Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2233
Miasto: Wrocław/Warszawa
2004-03-11, 16:58 mamy w koncu pierwszy sim rajdowy i to polski :O !
Ja nikogo nie obrazam, ale jazda przednionapedowa rajdowka rozni sie znacznie od jazdy tylnionapedowym potworem, wiec nic dzwinego, ze na poczatku i GPL moglo sie wydawac rajdowcowi dziwne. Mam jednak wrazenie, ze po kilku dniach treningow jezdzlby tylko w GPL. A co do klasy 1600 to jestem pewien, ze taki rajdowiec w tylnionapedowym aucie objechalby mnie jak chcial, ale to co pokazywali w przednionapedowkach, to niestety nie wygladalo dobrze i jest to tylko wina przedniego napedu. Tam az sie prosilo przejechac to lekkim slajdem.
Dowod? Prosze bardzo. W miedzianej gorze na torze kartingowym (kretym a nie szybkim) pan Lenczowski w fiacie 1300 o mocy 55 km objechal escorta 16v.
Reklamy
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2004-03-11, 17:01 mamy w koncu pierwszy sim rajdowy i to polski :O !
Wytłuamaczę Ci czemu.
Po pierwsze zależy to od balansu hamulców.
Na tył masz nadmiar mocy od silnika. Zauważ że tu sie nie wysprzęgla (najczęściej). A więc jak depniesz ostro to zrywasz przyczepność przodu a tyłu nie, który to tył jednak hamuje. W związku z tym przód jedzie szybciej niż hamujący tył. Stąd ten efekt.
Samer
2004-03-11, 17:03 mamy w koncu pierwszy sim rajdowy i to polski :O !
A co powiesz o wyscigach ETCC ?
Moim zdaniem uzycie slowa "taczka" bylo obraza ...
Samer
2004-03-11, 17:08 mamy w koncu pierwszy sim rajdowy i to polski :O !
MaXyM napisał:
Wytłuamaczę Ci czemu.
Po pierwsze zależy to od balansu hamulców.
Na tył masz nadmiar mocy od silnika. Zauważ że tu sie nie wysprzęgla (najczęściej). A więc jak depniesz ostro to zrywasz przyczepność przodu a tyłu nie, który to tył jednak hamuje. W związku z tym przód jedzie szybciej niż hamujący tył. Stąd ten efekt.
No powiedzmy
A co z dokrecaniem kiery jak tyl ucieka a nie kontrowaniem?
Czyzby to wszystko tlumaczylo ze silnik byl z tylu i naped RWD? Lancia 037 rallye tez mialo silnik z tylu i rwd. I nie przypominam sobie z filmow aby tam poglebiali skret kol, przy uciekajacym tyle ... kontra
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2004-03-11, 17:11 mamy w koncu pierwszy sim rajdowy i to polski :O !
kontre w GPL tlumaczyl kilka razy dlugo i obrazowo nasz forumowy rajdowiec Ozone, poszukaj po autorze jego postow o kontrach tam bedzie wszystko
Tiges
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2233
Miasto: Wrocław/Warszawa
2004-03-11, 17:12 mamy w koncu pierwszy sim rajdowy i to polski :O !
Samer napisał:
Tak GPL jest swietne, powaznie. Jadac wyscig czuje ze jeden wiekszy zly ruch i po zawodach. Ale zastanawia mnie jedno ,dlaczego kontrowac trzeba w druga strone i dlaczego kazdy hamulec lewa noga powoduje powrot przodu na wprost na trase...
Nie wiem nie smigalem nigdy tymi autami a filmow jak ktos sie ratuje w takim potowrze tez nie widzialem i nie wiem jak wy tlumaczycie to ? Bylo to juz na tym forum? (duzo tematow jest i trudno znalesc)
jezu ... manewr typu odwrotna kontra po prostu dziala. Sprawdzilem tylnionapedowa sierka na sniegu. Bedziesz mial jakis osniezony plac to sprobuj.
Tiges
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2233
Miasto: Wrocław/Warszawa
2004-03-11, 17:15 mamy w koncu pierwszy sim rajdowy i to polski :O !
Samer napisał:
A co powiesz o wyscigach ETCC ?
Moim zdaniem uzycie slowa "taczka" bylo obraza ...
To sie obrazaj .. na co dzien jezdze sierka RWD i peugeotem 605 FWD. Mowie na niego taczka i jakos sie na siebie nie obrazam
ps. wole jezdzic sierka
Samer
2004-03-11, 17:21 mamy w koncu pierwszy sim rajdowy i to polski :O !
Ok , ok
nie wiedzialem ze u ciebie "taczka" to FWD ... inaczej to odebralem
Richie ok poszukam...
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2004-03-11, 17:41 mamy w koncu pierwszy sim rajdowy i to polski :O !
ja jezdzilem ostatnio sporo tylnonapedowa Omega po sliskim bez dobrych opon zimowych, kontra dziala
Tiges
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2233
Miasto: Wrocław/Warszawa
2004-03-11, 19:22 mamy w koncu pierwszy sim rajdowy i to polski :O !
Samer : i git wszyscy sie rozumieja
Tonio
2004-03-11, 19:44 mamy w koncu pierwszy sim rajdowy i to polski :O !
Richie napisał:
ja jezdzilem ostatnio sporo tylnonapedowa Omega po sliskim bez dobrych opon zimowych, kontra dziala
No i o nic więcej mi nie chodzi tylko o to żeby w JAKIMŚ dobrym symulatorze można było gazem i kontrą pokonywać zakręt
JA też tak samo jak Wy czekam na wydanie CZEGOŚ z sensowną fizyką
Jedyne czym się różnimy to jest to że nie bardzo kocham wyścigi...
Daję słowo próbowałem i nie da rady nie wciąga mnie za nic.......
Co do mojej wypowiedzi nt fizyki w GPL -po prostu chciałbym żeby fizyka była dobra ALE nie przeszkadzała w przyjemności z jazdy początkującemu.
GPL to jest symulator pojazdów jak to rzekł Richie że w realnym świecie bym nie ruszył z miejsca
Pewnie że bym nie ruszył , bo to pojazd dla PROFESJONALISTÓW .
N-ką ujadę i wiem jak nią zrobić bączka czy pokonać zakręt poślizgiem.
to chcę mieć w dobrym symulatorze rajdowym I NIC WIĘCEJ.
Zeby wsiąśc do auta wyścigowego czy nie daj bóg do formuły to trzeba lat praktyki. tak jak i do symulatora tychże.
To są dwa różne światy. do tego się nie da wsiaść z marszu i zrobić wynik.
Natomiast zwykły dobry kierowca wsiada do N-ki i coś tam powalczy.
TERAZ ZROZUMCIE CZEM POWIEDZIAŁEM FIZYCE GPL NIE !!!
To nie było NIE dla dobrej fizyki !!!
To było NIE dla trudnego w opanowaniu symulatora wyścigowego.
A DOBREJ FIZYCE ZAWSZE TAK !!!!
khdriver
Dołączył: 26 Wrz 2003
Posty: 102
2004-03-11, 19:48 mamy w koncu pierwszy sim rajdowy i to polski :O !
Tonio napisał:
Drogi Richie,
Mnie wystarczy w zupełności poprawiona fizyka z RM z elementami RT
+ trasy z RC
Panom nie wystarcza ???? proszę bardzo- macie swoje parówki na karuzeli.
Ja to szanuję -uszanujcie i Wy inny punkt widzenia.
Od jakiegos czasu wszedzie slysze 'a mnie wystarczy maluch zamiast porsche... naleczowianka zamiast pilsnera.. gowno zamiast cukierka.. raly masters+rc zamiast rally sima...'
A mnie nie wystarczy. Nie kupie cholernego 'a mnie wystarczy' skoro wiem ze da sie zrobic gre tak realistyczna jak GPL i tak ladna jak HL2.
Nie kupie gowna bo mnie na to nie stac.
I tez dlatego nie kupie colina 4 bo mnie nie 'wystarczy' troche lepszy colin3, nie kupie trd2 bo mnie nie 'wystarczy' troche lepszey trd.. I rowniez nie kupie xr jesli to bedzie troche lepsze rm+rc+rt.
I nigdy mi nie bedzie wystarczac, bo zawsze mozna jeszcze lepiej, wiecej, szybciej....
A co bym chcial widziec w XR:
-realizm
-krete, techniczne, dlugie trasy
-dojazdowki
-mozliwosc tworzenia wlsnych tras, samochodow, skinow, dzwiekow itd.
-multi - cos na ksztalt prawdziwego rajdu. Chodzi o to zeby jednoczesnie np. 10 osob siadlo na godzinke i przejechalo w czasie rzeczywistym 8 oesow, zgodnie z prawdzimymi przepisami, pod nadzorem admina, z full uszkodzeniami, dojazdowkami itd. Do tego stronka, ranking, i mamy virtual wrc .
Tonio
2004-03-11, 19:58 mamy w koncu pierwszy sim rajdowy i to polski :O !
mnie też nie wystarczy RM +RT
to ma być dobry sim,
ja mówię o podstawach które RM i RT JUŻ zrobiły w tym kierunku
I tak moją wypowiedź należało zrozumieć.
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2004-03-11, 20:02 mamy w koncu pierwszy sim rajdowy i to polski :O !
Tonio: Jak dla początkujących to widziałem jakiś sim fiata 126p...
Wiesz, wielu z nas ma autka własne szybsze czy wolniejsze Ale my chcemy poczuć jazdę własnie tymi potworami którymi jeździć trzeba sie uczyć. A najgorsze jest jak oferuje sie nam taki niby symulator właśnie takiego potwora którego może opanować 12tolatek naciskając 4 klawisze na klawiaturze - przecież to absurd.
Już gdzieś pisałem - dobrą fizę można zawsze uprościć dodając helpy po włączeniu opcji 'arcade for childs'. Natomiast Wszystko dotychczas oprócz kilku tytułów to 200% arcade bez możliwości wyboru.
Tonio
2004-03-11, 20:09 mamy w koncu pierwszy sim rajdowy i to polski :O !
MaXyM napisał:
TWiesz, wielu z nas ma autka własne szybsze czy wolniejsze Ale my chcemy poczuć jazdę własnie tymi potworami którymi jeździć trzeba sie uczyć.
Już gdzieś pisałem - dobrą fizę można zawsze uprościć dodając helpy po włączeniu opcji 'arcade for childs'. Natomiast Wszystko dotychczas oprócz kilku tytułów to 200% arcade bez możliwości wyboru.
Tu się zgadzam
12-latkowie mają swoje CMR i wystarczy
Poczekajmy więc co zaproponuje nam RBR i XR
Ja nie mam nic przeciwko aby pouczyć się prowadzić pojazd WRC