Centrum Fanów Symulatorów » Hardware & Software » Praca inż. - 3D MAX ;)
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

Praca inż. - 3D MAX ;)

Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Autor Wiadomość
Mongoose


Dołączył: 05 Wrz 2001
Posty: 2292
Miasto: Gliwice

Post2006-08-03, 22:06      Praca inż. - 3D MAX ;) Odpowiedz z cytatem
Nie znam sie na 3DS Maxie, ale jesli chcesz to mozesz (chyba? ) przekonwertowac caly model na jakis inny format Autodesku (AutoCAD, Mechanical, Inventor ...) i tam pokroic i wyciagnac przekroje oraz zrobic dokumentacje 2D. Tutaj: http://tiny.pl/tzsp plugin wspierajacy eksport plikow i import plikow pomiedzy produktami Autodesku.
Z drugiej strony w ogole tego typu prace robilbym raczej w czyms pokroju Inventor (dolna polka srednia w temacie). Mozliwosci modelowania 3D czy biblioteki materialow, nie wspominajac o renderingu mniejsze niz w 3DS, ale na potrzeby modeli RC mysle ze w zupelnosci wystracza. Za to przejscie z modelu 3D na rysunki 2D praktycznie nie ograniczone. Mozesz ciac, wyrywac, rzucac wszystko co zechcesz i na wszystkie strony Dodatkowo bardzo rozbudowana baza elemntow montazowych typu srobki, podkaldki, gwinty etc.
Poza tym jak juz bedziesz chcial pojsc krok dalej to mozesz np zasymulowac sobie zachowanie swojego modelu np. samolotu w tunelu powietrznym i ewentualnie wprowadzac jakies modyfikacje, wiekszosc CFDow (pierwsze kroki stawialbym np. w CFDesign http://www.cfdesign.com bo jest przeciwienstwem Media Marktu choc mozliwosci ma duze ) beproblemowo importuje geometrie systemow CADowskich. W zasadzie kilkunastoma kliknieciami jestes w satnie dynamicznie przeanlizowac zachowanie swojego modelu w powietrzu (aerodymika, naprezenia, pola cisnien itp itd). Tyle ze wymaga to odpowiedniej mocy blaszaka - czsami przy rozbudowanej geometrii i gestej dyskretyzacji obszarow duza maszyna liczy tydzien, dwa a czasami dluzej
aero.jpg
 Opis:  aero
 Rozmiar:  72.04 KB
 Odsłon:  1192 raz(y)

aero.jpg

 
Reklamy
Czary


Dołączył: 22 Sie 2001
Posty: 952
Miasto: Zduńska Wola

Post2006-08-26, 14:42      Praca inż. - 3D MAX ;) Odpowiedz z cytatem
Walczę dalej w 3D MAXie - tym razem proste zagadnienie którego jak dotąd nie udało mi się rozwiklać - jak wkleić istniejący objekt 3ds do innego ? Mam element który chciałbym umieścić w już istniejącej płycie głownej, ale płyta jak i objekt sa osobnymi plikami ?
 
Presley


Dołączył: 23 Lis 2001
Posty: 1253
Miasto: Gdańsk GG:1006744

Post2006-08-26, 14:48      Praca inż. - 3D MAX ;) Odpowiedz z cytatem
standardowe komendy
file > merge
lub file > import
w zaleznosci jaki format,

chyba ze Ci o cos innego chodzi...
 
beryl


Dołączył: 10 Lis 2001
Posty: 1832
Miasto: Łask

Post2006-08-26, 15:18      Praca inż. - 3D MAX ;) Odpowiedz z cytatem
otwierasz plik z płytą, file\merge, wybierasz plik z którego chcesz element dorzucic i sam element (dobrze mieć ponazywane elementy, bo po box01 itp czasem ciężko dojść)
 
Presley


Dołączył: 23 Lis 2001
Posty: 1253
Miasto: Gdańsk GG:1006744

Post2006-08-26, 15:38      Praca inż. - 3D MAX ;) Odpowiedz z cytatem
jesli ma plik .max to merge, ale np. 3ds, dx.. to juz raczej import,
a do łączenia plikow, to najlepiej pogrupuj obiekty i ponazywaj grupy jak nalezy, co by balaganu przy merge/import nie bylo
 
Czary


Dołączył: 22 Sie 2001
Posty: 952
Miasto: Zduńska Wola

Post2006-08-29, 21:20      Praca inż. - 3D MAX ;) Odpowiedz z cytatem
Ok, udało się. Mam juz gotowy objekt w 3d maxie. Teraz rozpoczynam walkę z Directorem i Shockwave. I pierwszy problem - jak wyeksportować plik W3D z 3D MAXa 5 ?
 
Presley


Dołączył: 23 Lis 2001
Posty: 1253
Miasto: Gdańsk GG:1006744

Post2006-08-29, 22:34      Praca inż. - 3D MAX ;) Odpowiedz z cytatem
plugin masz ? export do w3d
 
Czary


Dołączył: 22 Sie 2001
Posty: 952
Miasto: Zduńska Wola

Post2006-08-30, 22:54      Praca inż. - 3D MAX ;) Odpowiedz z cytatem
No właśnie o ten plugin się wszystko rozbija Podobno jest gdzieś na sieci, ale ja go nigdzie nie znalazłem.
 
Presley


Dołączył: 23 Lis 2001
Posty: 1253
Miasto: Gdańsk GG:1006744

Post2006-08-30, 22:59      Praca inż. - 3D MAX ;) Odpowiedz z cytatem
hm, rozumiem ze nie dostales tego z dokumentacją Directora

jak by co to daj maila na PM lub GG, to ułatwię szukanie,
ale nie pamiętam czy ten plugin pasuje do maxa5 (troche juz niemłoda wersja)
 
Czary


Dołączył: 22 Sie 2001
Posty: 952
Miasto: Zduńska Wola

Post2006-09-07, 20:55      Praca inż. - 3D MAX ;) Odpowiedz z cytatem
Ok, okazało się że w 3D MAX nie jestam taki kozak jak myślałem, pewnie zaskoczę was jeszcze niejednym banalnym pytaniem takim jak to :
Jak zaokraglić poligon'a pokazanego na rysunku przez cienką czerwoną linię ?
Ten objekt to gniazdo portu LPT znajdującego sę na płycie gł.
zaokr?glanie face'a.jpg
 Opis:  
 Rozmiar:  17.25 KB
 Odsłon:  1005 raz(y)

zaokr?glanie face'a.jpg

 
Presley


Dołączył: 23 Lis 2001
Posty: 1253
Miasto: Gdańsk GG:1006744

Post2006-09-07, 21:56      Praca inż. - 3D MAX ;) Odpowiedz z cytatem
albo
1. twórz obiekt przez wyciąganie (extrude : głębokość gniazda) shape-a odpowiednio pozaokrąglanego (front gniazda), zamiast extrude mozna zastosować na shape-ie modyfikator bevel, wtedy zaokrąglenia będą w dwóch "płaszczyznach"

albo
2. przekształć obiekt w editable poly (o ile nie jest poly w tej chwili);
zaznacz "odpowiednie" polygony lub dla uproszczenia wszystkie; uzyj funkcji editpoly::polygon::sliceplane , ustaw pozycjonuj płaszczyzne "cięcia" dla slice > po ustawieniu płaszczyzny daj slice...
w efekcie dostaniesz obiekt z dodatkowymi vertexami i edgami, które mozna przesuwać zaokrąglając obiekt ręcznie...
generalnie przy tym slice, chodzi o to , aby ręcznie zagęścić siatke obiektu, aby mozna było "pozaokragląć pewne krawędzie polygonów

albo
3.
editpoly::edge, zaznacz "krawędzie, które są ostre"; daj chamfer (z okienkiem dialogowym) raguluj.. powtórz regulując na poprzednim wyniku.... dostruj ręcznie... itd

albo 1+2, 1+2+3.... mozna kombinować na różne sposoby w zależności od sytuacji i tego co tworzymy i oczekiwanej jakości

no i nie zapomnij dodać do nowopowstalych polygonów odpowiednich ID co by matriały potem nie głupiały, no i nie zapomnij o grupach wygładzania.....
 
Czary


Dołączył: 22 Sie 2001
Posty: 952
Miasto: Zduńska Wola

Post2006-09-08, 10:11      Praca inż. - 3D MAX ;) Odpowiedz z cytatem
Ok czyli najłatwiej jest stworzyc przedni zarys objektu za pomoca polilinii a potem nadac mu 3 wymiar przez extrude ? Stosowałem już taka metodę
A wracając do Directora i Shockwave'a : Pod jaką wersja 3D MAXa działa Twój plugin Presley ? Zamiast kombinować z szukaniem plugin'a działajacego pod MAXem 5, może lepiej będzie jak użyję odpowiedniej wersji MAXa ?
 
Presley


Dołączył: 23 Lis 2001
Posty: 1253
Miasto: Gdańsk GG:1006744

Post2006-09-08, 11:50      Praca inż. - 3D MAX ;) Odpowiedz z cytatem
Czary napisał:
Stosowałem już taka metodę

to w czym problem
Czary napisał:
Pod jaką wersja 3D MAXa działa Twój plugin Presley ?

z najnowszą, ale po doczytaniu dokumentacji wygląda, ze powinien pracowac od wersji 4, wiec i z piątką nie powinno byc problemu...
mam dwe wersja pluginu 6.0 i 8.5, pewnie interesowałaby Cie wyższa
 
Czary


Dołączył: 22 Sie 2001
Posty: 952
Miasto: Zduńska Wola

Post2006-09-08, 12:33      Praca inż. - 3D MAX ;) Odpowiedz z cytatem
Z tym portem było tak, że chciałem zrobic go z BOXa, tak z ciekawości
 
Czary


Dołączył: 22 Sie 2001
Posty: 952
Miasto: Zduńska Wola

Post2006-09-20, 09:39      Praca inż. - 3D MAX ;) Odpowiedz z cytatem
Ok objekt gotwy, teraz mam do wyboru - albo zagłębić się w tajniki Shockwave'a albo wykonać animację w MAXie z narracją dźwiękową. Ciekawi mnie która z tych metod jest łatwiejsza ? Ani w Shockwave ani w animowaniu w MAXie orłem nie jestem (w tym pierwszym przypadku wogóle zielony jestem) - która z tych metod jest łatwiejsza i szybsza ?
 
Centrum Fanów Symulatorów » Hardware & Software » Praca inż. - 3D MAX ;) Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: