Centrum Fanów Symulatorów » Hydepark » Neverwinter Nights
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

Neverwinter Nights

Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Autor Wiadomość
DariuszM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 4793
Miasto: Poznan

Post2002-08-11, 12:53      Neverwinter Nights Odpowiedz z cytatem
Na far distance to raczej nie, ustawiło mi się samo na coś powyżej połowy i jest max około 20fps w terenie i zupełnie komfortwo w pomieszczeniach,krótkie przestoje po przejściu jakiegoś dystansu są spowodowane chyba dogrywaniem lokacji więc w sumie OK. Jestem na początku i wybrałem pieszą drogę do Balmory - niebo w kolorach zachodzącego słońca powala...nie ma na szczęscie wymuszonej walki na każdym kroku, co mnie odepchnęło od falouta...
 
Reklamy
Greg


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1940
Miasto: Szczecin

Post2002-08-11, 15:05      Neverwinter Nights Odpowiedz z cytatem
wlasnie, tez macie te przestoje ? troche wkurzajace sa. o ile np. w balmorze to jeszcze ujdzie, o tyle w duzym vivecu to juz robi sie troche denerwujace (psuje atmosfere)
 
Speedy Alfa
159

Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 5076
Miasto: Poznań

Post2002-08-12, 00:35      Neverwinter Nights Odpowiedz z cytatem
właśnie Tiges - Torment...
3 lata temu grałem w Tormenta na sprzęcie 2x za słabym do tej gry i była to ostatnia gra którą przeszedłem do końca... Nic później już mnie tak nie wciągnęło, nic mi się nie podoba, wszystko mnie nudzi.

Cytat:
jak zobaczylem, ze zrobilo to bioware, to juz ioadly mi checi

dlaczego nikt nie robi wielowatkowych dialogow, nieoczywistych wyborow, questow przygodowych a nie strzelankowo - zrecznosciowych, fabuly nieco chociaz mniej infantylnej, scenariuszy naprawde zaskakujacych

Czego nie mogę O'Duck w Tobie zrozumieć...

Po pierwsze to właśnie Bioware zrobił Tormenta, nie był to wprawdzie sukces kasowy ale jednak miał swoich wiernych fanatycznych wyznawcó (coś jak z GPL) dlatego też miałem nadzieję z NWN.
Wielowątkowe dialogi, nieoczywiste wybory, questy przygodowe - to wszystko jest właśnie w Tormencie a nie bieganie i masowa eksterminacja połączona z eksploracją beczek i skrzynek w poszukiwaniu błyskotek.
W Tormencie nie traciło się czasu na takie głupoty, przecież to jest oczywiste że pieniędzy i naszyjników nie znajdziesz w beczkach na ulicy, zardzewiały sztylet, szmaty itp to ci sie uda znajelźć na ulicy.

Za co jeszcze kocham Tormenta: Dialogi! Dialogi z niektórymi postaciami w Tormencie to arcydzieło, niektóre czytałem po kilka razy delektując się nimi. Żeby podać prosty przykład, już na początku w kostnicy przy spotkaniu ze skrybą Dhallem: mógłby Dhall powiedzieć np. "Nie jestem głuchy, kolego i słyszę co mówisz" ale zamiast tego on mówi: "Czas nieubłagalnie wywarł na mnie swe piętno Duchu Niespokojny, lecz głuchota nie wlicza się jeszcze w poczet mych dolegliwości"
O ile piękniej brzmi takie zdanie, niemal poetycko. Mógłbym mieć tą grę w wersji tekstowej i przypuszczam że tak samo by mnie wciągnęło a to za sprawą następnej rzeczy jaką jest...

FABUŁA.
Nie no za fabułę powinni dostać jakiegoś oskara. Nigdy wcześniej ani później nie grałem w grę z tak doskonałą i przemyślaną fabułą. Zgadzam się że początek i chaotyczne błąkanie się po Sigil szukając nie wiadomo czego nie jest zbyt wciągający jednak od pewnego momentu po prostu zaczynasz brnąć do przodu gnany ciekawością, chęcią poznania faktów, żądzą informacji o samym sobie. Zakończenie jest logiczne takie jak powinno być zakończenie, splot wcześniejszych wydarzeń i zdawało by się niepowiązanych ze sobą informacji zaskakuje. Wszystko układa się w logiczną całość, nie ma uczucia rozczarowania, napisu "game over - zabiłeś główną postać złego i uratowałeś świat"

Dlaczego O'Duck to piszę do Ciebie i co mnie w Tobie zaskakuje?
Otóż spośród tutejszych bywalców myślę że jesteś swego rodzaju artystą, człowiekiem z "duszą" a więc otwartym na różne rodzaje sztuki i piękna i właśnie dlatego nie mogę po prostu zrozumieć JAK CI SIĘ TORMENT NIE MÓGŁ PODOBAĆ?! (Richiego to bym jeszcze zrozumieł )

ps. sorry ze sie tak rozpisalem ale coś mnie tak właśnie na pisanie wzięło, poza tym co mam robić siedząć w pracy w niedzielę w nocy...
 
Speedy Alfa
159

Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 5076
Miasto: Poznań

Post2002-08-12, 00:43      Neverwinter Nights Odpowiedz z cytatem
Aha, właśnie wogóle to o czymś innym chciałem napisać

Napisałem chyba wcześniej że idę po tego czwartego stwora w NWN, chciałem będąc już tak blisko załatwić te stwory i wyjść wreszcie gdzieś w plener i zobaczyć co się będzie dalej działo. Ale nie dałem rady, zabiłem 100 ludzi po drodze, 200 beczek i skrzynek, 80 pułapek itp i już mi się dalej nie chce. Wywalam tą głupią grę i nie chcę jej więcej widzieć na oczy.

A tak jeszcze przy okazji to dzięki Dariuszowi mam Morrowind, pierwsze wrażenia bardzo pozytywne, klimat nawet dość Tormentowy
Od jutra zaczynam w to grać
 
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2002-08-12, 00:44      Neverwinter Nights Odpowiedz z cytatem
rozumiem, ze mnie bys zrozumial, bo ja to jestem ulubieniec tylko glupich strzelanek, plaskich dialogow i innej tandety, w najlepszym razie jakies wyscigi moga mi sie spodobac?

nigdy nie krylem, ze nie lubie RPG i nic w tym rodzaju, niezaleznie od tytulu gry bo Diablo tez, to nie znaczy ze nie lubie posiedziec nad czyms z piekna muza i milionem rozwiazen danego posuniecia co minute, z ktorych kazde moze zawazyc na koncowym sukcesie, na przyklad Civ3...
 
Speedy Alfa
159

Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 5076
Miasto: Poznań

Post2002-08-12, 02:24      Neverwinter Nights Odpowiedz z cytatem
No bo Tobie sie Amelia nie podobała i to dlatego!!
a tak serio to luzik stary, świadomie Ciebie napisałem, jakbym zamiast "Richie" napisał np. Carlos to by nie było echa
 
ODuck


Dołączył: 28 Sie 2001
Posty: 4634

Post2002-08-12, 13:30      Neverwinter Nights Odpowiedz z cytatem
Speedy napisał:

Zgadzam się że początek i chaotyczne błąkanie się po Sigil szukając nie wiadomo czego nie jest zbyt wciągający


aaaaa no i widzisz, tu jest pies pogrzebany.

ja po prostu juz wymieklem jak mnie przeganiali z jednego konca na drugi po jakies pierdoly typu klucz, magiczna szmatka, kijek czy inne bzdurki - i wszystko na zasadzie kaskadowej, tzn juz wydaje mi sie zeznalazlem jakis klucz, a tu sie okazuje ze zeby go wziac musze znalezc inny klucz ktory jest na koncu miasta, i tak w kolko... zezlilo mnie to strasznie
co do bioware i mojego zdania o nim - to utozsamiam ta firme glownie z baldurem i o niego mi chodzilo [najbardziej infantylna kicha jaka widzialem jesli chodzi o rpg], torment to jesli dobrze pamietam black isle, a to inna gadka niz bioware

ale co samego klimatu to sie zgadzam, ze torment stoi wysoko, chociaz dla mnie nie tak wysoko jak fallout. po prostu chyba bardziej moja bajka - dialogi sa bardzo naturalne, bardziej "dorosle"
 
Tiges


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2233
Miasto: Wrocław/Warszawa

Post2002-08-12, 14:07      Neverwinter Nights Odpowiedz z cytatem
iiii .. szkoda mnie torment porwal .. skonczylem go kilka razy i to w rozny sposob ... jak dla mnie klimat nie do pobicia ... (lody truskawkowe)

Fallout to znowu ciezki i rozbudowany swiat z niepowtarzalnym klimatem (lody pistacjowo-czekoladowe)
.. lubie oba
 
Speedy Alfa
159

Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 5076
Miasto: Poznań

Post2002-08-12, 22:34      Neverwinter Nights Odpowiedz z cytatem
Bioware - Black Isle, pewnie masz rację, nie wiem dlaczego myślałem że BG i PT wyszły od tego samego producenta, może dlatego że PT był na engine BG?
 
DariuszM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 4793
Miasto: Poznan

Post2002-08-13, 00:24      Neverwinter Nights Odpowiedz z cytatem
Greg - z tym dogrywaniem to chyba wybrali najlepiej jak mogli...tak wielki teren musi sie jakos dogrywać, a większość gier wali centralnie ekran z napisem "loading" co dopiero psuje atmosfere, tu praktycznie masz tylko króciutką pauze i idziesz dalej...
 
Speedy Alfa
159

Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 5076
Miasto: Poznań

Post2002-08-13, 02:22      Neverwinter Nights Odpowiedz z cytatem
ale mogli chociaż jakąś klepsydrę małą na moment pokazać, bo mi zawsze puls zanikał bo myślałem że to się komp zawiesił
 
Greg


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1940
Miasto: Szczecin

Post2002-08-13, 07:08      Neverwinter Nights Odpowiedz z cytatem
no fakt - klepsyderka by sie przydala bo tez czesto mialem "lęki zawieszeniowe"

w sumie to DM racje masz Nom na pewno jest lepiej niz faktycznie jakis black screen co minute z napisem loading...

Oduck - co do Baldursa to mamy chyba podobne zdanie. U mnie top3 rpgow to Fallouty, Torment, Morrowind. Baldurs Gate 1 jakos mnie nie wciagnal. Z trudem doszedlem do miasta Baldur (czy jak sie tam ono nazywalo), ale juz nie starczylo mi ochoty, aby to kontynuowac. Poprostu mi sie znudzilo. Co do BG2 to gralem w to moze z godzine
 
kavoo


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica

Post2002-08-13, 08:06      Neverwinter Nights Odpowiedz z cytatem
A dla mnie top3 RPG-ow to:
1. Dungeon Master
2. Chaos Strikes Back
3. Stonekeep

Zaden inny RPG nie wciagnal mnie w swoj klimat w takim stopniu, ze przechodzily mi przez grzbiet ciarki ze strachu w bardziej napietych sytuacjach. I nie przeszkadza mi ze w DM i CSB fabula (o ile w ogole jest ) jest liniowa, nie ma zadnych dialogow... jest klimat, klimat i jeszcze raz klimat
Szkoda tylko, ze CSB nie wyszedl w wersji na PC... a na emulatorze ST jakos nie chce dzialac
Za to DM jest na PC, i chyba niedlugo trzeba bedzie go znowu przejsc... po raz chyba 20-ty albo lepiej
 
kavoo


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica

Post2002-08-13, 08:27      Neverwinter Nights Odpowiedz z cytatem
Cos mnie tknelo... i zajrzalem tu i owdzie, no i prosze jaka niespodzianka - jest Chaos Strikes Back na PC
Jacys fani przerobili wersje z ST czy Amigi i jest dostepny jako freeware

Nooooo.... to teraz znikam na pare tygodni, dopoki nie przejde od poczatku do konca
 
Greg


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1940
Miasto: Szczecin

Post2002-08-13, 08:28      Neverwinter Nights Odpowiedz z cytatem
no to ha do swojej listy dorzucam serie Ishar. Ogralem sie w to, ze hoho Kiedys to o malo co zawalu nie dostalem chodzilem sobie z polgodziny blisko wody. Ladny relaksujacy dzwiek. A tu nagle jak cos nie ryknie - malo sie nie zesralem Poprostu potwor mnie zaatakowal z lewej lub prawej strony i nie bylo go widac na ekranie
 
Centrum Fanów Symulatorów » Hydepark » Neverwinter Nights Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: