Wersja ostateczna regulaminu obowiązującego w sezonie 2002/2003
aktualizacja z dnia 05.11.2002
*KLUCZOWE ZMIANY W STOSUNKU DO UBIEGŁOROCZNEGO REGULAMINU ZOSTAŁY POGRUBIONE
Informacje ogólne
1. Wszyscy kierowcy muszą posiadać oryginalną kopię Grand Prix Legends oraz połączenie z internetem.
2. Dozwolone jest korzystanie z wszelkich dostępnych patchów, carsetów i innych dodatków graficznych.
3. Zalecanym programem do łączenia się z serwerem Polskiej Ligi GPL jest program WinVROC w wersji 2.1, który wraz z patchem i fixem można znaleźć w dziale PLIKI
4. Do Polskiej Ligi GPL można przyłączyć się w dowolnym momencie trwania sezonu.
5. Każdy, kto chce ubiegać się o licencję uprawniającą do udziału w Lidze Online przed wypełnieniem formularza zgłoszeniowego musi mieć zdobyty przynajmniej jeden punkt w Lidze Offline.
Organizacja Polskiej Ligi GPL
1. Sezon obejmuje 14 Grand Prix (11 oryginalnych + Brands Hatch, Osterreichring i St.Jovite).
2. Polska Liga GPL rozgrywa swoje wyścigi w niedzielę o godzinie 22.00 w trybie Advanced Half Grand Prix (30 minut kwalifikacji + wyścig na dystansie 50% pełnego GP, poziom zniszczeń Advanced).
3. Kierowcy mają do dyspozycji po 2 samochody z każdej z 7 dostępnych marek (Lotus, Eagle, Ferrari, Brabham, Copper, Honda, BRM) na cały sezon. Jednym rodzajem chassis nie można wystartować w więcej niż 2 wyścigach sezonu.
4. Wyścigi odbywają się w terminach z góry ustalonych przed rozpoczęciem Ligi. Kompletny terminarz wyścigów znajduje się w KALENDARZU WYŚCIGÓW na forum oraz w dziale TERMINY na stronie Ligi Online: http://gpl.tenbit.pl
5. Wszyscy kierowcy biorą udział w kwalifikacjach przed każdym wyścigiem. Od soboty do poniedziałku w godzinach 20.00-24.00 w weekend poprzedzający wyścig można wejść na server i przejechać 30 minut kwalifikacji. Podczas tego kwalifikacyjnego weekendu można wejśc tylko RAZ. Pod uwagę będzie brany najlepszy czas podczas tej sesji. Nie można wchodzić na server w celu "podglądnięcia" przeciwników.
6. Po skończeniu swojej sesji kwalifikacyjnej każdy ma obowiązek nagrać replay całej sesji, wybrać swoje najlepsze okrążenie i wysłać spakowane mailem na adres:
r.krosnicki@bs.net.pl
7. Jedynie 19 kierowców z najlepszymi czasami uzyskanymi w kwalifikacjach otrzymuje prawo do startu w wyścigu.
8. Niedozwolony jest start w kwalifikacji, jeśli z góry wiadomo, że nie będzie można wystartować w wyścigu z powodu np. nieodpowiedniego terminu czy godziny.
9. Kierowcy nie mają obowiązku jazdy w niedzielnym wyścigu tym samym samochodem, z którego korzystali podczas kwalifikacji (dotyczy kwalifikacji, o której mowa w pkt. 5-8 ).
10. Statystyka wyścigów oraz replay'e są automatycznie generowane przez serwer. Jednakże wszelkie screeny końcowe kwalifikacji oraz wyścigu, gazetka po wyścigu itp. wykonane przez uczestników wyścigu będą mile widziane i mogą ułatwić oraz przyspieszyć podanie oficjalnych wyników wyścigów.
Zasady wchodzenia na serwer ligowy
1. Przed każdym wyścigiem wszyscy uczestniczący w nim kierowcy spotykają się na chatroom'ie ligowym 10 min. przed wyznaczona godzina staru, i czekają na odpowiedni moment wejścia na serwer.
2. W przypadku problemów z programem WinVROC kierowca może wejść na serwer bezpośrednio z Grand Prix Legends (opcja Multiplayer). IP serwera ligowego:
195.205.163.229
3. Aby wejść na serwer ligowy należy podać hasło. Hasło to otrzyma każdy kierowca biorący udział w lidze przed rozpoczęciem sezonu. Hasło to nie może być udostępniane nikomu spoza grona kierowców uczestniczących w lidze.
Zasady obowiązujące podczas kwalifikacji
1. Każdy wyjazd z pitów należy poprzedzić komunikatem PO (Pitting Off). Podczas wyjazdu z pitów należy zachować szczególną ostrożność. Podczas pierwszego okrążenia rozgrzewającego kierowca zobowiązany jest do przepuszczania wszystkich kierowców będących na swoim pomiarowym okrążeniu. Powinien to zrobić w sposób bezpieczny, nie wymuszający na kierowcy wyprzedzającemu zmiany optymalnego toru jazdy.
2. Podczas kwalifikacji (zarówno przed wyścigiem kwalifikacyjnym jak i ligowym) surowo zabronione jest resetowanie samochodu na torze. W przypadku zniszczenia samochodu w wyniku wypadku, kierowca zobowiązany jest do usunięcia się z toru i powrotu do pitów poprzez naciśnięcie klawisza Escape. Również jazda uszkodzonym samochodem jest niedozwolona.
3. W czasie kwalifikacji przed wyścigiem ligowym oraz w wyścigu wolno używać tylko jednej, takiej samej marki samochodu (chassis).
4. Przejechanie kwalifikacji danym chassis (zaliczenie choćby jednego liczonego o krążenia) jest równoznaczne z użyciem tego chassis w całym wyścigu. Nawet w przypadku niemożliwości wystartowania/kontynuowania wyścigu z przyczyn technicznych (rozłączenie z serwerem, zanik prądu, itp.) chassis użyty podczas kwalifikacji jest liczony jako wykorzystany i pomniejsza liczbę dostępnych samochodów.
Zasady obowiązujące podczas wyścigu
1. Podczas wyścigu każdy z kierowców może zresetować uszkodzony samochód dowolną ilość razy.
Jezeli Shift-R byl wynikiem wypadku z własnej winy (wybuch silnika, wjazd w drzewo, spotkanie z bandą itp.) kierowca ma obowiązek wjechać do PITu na karę Stop & Go.
W przypadku gdy Shift-R byl konsekwencję wypadku z innym kierowcą, można dalej kontynuować jazdę BEZ konieczności stawania w picie. Po wyścigu wypadek będzie omówiony na forum, a winny otrzyma karę przyznawaną na podstawie głosowania pozostałych uczestników wyścigu.
2. Kierowca jadący z przodu dyktuje tor jazdy. Dopuszcza się blokowanie prób wyprzedzania, ale kierowca wyprzedzany może w celu blokowania tylko raz zmienić tor jazdy miedzy zakrętami, zakazana jest jazda 'eskami' w celu obrony pozycji, blokowanie dozwolone jest poza tym wyłącznie do momentu, w którym wyprzedzany w lusterkach zauważy, że wóz wyprzedzającego zrównuje się z jego wozem (przód atakującego zrówna się z tyłem atakowanego). W takim przypadku wyprzedzany obowiązany jest zostawić wyprzedzającemu miejsce o szerokości auta plus bezpieczny odstęp. Przepis nie dotyczy sytuacji, w której wyprzedzający wykonywał manewr wyprzedzania poza torem.
3. Kierowca musi za wszelką cenę, łącznie z opuszczeniem toru i rozbiciem własnego samochodu, unikać uderzenia w tył samochodu jadącego przed nim - bez względu na to, czy jadący z przodu hamuje wcześniej, przyspiesza później, czy też popełnił błąd który spowodował nadmierne wytracenie prędkości. W każdej* sytuacji jedynie ten, który uderza w tył samochodu poprzedzającego ponosi całkowitą odpowiedzialność za spowodowanie wypadku.
*W przypadku gdy wypadek jest wynikiem wcześniejszego kardynalnego błędu kierowcy(ów) jadącego z przodu (spin, wypadnięcie z toru, rozbicie lub uszkodzenie samochodu, wrak samochodu stojący na torze itp.), zdarzenie takie będzie traktowane jako "racing incident".
4. W przypadku wypadnięcia z toru, kierowca powracający na tor zobowiązany jest do zachowania maksymalnej ostrożności. Właczając się do walki po spinie, kierowca zobowiązany jest do momentu nabrania odpowiedniej prędkości poruszać się poza optymalnym torem jazdy, tak, aby nie przeszkadzać innym kierowcom. Kategorycznie zakazany jest wjazd z pobocza bezpośrednio na optymalny tor jazdy (racing groove). W przypadku, gdy po spinie kierowca pozostanie na torze, w pierwszej kolejności (jeżeli nie mijają go inni kierowcy) zobowiązany jest do usunięcia się z optymalnego toru jazdy. Dopiero po tym może on przystąpić do manewru włączania się do ruchu. W sytuacji, gdy kierowca podczas manewru zawracania po spinie spowoduje wypadek, ponosi za niego całkowitą odpowiedzialność.
