No nic nowego Padek nie powiedzial, powtorzyl to co iles tam zakladek wczesniej
a no racja
rozpływał się nie raz już...
a jak nie probowałeś jeszcze DFP i w nim nie zasamakowałeś na dobre, to polecam MOMO Force jak jeszcze gdzieś znajdziesz...
ale o kółkach to było i było....
sam jak szukałem info, jak zmieniałem ze "starego żółtego" logi na MOMO Forca, to na forum duuużo materiału było i jest
Iles tam zakladek wczesniej to bylo kilka miesiecy temu lefty ! Przez tych kilka miesiecy moglo sie cos wydarzyc, co mogloby rzutowac na wartosc zakupu ! Zreszta niewazne, bo ja swoje a Ty swoje.
Wszystkim innym dziekuje, chociaz czesc z was faktycznie powtarza to co juz gdzies czytalem.
Jedyne miejsce gdzie mozna jeszcze kupic MOMO force to eBay, ale generalnie to chybil trafil, moze byc kolko w slabym stanie, zuzyte lub inny badziew. Ceny oscyluja w granicach $80-100 dla obu na eBay'u.
Ponizej cos ciekawego na eBay'u. troche drogo, ale fajne.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=3677&item=5128810267&rd=1&ssPageName=WDVW
padek78
Dołączył: 21 Lis 2002
Posty: 1464
Miasto: Radom
2004-10-07, 08:33 Logitech Driving Force Pro
Jak już o takich klockach mówimy to tylko FREX
camer
Dołączył: 03 Lip 2002
Posty: 692
Miasto: Lublin
2005-01-10, 21:28 Logitech Driving Force Pro
Czy ma ktos ten wzor to przeliczania i ustawiania zakresow w DFP (przez dxtweak2). Robilem reinstall, zapomnialem sobie z rejestru zgrac ustawienia, a forum RSC na razie zawieszone .
M. C. Viper
2005-01-10, 22:27 Logitech Driving Force Pro
??? czego ??? jakich zakresow, do czego?
pytam bo mam DFP a nie wiem o co lata
camer
Dołączył: 03 Lip 2002
Posty: 692
Miasto: Lublin
2005-01-10, 22:58 Logitech Driving Force Pro
dontsimon na forum RSC napisał:
Thanks to my maths brain agreeing to work for the first time in 15 years, I worked out the simple equation for transfering the various steering ratios that might be needed, into exact(ish) DXtweak2 numbers.
You may have to tweak them slightly due to the rounding up / down needed, and each person's wheel having a little more or less give - ie my wheel only hits values 9 - 1013 unless I really force it over. These are my settings - should be just about right though.
(with wheel in 900 mode)
270 degrees - 357 min 665 max
360 degrees - 306 min 716 max
400 degrees - 284 min 738 max
720 degrees - 100 min 922 max
Here's the equation for any other value:
900 / (your desired new ratio ie 500 degrees) = 1.8
1024 / 1.8 = 569 (rounded up)
569 / 2 = 284 (rounded down)
512 (centre value) - 284 = min value (ie 228)
512 (centre value) + 284 = max value (ie 796)
To be precise, you then need to deduct 1, so the min and max results for 500 degrees are 227 and 795. This is because the wheel resolution of 1024 is counted 0 - 1023. It's a bit pedantic considering the rounding up / down needed, and we can't actually hit an exact figure relative to the exact centre, which should be 511.5.
If anyone sees fault with these maths, let me know so I can change this post.
Hope this is of some use.
udalo mi sie dokopac do tego posta na RSC-moze komus sie przyda
Od pewnego czasu jestem szczesliwym posiadaczem Logi DFP. Przesiadalem sie z Ms bez FF wiec to wogole moj pierwszy kontakt z kiera FF. Zdziwilem sie ze DFP jest takie male - chodzi o korpus, ale za to jest ciezki i czuc potege w lapie. Nie ma zadnych luzow na kole co mi towarzyszylo przy MS caaaaly czas.
Tryb 200*.
Po paru godzinach jazdy przyzwyczailem sie do FF i zaczalem poprawiac swoje PB w F1C i GTR. Super. Wszystko idealnie czuc na dloniach, kazdy wyboj, hamowanie, Wy i tak to wiecie to nie ma sensu sie rozpisywac - dla mnie to nowosc. Np taki LeMans. Pare godzin jazdy na MS zaowocowalo czasem 3m57s a po 5 kolkach na DFP wykrecilem 3.51s... roznica kolosalna, FF mowi czy mozna szybciej czy nie. Rewelacja.
Tryb 900*.
Do jazdy w trybie 900* wzialem LFS i rFactora. Dziwnie sie jechalo. Czasy odbiegaly znacznie od tych co mialem wczesniej, ale tez i nigdy nie poswiecalem duzo uwagi tym tytulom dlatego je szybko zostawilem w spokoju. Jak bede mial wene i GTR mi sie znudzi to moze jeszcze sie tam przejade. To nie dla mnie. GTR za to jest dla mnie i jest na TOPie wiec zapodalem GTRa w trybie 900*. W GTR to porazka nia da sie jezdzic wogole. Dlatego tez skuszony namowa ze strony posiadaczy DFP - odpalilem tryb 400*.
Tryb 400*.
O tu juz o NIEBO lepiej. Wymaga przyzwyczajenia to ze trzeba wiecej skrecac kiere. Po przyzwyczajeniu jezdzi sie naprawde dobrze. 400* obrotu pomaga w jezdzie, jest jakby precyzyjniej i te ruchy sa realniejsze bo krecimy kolem jak w Realu, wiekszosc zakretow zeby pokonac skrecamy kolo o 90*. Jednak ja osobiscie ustawilem sobie kiere w tryb 360*. Dla mnie tak jest lepiej. Jezdzilem na GTR w trybie 200* i teraz caly czas jezdze w 360*. Jeszcze za malo sie najezdzilem i na DFP i wogole na FF ale jazda z wiekszym obrotem daje jakby wieksza frajde. Jak bardziej przyzwyczaje sie do tego wszystkiego to skrobne cos wiecej.
Ogolnie kiera jest super. Do tego ma bardzo duzo przyciskow. Wcale nie wyglada na zywo tak badziewnie jak by sie moglo wydawac. Krzyzak jest poreczny - uzywam do rozgladania sie w kabinie, jeszcze swiatla, starter, zaplon, zjazd do boksu, sprzeglo, rpm limiter, i pare innych pierdol - wszytko to moge miec teraz na kierze. Wczesniej majac tylko 6 przyciskow siegalem czesto do klawiatury. Dla mnie jest to plus, aczkolwiek zawsze sie znajdzie ktos kto powie ze mu to nie przeszkadza. Zreszta sam tak jezdzilem kawal czasu
padek78
Dołączył: 21 Lis 2002
Posty: 1464
Miasto: Radom
2005-01-21, 16:49 Logitech Driving Force Pro
W GTR jeżdżę na pełnym 900 st. ALE!
1. W opcjach kontrolera GTR mam sensitivity na 100%
2. W setupie max Lock mam na ...max czyli 23
Wówczas uważam że jest bardzo realistycznie bo na zakrętach wychyły kiery nie są takie duże natomiast przy wyjeżdżaniu z pitu trzeba kierą zakręcić odrobinę.
W Nascar jeżdżę również full 900 ale tylko na owalach. Na drogowych już się tak nie da. Jezdże wówczas tak na 350 a nawet 400 (Tweakowe ustawienia - ja podaję zawsze lewy zakres - prawy można sobie policzyć zakres jest 0-1023 ze środkiem w 512 )
W F1C jeżdżę tak na 200, a np w RBR 250 lub 300
w GTRze:
Krzyżak służy mi do:
- lewy - gały w lewo
- prawy - gały w prawo
- dół - gały w tył (lusterko wyłączam - więcej klatek)
- góra - sprzęgło
Przycisk powyżej krzyzaka - bieg neutralny
ten sam przycisk po prawej stronie - przełączanie LCD
zielona strzałeczka w górę - zapytanie o zjazd do boksu
fioletowy kwadracik - zapytanie o uszkodzenia
czerwone kółeczko - zapytanie o pozycję w wyścigu
niebieski krzyżyk - limiter prędkości
przycisk "select" - włączenie elektryki wozu
przycisk "start" - rozruch silnika
prawy "paddles" - światła
wajcha - do zmiany biegów (tak tak reprezentuję ten stary styl jazdy z użyciem gałki zmiany biegów )
Trochę kiepsko że te dwa przyciski nad przyciskami start i select są zdublowaniem gałki biegów. Jak dla mnie to jest cholerne marnotrastwo.
To takie moje ustawienia może komuś przypasują
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2005-01-21, 17:15 Logitech Driving Force Pro
Padek, troche OT ale po co miec przycisk wlaczenia elektryki ew rozruch silnika?
karas
Dołączył: 13 Sty 2002
Posty: 821
Miasto: Łódź
2005-01-21, 17:44 Logitech Driving Force Pro
No chyba po to ,ze jak zjezdzasz do boxu to trzeba silnik wylaczyc zeby ci paliwko zatankowali :?
padek78
Dołączył: 21 Lis 2002
Posty: 1464
Miasto: Radom
2005-01-21, 18:29 Logitech Driving Force Pro
karas napisał:
No chyba po to ,ze jak zjezdzasz do boxu to trzeba silnik wylaczyc zeby ci paliwko zatankowali :?
Widzisz Maxym ucz się ucz bo cięgi będziesz zbierał na ligowych wyścigach.
jaizm
Dołączył: 06 Sty 2004
Posty: 629
Miasto: Jelenia Góra
2005-01-21, 19:08 Logitech Driving Force Pro
silnik trzeba włączac i wyłączać tylko wtedy, jezeli te opcje sie zbinduje. jak ich sie ruszac nie bedzie to gaszenie i zapalanie silnika jest automatyczne.
ustawiacie te opcje, a potem co drugi w czasie wyscigu pyta jak silnik zapalic bo z boksow wyjechachac nie moze
lefty
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 9068
Miasto: Rzeszów
2005-01-21, 19:11 Logitech Driving Force Pro
padek78 napisał:
W GTR jeżdżę na pełnym 900 st. ALE!
1. W opcjach kontrolera GTR mam sensitivity na 100%
2. W setupie max Lock mam na ...max czyli 23
Wówczas uważam że jest bardzo realistycznie bo na zakrętach wychyły kiery nie są takie duże natomiast przy wyjeżdżaniu z pitu trzeba kierą zakręcić odrobinę.
No to mi przypomina troche hack steer ratio z GPL
Ciekawe sa wasze wypowiedzi nt. tych katow skretu jakie wykorzystujecie. Takich wlasnie informacji brakowalo w tym watku Widac, ze tych 900 stopni nie da sie wykorzystac dobrze w kazdej grze dlatego trzeba skracac kat obrotu
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2005-01-21, 19:17 Logitech Driving Force Pro
Chyba lefty zle zrozumiales co Padek napisal.
Wlasnie to co on stosuje jest dokladnie odwrotnoscia jakichkolwiek hackow. Po prostu jak chcesz skrecic bardzo (np. w pitach) to krecisz kólkiem duzo. A jak malo skrecasz to skrecasz malo.
Oczywiscie podczas jazdy tez mozesz sobie zrobic 2 obroty ale raczej nic Ci to nie da z uwagi na predkosc.