Centrum Fanów Symulatorów » Hardware & Software » Odnośnie kierownic i kontrolerów rozważania melancholijne...
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

Odnośnie kierownic i kontrolerów rozważania melancholijne...

Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Autor Wiadomość
Mongoose


Dołączył: 05 Wrz 2001
Posty: 2292
Miasto: Gliwice

Post2005-02-11, 15:04      Odnośnie kierownic i kontrolerów rozważania melancholijne... Odpowiedz z cytatem
Kipila napisał:

Narazie jest sekwencyjna, ale mam bardzo poważne plany związane z modernizacją kierownicy, oraz dodaniem właśnie możliwości przełożeń bezpośrednich. Wykorzystam do tego celu dwa game porty (8 przycisków) lub mikrokontroler od żółtego logi (6 przycisków).


W zupelnosci wytarczy Ci jeden game port i mikrokontroler tez nie jest potrzebny, wystarczy wtyczka do game portu, kawalek uniwersalnej plytki drukowanej i pare diod ...
 
Reklamy
Kipila


Dołączył: 18 Gru 2004
Posty: 40
Miasto: z Bydgoszczy

Post2005-02-11, 16:51      Odnośnie kierownic i kontrolerów rozważania melancholijne... Odpowiedz z cytatem
MaXyM <-- Z pewnością nie należę do osób które ułatwiają sobie życie za kółkiem w celu "kręcenia" coraz lepszych czasów Właśnie po to zrobiłem sobie kiere o kącie obrotu ~700 st.

Kaeres <-- niestety ilość punktów precyzji (tych w DXTweak2) nie jest duża, ale jest to wynikiem "wycięcia" z pota 10-obrotowego ledwie dwóch potrzebnych mi obrotów. Przy skalibrowaniu go na maksymalny zakres (czyli 10 obrotów) rozdzielczość rośnie do ok 650 punktów. Oznacza to że jeżeli kupiłbym pota 3-obrotowego (tylko nie wiem gdzie ) i wykorzystał z niego 2,5 obrotu to otrzymałbym grubo ponad 400 punktów precyzji, czyli prawie 2x tyle co w zółtym logi

Teraz wady. Przede wszystkim w Windowsowym oknie kalibracji kontrolera krzyżyk drży. Oczywiście koło kierownicy też. Przyczyną takiego stanu jest niestabilność napięcia 5V podawanego przez zasilacz do gameportu oraz kiepska jakość potencjometrów. Drgania są dosyć wysokiej częstotliwości i w większości przypadków nie wpływają na zachowanie pojazdu. Jedynym wyjątkiem jest LFS, gdzie nawet widać te drgania po zachowaniu samochodu. Błee - powiedzą starzy wyjadacze i będą mieli rację

Jest na to sposób. Można wyeliminować te drgania sprzętowo, jednak potrzebna jest wiedza z zakresu elektroniki. Osobiście próbowałem podpinać kondensatory na różne sposoby ale mi się problemu rozwiązać nie dało, bo elektronikiem nie jestem. Takie filtrowanie sygnału stosują producenci (w tym Logitech) w urządzeniach ze zwykłymi potami. W żółtym logi, na płytce widać wlutowany kondensator. W DFP też na pewno jest bo pedały mają zwykłe poty.

Co jest największą zaletą domowej kiery?
Jest nie do zajechania, znam osoby które jeżdżą kilka lat na własnych kierach i się NIC nie dzieje. W moim żółtym logi po dwóch latach pękła obudowa kiery i sprężyna z niej spadała, plastik czywiście.
Dlatego zamierzam zrobić własne pedały, może coś na wzór tego :
http://ryuuji.blog.ocn.ne.jp/photos/cockpit_owner_in_the_worl/tova_pedali12.html
Jeśi chodzi o zastosowanie kółka w Nascar to nadaje się wyśminicie. Nawet wizualnie i rozmiarowo kółko od malucha pasuje W GPL grałem tylko w demo i pierwsze odczucie dotyczyło właśnie zbyt dużych rozmiarów koła. Ale nie ma przecież problemów z kupnem rasowej kiery, prawda?

Mongoose <-- nie mam bladego pojęcia o elektronice i nie wiem czy byłbym w stanie sklecić cokolwiek działającego.... Polecano już mi kupno gotowych kontrolerów. Można kupić gotowe Boxy z wyprowadzeniami na 3 lub więcej osi, 16 przycisków, całość podłączana do USB. Tyle że to cudo kosztuje 50 ełro czyli 3x tyle ile ja wydałem na zrobienie całej mojej kiery

Jeżeli masz schematy albo adresy stron, gdzie jest pokazane łopatologicznie jak to wszystko polutować to byłbym bardzo zainteresowany .

Pozdrawiam.
 
w126


Dołączył: 04 Lip 2003
Posty: 589
Miasto: Warszawa

Post2005-02-11, 18:27      Odnośnie kierownic i kontrolerów rozważania melancholijne... Odpowiedz z cytatem
Kipila napisał:
Drgania są dosyć wysokiej częstotliwości i w większości przypadków nie wpływają na zachowanie pojazdu. Jedynym wyjątkiem jest LFS, gdzie nawet widać te drgania po zachowaniu samochodu. Błee - powiedzą starzy wyjadacze i będą mieli rację
W LFS jest w opcjach ustawienie Misc -> Analogue Steer Smooth. To byc moze zalatwi problem z drganiami.
 
Kipila


Dołączył: 18 Gru 2004
Posty: 40
Miasto: z Bydgoszczy

Post2005-02-11, 19:29      Odnośnie kierownic i kontrolerów rozważania melancholijne... Odpowiedz z cytatem
w126 <-- rzeczywiście istnieje taka opcja i rozwiązuje problem drgań, jednak powoduje także ogólną ospałość wirtualnego kółka w stosunku do ruchów mojej kiery. Thx za info anyway

Pozdrawiam.
 
Wujo Ford
Mondeo Cosworth

Dołączył: 22 Sie 2001
Posty: 1771

Post2005-02-11, 19:32      Odnośnie kierownic i kontrolerów rozważania melancholijne... Odpowiedz z cytatem
No Kipila, mam nadzieje, ze jak juz skonczysz budowe tego cuda, to w ramach betatestow dasz sie przejechac raz na Monzy w GPL'u tym czyms Oczywiscie nie narzucam sie
 
Mongoose


Dołączył: 05 Wrz 2001
Posty: 2292
Miasto: Gliwice

Post2005-02-11, 20:13      Odnośnie kierownic i kontrolerów rozważania melancholijne... Odpowiedz z cytatem
Kipila napisał:

nie mam bladego pojęcia o elektronice i nie wiem czy byłbym w stanie sklecić cokolwiek działającego.... Polecano już mi kupno gotowych kontrolerów. Można kupić gotowe Boxy z wyprowadzeniami na 3 lub więcej osi, 16 przycisków, całość podłączana do USB. Tyle że to cudo kosztuje 50 ełro czyli 3x tyle ile ja wydałem na zrobienie całej mojej kiery


To zglos sie jak juz bedziesz na etapie budowy tego swojego "ustrojstwa", mam gdzies (zreszta w necie tez znajdziesz) schematy (sprawdzone wlasnorecznie praktyce) jak to wszystko podlaczyc do game portu i zamknac sie w ok. 10-15 zł
 
Kipila


Dołączył: 18 Gru 2004
Posty: 40
Miasto: z Bydgoszczy

Post2005-02-11, 20:29      Odnośnie kierownic i kontrolerów rozważania melancholijne... Odpowiedz z cytatem
Wujo <-- Heh, dobrze powiedziane - jak skończę budowe... Bo zabieram się do "modernizacji" juz od pździernika, a po sesji kolejny semestr tyrania na ATR....hmm, jakoś latem może się do tego zabiorę

Mongoose <--czy można tak zintegrować jeszcze oprócz przycisków 4 osie? Bo teoretycznie do game portu podłączysz 4 osie, praktycznie tylko 3, gdyż 2 piny są używane dla urządzeń midi...no i do tego oczywiście 4 przyciski. Dlatego trudno mi uwierzyć, że z jednego game portu otrzymasz minimum 6 przycisków...
 
Mongoose


Dołączył: 05 Wrz 2001
Posty: 2292
Miasto: Gliwice

Post2005-02-11, 23:43      Odnośnie kierownic i kontrolerów rozważania melancholijne... Odpowiedz z cytatem
Co do osi to uzywalem na pewno 3 (jak odgrzebie schematy sprawdze czy byla mozliwosc dolozenia jeszze jednej), natomiast przyciskow w shifterze H-plate do GPL na bank wykorzystywalem 6 (5 do przodu i jeden R).
 
Mongoose


Dołączył: 05 Wrz 2001
Posty: 2292
Miasto: Gliwice

Post2005-02-11, 23:55      Odnośnie kierownic i kontrolerów rozważania melancholijne... Odpowiedz z cytatem
Tutaj masz caly uklad. Przypomnialo mi sie ze gaz i hamulec byly podpiete z kolkiem pod usb a w game porcie uzywalem tylko sprzegla jednak 3 dodatkowe oporniki "symuluja" istnienie pozostalych osi. Mysle ze nic nie stoi na przeszkodzie zeby podpiac pod nie pozostale osie, ktorych potrzebujesz.
shifter_schemat.jpg
 Opis:  schemat
 Rozmiar:  61.71 KB
 Odsłon:  1283 raz(y)

shifter_schemat.jpg

 
Kipila


Dołączył: 18 Gru 2004
Posty: 40
Miasto: z Bydgoszczy

Post2005-02-12, 00:53      Odnośnie kierownic i kontrolerów rozważania melancholijne... Odpowiedz z cytatem
Wielkie dzięki Mongoose!! Jeśli to będzie działać to wpaniale W życiu bym czegoś takiego nie wymyślił... Jeśli chodzi o pozostałe 3 osie, to też mam możliwość podpięcia ich pod kontroler z nieżyjącego już żółtego logi.

Jakbyś miał namiary na schemat takiego urządzenia pod USB to też bardzo bym bardzo prosił...Najlepiej 4 osiowy i 8 przyciskowy (przy siedmiu może zabraknąc ręcznego ).

Jeszcze raz dziękuję
 
MoRaW


Dołączył: 20 Maj 2002
Posty: 199
Miasto: Gdansk

Post2005-02-12, 02:27      Odnośnie kierownic i kontrolerów rozważania melancholijne... Odpowiedz z cytatem
 
Kipila


Dołączył: 18 Gru 2004
Posty: 40
Miasto: z Bydgoszczy

Post2005-02-12, 13:29      Odnośnie kierownic i kontrolerów rozważania melancholijne... Odpowiedz z cytatem
MoRaW <--dziękuję, ale takie układy niestety mnie przerastają... Myślałem, że to będzie coś prostszego
BTW widziałem że na tym schemacie jest kondensator do wyrównania napięcia. Wiesz może czy taki kondensator spisałby się w zwykłym kontrolerze na game port? Jeśli tak to jak go wpiąć w ukłąd? Przyznam, że trochę już z tym eksperymentowałem, ale nie osiągnąłem wymiernych rezultatów.

Pozdrawiam.
 
rudy


Dołączył: 11 Sty 2005
Posty: 38

Post2005-04-04, 00:08      Odnośnie kierownic i kontrolerów rozważania melancholijne... Odpowiedz z cytatem
Chłopaki mam problem. Kupiłem w stanach kiere logi momo racing i nie wiem czy zasilacz jest pod 220 czy 110. Gdzie można ewentualnie kupić zasilacz, a bez niego chyba ff nie działa. Kiera przyleci za 2 dni, a ja się już martwie.
 
k3rmit


Dołączył: 11 Cze 2004
Posty: 789
Miasto: Tychy

Post2005-04-04, 10:05      Odnośnie kierownic i kontrolerów rozważania melancholijne... Odpowiedz z cytatem
Ja jakis czas temu kupilem Logi Force GP bez zasilacza - oryginalnie byl dolaczany zasilacz 24V 750mA
ja na allegro za okolo 16zl kupilem 24V 1500mA i dziala bez problemu
 
witek_p


Dołączył: 24 Sty 2003
Posty: 1251
Miasto: Katowice GG 2425547

Post2005-04-04, 18:36      Odnośnie kierownic i kontrolerów rozważania melancholijne... Odpowiedz z cytatem
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=46192854
A tu mozesz kupic przejsciowke bo zasilacz ze stanow "powinien" byc na 110V.
 
Centrum Fanów Symulatorów » Hardware & Software » Odnośnie kierownic i kontrolerów rozważania melancholijne... Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: