Skoro Czacha tak narzekasz na design Mercedesa jezeli chodzi o wnetrze to powiedz mi czy w twojej Xantii po stronie pasazera na konsoli jest taka jebista belka niczym uchwyt dla pasazera w samochodach terenowych - a moze szczesliwie masz jzu wersje bez niej ? Kazdy kto wsiada pierwszy raz do Xantii przezywa szok estetyczny gdy ja widzi.
A takie jeszcze drobne szegolny ergonomiczne. Czy aby na pewno twoje stopa ( w stanie spoczynku) obslugujaca sprzeglo jest w normalnej i ergonomicznej pozycji ? A moze sie juz przyzwyczailes ?
Powiedz mi takze dlaczego Xantia to byl chyba ostatni samochod tej klasy w zachodniej Europie w ktorej montowano poduszke pow. dla pasazera ?
Deska rozdzielcza Mesia moze sie podobac lub nie ale jednego jej nie mozna zarzucic a mianowiscie braku ergonomii. W sumie jedyny minus to w wersjach z wyswietlaczem dla nawigacji i zintegrowanym telefonem GSM klawisze do telefonu sa blizej pasazera niz kierowcy. owszem moze brakuje jej polotu ale ergonomia ja zwykle na poziomie. (chociaz obecnie to juz nieaktualne bo w najnowszej E klasie wnetrze jest skrojone na wzor S klasy i jest super). No jeszcze mozna sie przyczepic do pracy dzwigni zmiany biegow w mesiu bo jest bardzo specyficzna (twarda) ale jak ktos pojezdzi dluzszy czas to juz jej nie chce zmieniac. Zreszta juz od pewnego czasu manuale chodza bardziej przyjaznie wiec to tez nieaktualne.
Co do komfortu jazdy. Owszem Xantia ma dobre zawieszenie Hydroactiv II tylko ze na komfort jazdy nie sklada sie samo resorowanie ale takze inne czynniki jak sluszalnosc szumow oplywajacych nadwozie, halas od strony pracujacego zawieszenia i opon no i halas silnika. W tych kategoriach to tylko jezeli chodzi o resorowanie Xantia sie zbliza do E klasy. Wez sie rozpedz to powiedzmy 170km/h merecedese4m i twoja Xantia i zobaczymy w ktorym wozie bedziesz mogl rozmawiac szeptem.
Poza tym pamietaj ze im samochod jest ciezszy tym mozna go zrobic bardziej komfortowym. Taka fura (gdy ma dobre zawieszenie) polyka nierownosci gdy lzejszy saochod bedzie na nich podskawiwal (pomimo bardzo dobrego zawieszenia) , takze im wieksza srednica kol tym lepszy komfort. We wszystkich tych kategoriach mesio bije Xantie z jej hydroactivem. Ten sie przydaje gdy zaladujesz fure po dach bo masz ciagle ten sam przeswit i gdy pokonujesz zakrety bo fura sie nie pochyla na bokich gdy je pokonujesz.
Ale co tu sie bede rozwodzil. Powiedz mi dlaczego w testach takze pod wzgledem komfortu (jako calosci) Xantia przegrywa z Peugeotem 406 ?? czy to znaczy ze Peugeot jest tez lepszy od Mesia E klasy ?
No i jeszcze usterkowosc. Nie chcialbym ciebie smucic ale Xantia jest raczej pod tym wzgledem kiepska. Obejrzyj sobie statystyki Adaca na przyklad. Zreszta mala probka :
Gear lever failed at 800 miles.
Electric window jammed at 1600 miles.
Power steering hydraulics failed at 2000 miles.
Ignition keypad fault at 3000 miles.
Numerous rattles after 3000 miles.
Headlamp condensation at 7000 miles.
Clutch creep after 7000 miles.
Central locking intermittent fault after 11000 miles.
Sunroof leak at 16000 miles.
Sunroof motor failed at 19000 miles.
Numerous electrical faults.
chyba niezle jak na 30 tys km w samochodzie prosto z salonu ? Aha mam nadzieje ze masz Xantie z 1997 lub nowsza ? Jezeli nie to mozesz byc pewny ze jezeli jeszcze nie masz to niedlugo bedziesz mial problemy z Hydroactivem.
Mesio jest naprawde mniej usterkowy. Prawda ze czasy gdy mesio wyprzedzal wszystko inne pod tym wzgledem minely na poczatku lat 90 ale i tak PSA moze pod tym wzgledem od MB sie wiele nauczyc.
No i jeszcze jedna sprawa. Kwestia utraty wartosci. Wiadomo ze Citroen w cenie trzyma sie ale tylko w salonie. Natomiast Mesio zdecydowanie mniej traci na wartosci w miare uplywu lat.
Moim zdaniem nie powinienes sobie wyrabiac opini o furze po jednorazowej jezdzie, bo Mercedes nalezy do nielicznej kategorii sdamochodow ktore w miare uplywu czasu coraz bardziej lubisz i cenisz, a wiekszosc fur w miare uplywu czasu coraz bardziej wkurwia swojego wlasciciela. Zreszta sam wspominales ze warunki jazdy byly kiepsie ( no i samochod cudzy) to i nie jechales nim zbyt szybko.. powyzej 140 km/h bys zobaczyl co znaczy naprawde dobrze wyciszone wnetrze.
A co do zawieszenia ze niby w meisu twoim zdaniem jest padaka jezeli chodzi o komfort. No coz ja tez mialem przyjemnosc jezdzic samochodami z zalozenia bardzo komfortowymi ktore resorowaly na poziomie duzego Fiata (chociaz ten jest calkiem przyzwoity

) ale tak sie dzieje gdy fura jest po kilku dzwonach. W zawieszeniu luzy, amortyzatory od uderzenia stracily szczelnosc. No i pozniej rodza sie opinie ze BMW 7 albo Mesio E sa przereklamowane.
No Czacha... na koniec

ja nie mowie ze Xantia jest zla. Jej RESOROWANIE (a wiec tylko jeden ze skladnikow skaldajacych sie na komfort) jest na poziomie aut z wyzszej polki, ale nie przeginaj ze jest lepsza od E klasy.
[ Ta wiadomość została zmieniona przez: vette dnia 2002-02-11 07:02 ]