Dołączył: 22 Sie 2001
Posty: 952
Miasto: Zduńska Wola
2006-07-24, 10:45 Praca inż. - 3D MAX ;)
Wreszcie zmieniłem temat pracy inż. na coś w czym bardziej się orientuje - tym razem mam wykonac model płyty głównej komputera - ot wybrać sobie jakiś model z rzeczywistych produktów i wymodelować go w 3D MAXie. Potem muszę zrobić jakąś prezentacje - tu zaczynają sie dla mnie tereny nieznane - wg. słów mojego nowego promotora przydałby się taki model, aby po najechaniu myszką na dany podzespół ukazywała się informacja o tym co to za element i do czego służy. Jakie są obecne możliwości wykonania takiego zagadnieina ?
Reklamy
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2006-07-24, 11:08 Praca inż. - 3D MAX ;)
w miare prosto to np. we flashu ustawic hotspoty czyli obszary i zdefiniowac jakas chmurke, ktora sie pokazuje na kazdym z tych obszarów z opisem elementu, zagadaj z khaxem
Jeśli wymagana jest manipulacja w 3d modelem, a nie tylko prezentacja 2d, to trzeba by uzyc jakiś engine 3d z mozliwością wysyłanie "promienia" z płaszczyzny 2d (myszka) do przestrzeni 3d (model) i badania nazwy modelu w p. przeciecia.
Do takiego czegoś MOZE nadawać sie np. relatywnie prosty engine 3D z Macromedii Directora. Ostatnia wersja to chyba MX 2004 v10
beryl
Dołączył: 10 Lis 2001
Posty: 1832
Miasto: Łask
2006-07-24, 15:23 Praca inż. - 3D MAX ;)
Jeżeli prezentacja ma być "płaska" to łatwo we flashu to zrobić - buttony z hitboxem kształtu danego elementu, w "over" dorysowujesz te chmurki,czy co tam potrzeba.
A skoro już jesteśmy przy pracach inżynierskich w Maxie, to może ktoś się orientuje jak w miarę łatwo i szybko (chodzi o w miarę szybki render) efekt "Heat Haze", czyli rozgrzanego powietrza, coś takiego jak na obrazku. Jest od tego jakiś plug-in, modyfikator, czy trzeba się będzie bawić w raytace'owane szkło z noisem?
albo zabawa,
albo w maxie rendering z videoposta (dropdown Rendering ) a potem znaleźć taki plugin co światło, będź inny obiekt przetworzy.......
ale moze sie okazac ze szukanie filtra/pluginu bedzie dłuższe niz zrobienie odpowiedniego matriału lub połączenie jego z particlami (jeśli ma być animacja)
Czary
Dołączył: 22 Sie 2001
Posty: 952
Miasto: Zduńska Wola
Dołączył: 22 Sie 2001
Posty: 952
Miasto: Zduńska Wola
2006-08-03, 10:47 Praca inż. - 3D MAX ;)
Presley - a ty wiesz coś wiecej nt. Macromedii Directora ? Ja mam okazje taki problem spotykać pierwszy raz. Znasz jakies godne polecenia tutoriale ?
Rozumiem, że nieporównywalnie łatwiej byłoby zrobic obiekt, wyrenderować go, a potem zapisać jako screen i tam dodawać hotspoty w 2D ?
Wiem bardzo dużo o tym engine 3d, pisałem pod niego i modelowałem w max-sie pod niego.
Co do tutoriali to moze wskaze coś potem, jakies linki...
Poprostu robisz obiekt, exportujesz do formatu w3d (z ograniczeniami tego formatu), importujesz do directora jako scene 3d i dodajesz obsługę, czyli obracanie, zoom, czy co tam potrzebne. No i dodatkowo programujesz pokazywanie dymkow z opisem modelu, który jest pod wskaźniekiem myszki.....
Problemem moze jedynie być ilość face-ów, która będzie w gotowej sceniem, nie mogą być tego setki tysięcy. Co prawda director kozysta z OpenGL, Directora 5,7, Softwareowego renderingu, ale mimo to nie jest to wydajny engine, oględnie mówiąc
co do renderingu i dodania hotspotów w 2d,
to fakt, było by łatwiej, nie było by problemu z obsługa 3d
Czary
Dołączył: 22 Sie 2001
Posty: 952
Miasto: Zduńska Wola
2006-08-03, 12:55 Praca inż. - 3D MAX ;)
Dzięki chłopie !!! ... jak tak dalej pójdzie to z końcem miesiąca bedę inż.
A ja trochę zgłębiłem temat 3D MAXa i natrafiłem na modelowanie przy uzyciu NURBS - mam zasadnicze pytanie czy mozna taki proces odwrócić ? Z gotowego obiektu stworzyć przekroje ? http://www.max3d.pl/tut.php?id=157
Dodam, że buduje modele RC ...
nie wiem jak z odwracaniem procesu, ale mozna chyba przełączyc obiekt typu mesh, czy poly na nurbsy (chyba można?? nie testowałem tego nigdy, a przynajmniej nie pamiętam), ale efekt tego nie będzie taki jak by tworzyć od początku z przekrojów
co do nurbsów, to wypowiem się tak:
ładnie to wygląda w tutorialach, ale jak sie zabrać za to, to wiecej się walczy z maxem niż z modelowaniem "mięska"....
ja wolę pojazdy modelować z poly z blueprintów, bez nurbsów,
kiedyś się zawziąłem i uczyłem się tego, ale wkurzało mnie, ze nie było takiej swobody modelowania jakiej sie spodziewałem i dałem sobie po miesiącu spokoj, szybciej innymi technikami się modeluje, (jak dla mnie)...
Dołączył: 22 Sie 2001
Posty: 952
Miasto: Zduńska Wola
2006-08-03, 13:30 Praca inż. - 3D MAX ;)
Ok, nie ma mnie jeszcze przed kompem na którym mam 3D MAXa, ale bardzo mnie interesuje interface w Directorze do obsługi objektów 3D. Czy ten objekt bedzie mozna wystawić na stronie www i tam sobie ogladać, obracać i odpalać dymki z opisami ?
tak, moze byc na www, jako obiekt Shockwave3D i do takiego formatu trzeba generować projekt z Directora
Mongoose
Dołączył: 05 Wrz 2001
Posty: 2292
Miasto: Gliwice
2006-08-03, 16:18 Praca inż. - 3D MAX ;)
Czary napisał:
mam zasadnicze pytanie czy mozna taki proces odwrócić ? Z gotowego obiektu stworzyć przekroje?
Dodam, że buduje modele RC ...
A nie lepiej zamodelowac to w 3D w jakims pakiecie inzynierskim z ktorego trzy-czwarte automatycznie mozna zaraz wypluc dokumentacje wykonwaczo-technologiczna 2D "dla potomnych", z wymiarowaniem, przekrojami, wyrwaniami i czego tam jescze dusza zapragnie?
Czary
Dołączył: 22 Sie 2001
Posty: 952
Miasto: Zduńska Wola
2006-08-03, 20:51 Praca inż. - 3D MAX ;)
moon - prosze o jakieś detale, mam obiekt jako plik *.gmax i potrzebuję go pociąć wzdłuż po obu podłużnych osiach i wyciągnąć poprzeczne przekroje (z 10). A czym to obojętne, choć najlepiej aby późniejsze rysunki figurowały jako *.dwg lub *.dxf.