5. Kierowca dublowany ma bezwzględny obowiązek jak najszybciej i w możliwie najbezpieczniejszym miejscu (nie narażając siebie i dublującego) przepuścić kierowcę dublującego, zwalniając i zjeżdżając z optymalnego toru jazdy na tyle aby umożliwić wyprzedzenie.
6. Jeśli podczas trwania wyścigu kierowca straci połączenie z serwerem, a w momencie rozłączenia miał ukończone 80% dystansu całego wyścigu, będzie uwzględniony w klasyfikacji końcowej wyścigu.
7. W sytuacji gdy wszyscy kierowcy zostają rozłączeni przez serwer po ukończeniu 80% dystansu całego wyścigu, jako klasyfikację końcową wyścigu uznaje się kolejność w momencie rozłączenia. Jeśli rozłączenie nastąpi przed ukończeniem 80% dystansu, wyścig zostanie powtórzony w najbliższym możliwym terminie.
8. Podczas jakichkolwiek kwalifikacji oraz wyścigów obowiązuje kategoryczny zakaz rozmawiania! Jedynymi dozwolonymi zdaniami na chacie w GPL są w/w komunikaty ligowe lub wyjątkowo ważne dla przebiegu wyścigu bądź działania servera wiadomości.
9. Kategorycznie zabronione jest także wchodzenie na server zarówno podczas kwalifikacji jak i wyścigów przez kogokolwiek nie startującego.
10. Przypadki absurdalnych czasów Pole Position, Fastest Lap, nie liczenia okrążeń przez GPL, czyli wszelkie przekłamania servera z powodu warpów, lagów itp. będą omawiane i głosowane wspólnie na Forum
Zbrodnie i kary
1. Każdy wypadek powinien być zgłoszony oficjalnie na forum przez poszkodowanego, lub ewentualnie przez sprawcę. Nie może być mowy o ukrywaniu faktu spowodowania wypadku, nawet jeśli chodzi o kierowcę z jednego Teamu. Nie zgłoszenie wypadku przez żadną stronę będzie kategorycznie karane, szczególnie w przypadku stwierdzenia naruszenia zasad przez któregoś z uczestników wypadku.
2. Zgłaszający zobowiązany jest dołączyć do swojego posta wycinek replay'a nagrany !u siebie!.
3. Winę za wypadek rozstrzygnie wspólne głosowanie na forum zawodników uczestniczących w tym wyścigu. Każdy kierowca z tego wyścigu ma obowiązek zagłosowania jawnie za którąś ze stron lub za opcją "racing incident". Przypadki nagminnego naruszania tej zasady będą karane (każdemu zdarzy się czasem zapomnieć

)
4. Kary przyznawane w Lidze są dwie: W (warning) - ostrzeżenie oraz DQ - dyskwalifikacja z wyścigu.
5. Za każde spowodowanie wypadku, które na forum zostanie uznane za takie, którego można było uniknąć, było powodem brawury, bezmyślności itp. karą jest co najmniej W. Suma dwóch kar W daje jedną Karę DQ. Za spowodowanie wypadku ewidentnie łamiącego regulamin i zasady "fair play" może być zasądzona kara DQ.
6. Kary W nie ulegają przedawnieniu do końca sezonu lub do zdobycia drugiego W. Kara DQ dotyczy wyścigu, w którym została zasądzona (również w wyniku otrzymania drugiego W) i wiąże się z nie ujęciem kierowcy w klasyfikacji końcowej wyścigu oraz konfiskatą zdobytych w tym wyścigu punktów.
Uwagi końcowe
1. Każdy zawodnik ma obowiązek zapoznać się z powyższym regulaminem i rozpiską terminów wszystkich wyścigów na cały sezon.
2. Wszelkie próby podglądania czasów innych podczas weekendów kwalifikacyjnych jak i próby wyciągania ode mnie lub innych osiągniętych czasów są niedozwolone.
3. Jakiekolwiek próby oszukiwania, jak i nie stosowanie się do powyższego regulaminu grozi karą DQ, nawet na cały sezon.
Punktacja
1. Punkty za wyścig otrzymuje pierwszych 15 sklasyfikowanych kierowców.
2. Odpowiednio do zajętego miejsca można uzyskać:
25, 20, 18, 16, 14, 12, 10, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1
punktów.
3. Za uzyskanie Pole Position lub Fastest Lap w czasie wyścigu kierowca otrzymuje 1 (jeden) punkt.
Powodzenia na torze.
Ostatnio zmieniony przez Roddy dnia 2002-11-06, 09:05, w całości zmieniany 4 razy