Ale marudzicie, fiza jest doskonała i dokładnie taka jak ma być.
Skad wiesz, jezdziles listerem w realu? :p
p.s.: Co do tego tracenia przyczepnosci to dokladnie jak McLaren mowi, wszystko mozna wyczuc, np. czasem dla zabawy z kerba na kerb sobie malym bokiem przechodze, ktory czuc, ale ktorego nie widac na replayu .
Reklamy
padek78
Dołączył: 21 Lis 2002
Posty: 1464
Miasto: Radom
2004-05-03, 10:23 GTR-pierwsze przecieki
Greg, khdriver, Madey o co wam chodzi ????
Jak można odnosić prowadzenie bolidów F1 z lat 60-tych do aut klasy GT z XXI wieku??? .Nierówno pod sufitem macie czy co? To tyle odnośnie porównywań
Natomiast moje zdanie na temat fizyki GTR jest takie że jest to najbardziej realistyczna fiza dotycząca współczesnych aut jaka do tej pory powstała. Auto idzie jak po szynach - bo tak ma iść, nie na darmo projektanci przez tyle lat się głowili żeby wymyślić takie wozy które tak się trzymają asfaltu i to jest tylko i wyłącznie na plus.
Natomiast co do tracenia przyczepności to też uważam że wszystko jest jak najbardziej prawdziwe. Na hamowaniu dopóki opony trzymają - wóz hamuje super ale wystarczy mały poślizg i auto leci na bandę. I to jest realistyczne. W końcu zazwyczaj hamujemy na braking-point czyli defakto "dead-linie" - punktu bez odwrotu. Jeżeli przestrzeli się braking-point to nie ma siły żeby auto nie leciało "w pizdu" jak to się mówi .
PS. Aro mam pytanko - mówiąc o układzie transmisyjnym masz na myśli wał napędowy?
Greg
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1940
Miasto: Szczecin
2004-05-03, 10:54 GTR-pierwsze przecieki
padek78 napisał:
Greg, khdriver, Madey o co wam chodzi ????
Jak można odnosić prowadzenie bolidów F1 z lat 60-tych do aut klasy GT z XXI wieku??? .Nierówno pod sufitem macie czy co?
co najwyzej ty masz nierowno pod sufitem skoro nie wiesz o co mi chodzi
padek, oceniam po prostu miod plynacy z gry. dla mnie jest on mniejszy od gpl bo czuje sie jakby na torze byly niewidzialne znaki ograniczajace. przekroczenie jakiegokolwiek z nich = auto leci wpizdu w gpl masz wieksza dowolnosc, wieksza game manewrow jakie mozesz wykonac. mozna spoznic hamowanie i jesli nie przesadzisz zbytnio z opoznieniem to najwyzej skrecisz w ta sama strone, w ktora ci obraca auto i lekko wytracajac predkosc, w poslizgu, wyladujesz na zewnetrznej. po prostu bardziej odpowiadaja mi tamte wyscigi i dlatego teraz wiem, ze wole wyscigi starszych pojazdow, takich jak te z 67 roku bo tam jest wszystko dobrze zbilansowane. te samochody obecne to sa przyspawane do podlogi i jak juz stracisz przyczepnosc to do widzenia. mnie takie cos nie do konca odpowiada. bo lubie symulacje, ale lubie tez z sensem pograc. gdyby normalnie tak samochody sie zachowywaly to liczbe dni zycia kierowcy ocenianio by co najwyzej w dniach
aha, no i jak kolega w innym topicu zapytam - jak sobie wyobrazasz jazde na mokrym ?
Madey
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1821
Miasto: Juszkowo Kolonia
2004-05-03, 11:22 GTR-pierwsze przecieki
padek wypadek skad ty mozesz wiedziec o czym my tu mowimy jak ty nawet w gpl nie jezdziles
nie wiem trudno mi sie wypowiadac na temat GT moze musze dluzej pojezdzic ale obserwujac zachowanie w dzisiejszej F1 a w gpl to kontry sa takie same jak w realu dokladnie tak samo trzeba "walczyc" z nadsterownoscia bolidu
dokladnie tak samo dzisiejsze bolidy jak i te w gpl zachowuja sie jak wyjada na trawke itp
musialbym poogladac w realu na eurosporcie to GT i zobaczyc czego mi brakuje w gierce
ale i tak gierka jest git i nawet po szynach fajnie sie jezdzi
Darkman
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 2433
Miasto: Tychy
2004-05-03, 11:26 GTR-pierwsze przecieki
Greg cosik kombinujesz z tymi trickami z GPL'a nie mozliwymi do wykonania wg Ciebie w GTR. Do wczoraj jezdziłem z kokpitu i mialem z kontrami i uslizgami problem ale jak wsiadlem na maske od razu fure wyczułem i mozna slide'ami pieknie wchodzic w łuki, utrzymac ten wóz w takim czyms i wyjsc na gazie. Co wiecej...nawet odwrotna kontra bez problemu zadziałała gdy w pewnym momencie jeden ze slide'ow byl za duzy i musialem sie ratowac
Speedy
Alfa
159
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 5076
Miasto: Poznań
2004-05-03, 11:28 GTR-pierwsze przecieki
Greg jeżeli porównujesz miod to zgodzę się - GPL jest the best. No i nikt przecież nie zmusza Cie co masz lubić, tak jak Yatzek i reszta wolą BF-109 od F-22 tak samo my możemy sobie lubić GPL.
Ale jeżeli porównujemy realizm jazdy i fizykę to trudno porównywać nowoczesną maszynkę z XXI wieku do tych z lat 60-tych ale i tak uważam mimo całego mojego uwielbienia dla GPL że jednak GTR stoi jeszcze o stopień wyżej.
No i nie przesadzaj że jeżdżenie w GTR jest takie zabójczo trudne, jak już mówiłem parę godzin wystarczy nawet niedoświadczonym graczom na opanowanie maszyny w stopniu wystarczającym do długotrwałych wyścigów.
A co do mokrej jazdy, jest trudno to prawda a nawet bardzo trudno ale też da się opanować.
Ale... jak sobie wyobrażasz jazdę po mokrym w GPL?
I jeszcze coś dodam - Force Feedback w tym simie jest IMO wręcz niezbędny! Tak dobrze czuć auto na FF że bez tego to jest tylko pół gry. Coś jak sex przez szybę
To samo mowiłem 1.5 roku temu przy okazji moda GT, miałem Dariusza momo racing i jak musiałem mu oddać to bez force od razu przeszła mi ochota do jeżdżenia, zdany jedynie na efekty wizualne przestałem czuć auto kompletnie.
Ostatnio zmieniony przez Speedy dnia 2004-05-03, 11:35, w całości zmieniany 1 raz
ja nie zagodze sie do konca z wami
nieprawda jest ze istnieje magiczna granica braking-point w GTR, a dokladniej ze jest ona stala, wplywa na nia przynajmniej kilka czynnikow ktrorych np w GPL nie ma (temperatura opon, tarcz hamulcowych i stan opon). Dlatego jazda GTR nie bedzie bezbarwna poniewaz podobnie jak w nascar trzeba bylo dbac o stan opon to tu dojda jeszcze hamulce przez co kierowca musi jeszcze wiecej myslec i kontrolowac wyscig. W GPL jest troche odmiennie tu jedzie sie non-stop na limicie i nie dba sie o takie sprawy. W GTR istnieje mozliwosc zmiany balansu hamulcow w czasie jazdy co dodatkowo daje pole do popisu do poprawy prowadzenia sie pojazdu w miare niszczenia sie opon.
Reasumujac GTR jest blisko wspolczesnej F1 przez co glownym elementem jazdy jest docisk, GPL to F1 kiedy o docisk sie nie przejmowano wiec nie ma czego porownywac.
Ciekawa sprawa jest jeszcze rozwiazanie aerodynamiki pojazdow, a dokladnie jazda ze kims innym (wplyw na grip i speed)
Greg
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1940
Miasto: Szczecin
2004-05-03, 11:55 GTR-pierwsze przecieki
dokladnie madey chcialem podac przyklad z formula 1. spojrzcie jak oni np. z boksu wyjezdzaja ? ladnie pala gumy i tyl im tanczy. w gtr takie cos = spin.
pojezdzilem teraz troche. istotnie z maski lepiej. zrobilem 2:18 po paru lapach. no ale w takim ukladzie troszke to dziwne, ze ze srodka imho gorzej sie jezdzi. cholere znow odmieniec bede
Cytat:
W GPL jest troche odmiennie tu jedzie sie non-stop na limicie i nie dba sie o takie sprawy.
taaa ? to pojedz na limicie pare lapow palac oponki z tylu. to zobaczysz jak w koncu na ktoryms kolejnym lapie w gpl cie pieknie obroci
no ale ok. kazdy ma swoje zdanie. chcialem tylko dorzucic lyzke dziegciu bo tu kazdy sie w zachwytach rozplywa fajnie sie jezdzi, ale lubie sobie troche pomarudzic
z jazda z maski pewnie jest latwiej jak w nascar bo ma sie inne wyczucie pojazdu ale mam nadzieje ze w GTR dadza opcje hardcore podobnie jak w nascar i z taka beda toczyc sie przyszle ligi bo koniec lameriady
A dokladnie chodzi mi o to ze tutaj mozna w sporym stopniu zmieniac pozycje glowy, przez co dopasowac sobie widok czego nie ma w innych simach
Co do startow w F1 i palenia gum to oni maja TC wiec moga palic pewnie jak w GTR wlaczysz Stability Control tez tak popalisz
A dokladnie chodzi mi o to ze tutaj mozna w sporym stopniu zmieniac pozycje glowy, przez co dopasowac sobie widok czego nie ma w innych simach
W serii F1 challenge mozna bylo to zmieniac. Z ta roznica, ze trzeba w pliku grzebac a nie tak "na zywo" podczas gry jak ma to miejsce w GTR. Standardowe widoki bardzo mi przeszkadzaly wiec praktycznie co nowy mod byl to zmienialem sobie pozycje glowy, fov w kokpicie. Fakt faktem, ze musialem z gry wychodzic i grzebac w pliku.
PS. Wydaje mi sie relaniej jak tak glowa trzesie w kabinie dlatego poki co "zmuszam" sie do jazdy z kokpitu.
kamkor
2004-05-03, 13:51 GTR-pierwsze przecieki
McLaren napisał:
A dokladnie chodzi mi o to ze tutaj mozna w sporym stopniu zmieniac pozycje glowy, przez co dopasowac sobie widok czego nie ma w innych simach
Jest cos takiego i to w Live For Speed(Aktualna wersja)... Tam mozna wieeeleee ustawic
Aro
BMW
E39
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1478
Miasto: Ustroń
2004-05-03, 14:19 GTR-pierwsze przecieki
Przysiadlem dzis w koncu na godzinke i 2:10.8 na razie, ale sporo bledow jeszcze bylo
Strasznie mnie wkurza ta cholerna imperialistyczna kierownica po prawej stronie... nie umiem tak jezdzic, mam nadzieje ze reszta wozow bedzie miala kiere po wlasciwej stronie...
No pewnie, ze w innych furkach kiera bedzie po wlasciwej stronie bo Lister to angielskie dzielo jest chyba nie ? Zreszta w GTR 2002 do F12002 tez tak bylo wiec nie ma sie czego obawiac. Kto w modzie do F1 2002 duzo jezdzil Marcosem napewno juz sie zdazyl przyzwyczaic
a ja sobie zrobilem test i ustawilem paliwko na 10L i przejechalem dystans
Setup standartowy i co moge powiedziec.... mozna jechac lap za lapem z duza konsystencja ale trzeba uwazac na temp opon bo inaczej samochod nagle potrafi stracic grip w najmniej spodziewanym momencie. Jak dla mnie dobrze to rokuje na przyszlosc bo bedzie ciezko hotlapowac bardziej bedzie sie liczyc "rowna" jazda
..... na godzinke i 2:10.8 na razie, ale sporo bledow jeszcze bylo ....
..... nie umiem tak jezdzic..
No to ja z 2.17.4 to już wogóle. Aro możesz wysłać mi twój rep, albo ktokolwiek kto robi ok. 2.10-2.13, chciałbym zobaczyć gdzie aż tyle tracę, rozumiem 2-3 sek, ale nie 7