Centrum Fanów Symulatorów » Hardware & Software » Grafika na pci-e
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

Grafika na pci-e

Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Autor Wiadomość
Nogal


Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 5672
Miasto: Kraków

Post2006-08-22, 14:48      Grafika na pci-e Odpowiedz z cytatem
Na DX8 tez probowalem - bez roznicy. Dzis pokombinuje ze sterownikami.
 
Reklamy
Speedy Alfa
159

Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 5076
Miasto: Poznań

Post2006-08-22, 15:03      Grafika na pci-e Odpowiedz z cytatem
To dziwne bardzo... Wynik masz naprawdę bardzo słaby.
Moje ustawienia to:
rozdzielczość jak wspomniałem 1280
track detail - medium
player car - high
opponents - medium
tekstures - high
shadows - chyba medium
widok z kokpitu oczywiście.
filtrowanie trilinear - anizotropowe wyglada znacznie lepiej ale niestety powoduje spadek fps
Nie badałem fps-ów ale na Lienz nigdy nie zauważyłem spowolnienia nawet na starcie w tłoku.
Więc kombinuj Nogal bo masz gdzieś rezerwy mocy które się gdzieś tam marnują
 
karas


Dołączył: 13 Sty 2002
Posty: 821
Miasto: Łódź

Post2006-08-22, 15:14      Grafika na pci-e Odpowiedz z cytatem
Moze ja tu wyjasnie kilka kwesti ,bo niektorzy narzakaja na wersje na agp z niskimi taktowaniami itp. Otoz normalnie i zalozenia wiekszosc 7600GS ma wlasnie pamieci DDR2 i taktowanie rdzenia 400 dla 7300 chyba nawet jeszcze nizsze. Jedynie w tym momencie Galaxy oferuje wersje kart 7300 i 7600GS z pamieciami DDR3 i to one daje im tak kopa. W sumie prosty zabieg, a hit murowany i do tego jeszcze cena bardzo przystepna. Mysle ,ze we wrzesniu pojawia sie Galaxy 7600GS na AGP z pamieciami DDR3 ,bo bylby to hit. Jedynie obawiam sie ceny, ale z tym to poczekamy i zobaczymy...
 
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2006-08-22, 15:21      Grafika na pci-e Odpowiedz z cytatem
ja chyba jestem starej daty, bo faktycznie nie mam takich ustawien jak wy na moim starym 9500pro a i tak dla mnie bardzo ladnie wszystko wyglada i nie patrze na bajery dx8, zadnych antyaliasingów itp wiec nie dziwne ze mi szybko chodzi, inna sprawa, ze rFactor przy 30fps chodzi plynnie, ale taki GTR to juz klatkowanie ostre przy tym samym fps, roznicy po zwiekszeniu ramu z 512 na 1024 takze nie zauwazylem w fps oprocz szybkosci ladowania torów
 
beryl


Dołączył: 10 Lis 2001
Posty: 1832
Miasto: Łask

Post2006-08-22, 15:54      Grafika na pci-e Odpowiedz z cytatem
Richie napisał:
rFactor przy 30fps chodzi plynnie, ale taki GTR to juz klatkowanie ostre przy tym samym fps,


30fps to 30fps, jak raz moze klatkować, a raz nie?
 
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2006-08-22, 15:56      Grafika na pci-e Odpowiedz z cytatem
odpal GPL, rF i GTR a zrozumiesz

w GPL mozna miec MAX 36fps i to jest idealna plynnosc, a w GTR przy tylu szarpie obraz i kiepsko jest w ogole jechac, tak to wyglada w praktyce

w rF jest jak w GPL i to jest piekne
 
beryl


Dołączył: 10 Lis 2001
Posty: 1832
Miasto: Łask

Post2006-08-22, 16:08      Grafika na pci-e Odpowiedz z cytatem
jeżeli obraz szarpie, to musi być mniej niż 36, ba, mniej niż widziane przez ludzkie oko 25. Oczywiście chętnie bym odpalił GPL,GTR i rF żeby to zobaczyć, ale nie posiadam w demach też tak jest, że 30fps jest równe i równiejsze?

Być może GTR pokazuje jakąś średnią ilość fps, w jednej sekundzie zrenderuje 50 klatek, w drugiej 10,co będzie widziane jako szarpnięcie ale licznik pokaże uśrednione 30. Trzebaby dokładniej sprawę FRAPSem zbadać.
 
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2006-08-22, 16:12      Grafika na pci-e Odpowiedz z cytatem
nie jestem ci tego w stanie niestety wytlumaczyc na forum ani pokazac, ale jak odpalisz i zobaczysz, to zrozumiesz, dla oka jest dokladnie tak jak to nazwales - 30 fps nie równa sie 30 fps w innej grze, Rf pokazuje mi 30fps okolo i jedzie mi sie super plynnie i lajtowo nawet online z ludzmi, zadnego szarpniecia, 30fps w GTR to mi rwie ze nie da sie jechac, w GPL max i ideał plynnosci to 36fps.
 
khax


Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 1474
Miasto: RADOM

Post2006-08-22, 16:49      Grafika na pci-e Odpowiedz z cytatem
jak w rF zobaczyc ilosc fps podczas jazdy?
 
kavoo


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica

Post2006-08-22, 16:54      Grafika na pci-e Odpowiedz z cytatem
khax napisał:
jak w rF zobaczyc ilosc fps podczas jazdy?

Tak samo jak w kazdej grze na tym enginie - Ctrl+F
 
kavoo


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica

Post2006-08-22, 16:55      Grafika na pci-e Odpowiedz z cytatem
Richie a moze po prostu niektore gry niewlasciwie podaja ilosc fps?
 
jaizm


Dołączył: 06 Sty 2004
Posty: 629
Miasto: Jelenia Góra

Post2006-08-22, 17:20      Grafika na pci-e Odpowiedz z cytatem
Fragment ertykułu z egieldy http://www.egielda.com.pl/?str=art&id=1614-32
Jak widać, nie jest to jakieś widzimisie Richiego

Biorąc pod uwagę spadki ilości FPS oraz charakterystykę gry (w jednej dopuszczalnym jest 25 FPS a w innej koniecznym jest 40 FPS) ustaliliśmy granicę płynności, powyżej której uznajemy, że dana karta wygeneruje w danej grze płynny obraz w zdecydowanej większości gry (90 - 95%).
Za płynne uznajemy zatem:

Age of Empires III: 30 FPS
Battlefield 2: więcej niż 50 fps
Black & White 2: 30 FPS
Call of Duty 2: 35 FPS
Cold Fear: więcej niż 50 fps
Counter Strike: Source: więcej niż 70 fps
Doom 3: więcej niż 40 fps
Doom 3 RoE: więcej niż 40 fps (nie liczy się evil1)
Earth 2160: więcej niż 30 fps
Far Cry: więcej niż 45 fps
F.E.A.R.: więcej niż 40 fps
GTA SA: więcej niż 40 fps
Half Life 2: więcej niż 40 fps
Half Life 2 Episode One: więcej niż 40 fps
Half Life 2 Lost Coast: więcej niż 40 fps
KKRieger: więcej niż 60 fps
Need for Speed Most Wanted: więcej niż 35 fps
Painkiller – BOOH: więcej niż 50 fps
Quake 4: więcej niż 40 FPS
Richard Burns Rally: więcej niż 50 fps
Serious Sam 2: więcej niż 40 fps
Splinter Cell Chaos Theory: więcej niż 30 fps
The Chronicles of Riddick – EFBB: więcej niż 50 fps (nie liczy się demo1)
TES IV Oblivion: więcej niż 25 fps
X3 - Reunion: więcej niż 40 fps
Xpand Rally: więcej niż 40 fps
 
beryl


Dołączył: 10 Lis 2001
Posty: 1832
Miasto: Łask

Post2006-08-22, 17:51      Grafika na pci-e Odpowiedz z cytatem
ale to nie potwierdza teorii, że 30fps nie jest równe 30fps. Tu chodzi o chwilowe spadki fps i "średnią". Jeżeli gra cały czas generuje 30fps, to nie ma wuja, będzie płynnie, zaciachy mogą się trafiać, jeżeli FAKTYCZNA ilość fps spada poniżej 25. To co pokazuje licznik w grze, to inna bajka.

A wracając do tematu karty - padło na Gigabyte GF7600SE z cichą rurą Zasadniczo komp i tak mi wyje jak odkurzacz (5 wiatraków: na CPU, zasilacz , jeden z tyłu i dwa z przodu obudowy) wiec jeden wiecej by mi różnicy nie zrobił, ale gigabyte są chyba tylko z pasywnym chłodzeniem
 
Nogal


Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 5672
Miasto: Kraków

Post2006-08-22, 18:12      Grafika na pci-e Odpowiedz z cytatem
OK - po wgraniu najnowszym Omeg jest juz wypas - w 1024x768 w max detalach w Barcelonie na glownej prostej mam min 40 fps, srednio na pozostalej czesci toru 50-60
 
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2006-08-22, 21:09      Grafika na pci-e Odpowiedz z cytatem
beryl tak jak juz 2 razy ci mowilem, nim sie bedziesz na jakis temat upieral - poznaj go w praktyce, nie tylko w teorii, pliz, wtedy dopiero wroc i skoncze chetnie wtedy z toba dyskusje. tak jak pod powyzszym linkiem potwierdzono to co mowie, dla jednej gry 30fps to wypas plynnosc, dla drugiej nie da sie wtedy grac tak szarpie i tyle.
 
Centrum Fanów Symulatorów » Hardware & Software » Grafika na pci-e Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: