Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-03-02, 19:26 Potrzebne trochę rad dla początkującego...
bedziesz jezdzil to zrozumiesz, pewnych rzeczy nie da sie od innych uslyszec, trzeba je zobaczyc a najlepiej samemu do tego dojsc, pierwszy raz kiedy sie wezmie T1 na Kyalami w skrecie na pelnej odwrotnej kontrze slajdem przyprawi cie o mokre spodnie z radosci ale najpierw 150 razy sie nie uda to normalne, trzeba do tego dojsc i bedzie OK
Reklamy
Ozone
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 796
Miasto: New England
2003-03-02, 20:10 Potrzebne trochę rad dla początkującego...
Wyglada ze czytania jest jakby wiecej niz jezdzenia...
Zwroc uwage na weight transfer bo klucz np do Curva Grande na Monzie lub Esses na WGlen. Chociaz moze jeszcze za wczesnie. Z tego co ja pamietam o swoich poczatkach to brakowalo mi wyczucia auta - wiesz, siedzisz na krzesle przed monitorem a nie w aucie wiec nic nie czuc tylkiem. Pojezdzij jeszcze troche, naucz sie z replayow ktore wystawilem opanowywania niebezpiecznych sytuacji po wlasnych bledach, Ustaw hamulce na 58-56%, nie jezdzij na setupach alienow - dyferencjal ustaw na 85/30 i nie spodziewaj sie czasow lepszych niz 1:32 na Monzie i 1:08 moze 1:09 na Glenie. A za tydzien przyznasz nam racje ze czytanie to wykret.
Jak po tym tygodniu natrafisz na jakis problem to zapytaj.
Znalazlem przy okazji przegladania starych smieci save z forum z roku 2000 Jeez ja to bylem trudnym lama
SLaweck
2003-03-02, 20:11 Potrzebne trochę rad dla początkującego...
Richie napisał:
Slaweck zle mnie odbierasz, wcale nie mam zamiaru na ciebie naskakiwac, poza tym to ty gowno wiesz mowiac twoimi slowami,
W sprawie naskakiwania już to zrobiłeś, więc pewnie wyrwało Ci się to 'przypadkiem' . W sprawie drugiej, gdybyś napisał 'gówno umiem', miałbyś pełną słuszność, ale wiedzieć i umieć to dwie różne sprawy. Można wiedzieć bardzo wiele o GPL nie mają takich czasów jak Ty.
Richie napisał:
wciagnalem w GPL nie wiem jaki % tutejszych forumowiczow, ale duzy, naciagalem do tego SIMA dziesiatki ludzi poswiecajac miliony godzin na zachecanie a potem drugie tyle na tlumaczenie wlasnie od poczatku co i jak, jakim prawem wypowiadasz sie o mojej osobi, skoro nie ma zielonego pojecia ile replayow totalnych rookich siedzialem i opisywalem im mailami po nocach w ktorym zakrecie robia jaki blad i jak to moga poprawic, na co maja zwrocic wieksza uwage itd itp,
Mnie pewnie też możesz sobie zaliczyć na swoje konto, pomimo że do niczego mnie specjalnie nie przekonywałeś, ani nie analizowałeś moich replayi. Zresztą o to mi chodzi, po Ci dupe zawracać jakimiś kretyńskimi replayami, skoro odrobina wiedzy i RA z pewnością pozwolą dobrze wyłapywać swoje błędy przez długi czas. Jak będę miał problem jak zejść na Glenie poniżej 1:04 to będę wysyłał replaye i prosił o pomoc. Teraz to naprawdę wystarczy wiedza ogólna, plus parę słów napisane raz na zawsze, na co zwracać uwagę na poszczególnych trasach .
Richie napisał:
jakos wielu tu zostalo i teraz jest mistrzuniami, niestety wiele z tych godzin i z tych ludzi mialo zapal na tydzien i znikneli, wiem jak mozna sie nauczyc w to jezdzic i wiem jak kto ta nauke przechodzil, a ty tu wpadasz wielki zapaleniec i pytasz o rady - daje ci rady jak i wiekszosc starych wyjadaczy - mniej gadaj i analizuj - wiecej ucz sie jezdzic i cwicz, ty nie chcesz tego przyjac bo masz inny pomysl na nauke - wyczyszczenie tabelek do zera zebys mogl choc przez chwile byc wysoko i sie pochwalic kolegom - twoj wybor, ale nie gadaj glupot ze ci sie kaze krecic bez sensu bez analizerow, bo chyba z nas dwoch ja lepiej wiem ilu ludzi i jak doszlo w GPL do tego co doszlo ty pytasz - my ci mowimy co robic - jezdzic - tobie to nie pasuje, chcialbys szybciej, latwiej, programikami, czystymi tabelkami - ja jestem wtedy arogancki, dziwisz sie? albo ktos jest rookie czyli leszcz i cienias (zartobliwie nie obrazliwie) i slucha sie co mowia starsi, albo ktos jest dobry i wysyla czasy do tabelek, ty niestety przedstawiasz typ, ktoremu ciezko pomoc - leszcz, ktory lepiej wie jak bys dobrym niz ci, ktorzy juz sa. Wiec tylko prosba ode mnie - jak nie masz o kims albo czyms pojecia - nie odzywaj sie na ten temat, a i ja juz "glupich rad GPLowych" ci zadnych nie bede dawal, skoro sam znasz inne lepsze
Napiszę tyle - od początku nie zrozumiałeś o co mi chodzi:)6 TOTALNIE:)6
Mnie osobiście wogóle nie interesuje wysyłanie czasów do tabelek, ani bycie na pierwszym miejscu. No może kiedyś, ale na pewno nie teraz . Teraz interesuje mnie, żeby zrozumieć jaką techniką należy jeździć w GPL i jak zapanować nad pojazdem przy zmniejszonej ilości bodżców - praktycznie tylko dźwięk i jakieś max 60% obraz (dla mojego widzenia całkowicie skopana perspektywa, muszę się tego po prostu uczyć), FF w kierze nie co liczyć. Jeśli miałaby to być zwykła arcadówka no to OK, im trudniej tym fajniej, ale skoro to mabyć SIM, to ja próbuję znaleźć jakieś przełożenie na rzeczystość. No a tak się składa że w rzeczywistości, zanim pierwszy raz wsidłem na motorower potrafiłem go rozmontować na części pierwsze i złożyć. Potrafiłem na słuch ocenić co należałoby podregulować w silniku. Dopóki miałem czas z samochodami było podobnie...
Z tego pewnie wynika moja podstawowa chęć do zrozumienia, potem oczywiście pozostaje kręcenie kółek.
Mnie naprzykład brakuje możliwości poczytania sobie o wszystkich parametrach możliwych do regulacji w GPL, oczywiście po polsku.
Tabelki i moje propozycje to już zupełnie inna historia i nie ten topic i bardzo bym prosił o niemieszanie tych spraw ze sobą
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-03-02, 20:22 Potrzebne trochę rad dla początkującego...
to podpowiem tylko co do perspektywy, ze w GPL tez jakis czas temu wyszedl programik, ktorym mozesz zmieniac sobie FOV czyli kat widzenia z kokpitu
Ozone
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 796
Miasto: New England
2003-03-02, 20:22 Potrzebne trochę rad dla początkującego...
Nic nie reguluj! Jezdzij!!!
SLaweck
2003-03-02, 20:22 Potrzebne trochę rad dla początkującego...
DariuszM napisał:
slaweck - jaka droga przez męke???? skoro jazda 100 kółek w GPL to dla ciebie męka, to nie trać czasu lepiej...
Kręcenie tylko dla kręcenia, bez odrobiny zrozumienia co się robi i co powinno się poprawić do przyjemności razej nie należy, a ja przyczytałem że RA jest nie dla mnie i żebym nie podchodził od d**py strony. Więc co to miało być ???
Ozone
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 796
Miasto: New England
2003-03-02, 20:27 Potrzebne trochę rad dla początkującego...
Prosze.
SLaweck
2003-03-02, 20:30 Potrzebne trochę rad dla początkującego...
Ozone napisał:
Nic nie reguluj! Jezdzij!!!
Nie chcę teraz nic regulować
Kurde, ja po raz nie wiem który piszę: CHCĘ ZROZUMIEĆ
Nie mam pojęcia czy pozwoli mi to wejść do jakichkolwiek tabelek, ale i tak chcę zrozumieć!
Dla mnie obecnie nawet wzięcie dwóch zakrętów tak jak się to należy zrobić, żeby mieć dobry czas to już przyjemność, tylko jak to powinno być???
Niestety opisy po angielsku nie wchodzą w grę
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-03-02, 20:41 Potrzebne trochę rad dla początkującego...
Adminie nixow - przeciez wszystko jest po angielsku, dokumentacje itd
Tak wlasnie ma byc - przejechanie 2 zakretow bez wypadniecia ma byc przyjenoscia i sukcesem, potem 3 zakretow, potem pol lapa, potem caly lap, potem ten caly lap 10s szybciej, potem 5s szybciej i tak coraz mniejszymi kroczkami
jakbys przejechal dzis 15 lapow zamiast wklejac 15 cytatow rozumialbys juz 15 x wiecej
ODuck
Dołączył: 28 Sie 2001
Posty: 4634
2003-03-02, 21:04 Potrzebne trochę rad dla początkującego...
SLaweck - mo ze po prostu napisz CO chcesz zrozumiec?? bo jak na razie Ozone wkleil ci mase zajebistych linkow, skoro juz chcesz najpierw czytac a potem jezdzic, trudno ze nie znasz angielskiego - ale przynajmniej "dziekuje" by sie przydalo.. to nie ZUS, tu nic nikomu sie nie nalezy....
moze po prostu zadaj pytania ktore ci sie nasunely podczas jezdzenia, ale na odpowiedz na pytanie: jak jezdzic zeby dojechac" raczej nie licz, chyba ze jestes Forrestem Gumpem i trafiaja do Ciebie opisy typu"ping pong to bardzo prosta gra, wszystko co trzeba zrobic to trafiac w pileczke".
tak patrze na ten topic od poczatku i galy mi wychodza, napisales wiecej niz ja przez dwa tygodnie , wez sie za praktyke raczej a nie teorie
Gregor
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2784
Miasto: Wroclaw
2003-03-02, 21:27 Potrzebne trochę rad dla początkującego...
widze Slaweck ze podejscie masz inzynierskie do tematu - ja troszke podobnie moze mialem i mam - jak jestes ciekaw i chcesz poznac przelozenie na rzeczywistosc to znajdz gdzies w sieci GRE - GPL Race Engineer - w pakiecie jest kompendium wiedzy o GPL w formacie chm - o zachowaniu bolidu, symulacji, dynamice - wiecej niz potrzeba do bicia rekordow , milej lektury
Yatzek
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 799
Miasto: Szczecin
2003-03-02, 21:43 Potrzebne trochę rad dla początkującego...
Thx Ozone za linki.. wszystko juz kiedys przeryłem, ale pięknie to zebrałeś do kupki.. jeszcze raz zerknąłem , czy nie ma dla mnie szansy
To sie nazywa pomoc
Slaweck - czy trochę się nie "zapętliłeś" ?
nie rozumiem już - co chcesz ZROZUMIEĆ ?
technikę jazdy wyscigowym samochodem? jako całość? zapisz się do szkoły wyścigowej...
nie zadales zadnego "konkretnego" pytania... :?
np.. "Na Curva Grande wynosi mnie na zewnątrz i jade 20 km wolniej niz Wy, biorę ją najszerzej jak mogę, zobaczcie na ten pic/replay.. "
niestety nikomu sie nie chce pisac, lub tłumaczyc skądinąd świetnych artykułów znalezionych dla Ciebie przez kolegę Ozone'a...
Z pozoru aroganckie zdanie " Jezdzij jezdzij potem pogadamy" - jest niestety jedyną odpowiedzią - sam powiedziales ze trudno wyczuc (widok i brak g) wózek..... dlatego trzeba mózg - "nauczyc"
Ja na początku wogóle nie widziałem róznicy miedzy wozami ...
po 3 miesiącach przejrzałem na oczy... i wybrałem Ferrari
Jako podpowiedź - Ja jestem właśnie przykładem "wielkiego teoretyka" , przeczytałem prawie wszystko co było do przeczytania, mam nabitą głowę teorią i historią .. i co z tego ... w sumie NIC.. lepiej czuję klimat, gdy czołówka mnie dubluje
Ale może jestem trochę "tempy"
BTW - przyznasz ze byles orędownikiem zmian w tabelkach - teraz piszesz "teraz mnie to nie interesuje"
Podsumowując.. jezdzij, jez.. khem.. have fun i nie staraj się połkąć całej wiedzy na raz..
hehe.. rookie zawsze wnoszą trochę "powiewu" ... jak się nazywał ten ostatni gość co tak pobudził towarzycho ? Tońcio, Tonio ? hmm.. dawno go nie widziałem....
out
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-03-02, 21:58 Potrzebne trochę rad dla początkującego...
Yatzek, znam takich co nic nie czytali, nie potrafia robic setupow, nie wiedz dlaczego tak hamuja dwoma pedalami, dlaczego akurat w ta strone trzeba kontrowac i jakos sa w top10 co by potwierdzialo, ze wystarczy jedzic, jedzic..aha to juz mowilem
SLaweck
2003-03-02, 22:02 Potrzebne trochę rad dla początkującego...
Richie napisał:
bedziesz jezdzil to zrozumiesz, pewnych rzeczy nie da sie od innych uslyszec, trzeba je zobaczyc a najlepiej samemu do tego dojsc, pierwszy raz kiedy sie wezmie T1 na Kyalami w skrecie na pelnej odwrotnej kontrze slajdem przyprawi cie o mokre spodnie z radosci ale najpierw 150 razy sie nie uda to normalne, trzeba do tego dojsc i bedzie OK
No tak, ale ile trzeba kółek wykręcić, żeby z samego kręcenia kółek wymyśleć jak bierze się zakręty slajdem z odwrotną kontrą ???
Czy może jest jakaś minimalna ilość kółek przed którą nie wolno o tym przeczytać???
No i na koniec jedno pytanie konkretne, wzięcie tego zakrętu slajdem z odwrotną kontrą to sposób na świetny czas czy na uratowanie przed wyleceniem z toru?
Gregor
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2784
Miasto: Wroclaw
2003-03-02, 22:14 Potrzebne trochę rad dla początkującego...
Slaweck - na poczatku zapomnij o poslizgach, kontrach itp, jezdzij tak zeby jak najmniej piszczaly ci oponki, jak najrzadziej blokowaly sie kola, plynnie wciskaj gaz i plynnie go odpuszczaj (to samo z hamulcem), nie szarp kierownica - prawie zawsze tak 'lamersko' przejechane okrazenie bedzie szybsze od tego przy ktorym sie spocisz ratujac dupe na kazdym zakrecie i cisnac gaz do deski jak tylko zobaczysz kawalek prostej
kiedys przyjdzie czas na lekkie uslizgi, potem na poslizgi i kontry
inaczej predzej sie nauczysz zlych nawykow niz czegos dobrego
------
jesli sie interesujesz sportami motorowymi to zapewne wiesz ze poslizg daje tylko w tedy jakas kozysc jesli jest prowadzony idealnym torem jazdy - inaczej moze byc tylko efektowny a nie efektywny
-----------
pamietam kiedys na poczatku swojej 'kariery' zawitalem do Richiego akurat przed wyscigiem na Mex - popatrzylem jak jedzie - zadnych gwaltownych ruchow, kamienna twarz - w pierwszej chwili pomyslalem - co za taksowkarz - dopiero jak mi opadla kopara po zobaczeniu tabliczki z czasem zapalila mi sie lampka - a zeby to wprowadzic do wlasnej jazdy potrzebowalem jakies nastepne poltora roku
-----------
jeszcze jedno - krecac sie w kolko po torze jezdzij tak jakbys mial przed soba 30 kolek do zrobienia a nie jedno na ktorym musisz zrobic rekord (ja niestety mialem takie podejscie na poczatku i dla tego zostalem hotlaperem a nie kierowca z prawdziwego zdarzenia )