Eh, wiele starych gier ma swoje nowsze odpowiedniki na roznych platformach, czy to kompuerach czy konsolach czy automatach. I tak bylo wlasnie z Pongiem. Ta gre pierwszy raz zobaczylem wlasnie na automacie w salonie gier, gdy bylem maly. Obok stal tez automat z pierwszym Arkanoidem jaki widzialem. Kolorowe rzedy cegielek, czarne tlo a na dole nawet nie pileczka tylko bialy kwadracik i paletka jako pozioma kreska, ktora poruszalo sie za pomoca tzw. wioselka (czy galki obrotowej, potencjometra, jak kto woli). Nie dziwi mnie zatem, ze nadal masz Ponga w wersji konsolowej. Ja takiego Arkanoida mialem i na Atari800XL i na Amige i na PC tez mam. Mnie jednak chodzilo o pierwsza wersje gry i plaftorme na ktorej miala ona swoja premiere.
Reklamy
M. C. Viper
2004-07-08, 17:31 Richard Burns Rally (by SCi)
jeszcze pare moich opinii na temat RBR
czy trudno sie jezdzi na takim poziomie, czy latwo na innym. Wg mnie nie ma poziomu (komputerowego) nie do przejscia w grach, gdyz zawsze jest on tworzony przez czlowieka, po to, zeby inny mogl do niego dojsc predzej czy pozniej. To, ze ktos (kamkor) jest dobry na srednim dla mnie nie jest niczym dziwnym, nawet bym sie nie zdziwil jakby na champie nie mial wiekszych problemow. Prawdziwym wyznacznikiem (tak mi sie wydaje) jest przejechanie sie online z ludzmi i wtedy mozna ocenic jak sie jezdzi.
co do grafiki. Mysle ze bedzie to cos jak RM. Grafika nie zachwycalo ale sie jezdzilo pieknie (jak na tamte czasy no i do tej pory bardzo przyjemnie). Poza tym nie wydaje mi sie zeby ludzie, ktorzy kupia ta gre dla jezdzenia w rally-sim, mieli w zamiarach delektowanie sie grafika, co mozna powiedziec o np. RSC (1 i 2), czy grach typu FarCry, w ktorych poza grywalnoscia grafika jest jednym z najwazniejszych wyznacznikow jakosci gry.
M. C. Viper
2004-07-08, 17:35 Richard Burns Rally (by SCi)
a moze ta gra zasluguje juz na swoja wlasna sekcje na tym forum, zamiast lezec w "inne wyscigi" ?
kamkor
2004-07-08, 17:43 Richard Burns Rally (by SCi)
M. C. Viper napisał:
a moze ta gra zasluguje juz na swoja wlasna sekcje na tym forum, zamiast lezec w "inne wyscigi" ?
Kekacz
Daccordi
Mitico
Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 3271
Miasto: Rzeszów
2004-07-08, 17:52 Richard Burns Rally (by SCi)
Może bedzie zasługiwac ale w momencie kiedy pojawi sie chocby demo na PieCyka. Bo to ze istnieje na konsole nie jest jeszcze zadnym powodem.
M. C. Viper
2004-07-08, 17:54 Richard Burns Rally (by SCi)
Kekacz napisał:
Może bedzie zasługiwac ale w momencie kiedy pojawi sie chocby demo na PieCyka. Bo to ze istnieje na konsole nie jest jeszcze zadnym powodem.
ale przeciez nie za samo istnienie nalezy jej sie oddzielne forum, tylko za to jaka juz jest w tej chwili. z tego co na ta chwile przeczytalismy, obejrzelismy i wysluchalismy wydaje mi sie ze sie nalezy jej to.
Kekacz
Daccordi
Mitico
Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 3271
Miasto: Rzeszów
2004-07-08, 17:59 Richard Burns Rally (by SCi)
Slyszales o "World Sports Car(s)" braci West? Tam byly zajebiste filmiki, przy ktorych te z RBR wymiekaja. Nawet byly chyba jakies bardzo mgliste terminy wydania tego? Na FFS tez byl osobny dzial dla tego sima przez duze S. Ale skonczylo sie szybko, nei dlatego ze sim byl slaby, ale sie wogole nie pojawil. Wiele szumu o nic i klapa. Po co sie spieszyc. Pojezdzimy, zobaczymy. Rownie dobrze Rally Trophy powinno miec swoj osobny dzial a nie ma.
M. C. Viper
2004-07-08, 18:04 Richard Burns Rally (by SCi)
a jestescie mi w stanie powiedziec jakie autka sa w RBR poza tymi podanymi na BHM?
Peugeot 206
Mitsubishi Evo VII
Hyundai Accent
Citroen Xsara T4
Toyota Corolla
Subaru Impreza 2003
Subaru Impreza 2000 (Bonus Car)
MG ZR Super 1600 (Bonus Car)
co do watku o osobnym forum - nie ma watpliwosci ze ta gra juz jest i ze wyjdzie na PC. wiec nie podzieli losu WSC. to moze rally-sims ?
gustav
Dołączył: 05 Kwi 2003
Posty: 983
2004-07-08, 18:15 Richard Burns Rally (by SCi)
Skoro mowa o dziale dla gier rajdowych to ja bylbym takze za tym aby u gory forum wsrod pojazdow po prawej znalazla sie rajdowka. W koncu bardzo duzo sie tu rozmawia o grach rajdowych, a i od wrzesnia nie bedzie brakowac sima pelna gemba. Ja jestem za Impreza WRC lub Lancerem N-4 bo to zywe legendy tego sportu!
A na filmikach strasznie kluje w oczy brak kibicow, powinna byc non stop sciana ludzi i masa fleszy, a nie jak to jest teraz 3 placki na krzyz.
Ostatnio zmieniony przez gustav dnia 2004-07-08, 18:18, w całości zmieniany 2 razy
kamkor
2004-07-08, 18:15 Richard Burns Rally (by SCi)
M.C.Viper - To sa wszystkie autka . Dodam tylko, ze kazde ma inne cechy i kazde inaczej czuc(rowniez przez ffb;))
M. C. Viper
2004-07-08, 18:22 Richard Burns Rally (by SCi)
Gustave dobrze mowi o tych kibicach. Niedoscignionym wzorem bedzie dla mnie pod tym wzgledem V-Rally 2 Expert Edition (ktory nawiasem mowiac mial jeszcze edytor tras!), ale o tym chyba juz wspominalem...
SEWER
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 5471
Miasto: Wa-wa
2004-07-08, 18:29 Richard Burns Rally (by SCi)
Filmik mi sie tez podoba , brak jednak jest tlumu ludzi Ciekawe co zmienia w wersji PC ? Co do nowego dzialu to poczekajmy az wyjdzie wersja PC !! Mam wielką nadzieje , że do gry da sie robic mody jak np do F1 Challenge 99-02 - bo to jest SUPER sprawa. No i online ofc by sie przydał..
Teq
Dołączył: 14 Lip 2002
Posty: 456
Miasto: W-wa
2004-07-08, 18:32 Richard Burns Rally (by SCi)
No jak mowisz Sentinel ze bedzie multi online to bedzie i bardzo z tego powodu sie ciesze , ale jest to w takim razie jakas niedostepna publicznie informacja, prawda? Kazdy zainteresowany tym tytulem juz sie chyba pogodzil z brakiem rozgrywki online i bylaby to ogromna niespodzianka, dlatego tez taki wscibski jestem.
szumi
Dołączył: 09 Lis 2003
Posty: 385
Miasto: Żagań
2004-07-08, 18:45 Richard Burns Rally (by SCi)
Nie mozna mylic pojec jazda/granie na klawiaturze badz na czyms analogowym - czyli kierownica, joystick, pad z galkami analogowymi. Jazde na klawiaturze mozna przyrownac tylko do padow cyfrowych czy tam jakichs innych urzadzen cyfrowych, gdzie po nacisnieciu danego przycisku np. przycisk gazu powoduje max. obroty. W rzeczywistosci oznacza to ze nikt w prawdziwej symulacji by sie nie mogl utrzymywac na drodze, ani jednego zakretu na trasie. Tak samo z hamulcem - gwaltowne zablokowanie kol - juz nie mowiac o skrecaniu gdzie jedno nacisniecie takiego (j.)buttona = max. skret w jedna ze stron. Z tym ze gry (same arcadowki, no moze "rysiu burns" pierwszy to zmieni) na konsole sa robione pod pady (max. wykorzystanie -> pad analogowy). Porownujac takie Gran Turismo 3, ostatnio sprawdzalem u kumpla swoja kiere na PS2 i musze przyznac ze to jest totalna zenada. GT jest robione pod pady (jeszcze na galkach mozna popykac ). Skrecanie kierownica to katorga. Wszystko sie dzieje z opoznieniem, skrecam szybko na max. w lewo czy w prawo a samochod reaguje b. powoli - zero precyzji. Gierka robiona dla dzieci, zeby za szybko czasami nie reagowaly na ruchy kierownicy, tak samo z gazem i hamowaniem ->zero zablokowania kol. Gaz na max. (no, nieraz moze na zakretach trzeba lekko odpuscic), hamulec na maxa i taka jazda.
Odnosnie jazdy na dual shocku na galkach analogowych to jest to zblizone do jazdy na joysticku. Z tym ze tu galki mamy dwie, gdzie na jednej mamy samo skrecanie a na drugiej gaz/hamulec. Jesli chodzi o porownanie to joystick i pad z g. analogowymi to mozna je przyrownac (Choc ja sie dziwie jak mozna na tym patyku tak wywijac czasy->Iceman ).
Moim zdaniem kierownice sa najlepsze do kierowania i krecenia lepszych czasow, zwlaszcza do symulatorow. Tu jest jedna zaleta niepodwazalna - SPLIT AXIS (oddzielne oski pedalow gazu i hamulca) no i wieksza precyzja w kierowaniu kierownica. W joysticku czy np. padzie z galkami analogowymi jest tu o wiele ciezej. Wystarczy raz za duzo machnac galka czy tam patykiem podczas skrecania i juz mamy spina. Ale za to jest jedna mala zaleta w joystickach i padach analog. ->szybsze kontry niz w kierownicy. Ogolnie to kierownice sa THE BEST jesli chodzi o jazde . Moge podac przyklad za siebie gdzie na poczatku mykalem na dual shocku z pol roku w GPL'a i czasy osiagalem coraz lepsze i jeszcze pewnie bym mial lepsze. Ale jak kupilem kiere to juz w pierwszym dniu mialem czasy b. zblizone do tych na padzie analog. A po 1-2 tyg. juz byly lepsze na kierze. Nalezy wspomniec, ze nigdy wczesniej dotad nie jezdzilem na kierze jesli chodzi o symulatory/gry.
kavoo napisal:
Cytat:
wiem, ze joy ma troche wiekszy zakres niz pad, ale do kolka mu wiele brakuje
Moze i joy ma minimalnie wiekszy zakres niz pad, ale to prawda i padowi, i joystickowi wiele brakuje do KIERY.
kavoo napisal:
Cytat:
Reasumujac - jak ktos jest kozak i alien, to i na padzie bedzie mial wyniki. A jak ktos jest lama, to i 900 stopni zakresu mu nie pomoze
Popieram .
Z tym ze ja wole kolko
A, ze tu sie niektorzy jaraja 900 st. kolkiem to ciekawe czy wykorzystuja je zawsze i w czym? Bo jesli chodzi o kierowanie GPL'a, GTR'a czy Nascarach (Papy) to wole 200-275 st. kiere. I nie wiem czy az tak by sie przydalo 900 st. RBR, a zwlaszcza w ww. SIMACH . No chyba ze wyjdzie SIM Malucha, badz innych zwyklych samochodow.
Acha, Kamkor jezdziles moze na padzie w RBR? Jak nie, to jak mozesz - sprawdz . Bo kumpel bedzie mial na dniach Rysia BR . I trzeba bedzie do niego wpasc .
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2004-07-08, 18:58 Richard Burns Rally (by SCi)
szumi to nie całkiem tak jak myslisz.
Kiery 270st są dobre do GPL/Nascar/GTR tylko dlatego ze tak wygodniej. No moze w przypadku F1 chodzi o wiekszy promien skrętu.
Jednak zauważ że w ww pozycjach ponieważ zdolność skrętu kół jest sztucznie ograniczana podczas jazdy powyzej jakiejs predkosci - dopiero po zwolnieniu można wykonywac manewry typu wjazd do pitu czy ostry nawrót.
Na kółku 900 stopni przy założeniu że ustawimy przęłożenie 1:1 linear IMHO też w normalnej jezdzie bedzie sie krecilo malo. Za to umozliwi to wykonanie max skretu kół za pomocą keirownicy a nie helpa w grze.
I jeszcze jedno, za to po raz ostatni bo to było wałkowane już kiedyś. Albo dążymy do ułatwień i gramy na padach nawet cyfrowych, bo koła wtedy mozna szybko skrecic a ew błedy wybaczy nam algorytm przekładający ruchy kontrolera na koła, albo dążymy do realizmu i granie w gre rajdową powinno dawać więcej przyjemnosci i satysfakcji wlasnie na DFP niż na Yellow Logi, który nie ma FF, nie ma żadnego tarcia podczas obracania ett