Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2004-03-11, 11:58 mamy w koncu pierwszy sim rajdowy i to polski :O !
skorzystajmy z okazji i zglaszajmy swoje uwagi , propozycje i pytania do autorow gry, dzieki kacper za zainteresowanie takze grupa hardcorowych fanow symulacji, a nie tylko colinowcow
Reklamy
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2004-03-11, 12:02 mamy w koncu pierwszy sim rajdowy i to polski :O !
To może odwrotnie. Niech twórcy zapytają co bysmy chcieli znaleźć w tym produkcie a czego nie.
Tiges
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2233
Miasto: Wrocław/Warszawa
2004-03-11, 12:05 mamy w koncu pierwszy sim rajdowy i to polski :O !
Kacper -> dostep do gry mam w duzym wydawnictwie we Wroclawiu gdzie pracuje. W sumie spodziewalem sie czegos ala badziewny Prorally (ladna grafika, nienaturalna jazda), ale nie jest tak zle . Jak juz Maksym nadmienil, na tym forum najbardziej ceni sie jednak symulacje przez duze S, jak Grand Prix Legends i trzeba na to brac poprawke na recenzje na tym forum. Ja sie bawilem na Logitechu GP Force, Brakowalo mi ustawienia liniowosci sterowania. Gra tez troche slabo reagowala na ruchy kierownica przy srodkowym zakresie pracy kierownicy, a deadzone ustawilem oczywiscie na 0%. Pomoglo troche zmiejszenie zakresu maksymalnego wychylenia kierownicy.
ps. i jest rajd w Polsce
pss. jak wyglodnialy fan rajdow sie zastanawia czy kupic kolina 4 czy poczekac na xpand rally - to radze poczekac.
padek78
Dołączył: 21 Lis 2002
Posty: 1464
Miasto: Radom
2004-03-11, 14:29 mamy w koncu pierwszy sim rajdowy i to polski :O !
Na wypadek gdyby twórcy chcieli wiedziec co ja bym chciał w tym/tej simie/grze a czego bym nie chciał:
Chciałbym
-DAMAGE'u , więcej damage'u! Kochani twórcy jeżeli uważacie ze zrobiliście super damage to od razu mówię: WIĘCEJ DAMAGE'u . Realistyczny damage jest jednym z filarów dobrego simu. Damage i realistyczna waga samochodu. Nawet w GPL tego nie ma. Zauważmy co się dzieje z autem w GPL gdy wypada z trasy i wjeżdża na jakąś pochyłość czy pagówek. A już najbardziej mnie śmieszy jak widzę tańczący na czubku nosa kadłub bolidu po jakimś crashu. Auto nic nie waży. A powinien być huk, łomot, sypiący piach, rwana trawa, dym, ogień, odpadające części (ale nie tak że koła odpadną i kadłub zostanie)
Chociaż szczęściem by bylo mieć w tym simie rajdowym taką fizę zachowania auta jaka jest w GPL.
- Bardzo duza łatwość przegapienia "brake point" i wtedy auto leci wpiz... na drzewa (szczególnie jazda po śniegu i lodzie). Czyli wiąze się z tym znowu poczucie cięzaru auta, które ma swoją określonąbezwładność.
- Odcinki specjalne w dużej mierze szerokości auta + po metrze z każdej strony. W końcu nierzadko kierowcy takimi odcinkami zasuwają (szczególnie w Polsce). Wiązała by się z tym duże poczucie prędkości i delikatna obawa żeby o coś nie zachaczyć i nie zniszczyś wozu. Zapobiegałoby to tempemu trzymaniu gazu wciśniętego do dechy (Colin itp)
- Ogromna możliwość setupu, łącznie z tuningiem silnika i oczywiście realistyczny sposób reagowania auta na te ustawienia.
- Wysoka edytowalność wszelkiego rodzaju parametrów typu ustawienie punktu oczu kierowcy, zakres ruchu głową itp itd.
- Realistyczna interakcja z otoczeniem. Jak walę w betonowy mur na czołówkę z prędkością 190 km/h to ekran śnieży a na śnieżeniu wyskakuje napis np: "death" albo "you will be missing 4 rallies due to legs fracture" w przypadku mniejszej kolizji i wówczas w championship następnym rajdem będzie rajd po upływie tych 4 rajdów. A na replayu mogę sobie wówczas obejrzeć wrak mojego auta.
-dynamiczna pogoda. Zaczynam odcinek specjalny na suchym asfalcie (mam slicki) w polowie odcinka jest ulewa i te pól odcinka męczę się potwornie.
-i od razu . Długość odcinków jak w realu czyli 20, 30, 40 km + trasy dojazdowe przez normalne drogi.
Uważam że gdyby wybrać najlepsze cechy ze wszystkich gier/simów jakie powstały na PC to możnaby to wszystko zrobić.
A teraz czego bym nie chciał (tu będzie krócej):
-Nie chciałbym się rozczarować po raz kolejny dostając w ręce Colina 5.0
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2004-03-11, 14:43 mamy w koncu pierwszy sim rajdowy i to polski :O !
nie wiem czy XPR bedzie realistyczne, jak bedzie na ich forum wiecej takich glosow dzieciakow z klawiaturami bez pojecia o temacie...
Tonio:
"hmmm ale jak popatrzę na próby typu GPL to sooorry ale nóż mi się w kieszeni otwiera....
ja potrafię w miarę prowadzić samochód,przejechałem blisko milion kilometrów prawie wszystkimi typami samochodów dostępnych na rynku a TU MIAŁEM PROBLEM z ruszeniem z miejsca !!!!!!!!!
i nie przemawia do mnie to że GPL ma najlepszy model fizyki(albo raczej nabardziej skomplikowany a NIE najlepszy)
Z TAKĄ FIZYKĄ PRECZ !!!!!
i takiego przeteoretyzowania najbardziej się obawiam.....
ja chcę mieć radochę z jazdy w XR taka samą jaką mam w moim starym kadecie poruszając się po szuterku i nic więcej.......
i NIE mam ochoty miesiąc uczyć sie ruszać z miejsca.... "
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2004-03-11, 14:47 mamy w koncu pierwszy sim rajdowy i to polski :O !
I za 2 dni przeczytamy na stronie XR informację: 'Expand Rally project is cancelled. We are sorry'
Aro
BMW
E39
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1478
Miasto: Ustroń
2004-03-11, 14:51 mamy w koncu pierwszy sim rajdowy i to polski :O !
pomijajac ten kwiatek jest tam ciekawa dyskusja tco i w126 na temat fizyki
w126 czemu wczesniej na naszym forum nie dales tez tych linkow? bardzo ciekawe sa te materialy o fizyce.
Tonio
2004-03-11, 15:11 mamy w koncu pierwszy sim rajdowy i to polski :O !
Drogi Richie,
Przepraszam jeżeli poruszyłem czułe struny
Jednakowoż podtrzymuję to co napisałem,
No chyba że fizyka z GPL potrafi zadziałać w pojeżdzie WRC na szutrze
Pogrywam sobie troszkę w LFS i też nie jestem fizyką zauroczony....
Aha, Proszę i apeluję od początku mojej bytności na tym forum
ODROBINKĘ TOLERANCJI....... PANOWIE DOROŚLI z KIEROWNICAMI...
Mnie wystarczy w zupełności poprawiona fizyka z RM z elementami RT
+ trasy z RC
Panom nie wystarcza ???? proszę bardzo- macie swoje parówki na karuzeli.
Ja to szanuję -uszanujcie i Wy inny punkt widzenia.
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2004-03-11, 15:20 mamy w koncu pierwszy sim rajdowy i to polski :O !
no sorry ale tym "ja potrafię w miarę prowadzić samochód,przejechałem blisko milion kilometrów prawie wszystkimi typami samochodów dostępnych na rynku a TU MIAŁEM PROBLEM z ruszeniem z miejsca !!!!!!!!! " to sie osmieszyles, dlatego zacytowalem ja przejechalem pol miliona i w GPL rusza sie tak jak powinno idealnie 400 koniami bez zadnych ASR LC itd wspomagaczy elektronicznych, wsiadz w gokart 50 konny o malutkiej masie i tez nie bedziesz umial ruszyc, tak wlasnie ma byc
Tonio
2004-03-11, 15:27 mamy w koncu pierwszy sim rajdowy i to polski :O !
Widzisz,
Był u mnie kiedyś człowiek jedzący profesjonalnie w rajdach.
nie obeznany szczególnie z komputerem.
dostał do wypróbowania to co miałem na dysku
GPL, LFS, CMR2, RT, RM, i RC
Zaśmiewałem się z niego do rozpuku jak jeździł.....
Nie powiem co mu się spodabało najbadziej, bo dostanę dożywotniego bana
Tiges
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2233
Miasto: Wrocław/Warszawa
2004-03-11, 15:34 mamy w koncu pierwszy sim rajdowy i to polski :O !
Ciekawe co by bylo jakby pojezdzil jednak dluzej .. a ten twoj rajdowiec, to jezdzil czyms wiecej niz "taczka"? Jak widzialem jak chlopaki jezdzili w klasie 1600 przednionapedowkami na warszawskim, to mialem ochote wyszykowac moja sierke 1.6 do rajdow (tylko kasy nie mam )
Ostatnio zmieniony przez Tiges dnia 2004-03-11, 15:36, w całości zmieniany 1 raz
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2004-03-11, 15:34 mamy w koncu pierwszy sim rajdowy i to polski :O !
Tonio, daj sobie spokój. nie masz racji po prostu i już.
A gwoli ścisłości to tu nie ma nic do rzeczy toleracja. Po prostu z tytułu na tytuł oczekujemy produktu coraz bliższego doskonałości. A niestety większość producentów zatrzymała się na etapie arcade dla dzieci. Sorry. Może powinno byc tak że dzieci mają swoje gry a my swoje fury WRC i jeszcze mamy nimi gdzie poszaleć. Ale niestety rzeczywistość jest inna. I tworząc jakiś tam rynek zbytu oczekujemy że otrzymamy wreszcie jakiś sensowny produkt- symulator.
A że to oczekiwanie się przedłuża a my potrafimy już porównac co jest dobre a co złe i co najlepsze nazwać to, to do irytacji nas doprowadzają wypowiedzi różnych developerów o realności w ich produkcjach. Choćby wspomniany CMR4 który zniszczenia ma raczej wizualne niż realne.
A zapewniam Cie ze jakbyś wsiadł do parówki na karuzeli to tez byś miał problem z ruszeniem
w126
Dołączył: 04 Lip 2003
Posty: 589
Miasto: Warszawa
2004-03-11, 16:16 mamy w koncu pierwszy sim rajdowy i to polski :O !
Aro napisał:
w126 czemu wczesniej na naszym forum nie dales tez tych linkow? bardzo ciekawe sa te materialy o fizyce.
Bylem przekonany, ze tutaj wszyscy juz wiedza takie rzeczy.
Samer
2004-03-11, 16:49 mamy w koncu pierwszy sim rajdowy i to polski :O !
Tiges napisał:
Ciekawe co by bylo jakby pojezdzil jednak dluzej .. a ten twoj rajdowiec, to jezdzil czyms wiecej niz "taczka"? Jak widzialem jak chlopaki jezdzili w klasie 1600 przednionapedowkami na warszawskim, to mialem ochote wyszykowac moja sierke 1.6 do rajdow (tylko kasy nie mam )
Dlaczego obrazasz kogos? , nawet nie wiesz kto to jest a juz sie wysmiewasz i wyraznie chcesz powiedziec ze jestes od niego lepszy ...
Powiem ze na GSMP (Gorskie Samochodowe Mistrzostwa Polski) Sw. Anna 2003 tez slyszalem podobna wypowiedz. Pawel Dytko (rajdowiec) jadacy Mitsubishi Lancerem Evo7 zdobyl rekord trasy 1:49.xx , stojacy kolo mnie pan twierdzil iz on ma lepszy czas , gdzy on codziennie ta trasa jedzie do sklepu i swoim BMW robi 1:30.xx Mowil ze jakby go wspuscili do by pokazal
Takie gadanie mnie poprostu wk****a , jak sa tacy madrzy to niech znajda tych sponsorow i niech jezdza ,a nie ,ze siedza na dupie w domu i mowia jak to oni sa lepsi od wszystkich ...
Samer
2004-03-11, 16:55 mamy w koncu pierwszy sim rajdowy i to polski :O !
Tak GPL jest swietne, powaznie. Jadac wyscig czuje ze jeden wiekszy zly ruch i po zawodach. Ale zastanawia mnie jedno ,dlaczego kontrowac trzeba w druga strone i dlaczego kazdy hamulec lewa noga powoduje powrot przodu na wprost na trase...
Nie wiem nie smigalem nigdy tymi autami a filmow jak ktos sie ratuje w takim potowrze tez nie widzialem i nie wiem jak wy tlumaczycie to ? Bylo to juz na tym forum? (duzo tematow jest i trudno znalesc)