900st z którym takie hacki nie byłyby potrzebne. Po prostu chcąc robic łagodne łuki by sie skręcało mało a małe kółka - dużo.
PS. W jednym z ostatnich torów w Lidze Nascara było tak że jechało sie na łuku na granicy właśnie HackSteerRatio. Co było dość uciążłiwe bo nagle zaczęło ściągać pod apron lub jak sie myslalo ze przyspieszajac zmiescimy sie juz w wyjscie zakretu to lapało się bande. Ja wolalbym zeby takich sztuczek nie było
Darkman
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 2433
Miasto: Tychy
2004-07-08, 19:26 Richard Burns Rally (by SCi)
W GTR jest Speed Sensitivity Steering i jest to o czym mówi Maxym. Im szybciej jedziemy tym łagodniej wóz reaguje na ruchy kierownicą. W NR i GPL tego nie ma i dodatkowo jestem z leksza zaskoczony tym co mówisz Maxym, że na torze w NR (domyślam sie że o Martina chodzi) miałeś takie problemy. Jakoś nigdy nie zauważyłem u siebie aby furka mi nagle tam ściągała do apron a na przyśpieszaniu nagle robiła się ociężała i wychodziła na bande
kavoo
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica
2004-07-08, 19:30 Richard Burns Rally (by SCi)
Darkman napisał:
W NR i GPL tego nie ma i dodatkowo jestem z leksza zaskoczony tym co mówisz Maxym, że na torze w NR (domyślam sie że o Martina chodzi) miałeś takie problemy. Jakoś nigdy nie zauważyłem u siebie aby furka mi nagle tam ściągała do apron a na przyśpieszaniu nagle robiła się ociężała i wychodziła na bande
Moze MaXyM pokonuje luki na Martinie ponizej tej predkosci "manewrowej", przy ktorej sie hack wlacza Nie wiem, nie jezdzilem z wami "ostatnio"
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2004-07-08, 19:31 Richard Burns Rally (by SCi)
Nie wiem czy ja tak niejasno piszę? Wiem co jest w GTR i wiem co w NR.
Sa to dwa rozne sposoby rozwiązania prolemu małoskrętnych kierownic.
Możliwe że zakręt brałem za wolno. A może to MBT ma hackowane sety ze mają taki grip na zakręcie W każdym razie parę razy mi się zdarzyło że auto zaczęło skecać bardziej niż powinno czyli ze przekroczyłem granicę SteeringHack'a.
Nie zmienia to faktu że tylko kiera 900st moze rozwiązać ten problem. Czyli dać możliwość sterowania jak w realu anie liczyc na hacki SSSy i inne
Darkman
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 2433
Miasto: Tychy
2004-07-08, 19:38 Richard Burns Rally (by SCi)
MaXyM napisał:
(...)Możliwe że zakręt brałem za wolno. A może to MBT ma hackowane sety ze mają taki grip na zakręcie (...)
Myślałem, że ten temat już kiedyś na forum został wyjasniony na dobre. Widzę jednak, że niektórym teoria spisku w świetle swoich wyników jest wciąż na ręke. Powodzenia
EDIT; przy okazji...wiem, że macie cosik naszego z "wycieku" więc jeśli jest hack to se go używajcie do woli
szumi
Dołączył: 09 Lis 2003
Posty: 385
Miasto: Żagań
2004-07-08, 20:13 Richard Burns Rally (by SCi)
kamkor napisal:
Cytat:
Na uparciucha da sie jakos jezdzic z padem w rbr, ale mnie dzyndzane galek i naciskanie x oraz kwadracika nie kreci
No to znaczy, ze trzeba bedzie wziasc kolko , albo lepiej niech on przyjezdza do mnie z konsolka i Rysiem
lefty
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 9068
Miasto: Rzeszów
2004-07-08, 20:18 Richard Burns Rally (by SCi)
MaXyM napisał:
PS. W jednym z ostatnich torów w Lidze Nascara było tak że jechało sie na łuku na granicy właśnie HackSteerRatio. Co było dość uciążłiwe bo nagle zaczęło ściągać pod apron lub jak sie myslalo ze przyspieszajac zmiescimy sie juz w wyjscie zakretu to lapało się bande. Ja wolalbym zeby takich sztuczek nie było
Maxym, to jest kwestia setupu i stylu jazdy. Jesli ogladales replaye np. Gregera Huttu czy Volkera Hackana (jego setupy VH2 na pewno znasz) to zapewne widziales jak oni jezdza. Prawie w ogole nie skrecaja kierownica, tyle zeby ustawic ladnie auto na wejsciu w zakret, minimalny skret kolkiem a reszte robisz gazem i hamulcem. Ja jezdze ciut inaczej, nie potrafie tak jak oni, czasem moze mi wyjdzie ale to przypadkowo Poza tym ogladam taki replay VH i widze, ze gosc po minieciu apex wciska gaz do dechy i wychodzi ladnie na prosta, ja probuje przejechac tak samo, wciskam i... caluje bande W GPL ludzie jezdza podobnie. Wez np. Mloda, Stiepka czy Tytusa, oni za wiele nie kreca kierownica, glownie operuja gazem i hamulcem ale to wychodzi tylko przy ostrych dyfrach. Wez sobie taki ostry setup i sprobuj jezdzic tak jak oni, gwarantuje, ze ci sie nie uda, tak samo jak mnie A wezmy takie setupy CCR, tez zapewne znasz, wszyscy na nich jezdzili Odpuszczasz gaz na wejsciu i znosi cie pod apron no to trzeba dodac gazu i... czesto konczy sie to spinem. Ciezko jest utrzymac ideal line, zwlaszcza na poczatku gdy opony sa zimne
A wezmy tory drogowe, SP. Wykrecic tu czas 1:11 czy 1:12 jest piekielnie trudno dla nie-alienow takich jak my. Tu trzeba bardzo ostro atakowac zakrety i bynajmniej nie za pomoca glebokich skretow kierownica Wg mnie taka kierownica DFP w tym wypadku niewiele by pomogla.
Co do tego helpa to w opcjach NR2003 jest cos takiego w opcjach Advanced bodajze. Ja jednak wylaczylem to zaraz po instalacji gry zostawiajac tylko clutch
szumi
Dołączył: 09 Lis 2003
Posty: 385
Miasto: Żagań
2004-07-08, 20:32 Richard Burns Rally (by SCi)
Tylko jestem ciekaw czy w koncu bedzie mozna juz normalnie jakos pojezdzic. Czy nadal bedzie taka kaszanka, jak ostatnio Sprawdzalem swoja kiere na GT3, jakis tam Nascar arcadowy - acha Nascar ten od EA, jakas F1 chyba od Sony i Ferrari cos tam, nie pamietam, ale pamietam ze kumpel mowil na to sim i ze prawdziwy kierowcy wyscigowi jezdza na nim (nawiasem mowiac bieda - widok z kokpitu jest taki, ze myslalem z poczatku, ze to te male kartingi a to sie okazalo normalne ferrari - czyli sama widoczna kierownica i nic wiecej ). I na zadnym tytule nie dalo sie normalnie pojezdzic. Odczucia podobne jak w GT3. Wszystko robione pod pady.
No chyba ze moja kiera nie ma supportu. Tylko na wybranych mozna pojezdzic/popykac
Trzymam za ciebie kciuki Rychu
Ogolnie to nie moge sie doczekac tego sima czy nie sima. Wszystko wyjdzie w praniu,... znaczy graniu a moze jezdzeniu
Ostatnio zmieniony przez szumi dnia 2004-07-08, 23:53, w całości zmieniany 1 raz
kamkor
2004-07-08, 21:27 Richard Burns Rally (by SCi)
szumi: jak chcesz uzyc kiery na ps2 to:
Rys Burns Rally i Gran Turismo 4 Prolog(z DFP w trybie 900 stopni zadziwiajaco przyjemnie sie jezdzi ). Wracajac do GT3.. Tyle osob sie tym zachwyca, a po pierwszym zakrecie wiedzialem juz, ze to kicz . Zreszte nie bede robil tutaj recenzji tej arcadowki
Tytus
CBR1000RR, CRF450R
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3960
Miasto: Kce
2004-07-08, 23:29 Richard Burns Rally (by SCi)
Gran Turismo (1,2,3,4...) to poprostu dobra gra i tyle . A z symulaca nie ma nic wspolnego, choc trzeba przyznac ze zajebiscie sie jezdzi, no i te kilkaset furek do testowania
szumi
Dołączył: 09 Lis 2003
Posty: 385
Miasto: Żagań
2004-07-08, 23:44 Richard Burns Rally (by SCi)
kamkor napisal:
Cytat:
szumi: jak chcesz uzyc kiery na ps2 to:
Rys Burns Rally i Gran Turismo 4 Prolog(z DFP w trybie 900 stopni zadziwiajaco przyjemnie sie jezdzi )
A probowales na 200 st. czy tez da sie normalnie jezdzic na Gran Turismo 4 Prologu albo lepiej - na GT3 Czyli mam rozumiec ze juz bedzie sie dalo pomykac na kierze w GT4
kamkor napisal:
Cytat:
Wracajac do GT3.. Tyle osob sie tym zachwyca, a po pierwszym zakrecie wiedzialem juz, ze to kicz . Zreszte nie bede robil tutaj recenzji tej arcadowki
GT3 - arcadowka, a GT4 to juz sim
Powiedz mi Kamkor jak widziales tego Prologa, to czy chociaz juz mozna kola zablokowac podczas hamowania
Ja nie wiem czym sie podniecac w serii GT? Mnie to rajcowalo najbardziej, jak mialem pierwsze 2 czesci robienie licencji na zlotko. A sciganie sie z AI to koszmar, nudy. 6 tylko samochodow, zero uszkodzen. GT 3 to samo i 4-ka pewnie tez taka bedzie. Bez kokpitu, bez uszkodzen, model jazdy arcadowy udajacy ->Real Driving Simulator no i AI - cieniutka
Ach, to byly czasy PSX-a . Zawsze szukalem gry realistycznej I myslalem, ze po czesci sa to symulatory (seria GT,Toca2,coliny,itp.,itd.) Ile ja czasu wtenczas zmarnowalem na takie pierdolki W koncu jak kompa kupilem, to poznalem co to jest Sim przez duze S. GPL I pozniej sobie uswiadomilem ze tak naprawde na konsole wychodza tylko gry zrecznosciowe (ARCADE). No i zobaczymy na dniach czy Rychu to zmieni Jest jeszcze w planach GTR na X-box'a - jestem ciekaw czy zostawia tryb Simulation czy okroja az tylko do Arcade
szumi
Dołączył: 09 Lis 2003
Posty: 385
Miasto: Żagań
2004-07-08, 23:49 Richard Burns Rally (by SCi)
Tytus napisal:
Cytat:
Gran Turismo (1,2,3,4...) to poprostu dobra gra i tyle . A z symulaca nie ma nic wspolnego, choc trzeba przyznac ze zajebiscie sie jezdzi, no i te kilkaset furek do testowania
No wlasnie jako gierka mozna popykac, ale mnie tytus tak nie jara te kilkaset furek czy tam nawet mogloby i byc kilkaset tysiecy
Juz wole GPL i 7 furek ale za to prawdziwych. Co chwile sie cos nowego na nich ucze .