Centrum Fanów Symulatorów » Hardware & Software » Praca inż. - 3D MAX ;)
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

Praca inż. - 3D MAX ;)

Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Autor Wiadomość
Czary


Dołączył: 22 Sie 2001
Posty: 952
Miasto: Zduńska Wola

Post2006-07-24, 10:45      Praca inż. - 3D MAX ;) Odpowiedz z cytatem
Wreszcie zmieniłem temat pracy inż. na coś w czym bardziej się orientuje - tym razem mam wykonac model płyty głównej komputera - ot wybrać sobie jakiś model z rzeczywistych produktów i wymodelować go w 3D MAXie. Potem muszę zrobić jakąś prezentacje - tu zaczynają sie dla mnie tereny nieznane - wg. słów mojego nowego promotora przydałby się taki model, aby po najechaniu myszką na dany podzespół ukazywała się informacja o tym co to za element i do czego służy. Jakie są obecne możliwości wykonania takiego zagadnieina ?
 
Reklamy
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2006-07-24, 11:08      Praca inż. - 3D MAX ;) Odpowiedz z cytatem
w miare prosto to np. we flashu ustawic hotspoty czyli obszary i zdefiniowac jakas chmurke, ktora sie pokazuje na kazdym z tych obszarów z opisem elementu, zagadaj z khaxem
 
Presley


Dołączył: 23 Lis 2001
Posty: 1253
Miasto: Gdańsk GG:1006744

Post2006-07-24, 11:33      Praca inż. - 3D MAX ;) Odpowiedz z cytatem
Jeśli wymagana jest manipulacja w 3d modelem, a nie tylko prezentacja 2d, to trzeba by uzyc jakiś engine 3d z mozliwością wysyłanie "promienia" z płaszczyzny 2d (myszka) do przestrzeni 3d (model) i badania nazwy modelu w p. przeciecia.
Do takiego czegoś MOZE nadawać sie np. relatywnie prosty engine 3D z Macromedii Directora. Ostatnia wersja to chyba MX 2004 v10
 
beryl


Dołączył: 10 Lis 2001
Posty: 1832
Miasto: Łask

Post2006-07-24, 15:23      Praca inż. - 3D MAX ;) Odpowiedz z cytatem
Jeżeli prezentacja ma być "płaska" to łatwo we flashu to zrobić - buttony z hitboxem kształtu danego elementu, w "over" dorysowujesz te chmurki,czy co tam potrzeba.

A skoro już jesteśmy przy pracach inżynierskich w Maxie, to może ktoś się orientuje jak w miarę łatwo i szybko (chodzi o w miarę szybki render) efekt "Heat Haze", czyli rozgrzanego powietrza, coś takiego jak na obrazku. Jest od tego jakiś plug-in, modyfikator, czy trzeba się będzie bawić w raytace'owane szkło z noisem?
snapshot1.jpg
 Opis:  
 Rozmiar:  9.28 KB
 Odsłon:  1221 raz(y)

snapshot1.jpg

 
Presley


Dołączył: 23 Lis 2001
Posty: 1253
Miasto: Gdańsk GG:1006744

Post2006-07-24, 15:36      Praca inż. - 3D MAX ;) Odpowiedz z cytatem
albo zabawa,
albo w maxie rendering z videoposta (dropdown Rendering ) a potem znaleźć taki plugin co światło, będź inny obiekt przetworzy.......


ale moze sie okazac ze szukanie filtra/pluginu bedzie dłuższe niz zrobienie odpowiedniego matriału lub połączenie jego z particlami (jeśli ma być animacja)
 
Czary


Dołączył: 22 Sie 2001
Posty: 952
Miasto: Zduńska Wola

Post2006-08-03, 10:40      Praca inż. - 3D MAX ;) Odpowiedz z cytatem
 
Czary


Dołączył: 22 Sie 2001
Posty: 952
Miasto: Zduńska Wola

Post2006-08-03, 10:47      Praca inż. - 3D MAX ;) Odpowiedz z cytatem
Presley - a ty wiesz coś wiecej nt. Macromedii Directora ? Ja mam okazje taki problem spotykać pierwszy raz. Znasz jakies godne polecenia tutoriale ?
Rozumiem, że nieporównywalnie łatwiej byłoby zrobic obiekt, wyrenderować go, a potem zapisać jako screen i tam dodawać hotspoty w 2D ?
 
Presley


Dołączył: 23 Lis 2001
Posty: 1253
Miasto: Gdańsk GG:1006744

Post2006-08-03, 12:30      Praca inż. - 3D MAX ;) Odpowiedz z cytatem
Wiem bardzo dużo o tym engine 3d, pisałem pod niego i modelowałem w max-sie pod niego.

Co do tutoriali to moze wskaze coś potem, jakies linki...

Poprostu robisz obiekt, exportujesz do formatu w3d (z ograniczeniami tego formatu), importujesz do directora jako scene 3d i dodajesz obsługę, czyli obracanie, zoom, czy co tam potrzebne. No i dodatkowo programujesz pokazywanie dymkow z opisem modelu, który jest pod wskaźniekiem myszki.....

Problemem moze jedynie być ilość face-ów, która będzie w gotowej sceniem, nie mogą być tego setki tysięcy. Co prawda director kozysta z OpenGL, Directora 5,7, Softwareowego renderingu, ale mimo to nie jest to wydajny engine, oględnie mówiąc
 
Presley


Dołączył: 23 Lis 2001
Posty: 1253
Miasto: Gdańsk GG:1006744

Post2006-08-03, 12:46      Praca inż. - 3D MAX ;) Odpowiedz z cytatem
znalazłem na szybko:
http://www.fbe.unsw.edu.au/Learning/Director/
http://director-online.com/

co do renderingu i dodania hotspotów w 2d,
to fakt, było by łatwiej, nie było by problemu z obsługa 3d
 
Czary


Dołączył: 22 Sie 2001
Posty: 952
Miasto: Zduńska Wola

Post2006-08-03, 12:55      Praca inż. - 3D MAX ;) Odpowiedz z cytatem
Dzięki chłopie !!! ... jak tak dalej pójdzie to z końcem miesiąca bedę inż.

A ja trochę zgłębiłem temat 3D MAXa i natrafiłem na modelowanie przy uzyciu NURBS - mam zasadnicze pytanie czy mozna taki proces odwrócić ? Z gotowego obiektu stworzyć przekroje ? http://www.max3d.pl/tut.php?id=157
Dodam, że buduje modele RC ...
 
Presley


Dołączył: 23 Lis 2001
Posty: 1253
Miasto: Gdańsk GG:1006744

Post2006-08-03, 13:10      Praca inż. - 3D MAX ;) Odpowiedz z cytatem
nie wiem jak z odwracaniem procesu, ale mozna chyba przełączyc obiekt typu mesh, czy poly na nurbsy (chyba można?? nie testowałem tego nigdy, a przynajmniej nie pamiętam), ale efekt tego nie będzie taki jak by tworzyć od początku z przekrojów

co do nurbsów, to wypowiem się tak:
ładnie to wygląda w tutorialach, ale jak sie zabrać za to, to wiecej się walczy z maxem niż z modelowaniem "mięska"....

ja wolę pojazdy modelować z poly z blueprintów, bez nurbsów,
kiedyś się zawziąłem i uczyłem się tego, ale wkurzało mnie, ze nie było takiej swobody modelowania jakiej sie spodziewałem i dałem sobie po miesiącu spokoj, szybciej innymi technikami się modeluje, (jak dla mnie)...

a modelowałem takie np. pojazdy:
http://www.piotr.wow.net.pl/gallery/3d/preview_Cromwell_18.jpg
http://www.piotr.wow.net.pl/gallery/3d/syrena%2002%20desc%20b.jpg
http://www.piotr.wow.net.pl/gallery/3d/syrena_wire.jpg
http://www.piotr.wow.net.pl/gallery/3d/MB%20w202%2001.jpg
 
Czary


Dołączył: 22 Sie 2001
Posty: 952
Miasto: Zduńska Wola

Post2006-08-03, 13:30      Praca inż. - 3D MAX ;) Odpowiedz z cytatem
Ok, nie ma mnie jeszcze przed kompem na którym mam 3D MAXa, ale bardzo mnie interesuje interface w Directorze do obsługi objektów 3D. Czy ten objekt bedzie mozna wystawić na stronie www i tam sobie ogladać, obracać i odpalać dymki z opisami ?
 
Presley


Dołączył: 23 Lis 2001
Posty: 1253
Miasto: Gdańsk GG:1006744

Post2006-08-03, 13:33      Praca inż. - 3D MAX ;) Odpowiedz z cytatem
tak, moze byc na www, jako obiekt Shockwave3D i do takiego formatu trzeba generować projekt z Directora
 
Mongoose


Dołączył: 05 Wrz 2001
Posty: 2292
Miasto: Gliwice

Post2006-08-03, 16:18      Praca inż. - 3D MAX ;) Odpowiedz z cytatem
Czary napisał:

mam zasadnicze pytanie czy mozna taki proces odwrócić ? Z gotowego obiektu stworzyć przekroje?
Dodam, że buduje modele RC ...


A nie lepiej zamodelowac to w 3D w jakims pakiecie inzynierskim z ktorego trzy-czwarte automatycznie mozna zaraz wypluc dokumentacje wykonwaczo-technologiczna 2D "dla potomnych", z wymiarowaniem, przekrojami, wyrwaniami i czego tam jescze dusza zapragnie?
 
Czary


Dołączył: 22 Sie 2001
Posty: 952
Miasto: Zduńska Wola

Post2006-08-03, 20:51      Praca inż. - 3D MAX ;) Odpowiedz z cytatem
moon - prosze o jakieś detale, mam obiekt jako plik *.gmax i potrzebuję go pociąć wzdłuż po obu podłużnych osiach i wyciągnąć poprzeczne przekroje (z 10). A czym to obojętne, choć najlepiej aby późniejsze rysunki figurowały jako *.dwg lub *.dxf.
 
Centrum Fanów Symulatorów » Hardware & Software » Praca inż. - 3D MAX ;) Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: