Zreszta w nim najlepiej widac jak precyzyjny jest odczyt potencjometrow.
Jak wiecie skala tam jest liczona w kilku tysiacach punktow i nie ma wahania wskazan przy utrzymaniu takiego samego polozenia nawet o jeden punkcik.
Pytanie tylko jak dlugo beda sie zachowywac rownie precyzyjnie.
Reklamy
vette
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 2977
Miasto: Wrocław
2001-11-23, 23:17 MOMO Force - juz mam :)))
OK pora na ostateczna konkluzje...
Jest to najlepsze kolko jakie mialem w rekach. jest lepsze od starego Logi FF i o NIEBO lepsze od nowego logi FF.
Precyzja jest niesamowita i bardzo plynny ruch (lozyska rulez)
jezeli ktos chce kupic kiere to BARDZO POLECAM wlasnie Momo. Nikt nie bedzie zawiedziony.
Jezeli ktos ma Nowe Logi force GP to przesiadka jest warta tych pieniedzy.
Jezeli ktos ma stare Logi FF to nie odczuje jakiejs bardzo wyraznej poprawy choc na pewno MOMO jest bardziej precyzyjne. W sumie ma to sens tylko wtedy gdy stara logi juz jest na wykonczeniu.
Acha no i na koniec. Chyba nie ma lepszego testu dla kiery niz GPL. Doslownie wszystkie niedostatki kierownicy potrafi unaocznic.
Wszystko co pisalem bylo oparte o doswiadczenia z GPL. Ws umie tylko Nascar 4 i GPL sa warte wydania takiej kasy ...jezeli ktos chce pograc w inne gierki to szkoda szmalu lepiej kupic Logi Force GP zawsze kilka stowek w kieszeni zostanie
Speedy
Alfa
159
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 5076
Miasto: Poznań
2001-11-24, 07:08 MOMO Force - juz mam :)))
Mam nadzieję vette że jako że masz nowy kontroler to na Kyalami jeszcze z Tobą trochę powalczę zanim mnie odstawisz na dobre
vette
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 2977
Miasto: Wrocław
2001-11-24, 13:24 MOMO Force - juz mam :)))
Hehe to bardzo prowdopodobne bo czasy robie na razie bardzo kiepskie
Jak dzisiaj bedzie tak samo to na czas qualu przeprosze sie ze stara kiere bo teraz robie czasy na div 3
vette
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 2977
Miasto: Wrocław
2001-11-24, 19:57 MOMO Force - juz mam :)))
Cos jest jednak z ustawieniami FF w GPL nie tak. To pewnie jest kwestia ustawien w core.ini ale sa pewne problemy z odczytem na kole przyczepnosci przedniej osi przy powstawaniu poslizgu.
Nie wiem czy mi to DX tweak cos mi namieszal bo o ile pamietam to wczesniej bylo lepiej.
vette
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 2977
Miasto: Wrocław
2001-11-25, 00:22 MOMO Force - juz mam :)))
Nie powiem wkurwilem sie. Chyba zbyt wczesnie zaczalem sie zachwycac nad tym kolkiem
Jakosc wykonania kolka i precyzja jest na najwyzszym poziomie ale co z tego skoro po dokladnym przetestowaniu force feedback w GPL dochodze do wniosku ze cos jest bardzo powaznie zjebane w tym MOMO.
w kazdym razie pomimo wielu zmian w core.ini brakuje wyraznego efektu ktory mialem chocby s starym kolku a mianowicie ukazujacego poczatek uslizgu przedniej osi tak przydatnej przy kontrowaniu podczas akceleracji na wyjsciu z zakretu na przyklad.
Nie wiem jeszcze powalcze ale cos jest chyba z kolkiem nie tak.
Ciekawe Tytus jakie ty masz ustawienia w core.ini i sterowniku windows ???? chodzi mi o te slidery w % do dampera, overall, spring, i centering czy masz wlaczony ??
Tytus
CBR1000RR, CRF450R
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3960
Miasto: Kce
2001-11-25, 00:39 MOMO Force - juz mam :)))
Kurde dopiero dzis siadlem do kiery pozadnie
Od gory mam: Overall 150%, 150% i 25% ale chyba to jest za duzo ?!?!
Centrowanie mam wylaczone ale nie jezdzilem jeszcze na wlaczonym.
A ty jak masz? Jakie stery masz wgrane? 4.11.328?
vette
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 2977
Miasto: Wrocław
2001-11-25, 00:52 MOMO Force - juz mam :)))
stery mam najnowsze (4.11) i na nie wgralem patch5 specjalnie do GPL
Nie wiem czy za duzo bo to indywidualna sprawa.
A jakie masz ustawienia w core.ini ?
Acha moje ustawienia to nie mam jeszcze stalych bo jak widzisz nie moge uzyskac odpowiedniego efektu ktory by mnie satysfakcjonowal.
ale genreralnie mialem
overall 100%
spring od 0% do 100%
damper od 0% do 100%
centrowanie generalnie w GPL powinno byc wylaczone ale bez centrowania jak dasz za mocne efekty to mozesz miec problemy z utrzymaniem kiery jak ci walnie kontre z prawej na lewa lub odwrotnie :smile:
[ Ta wiadomość została zmieniona przez: vette dnia 2001-11-24 23:56 ]
Tytus
CBR1000RR, CRF450R
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3960
Miasto: Kce
2001-11-25, 01:00 MOMO Force - juz mam :)))
Co do pedalow to podlazylem 2 podkladki, skrecilem sobie na stale i naraszcie juz sie nie ruszaja Zastanawiam sie czy nie dac do hamulca twardszej sprezyny wtedy ten skok bylby troche mniejszy ale byloby podobnie jak w starej logi.
Jakiego patcha wgraywales Vette?!?!
Jakie mamsz ustawienia w CTFJie?
Tytus
CBR1000RR, CRF450R
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3960
Miasto: Kce
2001-11-25, 01:17 MOMO Force - juz mam :)))
W core.ini to ustawialem rozne wartosci ale jeszcze nie wiem dokladnie o co w nich chodzi i co mi odpowiada
Co to za PATCH5!!! Nic o nim nie wiedzialem - gdzie go mozna zassac???
fixed: centering problem solved (we hope )
fixed: force envelope bug fixed. This will enable F1RC to work somewhat, but we can't fix the invalid force force envelope problems *in* the game.
zawiera takze to co patch4 :
fixed: centering problem improved
fixed: autocalibration step from 30 to 0, and extra slack on the right hand side.
fixed: "spiking forces" (aka, bad damper) in games including GPL.
fixed: force sliders have no effect (should all work now)
known problem: Damper forces can be a bit unstable. Especially, if you up the "overall gain" to a higher value than 100%. I would recommend not more than 100% (MOMO tends to get too strong anyway)
known problem: breaks "digital signature" for Windows 2000 and XP. When qualification of the fix is complete we will submit for a "digital signature" and include in an official release
CTFJ nie uzywam bo robia sie jakies jaja i nawet wydaje mi sie ze nie uda mi sie go uzyc prawidlowo. Po jego zastosowaniu sciaga mnie w prawo wiec moze moge zapomniec o CTFJ
Co do pedalow to juz sie przyzwyczailem. Nakelilem tylko z tylu tasme elastyczna samoprzylepna i ona zmniejsza ruchy tych nakladek.
teraz zaczalem sobie testowac jezdzenie bez FF i musze przyznac ze precyzja kolka jest powalajaca.
[ Ta wiadomość została zmieniona przez: vette dnia 2001-11-25 01:25 ]
Tytus
CBR1000RR, CRF450R
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3960
Miasto: Kce
2001-11-25, 01:44 MOMO Force - juz mam :)))
dziki
zaraz przetestuje A co do CTFJa to ja ustwilem sobie na hamulec -85% i nawet dobrze sie jezdzi (teraz troche podobnie do starych pedalow)
vette
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 2977
Miasto: Wrocław
2001-11-25, 01:53 MOMO Force - juz mam :)))
A nie zauwazyles u siebie po uzyciu CTFJ problemow z sama kierownica ( nie pedaly) bo u mnie jakos dziwnie sie zachowuje.
Tnz zmniejszyl sie jej zakres. dziala tylko na jakies 25-30 stopni obrotu w obie strony
Ok. juz rozwiazalem problem :smile:
[ Ta wiadomość została zmieniona przez: vette dnia 2001-11-25 01:18 ]
Steiner
2001-11-25, 01:57 MOMO Force - juz mam :)))
Tytus, a robisz jakies cuda z tym CTFJ?.Ja poprobowalem tego programiku i robi jakies jaja,tzn.ustawiam hamulec na iles tam % i wtedy hamulec wogule przestaje dzialac w GPL(gaz dziala dobrze).Po wyladowaniu CTFJ z pamieci,wszystko wraca do normy.Pytania:?
-jaka masz wersje CTFJ?
-robisz jaies cuda,czy instalujesz progs i dziala?
-jaki Windows?
vette
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 2977
Miasto: Wrocław
2001-11-25, 02:07 MOMO Force - juz mam :)))
Steiner w CTFJ jest tak ze os hamulca ma max. wartosc przy -100 czyli to jest twoja licznba ktora ustawiasz na wejsciu (w programie jest 100) i teraz jak zmniejszych to do np. -90 to zakres w takim GPL bedzie niby dalej 100% ale juz GPL odczyta tylko juz mniejsze wcisniecie hamulca.
z gazem jest odwrotnie i wejsciowa liczba jest 100 bo jak ustawisz -100 i zmniejszysz na te -90 to zakres gazu w GPL sie nie zmniejszy ale zmniejszy sie zakres jaki osiagniesz po wcisnieciu pedalu na maxa. A to jest efekt jak wiadomo nieporzadany.
Hehe wlasnie przyszlo mi do glowy ze w ten sposob mozna wyrownac osiagi samochodow. Np. Lotusowi zmniejszych zakres gazu CTFJ o kilka (?) procent i bedzie mial osiagi jak brabham czy inna furka
[ Ta wiadomość została zmieniona przez: vette dnia 2001-11-25 03:02 ]