Zanim zaczne ja testowac moge wam juz podac jedna bardzo wazna informacje.
To nie jest stary Logi w wersji exlusive. Pomimo podobnej obudowy i podobnej wtyczki mocujacej pedaly to mechanizm force feedbacku jest oparty na podobnym mechanizmie jak w nowej czerwonej Logi, czyli bez linek a bezposrednio na silniku i kolkach zebatych.
Reklamy
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2001-11-23, 13:25 MOMO Force - juz mam :)))
doa mnie liczy sie tylko, czy da sie te pedal skrecic zeby sie nie ruszaly w pionie jesli tak to chyba beda wiem jakiprezent bede mial w tym roku pod choinke
PiotreQ
2001-11-23, 13:34 MOMO Force - juz mam :)))
Zawsze można przykleić
I ma gwarancję poxipolu
vette
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 2977
Miasto: Wrocław
2001-11-23, 13:40 MOMO Force - juz mam :)))
vette
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 2977
Miasto: Wrocław
2001-11-23, 14:07 MOMO Force - juz mam :)))
Mozesz juz Richie powoli instalowac CTFJ bo kalibracja niestety jest automatic i nie mozna sobie skalibrowac pedalu glebiej w samym GPL
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2001-11-23, 14:34 MOMO Force - juz mam :)))
czyli bardziej mechanizmy podobne do nowego logi, ale w starej obudowie, chyba trafilem w sedno ? ciekawe dlaczego dali jednak pedaly starego typu do tego topowego modelu
no to czekam vette czy ctfj dziala bez problemu z zakresem hamulca
vette
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 2977
Miasto: Wrocław
2001-11-23, 15:03 MOMO Force - juz mam :)))
Pedaly sa starego typu ale maja wiekszy zakres teraz.
i mozecie zapomniec o przykreceniu srubek. Trzeba bedzie uzyc Poxipolu
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2001-11-23, 15:05 MOMO Force - juz mam :)))
qrde stare pedaly z wiekszym zakresem ? dla mnie BOBMA
bardzo przeszkadza to ruszanie ? qrde pisz wiecej wszystkiego
vette
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 2977
Miasto: Wrocław
2001-11-23, 15:19 MOMO Force - juz mam :)))
ten wiekszy zakres powoduje ze pedaly sa zawieszone wyzej i noge trzeba mocniej wyginac Pewnie dlatego zrobili te pojebane ruchome nakladki.
W tej chwili to wkurza mnie to bardzo bo czesto nogi spadaja z niej. Poza tym w tej chwili jeszcze ciezko mi stwierdzic czy juz nacisnalem pedal czy tylko poruszylem tymi popieprzonymi nakladkami.
vette
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 2977
Miasto: Wrocław
2001-11-23, 15:30 MOMO Force - juz mam :)))
Inna sprawa :
kiera ma zakres ruchu chyba taki jak kolko Mloda Wiec jak mam ustawienia steering ratio 14-16 to teraz trzeba bedzie zjechac na 12-14
Balem sie na poczatku tego ze FF jest zrobiony na nowym Logi. Ale pracuje bardzo precyzyjnie i jest niesamowicie smooth. Na razie nie zaobserwowalem takich szarpniec w prawo lub lewo bez przyczyny co mialem w nowym Logi
Kiera w dotyku jest taka jak prawdziwia sportowa kierownica i to jest cool Za to duzo mniej cool jest rozmieszczenie przyciskow do ktorych jest utrudniony dostep, tzn . nie mozna do nich dosiegnac bez zmiany ulozenia rak na kierze..chyba ze ktos ma palce jak u pianisty.
paddlesy pracuja o niebo lepiej niz w starym logi. Maja dobry opor i wyrazny klik. Duzy plus.
O jakosci FF napisze pozniej bo musze poesperymentowac w core.ini - stare wpisy ktore mam w nowej Logi do Momo sa za slabe i nie czuc dobrze efektow.
Acha przed wgraniem patcha faktycznie byly problemy z kalibracja w GPL. bryka sciagala w jedna strone. Po wgraniu jest OK.
[ Ta wiadomość została zmieniona przez: vette dnia 2001-11-23 14:31 ]
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2001-11-23, 15:30 MOMO Force - juz mam :)))
czy gdyby je umocowac w jakiejkolwiek pozycji odpowiedniej do nogi nawet na ten klej na chama to byloby ok ?
vette
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 2977
Miasto: Wrocław
2001-11-23, 15:36 MOMO Force - juz mam :)))
Zakres ruchu tych nakladek jest bardzo duzy...od plaskiego ulozenia do niemal pionowego wiec kazdy cos dla siebie powinien znalezc.
Podstawa pedalow jest bardzo ciezka i solidna i wyglada duzo lepiej na zywo niz na zdjeciach.
Pod spodem ma duzo gumowych koleczek i nie bedzie sie ruszac ani na gladkiej podlodze ani na dywanie.
Speedy
Alfa
159
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 5076
Miasto: Poznań
2001-11-23, 20:36 MOMO Force - juz mam :)))
Sprawdź vette czy DXtweak działa.
vette
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 2977
Miasto: Wrocław
2001-11-23, 20:57 MOMO Force - juz mam :)))
sprawdze.
Powiem wam teraz cos o precyzji kiery.
No wiec jest ona po prostu zajebista. Pomimo iz jest w niej wyczuwalny podobny efekt jak w Logi force GP czyli "efekt kolyski" w pozycji nutralnej. Ja to tak nazywam a chodzi o to ze przy minimalnych ruchach kiery w pozycji neutralnej opor wyczuwalny jest dopiero po minimalnym ruchu...Nie wiem czy wiecie o co mi chodzi. Posiadacze Nowego Logi FF beda wiedziec w kazdym razie o ile utrudnialo to precyzje strowania w tamtym modelu toi tutaj nie ma to zadnego wplywu.
Druga sprawa. Precyzja kiery w porownaniu do Logi force GP jest nieporownywalna. O ile na force GP samochod minimalnie wezykuje to tutaj jedzie jak po sznurku. Slowem precyzja na najwyzszym poziomie.
Widac pozytywny wplyw tych lozysk kulkowych. Szczegolnie przy szybkich ruchach kiery. chodzi ona bardzo plynnie i ulatwia to blyskawiczne ruchy kiera.
Ewidentnie widac ze wieniec kierownicy zostal zrobiony przez firme ktora zna sie na tym (Momo ) nigdy jeszcze nie trzymalem w rekach tak dobrze dopasowanej kiery. Nawet w prawdziwym samochodzie. jest po prostu idealna.
Wieniec kierownicy ma przekroj splaczczonego jaja w zwiazku z tym trzymajac palce na paddlesach ma sie bardzo dobre podpacie wnetrza dloni gdyz "boczna" strona wienca jest odpowiednio dlugo. w sumie samo kolo kiery to majstersztyk.
Acha. Drugim zakupem zaraz po kierownicy powinny bys rekawiczki skorzane do jazdy samochodem bo rece sie bardzo szybko sie poca.
vette
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 2977
Miasto: Wrocław
2001-11-23, 21:44 MOMO Force - juz mam :)))
Teraz o force feedbacku
Wlasnie sie glowilem jakie ustawienia dobrac do FF bo te od poprzednij logi nie dawaly takich samych efektow.
Okazalo sie za patch likwidujacy wczesniejsze problemy Momo z GPL zawiera takze plik z dedykowanymi ustawieniami core.ini
allow_force_feedback = 1 ; Use FF if device has it
force_feedback_damping = 40.000000 ; force feedback damping coefficient
force_feedback_latency = 0.001600 ; force feedback latency (secs)
max_steering_torque = 225.000000 ; steering torque in N*in giving max device for
Zastosowalem je i troche pojezdzilem. Efekty FF sa najlepsze jakie do tej pory widzialem. Po pierwsze rzuca sie w oczy niezwykla ich plynnosc i gladkosc. Nie ma nieprzyjemnych szarpniec bez przyczyny znanych z poprzedniej logi. Duzo precyzyjniej takze czuc kiedy zaczyna sie poslizg... Slowem FF na najwyzszym poziomie.
jeszcze bardziej staje sie widoczna prezycja samej kierownicy... SZOK
Do pedalow powoli sie przyzwyczajam i zaczynam rozumiec jaka szatanska mysl przyswiecala projektantom tworzacym te ruchome nakladki. Nie jest to wcale takie zle rozwiazanie wymaga tylko odpowiedniego do nich podejscia
Niestety jak wiecie moje stare pedaly maja DUUUZZZOOO wiekszy zakrez i opor niz te z Momo i w praktyce od nowa sie ucze jezdzic
W sumie jestem pod coraz wiekszym wrazeniem tej kiery co odnotowuje z ulga po poczatkowo moj entuzjazm byl umiarkowany.
No i cos czego jestem pewny na 100%. Momo ma na pewno duzo lepszy wieniec kierownicy niz bezposredni konkurent czyli Act Labs. Oba sa ze skory (teraz w calym pokoju czuc zapach skory ) ale w Act Labsie jest to po prostu zwykla kiera o przekroju kolowym a Momo jest odpowiednio wyprofilowane.
[ Ta wiadomość została zmieniona przez: vette dnia 2001-11-23 20:47 ]