Oto tresc jednego z postow braci West z ich forum:
"Hi All
When we are closer to beta testing we will post how to go about getting envolved, and what kind fo hardware will be required etc. I can say that beta testers will require more high end equipment than the final product due ti the nature of betas things are usually unoptimised.
As for a date, really cant say, it really is a case of when its ready, putting a date on it now will just serve to compromise what we want to achieve, so Iam afraid anyone expecting a beta in the coming weeks will be let down. But its important that anything we release represents the end quality. Especially with other excellent teams like the Live for Speed and Ruud working hard out there to put us out of business
C&T"
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2002-08-30, 22:53 LFS versur or = Racing Legens
nic to nie mowi rownie dobrze moze byc to prawda jak i konsekwencja w megasciemnianiu
Gregor
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2784
Miasto: Wroclaw
2002-08-30, 23:07 LFS versur or = Racing Legens
nie sledze za bardzo histori braci W ale jednego sie o nich dowiedzialem - w megasciemnianiu to oni chyba rownych nie maja
no i powiedzcie mi jedno - kiedys ponoc byly juz filmiki z wsc jakies, czyli powinni fize miec i engine graficzny jakis, hmm... no to na tej podstawie trzeba az lat zeby bete wypuscic??? hmm... jesli wtedy to bylo prawdziwe to teraz sciemniaja, jesli nie to wtedy sciemniali - na jedno wychodzi, na szczescie nigdy sie tym nie podniecalem
no i co to jest 'Ruud'?
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2002-08-30, 23:24 LFS versur or = Racing Legens
Gregor zajrzyj na http://wsc.pulse.pdi.net masz tam z 7 filmikow z WSC z fizyka pracy podwozia na specjalnym placu manewrowym to trzeba zobaczyc czegos takiego nie bylo i nie ma dotad! film ma chyba ze 2 lata... potem byly filmy z super grafa ale z wersji na konsole... ja nie wiem w sumie juz czy nie wole zeby LFS to nie byli Westowie bo w nich zwatpilem ze cos zrobia w tej dziesieciolatce
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2002-08-30, 23:48 LFS versur or = Racing Legens
gdyby wziac grafike i mozliwosci gry WSC, ktore BYLY JUZ zrobione 2 lata temu
fizyke LFS chociaz podobno WSC byla jeszcze duzo bardziej zlozona
i wziac Gregora do pracy nad tym Simem to w ciagu miesiaca SIM bylby kompletny, Westowie i ci od LFS poszliby dopiero spac jak znam Gregora na kompletnym wycienczeniu, a mymoglibysmy sie rozkoszowac SIMEM z grafa jakiej nie bylo , dzwiekami jakich nie bylo (pamietacie prezentacje dzwiekow z wsc przez telefon kiedy mielismy zbiorowy forumowy orgazm na dzwiek Vipera silnika V8?), i super fizyka
mi jednak ten sposob pracy nad LFS codziennie patche itd nie pasuje do Westow
Teq
Dołączył: 14 Lip 2002
Posty: 456
Miasto: W-wa
2002-08-31, 01:43 LFS versur or = Racing Legens
Ruud van Gaal to koles odpowiedzialny za Racera.
Gregor
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2784
Miasto: Wroclaw
2002-08-31, 13:31 LFS versur or = Racing Legens
Richie - chciales napisac cyba Ozona wziac do pracy nad tym nie mnie
co do filmow to hmm... nic az tak super tam nie wyglada, praca zawieszenia owszem ale w LFS tez taka jest, natomiast z trawki startuje jak z asfalltu (moze trawki nie zaimplementowali jeszcze wtedy)
ja tez stawialbym na LFS, oby utrzymali tempo prac.
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2002-09-02, 11:16 LFS versur or = Racing Legens
Ja się tu wtrącę z kilkoma pytaniami:
1. na jakiej podstawie Ozzy tu twierdzi że fizyka w F1 2002 to jedno wielkie gówno? Bo bolidy prowadzą sie inaczej niż w GPL? a może nie wyłączył on helpów? Parę miechów temu zgodnie uznaliśmy że fiza w tym symulatorze jest OK. Tak. uznano że można uzyć tego słowa w odiesieniu do F1 2002.
2. To że koła pracują na kerbach jak pokazano na filmie WSC to nie jest żadna filozofia. oprogramowuje sie takie zdarzenia wprost w enginie graficznym (DX, OpenGL). Mało tego, sa gotowe biblioteki niekomercyjne które kolizje obiektów rozpoznają i zmieniają ich wektory ruchu. Jedyne co można tu symulowac to modyfikować te wektory na podstawie obliczeń działających sił (np. odbijanie się koła od podłoża, przyspieszenia etc). Ale to co było na filmie to może oprogramowac w miarę sprawny w programowaniu student po pół roku zajęć z grafiki komp (OpenGL).
3. CO do projektu gry... kiedys pisałem, kto inny powiedział że mało prawdopodobne jest zrobienie takiego projektu własnym sumptem. Ale jeśli znalazłaby sie firma, która by mnie/nas utrzymała przez 2 lata to możnaby było złożyć ekipę programistów, grafików, inżynierów samochodowych którzy by poważny sim napisali. Problem jest w ryzyku: co będzie jak nie podołamy problemom (w co wątpię z jednej strony a mam obawy z drugiej jako że jesteśmy rozrzuceni po całej Polsce i nie będzie możliwości egzekwowania terminowośći wykonywania poszczególnych zadań). Co będzie jak projekt zakończymy? bo na ten czas trzeba by było pozostawić pozostałe prace. etc etc.
Ozzy
2002-09-02, 11:32 LFS versur or = Racing Legens
Maxym, juz ci odpowiadam na twoje pierwsze pytanie
Tak twierdze wylacznie na podstawie swoich wrazen z jazdy w F1 2002 (helpy mam wylaczone), oraz na podstawie przewidywalnosci reakcji samochodu . Wedlug mnie fizyka w F1 2002 ma tyle wspolnego z rzeczywistoscia co fizyka w NFS, w przeciwienstwie do takich symulacji jak GPL, N2002, LFS, Rally Trophy czy Nascar Heat (w zasadzie tylko te cztery tytuly zasluguja na miano symulacji jesli chodzi o fizyke).
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2002-09-02, 11:54 LFS versur or = Racing Legens
A nie sądzisz że to trochę za mało żeby tak oceniać? Nikt z nas nie jeździł bolidem. Jak się patrzy na kierowców F1 to nie popełniają tak wielu błedów jak my którzy hotlapujemy. Więc może nie jest tak że pojazd musi się kosmicznie trudno prowadzić aby gra mogła być uznana za symulację.
BTW: ostatnio w TV Avante (jesli dobrze pamietam) byl program o Subaru Imprezie (któraś z osyttatnich specyfikacji) i przygotowaniach jej do rajdów. Nie wiedziałem że auto to ma system kontroli trakcji!! To jeśli w WRC jest coś takiego dozwolone to znaczy ze takim autem sie powinno w pewnych warunkach jeździć bezpieczniej niż potencjalnym autem cywilnym. A stąd łatwo wysnuć wniosek, że auta sportowe inaczej się prowadzi niż cywilne. I stąd nasze odczucia. Zresztą kto z nas jeździł wyczynowo autem sportowym czy to WRC czy F1. Na fotelu kierowcy oczywiscie.
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2002-09-02, 11:55 LFS versur or = Racing Legens
czyli jak zwykle zero argumentow, tylko "mi sie jezdzi latwiej niz w GPL wiec fizyki nie ma " tylko ze te auta jezdza calkiem inaczej i maja calkiem inna przyczepnoc, wg fachowcow fizyka jest odwzorowana bardzo dobrze - nie mam powodow im nie wierzyc
Ozzy
2002-09-02, 12:07 LFS versur or = Racing Legens
Richi, a przez jakich fachowcow? Takich jak ty i ja? Smiechu warte.
Piszac o przwidywalnosci reakcji samochodu mialem na mysli to ze fizyka jest jedna, a reakcje powinny byc przewidywalne, niezaleznie od typu samochodu. Dlaczego ja mam poznawac fizyke specyficzna dla F1 2002 (wymyslona, sztuczna) skoro w innych simach udalo sie zaimplementowac, mniej lub bardziej dokladnie, fizyke ktora znam z realnego swiata. Jesli rzuce jablko to wiem ze predzej czy pozniej ono powinno upasc na ziemie, a w F1 2002 nie bylbym tego tak calkiem pewien
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2002-09-02, 12:22 LFS versur or = Racing Legens
ale skad znasz fizyke z aut f1 i skad wiesz, ze nie jest ona idealnie odwzorowana skoro nigdy nie jechales bolidem trzymajacym sie super asfaltu? ja z ogladania ladnych pare lat takich bolidow, porownujac zapis filmu lapa Schumachera w Zdunskiej z lapem przejechanym w F12002 stwierdzilismy, ze jazda wyglada IDENTYCZNIE, predkosci, skrety, zmiany biegow, wszystko bardzo podobnie, zachowanie bolidu super odzworowane jak z filmu z Schumacherem skad wiesz wiec pytam ze fizyka jest zla skoro wyglada na identyczna z realem? kiedy jezdziles bolidem f1 i masz porownanie jak z tym jablkiem ze inaczej ci sie jechalo niz w grze?
no i najwazniejsze jak wg ciebie powinien bolid sie zachowywac F1 skoro nie tak jak to widzimy w telewizji? powinien jezdzic slizgami jak w gpl, bokiem pokonywac zakrety, mimo ze w realu widac zachowuje sie calkiem inaczej? smiechu warty to ty jestes z ta fizyka f1 czekam co jest zle w fizyce, przyczepnosc? zawieszenie? kierowanie? predkosci? wg ludzi ktorzy sie na tym ZNAJA a nie jezdza na komputerku bo przy tym zjedli lata swojego zycia odwzorowanie na tyle ile pozwala PEcet jest super, dlaczego wiec Ozzy ktory pogral na komputerku wie lepiej, ze fizyka jest jednak zla? moze zaproponujesz jakie parametry fizyki maja poprawic zeby byl to Sim? a moze po prostu jestes cienias do kwadratu w f1 i nie potrafisz w to szybko jezdzic i stad nie jest to SIM? hehehe
o fachowcach myslalem raczej o kierowcach F1, ktorzy ja testowali, o mechanikach i ludziach z branzy, ktorzy pomagali i udostepniali materialy do tworzenia gry...i ktorzy uwazaja ze fizyka jest juz bardzo blisko tego co chcieli uzyskac... no tak ale Ozzy na pewno im wytlumaczy ze sie nie znaja, bo bolid jest za "latwy do przewidzenia"
Ozzy
2002-09-02, 12:32 LFS versur or = Racing Legens
Poniewaz w skrajnych sytuacjach, takich jak wypadki w ktorych samochod odbija sie od bandy, koziolkuje sie czy wpada w poslizg, reakcje samnochodu w F1 sa po prostu sztuczne i nieprawdziwe. I tu nie trzeba byc wielkim fachowcem zeby stwierdzic co jest sztuczne a co prawidziwe. Obejrzyj sobie replaye z takich sytuacji w F1 2002, a potem w N2002, GPL czy LFS i bedziesz wiedzial o co mi chodzi. Jesli wychodzi jakis nowy sim to zawsze sprawdzam zachowanie samochodu w skrajnych sytuacjach i jesli samochod zachowuje sie tak jak w realu to wiem ze to bedzie dobry sim i nie musze przejechac 500 okrazen zeby stwierdzic czy co jest dobre czy po prostu pile of crap.
Jak dotad, najlepiej z tego wychodzi LFS