Centrum Fanów Symulatorów » Hardware & Software » Praca inż. - 3D MAX ;)
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

Praca inż. - 3D MAX ;)

Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Autor Wiadomość
Presley


Dołączył: 23 Lis 2001
Posty: 1253
Miasto: Gdańsk GG:1006744

Post2006-09-20, 12:10      Praca inż. - 3D MAX ;) Odpowiedz z cytatem
w sumie to dwie rozne rzeczy
shockwave > podpisy elementów sceny, obracanie sceną, zaprogramowanie tego

aniamcja > "chwila" walki w maxie, liniowa prezentacja,

tak naprawdę to musisz sam okreslic co tak naprawdę jest Ci potrzebne...

szybciej będzie chyab zrobienie animacji (ale to tez nei wiem jakiej, jak długiej itp), byc moze pewnie animacja tez będzie łatwiejsz do zrealizowania...
 
Reklamy
Czary


Dołączył: 22 Sie 2001
Posty: 952
Miasto: Zduńska Wola

Post2006-09-20, 12:57      Praca inż. - 3D MAX ;) Odpowiedz z cytatem
To ma zgrubsza wygladac tak :
Pojawia sie scena - tu widok płyty głównej, narrator mówi "dziń dybry !, to jest płyta typu P4 SBA ... tralala... , płyta jest zbudowana w oparciu o chipset Intel 415 (tu kamera robi najazd na wymieniony element, następuje zbliżenie kamery), następnie odjezdża i kieruje sie ku gniazdom pamięci RAM itd, po kolei obejmuje wszystkie ważne elementy.
Z tym shockwavem, chyba sobie podaruje bo nawet nie znam podstaw. Animacji w 3D MAXie też nie miałem okazji robić, ale wydaje mi się to łatwiejsze od programowania w shockwave, i directorze.
 
Presley


Dołączył: 23 Lis 2001
Posty: 1253
Miasto: Gdańsk GG:1006744

Post2006-09-20, 13:08      Praca inż. - 3D MAX ;) Odpowiedz z cytatem
skoro nigdy nie bawiłeś sie directorem/shockwave, to odpusc sobie

zrób scenariusz, rozpisz czasówkę lektora i składaj animację, takie najazdy itp to banał, puszczając kamerę po ścieżce w MAX-sie
 
Czary


Dołączył: 22 Sie 2001
Posty: 952
Miasto: Zduńska Wola

Post2006-09-20, 14:26      Praca inż. - 3D MAX ;) Odpowiedz z cytatem
Rozpykałem jak sie robi animację w GMAXie, teraz jeszcze pozostało rozkminić jak dodać dxwięk i gotowe !!!
Rzeczywiście, jak pisałeś Pres animacja z najazdami kamery w 3DS to banał, teraz realnym jest dokończenie mojej pracy w 2 wieczory
 
Czary


Dołączył: 22 Sie 2001
Posty: 952
Miasto: Zduńska Wola

Post2006-09-20, 14:28      Praca inż. - 3D MAX ;) Odpowiedz z cytatem
I kolejne zagadnienie - czym można zapisać animacje z 3d MAXA do np. avi lub mpeg ? Może łatwiej, będzie mi dołozyć ścieżkę dźwiękową np. w VDUBie z którym już co nieco działałem
 
PiotreQ


Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 116
Miasto: W-wo/W-wa

Post2006-09-20, 14:43      Praca inż. - 3D MAX ;) Odpowiedz z cytatem
Robisz export do avi/mpeg przy użyciu dowolnego kodeka jaki masz w systemie.
 
Presley


Dołączył: 23 Lis 2001
Posty: 1253
Miasto: Gdańsk GG:1006744

Post2006-09-20, 15:10      Praca inż. - 3D MAX ;) Odpowiedz z cytatem
albo poprostu renderujesz do pliku,
znaczy do pliku avi z jakim tam chcesz kodekiem lub bez kompresji,
a potem jak piszesz, w VDUBIE dzwięk

zobacz na moduł Rendering, jest tam button file, definiujes zjeszcze zakres itd...
 
Czary


Dołączył: 22 Sie 2001
Posty: 952
Miasto: Zduńska Wola

Post2006-09-21, 23:17      Praca inż. - 3D MAX ;) Odpowiedz z cytatem
Mam nadzieję, że to moje ostatnie zagadnienia z 3d MAXa związane z moją pracą. Tym razem ulozyłem animację kamery, wszystko pieknie, ładnie, tylko animka trwa ok 1.6 sek. a docelowo ma by ze 12 s. Czy można jakoś rozciągną długoś trwania animacji, przy zachowaniu proporcji ujęc itd. ? Jeśli uda mi się zrobi filmik 12 s to wystarczy że dogram komentarz i moje 2 letnie męczarnie wreszcie ujrzą koniec
 
Presley


Dołączył: 23 Lis 2001
Posty: 1253
Miasto: Gdańsk GG:1006744

Post2006-09-21, 23:38      Praca inż. - 3D MAX ;) Odpowiedz z cytatem
hmm, nigdy nie rozciągałem animacji, zawsze z gory ustalałem czasy przed rozpoczęciem pracy

zobacz opcję rescale time

ale ale co my tu mamy
prawy klik na ikonce "play animation" > Time Cnnfiguration > przycisk Rescale Time > end time := nowy czas konca animacji > OK > OK
 
Czary


Dołączył: 22 Sie 2001
Posty: 952
Miasto: Zduńska Wola

Post2006-09-25, 09:43      Praca inż. - 3D MAX ;) Odpowiedz z cytatem
ok, zrobiłem jak polecasz Pres, ustawiłem jeszcze raz scenę, zmieniłem długość sceny i poustawiałem kamerę wg. wczesniej nagranej narracji

... ale przy okazji dałem się wciągnąć w srodowisko 3D MAXa, i kombinuję coś dla własnych potrzeb.
Chcę zbudowac model skrzydła, z profilu, który jest generowany przez program profili - export następuje do pliku dxf. 3D MAX, czy GMAX może bez problemu zaimportować taki plik i jest wszystko pięknie ładnie, tylko po extrude płat wyglada jak skorupa i dotego jeszcze jednostronna :/ szukałem ale nie znalazłem odpowiedzi na następujace pytania :
1. Czy i jak można taki zaimportowany plik przetworzyć na objekt 2-sided ?
2. Czy extrudujac z objektu 2-sided otrzymam "pełny" objekt 3D, czy nadal będzie skorupa ?
3. Jak z "pełnego" wewnątrz objektu stworzyć objekt będący skorupą ?
W załączniku mój profil w dxf - SD7037.
wing.jpg
 Opis:  
 Rozmiar:  84.61 KB
 Odsłon:  1196 raz(y)

wing.jpg

sd7037.rar
 Opis:  
Pobierz
 Nazwa:  sd7037.rar
 Rozmiar:  1.76 KB
 Pobrano:  209 raz(y)
 
Presley


Dołączył: 23 Lis 2001
Posty: 1253
Miasto: Gdańsk GG:1006744

Post2006-09-25, 12:14      Praca inż. - 3D MAX ;) Odpowiedz z cytatem
- jak zaimportujesz tego dxf, to na poziomie spline pozamieniaj rodzaj vertexow na smooth lub bezier, ale patrz czy nie uszkadza to kształtu, TZN: zaznacz wszystkie vertexy oprocz tego na "ostrym" koncu i prawy klik na dowolnym vertexie z zaznaczenia i daj smooth lub bezier, a ten jeden niech zostanie corner
- podobnie zaznacz potem wszystkie segmenty i zamien je na curve, bo są typu line
- obróć splinea tak, aby jego orientacja (i poźniejszego skrzydła) zgadzała się z orientacją maxa (top;left;front)
- przydało by sie pomyśleć o skali, najlepiej w m lub mm

1. w maxie "2sided" osiąga się przez materiał dwustronny lub dodanie recznie (czy przez modyfikator np. shell) grubości, wtedy jezeli dodamy "wewnętrzny" mniejszy profil, symulujący grubośc materiału i z "attach-ujemy" dwa spliney, to będzie się wtedy grubośc extrude-owac zrob,
test na splineach "circle" jednym w drugim połączonych ze sobą (attach);
mozna jeszcze usyskać efekt "bez grubości", ale 2sided, na poziomie siatki, duplikując dany mesh (model), tak ze oryginał i duplikat są na tej zamej pozycji (identyczne) tyle ze w dupliakcie odwracamy vektory normalne, znaczy modyfikator normals > flip normals
2. nie rozumiem o co chodzi, otrzymasz mesh 2sided
3. nie rozumiem, obiekty nigdy w środku nie są pełne, zawsze jest to "powierzchnia", nie ma w środku "gęstości"
 
Czary


Dołączył: 22 Sie 2001
Posty: 952
Miasto: Zduńska Wola

Post2006-10-02, 15:28      Praca inż. - 3D MAX ;) Odpowiedz z cytatem
Ok, aby nie było niejasności - obrazek pokazuje na czym mi zalezy - chciałbym aby z zaimportowanego pliku DXF extrudowany objekt wygladał jak ten górny z widoku top 3ds maxa.
wing.jpg
 Opis:  
 Rozmiar:  107.77 KB
 Odsłon:  1168 raz(y)

wing.jpg

 
beryl


Dołączył: 10 Lis 2001
Posty: 1832
Miasto: Łask

Post2006-10-02, 16:14      Praca inż. - 3D MAX ;) Odpowiedz z cytatem
z dxf zaimportuje Ci tylko kontur, żeby koniec skrzydła nie był "pusty" musisz połaczyć wierzchołki w trójkąty. A żeby obie powierzchnie były widoczne z obu stron musisz nadać im jakiś materiał dwustronny.

btw: jako inżynierkę popełniam coś takiego:
http://www.youtube.com/watch?v=mOUtqUMhdGE

ps, tak wiem - film na youtube ma makabryczną kompresję a ten tomcat sypie śniegiem i ma skrzywiony nos
f14.jpg
 Opis:  
 Rozmiar:  256.87 KB
 Odsłon:  1133 raz(y)

f14.jpg

 
Czary


Dołączył: 22 Sie 2001
Posty: 952
Miasto: Zduńska Wola

Post2006-10-03, 09:26      Praca inż. - 3D MAX ;) Odpowiedz z cytatem
Ok, udało mi się poprawić - w GMAXie. Na razie jest jakby samo poszycie płata - nadal jest pusty w środku a robiłem wszystko jak napisali Pres i Beryl.
poszycie.jpg
 Opis:  
 Rozmiar:  34.36 KB
 Odsłon:  1118 raz(y)

poszycie.jpg

 
Presley


Dołączył: 23 Lis 2001
Posty: 1253
Miasto: Gdańsk GG:1006744

Post2006-10-03, 12:26      Praca inż. - 3D MAX ;) Odpowiedz z cytatem
ale przeciez extrude zamyka końce przy wyciąganiu kształtu ...
chyba ze cos jest kształt sknocony, nie połączone wierzchołki, czy cos , wtedy moze się walić, ale ja z tego kształtu co dałeś wyciągnąłem bez problemu (oczywiscie doszlifowałem go zgodnie z moim opisem)



a "w srodku" obiekt zawsze będzie pustu
temp_wing_01.jpg
 Opis:  wyci?gni?ty kszta? z zamkni?tymi ko?cami
 Rozmiar:  138.05 KB
 Odsłon:  1088 raz(y)

temp_wing_01.jpg

 
Centrum Fanów Symulatorów » Hardware & Software » Praca inż. - 3D MAX ;) Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: